Statystyki sprzedaży trucków w USA
-
- Przyjaciel forum
- Posty: 28
- Rejestracja: 07-04-12, 14:48
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Statystyki sprzedaży trucków w USA
Volvo ma więcej sprzedanych egzemplarzy w miesiąc niż Mack ale Mack ma więcej w 2 miesiące średnio wychodzi że Volvo ma więcej egzemplarzy sprzedanych od Macka o jakieś 200
A co z Otherem i Sterlingiem???
A co z Otherem i Sterlingiem???
Ostatnio zmieniony 30-04-12, 18:48 przez patrykq12345, łącznie zmieniany 1 raz.
- hiob
- Administrator
- Posty: 11193
- Rejestracja: 24-10-07, 22:28
- Lokalizacja: Północna Karolina, USA
- Kontakt:
Re: Statystyki sprzedaży trucków w USA
... dlatego takie opinie możemy sobie między bajki włożyć.nevesu pisze:
Co do VN-ki - ja właśnie słyszałem, że są problemy (przyznaje, głównie od ortodoksyjnych wręcz wielbicieli produktów Paccara)
Zaczekajmy do końca roku. W marcu Volvo sprzedało więcej aut niż KW i Pete, niemal tyle, co International.poza tym patrząc na właśnie przez Ciebie umieszczone statystyki sprzedaży, nie widać, jakoby istniało na nie olbrzymie zainteresowanie
:-?Nowego VNL-a nie zapniesz np. do N14, bo jego komputer jest zbyt skomplikowany.
Nie rozumiem. Przecież Volvo większość swoich aut sprzedaje z silnikami Cumminsa. A nowego niczego nie można "zapiąć" do starego silnika, bo jest to nielegalne. Wyjątkiem są tu glidery.
Tego nikt nie zrobi, ze względu na koszty. zwłaszcza operacyjne. Dłuższa rama to większe opory powietrza, a zatem większe spalanie.Z punktu widzenia kierowcy, rzeczywiście, Volvo błyszczy. Jednak będąc ownerem chyba lepiej wybrać coś ze stajni Paccara - komfort można uzyskać wydłużając ramę.
Other to znaczy po prostu "Inne". Ze względu na to, że tych innych jest po trzech miesiącach trzy sztuki, pominąłem je zupełnie. Pewnie to te Actrosy, które widuje się w Oregonie.patrykq12345 pisze: A co z Otherem i Sterlingiem???
Sterling także już nie istnieje. Mercedes zawiesił ich produkcję, ze względu na znikomą i wciąż spadającą sprzedaż. Natomiast wkrótce powinny się pojawić Caterpillary. Już ich widziałem kilka na drodze, więc produkcja już ruszyła.
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)
- hiob
- Administrator
- Posty: 11193
- Rejestracja: 24-10-07, 22:28
- Lokalizacja: Północna Karolina, USA
- Kontakt:
Re: Statystyki sprzedaży trucków w USA
<table border="5"; style="border-width: 5px; border-style: double; border-color: #11165f" align="top"; width="300"; height="35"; bordercolor="#11165f" bgcolor="#ffffff"; cellpadding="10";>
<th>PRODUCENT</th> <th>SPRZEDAŻ W MARCU 2012</th> <th>SPRZEDAŻ ZA TRZY MIESIĄCE 2012 </th> <th>UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU ZA TRZY MIESIĄCE</th>
</tr>
<tr>
<td>FREIGHTLINER</td> <td>5023</td> <td>15 323</td> <td>32,71%</td>
</tr>
<tr>
<td>INTERNATIONAL</td> <td>3086</td> <td>9090</td> <td>19,40%</td>
</tr>
<tr>
<td>KENWORTH</td> <td>2396</td> <td>6831</td> <td>14,58%</td>
</tr>
<tr>
<td>PETERBILT</td> <td>2340</td> <td>6403</td> <td>13,67%</td>
</tr>
<tr>
<td>VOLVO</td> <td>2915</td> <td>5029</td> <td>10,74%</td> </tr>
<tr>
<td>MACK</td> <td>1365</td> <td>3586</td> <td>7,66%</td>
</tr>
<tr>
<td>WESTERN STAR</td> <td>182</td> <td>580</td> <td>1,24%</td>
</tr>
<tr>
<td>RAZEM</td> <td>17 308</td> <td>46 845</td> <td>100 %</td>
</tr>
</table>
Jak widać Volvo miało bardzo dobry miesiąc. Jedyny producent, który polepszył wyniki w stosunku do lutego, zarówno gdy chodzi o ilość sprzedanych aut, jak i o procentowy udział na rynku. I dotyczy to także, choć w mniejszym zakresie, marki Mack.
<th>PRODUCENT</th> <th>SPRZEDAŻ W MARCU 2012</th> <th>SPRZEDAŻ ZA TRZY MIESIĄCE 2012 </th> <th>UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU ZA TRZY MIESIĄCE</th>
</tr>
<tr>
<td>FREIGHTLINER</td> <td>5023</td> <td>15 323</td> <td>32,71%</td>
</tr>
<tr>
<td>INTERNATIONAL</td> <td>3086</td> <td>9090</td> <td>19,40%</td>
</tr>
<tr>
<td>KENWORTH</td> <td>2396</td> <td>6831</td> <td>14,58%</td>
</tr>
<tr>
<td>PETERBILT</td> <td>2340</td> <td>6403</td> <td>13,67%</td>
</tr>
<tr>
<td>VOLVO</td> <td>2915</td> <td>5029</td> <td>10,74%</td> </tr>
<tr>
<td>MACK</td> <td>1365</td> <td>3586</td> <td>7,66%</td>
</tr>
<tr>
<td>WESTERN STAR</td> <td>182</td> <td>580</td> <td>1,24%</td>
</tr>
<tr>
<td>RAZEM</td> <td>17 308</td> <td>46 845</td> <td>100 %</td>
</tr>
</table>
Jak widać Volvo miało bardzo dobry miesiąc. Jedyny producent, który polepszył wyniki w stosunku do lutego, zarówno gdy chodzi o ilość sprzedanych aut, jak i o procentowy udział na rynku. I dotyczy to także, choć w mniejszym zakresie, marki Mack.
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)
- hiob
- Administrator
- Posty: 11193
- Rejestracja: 24-10-07, 22:28
- Lokalizacja: Północna Karolina, USA
- Kontakt:
Re: Statystyki sprzedaży trucków w USA
BS3S pisze:Możemy dalej kontynuować ten temat ??
Jasne. Tak wyglądają statystyki za cały 2012 rok, w porównaniu do ubiegłych lat:
Class 8, czyli auta powyżej 15 ton
<table border="5"; style="border-width: 5px; border-style: double; border-color: #11165f" align="top"; width="300"; height="35"; bordercolor="#11165f" bgcolor="#ffffff"; cellpadding="10";>
<th>PRODUCENT</th> <th>SPRZEDAŻ W 2010 </th> <th>SPRZEDAŻ W 2011 </th> <th>SPRZEDAŻ W 2012 </th> <th>UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU w 2010 </th> <th>UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU w 2011 </th> <th>UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU w 2012 </th>
</tr>
<tr>
<td>FREIGHTLINER</td> <td>34 708</td> <td>52 276</td> <td>63 975</td> <td>32,39%</td> <td> 30,51% </td><td>32,86%</td>
</tr>
<tr>
<td>INTERNATIONAL</td> <td>26 939</td> <td>35 928</td><td>34 824</td> <td>25,14%</td> <td>20,97% </td> <td>17,88%</td>
</tr>
<tr>
<td>PETERBILT</td> <td>12 980</td> <td>24 583</td><td>27 255</td> <td>12,11%</td> <td>14,35%%</td> <td>14,00%</td>
</tr>
<tr>
<td>KENWORTH</td> <td>11 621</td> <td>22 577</td><td>27 778</td> <td>10,85%</td> <td>13,18%</td><td>14,27%</td>
</tr>
<tr>
<td>VOLVO</td> <td>10 036</td> <td>20 955</td><td>20 921</td> <td>9,37%</td> <td>12,23%</td><td>10,74%</td>
</tr>
<tr>
<td>MACK</td> <td>9 209</td> <td>12 928</td> <td>17 327</td> <td>8,59%</td> <td>7,54%</td><td>8,90%</td>
</tr>
<tr>
<td>WESTERN STAR</td> <td>1 171</td> <td>2 090</td> <td>2 623</td> <td>1,09%</td> <td>1,22%</td><td>1,35%</td>
</tr>
<tr>
<td>RAZEM</td> <td>107 152</td> <td>171 358</td><td>194 715</td> <td>100 %</td> <td>100%</td><td>100 %</td>
</tr>
</table>
<br><br>
Jak widać, cały rok był nieznacznie lepszy od 2011, Freightliner odzyskał procentowo to, co stracił w 2011. International nadal idzie w dół, już jest najmniejszym amerykańskim koncernem produkującym duże ciężarówki, a jeszcze w 2010 był drugi, po Mercedesie. Paccar nieznacznie w górę i Kenworth wyprzedził Peterbilta, a Volvo utrzymało swoją procentową pozycję na rynku dzięki wzrostowi sprzedaży ciężarówek Mack - które głównie służą jako podwozia pod wywrotki, śmieciarki, cementowozy, pojazdy z dziennymi kabinami, itp.
<br><br>
<table border="5"; style="border-width: 5px; border-style: double; border-color: #11165f" align="top"; width="300"; height="35"; bordercolor="#11165f" bgcolor="#ffffff"; cellpadding="10";>
<th>KONCERN SAMOCHODOWY</th> <th>SPRZEDAŻ w 2012</th> <th>UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU w 2012 ( 2010) </th>
</tr>
<tr>
<td><B>DAIMLER BENZ </B>(FREIGHTLINER, WESTERN STAR) </td> <td>66 598</td> <td>34,21%
(34%)</td>
</tr>
<tr>
<td><B>PACCAR</B> (KENWORTH, PETERBILT) </td> <td>55 033</td> <td>28,27%
(23%)</td>
</tr>
<tr>
<td><B>VOLVO</B> (VOLVO, MACK) </td> <td>38 248</td> <td>19,64%
(18%)</td>
</tr>
<tr>
<td><B>INTERNATIONAL</B></td> <td>34 824</td> <td>17,88%
(25%)</td>
</tr>
</table>
Ostatnio zmieniony 21-03-13, 04:42 przez hiob, łącznie zmieniany 4 razy.
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)
- hiob
- Administrator
- Posty: 11193
- Rejestracja: 24-10-07, 22:28
- Lokalizacja: Północna Karolina, USA
- Kontakt:
Re: Statystyki sprzedaży trucków w USA
Są już wyniki sprzedaży za pierwszy kwartał 2013. Ciekawie wygląda porównanie z pierwszym kwartałem ubiegłego roku. Freightliner miażdży konkurencję - już 42% sprzedanych aut to Freightlinery, a rok temu było to tylko 32%. Także w liczbach bezwzględnych ich sprzedaż wzrosła. International traci szybko swój udział w rynku i już mają jedynie niecałe 15%, a rok temu mieli niemal 20. Paccar ma około 25%, przed rokiem mieli 28, a zatem niewielki spadek. Volvo z Mackiem też stracili swoje udziały w rynku. Przed rokiem było to ponad 18%, dziś jest mniej, niż 16, a Volvo w marcu osiągnęło mizerną wielkość 1110 sprzedanych pojazdów. Western Star tradycyjnie zajmuje ostatnie miejsce, ale przynajmniej ich sprzedaż rośnie i jak tak dalej pójdzie, kto wie, czy za rok -dwa nie zaczną sprzedawać więcej aut, niż konkurencja.
<br><br> <table border="5"; style="border-width: 5px; border-style: double; border-color: #11165f" align="top"; width="300"; height="35"; bordercolor="#11165f" bgcolor="#ffffff"; cellpadding="10";>
<th>PRODUCENT</th> <th>SPRZEDAŻ W MARCU 2013</th> <th>SPRZEDAŻ ZA TRZY MIESIĄCE 2013 </th> <th>UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU ZA TRZY MIESIĄCE</th>
</tr>
<tr>
<td>FREIGHTLINER</td> <td>5061</td> <td>16 335</td> <td>42,10%</td>
</tr>
<tr>
<td>INTERNATIONAL</td> <td>1918</td> <td>5728</td> <td>14,76%</td>
</tr>
<tr>
<td>KENWORTH</td> <td>1739</td> <td>4715</td> <td>12,15%</td>
</tr>
<tr>
<td>PETERBILT</td> <td>1862</td> <td>5080</td> <td>13,09%</td>
</tr>
<tr>
<td>VOLVO</td> <td>1110</td> <td>3413</td> <td>8,8%</td> </tr>
<tr>
<td>MACK</td> <td>1121</td> <td>2762</td> <td>7,12%</td>
</tr>
<tr>
<td>WESTERN STAR</td> <td>286</td> <td>765</td> <td>1,97%</td>
</tr>
<tr>
<td>RAZEM</td> <td>13 101</td> <td>38 805</td> <td>100 %</td>
</tr>
</table>
<br><br> <table border="5"; style="border-width: 5px; border-style: double; border-color: #11165f" align="top"; width="300"; height="35"; bordercolor="#11165f" bgcolor="#ffffff"; cellpadding="10";>
<th>PRODUCENT</th> <th>SPRZEDAŻ W MARCU 2013</th> <th>SPRZEDAŻ ZA TRZY MIESIĄCE 2013 </th> <th>UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU ZA TRZY MIESIĄCE</th>
</tr>
<tr>
<td>FREIGHTLINER</td> <td>5061</td> <td>16 335</td> <td>42,10%</td>
</tr>
<tr>
<td>INTERNATIONAL</td> <td>1918</td> <td>5728</td> <td>14,76%</td>
</tr>
<tr>
<td>KENWORTH</td> <td>1739</td> <td>4715</td> <td>12,15%</td>
</tr>
<tr>
<td>PETERBILT</td> <td>1862</td> <td>5080</td> <td>13,09%</td>
</tr>
<tr>
<td>VOLVO</td> <td>1110</td> <td>3413</td> <td>8,8%</td> </tr>
<tr>
<td>MACK</td> <td>1121</td> <td>2762</td> <td>7,12%</td>
</tr>
<tr>
<td>WESTERN STAR</td> <td>286</td> <td>765</td> <td>1,97%</td>
</tr>
<tr>
<td>RAZEM</td> <td>13 101</td> <td>38 805</td> <td>100 %</td>
</tr>
</table>
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)
Re: Statystyki sprzedaży trucków w USA
Można wiedzieć na jakiej stronie są podane statystyki sprzedaży?
- hiob
- Administrator
- Posty: 11193
- Rejestracja: 24-10-07, 22:28
- Lokalizacja: Północna Karolina, USA
- Kontakt:
Re: Statystyki sprzedaży trucków w USA
Ja je mam z papierowej wersji miesięcznika HDT - Heavy Duty Trucking. Jest też elektroniczna wersja tego periodyku, http://www.truckinginfo.com/ ale nie wiem, czy tam te z są te dane.Adam1067 pisze:Można wiedzieć na jakiej stronie są podane statystyki sprzedaży?
A w ostatniej gazecie są już statystyki za pół roku i wyglądają tak:
<br><br> <table border="5"; style="border-width: 5px; border-style: double; border-color: #11165f" align="top"; width="300"; height="35"; bordercolor="#11165f" bgcolor="#ffffff"; cellpadding="10";>
<th>PRODUCENT</th> <th>SPRZEDAŻ ZA TRZY MIESIĄCE 2013 </th> <th>SPRZEDAŻ ZA SZEŚĆ MIESIĘCY 2013 </th> <th>UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU</th>
</tr>
<tr>
<td>FREIGHTLINER</td> <td>16 335</td> <td>33 439</td> <td>38,96%</td>
</tr>
<tr>
<td>INTERNATIONAL</td> <td>5728</td> <td>12 236</td> <td>14,25%</td>
</tr>
<tr>
<td>PETERBILT</td> <td>5080</td> <td>11 598</td> <td>13,51%</td>
</tr>
<tr>
<td>KENWORTH</td> <td>4715</td> <td>11 388</td> <td>13,27%</td>
</tr>
<tr>
<td>VOLVO</td> <td>3413</td> <td>8754</td> <td>10,20%</td> </tr>
<tr>
<td>MACK</td> <td>2762</td> <td>6889</td> <td>8,03%</td>
</tr>
<tr>
<td>WESTERN STAR</td> <td>765</td> <td>1519</td> <td>1,77%</td>
</tr>
<tr>
<td>RAZEM</td> <td>38 805</td> <td>85 840</td> <td>100 %</td>
</tr>
</table> <br><br>
Gdy porównamy nie konkretne marki, ale koncerny, to po pół roku wygląda to tak:
<br><br> <table border="5"; style="border-width: 5px; border-style: double; border-color: #11165f" align="top"; width="300"; height="35"; bordercolor="#11165f" bgcolor="#ffffff"; cellpadding="10";>
<th>PRODUCENT</th> <th>SPRZEDAŻ ZA SZEŚĆ MIESIĘCY 2013 </th> <th>UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU</th>
</tr>
<tr>
<td>DAIMLER</td> <td>34 958</td> <td>40,73%</td>
</tr>
<tr>
<td>PACCAR</td> <td>22 986</td> <td>26,78%</td>
</tr>
<tr>
<td>VOLVO</td> <td>15 643</td> <td>18,23%</td>
</tr>
<tr>
<td>INTERNATIONAL</td> <td>12 236</td> <td>14,25%</td>
</tr>
</table><br><br>
A to porównanie z pierwszym półroczem roku 2010:
<br><br> <table border="5"; style="border-width: 5px; border-style: double; border-color: #11165f" align="top"; width="300"; height="35"; bordercolor="#11165f" bgcolor="#ffffff"; cellpadding="10";>
<th>PRODUCENT</th> <th>UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU W 2010 </th> <th>UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU W 2013</th>
</tr>
<tr>
<td>DAIMLER</td> <td>33,93%</td> <td>40,73%</td>
</tr>
<tr>
<td>PACCAR</td> <td>21,89%</td> <td>26,78%</td>
</tr>
<tr>
<td>VOLVO</td> <td>16,13%</td> <td>18,23%</td>
</tr>
<tr>
<td>INTERNATIONAL</td> <td>28,03%</td> <td>14,25%</td>
</tr>
</table> <br><br>
Widać więc wyraźnie, że największym przegranym w ciągu ostatnich trzech lat jest International, który stracił połowę rynkowego udziału. Najwięcej w bezwzględnych liczbach zyskał Daimler - Freightliner, ale procentowo najlepszy wynikł osiągnął Paccar. Sprzedaż Daimlera w 2013 to 120% w porównaniu do pierwszego półrocza 2010, Paccara 122%, Volva z Mackiem 113%, a Internationala 51%.
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)
Re: Statystyki sprzedaży trucków w USA
Hiobie, jakieś podejrzenia dlaczego Int'l tak traci? Skupili się na produkcji dla wojska? Brak nowej ciężarówki? Kiepska sprzedaż Lone Stara?
- hiob
- Administrator
- Posty: 11193
- Rejestracja: 24-10-07, 22:28
- Lokalizacja: Północna Karolina, USA
- Kontakt:
Re: Statystyki sprzedaży trucków w USA
LoneStar praktycznie nigdy się nie liczył, to była marginalna sprzedaż. Nikt rozsądny nie będzie płacił tysięcy dolarów ekstra za odrobinę chromu, a tylko tym się LoneStar różni od ProStara. Podobnie było z Volem VT 880. Praktycznie to samo auto co VN 780, a cena 10 tys większa, więc sprzedaż była tak mała, że Volvo przestało ten model produkować.Mibars pisze:Hiobie, jakieś podejrzenia dlaczego Int'l tak traci? Skupili się na produkcji dla wojska? Brak nowej ciężarówki? Kiepska sprzedaż Lone Stara?
Gdy jeździłem dla US Xpress chciałem dostać ProStara, ale sam dyspozytor powiedział mi, że tylko mi się tak wydaje, że chcę to auto - same problemy. US Xpress kupił ich trochę, ale szybko się wycofali z używania aut tej marki, z powodu słabej jakości, problemów z silnikami itp. Pewnie i inne firmy miały podobne problemy, więc sprzedaż im regularnie spada.
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)
Re: Statystyki sprzedaży trucków w USA
Z tego, co zauważyłem, to używają swoich własnych silników i dopiero niedawno wprowadzili do oferty silnik Cummingsa. Odkryłem też ciekawostkę, że ten niesławny (ciągłe awarie) silnik Forda PowerStroke 6,4L to tak naprawdę MaxxForce 7... Z tego, co widzę, to "ciężarówkowy" MaxxForce 13 też do niezawodnych się nie zalicza...
Sam fakt, że na hasło "MaxxForce" pierwsze co wyskakuje to lokalizator autoryzowanych serwisów nie wróży niczego dobrego...
Sam fakt, że na hasło "MaxxForce" pierwsze co wyskakuje to lokalizator autoryzowanych serwisów nie wróży niczego dobrego...
- hiob
- Administrator
- Posty: 11193
- Rejestracja: 24-10-07, 22:28
- Lokalizacja: Północna Karolina, USA
- Kontakt:
Re: Statystyki sprzedaży trucków w USA
Wyniki sprzedaży za pierwsze trzy kwartały, do września 2013.
<br><br>
<table border="5"; style="border-width: 5px; border-style: double; border-color: #11165f" align="top"; width="300"; height="35"; bordercolor="#11165f" bgcolor="#ffffff"; cellpadding="10";>
<th>PRODUCENT</th> <th>SPRZEDAŻ ZA TRZY MIESIĄCE 2013 </th> <th>SPRZEDAŻ ZA SZEŚĆ MIESIĘCY 2013 </th> <th>SPRZEDAŻ ZA DZIEWIĘĆ MIESIĘCY 2013 </th> <th>UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU </th>
</tr>
<tr>
<td>FREIGHTLINER</td> <td>16 335</td> <td>33 439</td> <td>49 493</td> <td>37,33%</td>
</tr>
<tr>
<td>INTERNATIONAL</td> <td>5728</td> <td>12 236</td> <td>19 326</td> <td>14,58%</td>
</tr>
<tr>
<td>KENWORTH</td> <td>4715</td> <td>11 388</td> <td>18 513 </td> <td>13,96%</td>
</tr>
<tr>
<td>PETERBILT</td> <td>5080</td> <td>11 598</td> <td>17 499</td> <td>13,20%</td>
</tr>
<tr>
<td>VOLVO</td> <td>3413</td> <td>8754</td><td> 14 306 </td> <td>10,79%</td> </tr>
<tr>
<td>MACK</td> <td>2762</td> <td>6889</td> <td>11 198</td> <td>8,45%</td>
</tr>
<tr>
<td>WESTERN STAR</td> <td>765</td> <td>1519</td> <td>33 439</td> <td>1,68%</td>
</tr>
<tr>
<td>RAZEM</td> <td>38 805</td> <td>85 840</td> <td>132 593 </td> <td>100 %</td>
</tr>
</table> <br><br>
Gdy porównamy nie konkretne marki, ale koncerny, to po pół roku wygląda to tak:
<br><br> <table border="5"; style="border-width: 5px; border-style: double; border-color: #11165f" align="top"; width="300"; height="35"; bordercolor="#11165f" bgcolor="#ffffff"; cellpadding="10";>
<th>PRODUCENT</th> <th>SPRZEDAŻ ZA DZIEWIĘĆ MIESIĘCY 2013 </th> <th>UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU PO 9 MIES (PO 6 MIES)</th>
</tr>
<tr>
<td>DAIMLER</td> <td>51 718</td> <td>39,015 (40,73%)</td>
</tr>
<tr>
<td>PACCAR</td> <td>36 012</td> <td>27,16% (26,78%)</td>
</tr>
<tr>
<td>VOLVO</td> <td>25 504</td> <td>19,24% (18,23%)</td>
</tr>
<tr>
<td>INTERNATIONAL</td> <td>19 326</td> <td>14,58% (14,25%)</td>
</tr> </table>
<br><br>
<table border="5"; style="border-width: 5px; border-style: double; border-color: #11165f" align="top"; width="300"; height="35"; bordercolor="#11165f" bgcolor="#ffffff"; cellpadding="10";>
<th>PRODUCENT</th> <th>SPRZEDAŻ ZA TRZY MIESIĄCE 2013 </th> <th>SPRZEDAŻ ZA SZEŚĆ MIESIĘCY 2013 </th> <th>SPRZEDAŻ ZA DZIEWIĘĆ MIESIĘCY 2013 </th> <th>UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU </th>
</tr>
<tr>
<td>FREIGHTLINER</td> <td>16 335</td> <td>33 439</td> <td>49 493</td> <td>37,33%</td>
</tr>
<tr>
<td>INTERNATIONAL</td> <td>5728</td> <td>12 236</td> <td>19 326</td> <td>14,58%</td>
</tr>
<tr>
<td>KENWORTH</td> <td>4715</td> <td>11 388</td> <td>18 513 </td> <td>13,96%</td>
</tr>
<tr>
<td>PETERBILT</td> <td>5080</td> <td>11 598</td> <td>17 499</td> <td>13,20%</td>
</tr>
<tr>
<td>VOLVO</td> <td>3413</td> <td>8754</td><td> 14 306 </td> <td>10,79%</td> </tr>
<tr>
<td>MACK</td> <td>2762</td> <td>6889</td> <td>11 198</td> <td>8,45%</td>
</tr>
<tr>
<td>WESTERN STAR</td> <td>765</td> <td>1519</td> <td>33 439</td> <td>1,68%</td>
</tr>
<tr>
<td>RAZEM</td> <td>38 805</td> <td>85 840</td> <td>132 593 </td> <td>100 %</td>
</tr>
</table> <br><br>
Gdy porównamy nie konkretne marki, ale koncerny, to po pół roku wygląda to tak:
<br><br> <table border="5"; style="border-width: 5px; border-style: double; border-color: #11165f" align="top"; width="300"; height="35"; bordercolor="#11165f" bgcolor="#ffffff"; cellpadding="10";>
<th>PRODUCENT</th> <th>SPRZEDAŻ ZA DZIEWIĘĆ MIESIĘCY 2013 </th> <th>UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU PO 9 MIES (PO 6 MIES)</th>
</tr>
<tr>
<td>DAIMLER</td> <td>51 718</td> <td>39,015 (40,73%)</td>
</tr>
<tr>
<td>PACCAR</td> <td>36 012</td> <td>27,16% (26,78%)</td>
</tr>
<tr>
<td>VOLVO</td> <td>25 504</td> <td>19,24% (18,23%)</td>
</tr>
<tr>
<td>INTERNATIONAL</td> <td>19 326</td> <td>14,58% (14,25%)</td>
</tr> </table>
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)
Re: Statystyki sprzedaży trucków w USA
Tak się wtrącę do tematu..
Może warto udoskonalić te statystyki wprowadzając jeszcze dodatkowo wyniki/statystyki awaryjności poszczególnych marek?
Może w taki sposób znajdzie się też powiązanie i odpowiedzi na niską pozycję Vovlo jak i International-a?
Nie potrafię znaleźć takich raportów awaryjności trucków w USA - może komuś to się udało i by tutaj zamieścił?
Może warto udoskonalić te statystyki wprowadzając jeszcze dodatkowo wyniki/statystyki awaryjności poszczególnych marek?
Może w taki sposób znajdzie się też powiązanie i odpowiedzi na niską pozycję Vovlo jak i International-a?
Nie potrafię znaleźć takich raportów awaryjności trucków w USA - może komuś to się udało i by tutaj zamieścił?
- hiob
- Administrator
- Posty: 11193
- Rejestracja: 24-10-07, 22:28
- Lokalizacja: Północna Karolina, USA
- Kontakt:
Re: Statystyki sprzedaży trucków w USA
Wyniki sprzedaży za cały rok 2013.
<br><br>
<table border="5"; style="border-width: 5px; border-style: double; border-color: #11165f" align="top"; width="300"; height="35"; bordercolor="#11165f" bgcolor="#ffffff"; cellpadding="10";>
<th>PRODUCENT</th> <th>SPRZEDAŻ ZA TRZY MIESIĄCE 2013 </th> <th>SPRZEDAŻ ZA SZEŚĆ MIESIĘCY 2013 </th> <th>SPRZEDAŻ ZA DZIEWIĘĆ MIESIĘCY 2013 </th> <th> SPRZEDAŻ ZA CAŁY ROK 2013 </th> <th>UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU </th>
</tr>
<tr>
<td>FREIGHTLINER</td> <td>16 335</td> <td>33 439</td> <td>49 493</td> <td>67 568</td> <td>36,57%</td>
</tr>
<tr>
<td>INTERNATIONAL</td> <td>5728</td> <td>12 236</td> <td>19 326</td> <td> 26 555</td><td>14,37%</td>
</tr>
<tr>
<td>KENWORTH</td> <td>4715</td> <td>11 388</td> <td>18 513 </td> <td> 25 943 </td> <td>14,04%</td>
</tr>
<tr>
<td>PETERBILT</td> <td>5080</td> <td>11 598</td> <td>17 499</td> <td>24 717</td> <td>13,38%</td>
</tr>
<tr>
<td>VOLVO</td> <td>3413</td> <td>8754</td><td> 14 306 </td><td>20 658</td> <td>11,18%</td> </tr>
<tr>
<td>MACK</td> <td>2762</td> <td>6889</td> <td>11 198</td><td>16, 289</td> <td>8,82%</td>
</tr>
<tr>
<td>WESTERN STAR</td> <td>765</td> <td>1519</td> <td>2 200</td> <td>3 008</td> <td>1,63%</td>
</tr>
<tr>
<td>RAZEM</td> <td>38 805</td> <td>85 840</td> <td>132 593 </td><td>184 784</td> <td>100 %</td>
</tr>
</table> <br><br>
Gdy porównamy nie konkretne marki, ale koncerny, to po roku wygląda to tak:
<br><br> <table border="5"; style="border-width: 5px; border-style: double; border-color: #11165f" align="top"; width="300"; height="35"; bordercolor="#11165f" bgcolor="#ffffff"; cellpadding="10";>
<th>PRODUCENT</th> <th>SPRZEDAŻ W 2013 </th> <th>UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU</th>
</tr>
<tr>
<td>DAIMLER</td> <td>70 576</td> <td> 36,59%</td>
</tr>
<tr>
<td>PACCAR</td> <td>50 660</td> <td>27,42%</td>
</tr>
<tr>
<td>VOLVO</td> <td>36 947</td> <td>20 %</td>
</tr>
<tr>
<td>INTERNATIONAL</td> <td>26 555</td> <td>14,37 %</td>
</tr> </table>
<br>
<br><br>
<table border="5"; style="border-width: 5px; border-style: double; border-color: #11165f" align="top"; width="300"; height="35"; bordercolor="#11165f" bgcolor="#ffffff"; cellpadding="10";>
<th>PRODUCENT</th> <th>SPRZEDAŻ ZA TRZY MIESIĄCE 2013 </th> <th>SPRZEDAŻ ZA SZEŚĆ MIESIĘCY 2013 </th> <th>SPRZEDAŻ ZA DZIEWIĘĆ MIESIĘCY 2013 </th> <th> SPRZEDAŻ ZA CAŁY ROK 2013 </th> <th>UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU </th>
</tr>
<tr>
<td>FREIGHTLINER</td> <td>16 335</td> <td>33 439</td> <td>49 493</td> <td>67 568</td> <td>36,57%</td>
</tr>
<tr>
<td>INTERNATIONAL</td> <td>5728</td> <td>12 236</td> <td>19 326</td> <td> 26 555</td><td>14,37%</td>
</tr>
<tr>
<td>KENWORTH</td> <td>4715</td> <td>11 388</td> <td>18 513 </td> <td> 25 943 </td> <td>14,04%</td>
</tr>
<tr>
<td>PETERBILT</td> <td>5080</td> <td>11 598</td> <td>17 499</td> <td>24 717</td> <td>13,38%</td>
</tr>
<tr>
<td>VOLVO</td> <td>3413</td> <td>8754</td><td> 14 306 </td><td>20 658</td> <td>11,18%</td> </tr>
<tr>
<td>MACK</td> <td>2762</td> <td>6889</td> <td>11 198</td><td>16, 289</td> <td>8,82%</td>
</tr>
<tr>
<td>WESTERN STAR</td> <td>765</td> <td>1519</td> <td>2 200</td> <td>3 008</td> <td>1,63%</td>
</tr>
<tr>
<td>RAZEM</td> <td>38 805</td> <td>85 840</td> <td>132 593 </td><td>184 784</td> <td>100 %</td>
</tr>
</table> <br><br>
Gdy porównamy nie konkretne marki, ale koncerny, to po roku wygląda to tak:
<br><br> <table border="5"; style="border-width: 5px; border-style: double; border-color: #11165f" align="top"; width="300"; height="35"; bordercolor="#11165f" bgcolor="#ffffff"; cellpadding="10";>
<th>PRODUCENT</th> <th>SPRZEDAŻ W 2013 </th> <th>UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU</th>
</tr>
<tr>
<td>DAIMLER</td> <td>70 576</td> <td> 36,59%</td>
</tr>
<tr>
<td>PACCAR</td> <td>50 660</td> <td>27,42%</td>
</tr>
<tr>
<td>VOLVO</td> <td>36 947</td> <td>20 %</td>
</tr>
<tr>
<td>INTERNATIONAL</td> <td>26 555</td> <td>14,37 %</td>
</tr> </table>
<br>
Niestety ja także nie wiem gdzie takie statystki odszukać.jacek79 pisze:Tak się wtrącę do tematu..
Może warto udoskonalić te statystyki wprowadzając jeszcze dodatkowo wyniki/statystyki awaryjności poszczególnych marek?
Może w taki sposób znajdzie się też powiązanie i odpowiedzi na niską pozycję Vovlo jak i International-a?
Nie potrafię znaleźć takich raportów awaryjności trucków w USA - może komuś to się udało i by tutaj zamieścił?
Ostatnio zmieniony 28-04-14, 06:33 przez hiob, łącznie zmieniany 2 razy.
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)
Re: Statystyki sprzedaży trucków w USA
Znalazłem jedynie wykaz kampanii serwisowych na różne marki. Są ciekawe.
http://www.faqs.org/car/freightliner-cascadia/
http://www.faqs.org/car/freightliner-cascadia/