Dawno nie uzupełniałem statystyk, bo mi się skończyła prenumerata do miesięcznika z którego mam te dane, ale już jest odnowiona i są nowe statystyki. Na razie za październik 2016. Niewiele się zmienia - Paccar nieco zyskuje, Freightliner nieznacznie traci, choć pozostaje niekwestionowanym leaderem sprzedaży. Volvo/Mack praktycznie bez zmian, a International, kiedyś prawdziwy potentat, powoli staje się niszową firmą i jak nie wyjdą z jakimś fantastycznym nowym modelem, to pewnie za rok, czy dwa, spadną poniżej 10%.
Drobne nieścisłości statystyk wynikają z faktu, że sprzedano tu też 110 "innych ciężarówek", 0,07%, pewnie Caterpillarów, ale pominąłem to w tabelach. Czekamy na Nikolę, ale oni zamieszają w statystykach dopiero za kilka lat.
Statystyki sprzedaży trucków w USA
- hiob
- Administrator
- Posty: 11191
- Rejestracja: 24-10-07, 22:28
- Lokalizacja: Północna Karolina, USA
- Kontakt:
Re: Statystyki sprzedaży trucków w USA
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)
Re: Statystyki sprzedaży trucków w USA
Volvo to średnio się trzyma na rynku przez to klepanie tego samego od kilkudziesięciu lat , jak by odświeżyli trochę wygląd to jakiś wzrost by mieli
- hiob
- Administrator
- Posty: 11191
- Rejestracja: 24-10-07, 22:28
- Lokalizacja: Północna Karolina, USA
- Kontakt:
Re: Statystyki sprzedaży trucków w USA
JJacek, to prawda, choć z drugiej strony nie tracą też wcale. Trzymają się w okolicach 20% rynku niezmiennie od 10 lat. International stracił, głównie kosztem Paccara (Pete i Kenny) i Freightlinera, który w 2010 lat temu w zasadzie dzielił pierwsze miejsce z Internationalem, mając po 1/3 rynku, a dziś Daimler ma 40%, a International niewiele ponad 10.
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)
- hiob
- Administrator
- Posty: 11191
- Rejestracja: 24-10-07, 22:28
- Lokalizacja: Północna Karolina, USA
- Kontakt:
Re: Statystyki sprzedaży trucków w USA
Są już statystyki sprzedaży za cały 2016 rok i dla porównania zestawię go z rokiem 2010, żeby zobaczyć co się przez ostatnie 6 lat zmieniło:
Class 8, czyli auta powyżej 15 ton
"Class 7" to auta w przedziale 22-33 tys funtów (12-15 ton) i Class 6, auta od 9 do 12 ton (19 501 - 26 000 funtów):
Class 3,4 i 5, czyli pojazdy o całkowitej masie od 10 000 do 19 500 funtów (4,5 tony do 9 ton) to już zwykle po prostu duże pickupy i tu dominują RAM i Ford:
Jak widać, największym przegranym w ostatnich sześciu latach jest International. Na rynku największych ciężarówek z drugiego miejsca spadł na czwarte, a w kategoriach ciężarówek średnich dał się zdecydowanie wyprzedzić Freightlinerowi. Sześć lat temu Freightliner miał jeszcze stary model w tej klasie aut, gdy International wszedł na rynek z nowym pojazdem, ale po zaprezentowaniu przez Daimlera nowych pojazdów "Business Class" odzyskali przodownictwo. Także w klasie małych ciężarówek Daimler zdominował sytuację dzięki udanym modelom RAMów.
Class 8, czyli auta powyżej 15 ton
"Class 7" to auta w przedziale 22-33 tys funtów (12-15 ton) i Class 6, auta od 9 do 12 ton (19 501 - 26 000 funtów):
Class 3,4 i 5, czyli pojazdy o całkowitej masie od 10 000 do 19 500 funtów (4,5 tony do 9 ton) to już zwykle po prostu duże pickupy i tu dominują RAM i Ford:
Jak widać, największym przegranym w ostatnich sześciu latach jest International. Na rynku największych ciężarówek z drugiego miejsca spadł na czwarte, a w kategoriach ciężarówek średnich dał się zdecydowanie wyprzedzić Freightlinerowi. Sześć lat temu Freightliner miał jeszcze stary model w tej klasie aut, gdy International wszedł na rynek z nowym pojazdem, ale po zaprezentowaniu przez Daimlera nowych pojazdów "Business Class" odzyskali przodownictwo. Także w klasie małych ciężarówek Daimler zdominował sytuację dzięki udanym modelom RAMów.
Ostatnio zmieniony 02-03-17, 16:59 przez hiob, łącznie zmieniany 2 razy.
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)
Re: Statystyki sprzedaży trucków w USA
Polskie statystyki sprzedaży samochodów użytkowych w całym 2017 roku są już znane. Kto okazał się liderem? Kto najwięcej zyskał, a kto najwięcej stracił? Pełne rankingi sprzedaży znajdziecie w linku https://40ton.net/polski-rynek-ciezarow ... -wynikami/
- hiob
- Administrator
- Posty: 11191
- Rejestracja: 24-10-07, 22:28
- Lokalizacja: Północna Karolina, USA
- Kontakt:
Re: Statystyki sprzedaży trucków w USA
Po siedmiu miesiącach w USA statystyka wygląda tak:
Freightliner 35,5% Western Star 2,5%, razem Mercedes ma 38%
Peterbilt 15,3%, Kenworth 14,6%, razem Paccar ma 30%
Volvo 11,3%, Mack 7,6%, razem Volvo ma 19%
International ma 13%
Czyli, inaczej mówiąc, niewiele się zmienia w porównaniu do końca roku 2016.
Mercedes stracił 2% rynku, Paccar zyskal 1%, Volvo straciło 1%, a International zyskał 2%.
Freightliner 35,5% Western Star 2,5%, razem Mercedes ma 38%
Peterbilt 15,3%, Kenworth 14,6%, razem Paccar ma 30%
Volvo 11,3%, Mack 7,6%, razem Volvo ma 19%
International ma 13%
Czyli, inaczej mówiąc, niewiele się zmienia w porównaniu do końca roku 2016.
Mercedes stracił 2% rynku, Paccar zyskal 1%, Volvo straciło 1%, a International zyskał 2%.
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)
- hiob
- Administrator
- Posty: 11191
- Rejestracja: 24-10-07, 22:28
- Lokalizacja: Północna Karolina, USA
- Kontakt:
Re: Statystyki sprzedaży trucków w USA
Są już statystyki sprzedaży trucków w USA za cały 2018 rok. To są tylko duże ciężarówki, "Class 8", czyli powyżej 15 ton. Dla przypomnienia podaję też stare statystyki, za rok 2010 i 2013 i procentowy udział w rynku, poszczególnych marek i koncernów.
Niewiele się zmieniło przez ostatnie 5 lat, poza tym, że znacznie wzrosła ogólna ilość sprzedawanych trucków. Mercedes/Freightliner dalej niekwestionowanym leaderem, Paccar radzi sobie odrobinę lepiej, Volvo i International nieznacznie stracili.
Niewiele się zmieniło przez ostatnie 5 lat, poza tym, że znacznie wzrosła ogólna ilość sprzedawanych trucków. Mercedes/Freightliner dalej niekwestionowanym leaderem, Paccar radzi sobie odrobinę lepiej, Volvo i International nieznacznie stracili.
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)