O właśnie, tak się kiedyś zastanawiałem: jak się jeździ autem z taką skrzynią (niesynchronizowaną) po polskich zatłoczonych drogach gdzie niekiedy droga krajowa jest 150 km ulicą (np. "czwórka" Kraków-Rzeszów)?DOCTOR pisze:silnik sprzęgnięty z skrzynią biegów EATON FULER (12 niesynchronizowanych biegów)
Iveco
Re: Iveco
Re: Iveco
To działa mniejwiecej jak u Hioba tyle ,że ....
lewarek porusza sie po tzw dużym H . A w lewarku jest przełącznik który ma 3 położenia , do przodu , srodek i do tyu lewarka .
i dalej lewarkiem do siebie i do gory .pstryk w poło. do przodu to 1 , na srodku 2 ,do tyu 3 . lewarek do siebie i w dół pstryk do przodu i 4 srodek 5 ,do tyu 6 itd...az do 12 .
Sprzegło tylko do ruszania i zatrzymania lub na dwa razy . Reszta jak Hioba - operujemy gazem tzn , przy rozpedzaniu puszczamy gaz i naciskając go ponownie mamy kolejny bieg a przy redukcji poprostu dodajemy gazu .
Po dojsciu do wprawy jazda jest bajeczna ale ta skrzynia ma jedną ceche , A mianowicie pokazuje nam zmęczenie ,jak juz jestesmy panieci zaczynamy zgrzytac i to najwyższy czas na sen i odpoczynek .
lewarek porusza sie po tzw dużym H . A w lewarku jest przełącznik który ma 3 położenia , do przodu , srodek i do tyu lewarka .
i dalej lewarkiem do siebie i do gory .pstryk w poło. do przodu to 1 , na srodku 2 ,do tyu 3 . lewarek do siebie i w dół pstryk do przodu i 4 srodek 5 ,do tyu 6 itd...az do 12 .
Sprzegło tylko do ruszania i zatrzymania lub na dwa razy . Reszta jak Hioba - operujemy gazem tzn , przy rozpedzaniu puszczamy gaz i naciskając go ponownie mamy kolejny bieg a przy redukcji poprostu dodajemy gazu .
Po dojsciu do wprawy jazda jest bajeczna ale ta skrzynia ma jedną ceche , A mianowicie pokazuje nam zmęczenie ,jak juz jestesmy panieci zaczynamy zgrzytac i to najwyższy czas na sen i odpoczynek .
Nie ma dobrych ciężarówek ...... jest tylko VOLVO
Re: Iveco
Jak wiadomo, sprzęgło łączy silnik ze skrzynią biegów.
Do zmiany biegów wciska się sprzęgło i ono rozłącza napęd. jednakże Hiob (mówię o Amerykańskich skrzyniach) nie wciska sprzęgła do zmiany kolejnych biegów, jest ono cały czas złączone, więc każde załączenie szarpnięcie kolejnym biegiem nadwyręża tarczę sprzęgła, dodatkowo szybciej ją zużywając...
Pomimo tego, że te fullerki są również w europie, wszystko zależy od kierowcy. Jeden bedzie szarpać biegami, "przypali" sprzęgło od czasu do czasu, a drugi bedzie dbał o tą skrzynie
Do zmiany biegów wciska się sprzęgło i ono rozłącza napęd. jednakże Hiob (mówię o Amerykańskich skrzyniach) nie wciska sprzęgła do zmiany kolejnych biegów, jest ono cały czas złączone, więc każde załączenie szarpnięcie kolejnym biegiem nadwyręża tarczę sprzęgła, dodatkowo szybciej ją zużywając...
Pomimo tego, że te fullerki są również w europie, wszystko zależy od kierowcy. Jeden bedzie szarpać biegami, "przypali" sprzęgło od czasu do czasu, a drugi bedzie dbał o tą skrzynie
Diesel kopci, diesel czadzi, diesel nigdy cię nie zdradzi!
Polo: jak dorosnę, będę Passatem!
Polo: jak dorosnę, będę Passatem!
Re: Iveco
Cóż nie zgodze sie z twierdzeniem zawartym w powyrzszym poscie .
Jesli nie rozłanczamy napedu to sprzęgło nie ma możliwosci poślizgu nawet przy takich przeciążeniach jak zmiana biegu . Jesli nastąpi taka sytuacja to jest to tylko wina zużycia tarczy lub docisku sprzegła .
Ale żeby nie było tak códownie to owszem przy nie umiejętnym przełanczaniu biegów cierpi skrzynia . Jako , że nie jest scynchronizowana to posiada koła zębate o zębach prostych wiec i o mniejszej powierzchni niz skrzynia synchronizowana w której są zęby skosne i zazwyczaj połonczone ze soba na stałe koła zębate a za zmiany odpowiadają synchronizatory i sprzęgła kłowe umieszczone wewnątrz kół zebatych .
Jesli nie rozłanczamy napedu to sprzęgło nie ma możliwosci poślizgu nawet przy takich przeciążeniach jak zmiana biegu . Jesli nastąpi taka sytuacja to jest to tylko wina zużycia tarczy lub docisku sprzegła .
Ale żeby nie było tak códownie to owszem przy nie umiejętnym przełanczaniu biegów cierpi skrzynia . Jako , że nie jest scynchronizowana to posiada koła zębate o zębach prostych wiec i o mniejszej powierzchni niz skrzynia synchronizowana w której są zęby skosne i zazwyczaj połonczone ze soba na stałe koła zębate a za zmiany odpowiadają synchronizatory i sprzęgła kłowe umieszczone wewnątrz kół zebatych .
Nie ma dobrych ciężarówek ...... jest tylko VOLVO
Re: Iveco
Tutaj jest mojego taty iveco stralis low deck i naczepa schmitz mega wypchana otrębami
http://kamilm94.picturepush.com/showfor ... clid=50186
http://kamilm94.picturepush.com/showfor ... clid=50186
http://kamilm94.picturepush.com/showfor ... clid=50186
http://kamilm94.picturepush.com/showfor ... clid=50186