Statystyki sprzedaży trucków w USA

Opisy i zdjęcia amerykańskich trucków i fotoreportaż z mojej podróży dookoła Stanów Zjednoczonych. Zapraszam, miejsca sporo. :-D
Awatar użytkownika
hiob
Administrator
Posty: 11141
Rejestracja: 24-10-07, 21:28
Lokalizacja: Północna Karolina, USA
Kontakt:

Re: Statystyki sprzedaży trucków w USA

Post autor: hiob » 05-01-17, 22:11

Dawno nie uzupełniałem statystyk, bo mi się skończyła prenumerata do miesięcznika z którego mam te dane, ale już jest odnowiona i są nowe statystyki. Na razie za październik 2016. Niewiele się zmienia - Paccar nieco zyskuje, Freightliner nieznacznie traci, choć pozostaje niekwestionowanym leaderem sprzedaży. Volvo/Mack praktycznie bez zmian, a International, kiedyś prawdziwy potentat, powoli staje się niszową firmą i jak nie wyjdą z jakimś fantastycznym nowym modelem, to pewnie za rok, czy dwa, spadną poniżej 10%.


<br><br> <table border="5"; style="border-width: 5px; border-style: double; border-color: #11165f" align="top"; width="300"; height="35"; bordercolor="#11165f" bgcolor="#ffffff"; cellpadding="10";>

<th>PRODUCENT</th> <th>SPRZEDAŻ W PAŹDZIERNIKU 2016</th> <th>SPRZEDAŻ ZA 10 MIESIĘCY 2016 </th> <th>UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU PO 10 MIESIĄCACH</th>
</tr>
<tr>
<td>FREIGHTLINER</td> <td>4371</td> <td>62 600</td> <td>38,38%</td>
</tr>
<tr>
<td>INTERNATIONAL</td> <td>2188</td> <td>18 685</td> <td>11,46%</td>
</tr>
<tr>
<td>KENWORTH</td> <td>2108</td> <td>24 430</td> <td>14,98%</td>
</tr>

<tr>
<td>PETERBILT</td> <td>2069</td> <td>22 349</td> <td>13,70%</td>
</tr>
<tr>


<td>VOLVO</td> <td>1414</td> <td>16 738</td> <td>10,26%</td> </tr>
<tr>
<td>MACK</td> <td>1142</td> <td>14 154</td> <td>8,68%</td>

</tr>
<tr>

<td>WESTERN STAR</td> <td>323</td> <td>4025</td> <td>2,47%</td>
</tr>
<tr>

<td>RAZEM</td> <td>13 618</td> <td>163 091</td> <td>100 %</td>
</tr>
</table></br></br>

Gdy porównamy nie konkretne marki, ale koncerny, to wygląda to tak:

<br><br> <table border="5"; style="border-width: 5px; border-style: double; border-color: #11165f" align="top"; width="300"; height="35"; bordercolor="#11165f" bgcolor="#ffffff"; cellpadding="10";>

<th>PRODUCENT</th> <th>SPRZEDAŻ ZA 10 MIESIĘCY 2016 </th> <th>UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU</th>
</tr>
<tr>
<td>DAIMLER</td> <td>66 625</td> <td>40,85%</td>
</tr>
<tr>
<td>PACCAR</td> <td>46 779</td> <td>28,68%</td>

</tr>

<tr>
<td>VOLVO</td> <td>30 892</td> <td>18,94%</td>

</tr>
<tr>
<td>INTERNATIONAL</td> <td>18 685</td> <td>11,46%</td>


</tr>
</table><br><br>

Drobne nieścisłości statystyk wynikają z faktu, że sprzedano tu też 110 "innych ciężarówek", 0,07%, pewnie Caterpillarów, ale pominąłem to w tabelach. Czekamy na Nikolę, ale oni zamieszają w statystykach dopiero za kilka lat. :D
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)

JJacek
Administrator
Posty: 347
Rejestracja: 17-05-11, 16:46
Lokalizacja: Polska, Mazowieckie

Re: Statystyki sprzedaży trucków w USA

Post autor: JJacek » 06-01-17, 10:45

Volvo to średnio się trzyma na rynku przez to klepanie tego samego od kilkudziesięciu lat , jak by odświeżyli trochę wygląd to jakiś wzrost by mieli

Awatar użytkownika
hiob
Administrator
Posty: 11141
Rejestracja: 24-10-07, 21:28
Lokalizacja: Północna Karolina, USA
Kontakt:

Re: Statystyki sprzedaży trucków w USA

Post autor: hiob » 06-01-17, 15:05

JJacek, to prawda, choć z drugiej strony nie tracą też wcale. Trzymają się w okolicach 20% rynku niezmiennie od 10 lat. International stracił, głównie kosztem Paccara (Pete i Kenny) i Freightlinera, który w 2010 lat temu w zasadzie dzielił pierwsze miejsce z Internationalem, mając po 1/3 rynku, a dziś Daimler ma 40%, a International niewiele ponad 10.
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)

Awatar użytkownika
hiob
Administrator
Posty: 11141
Rejestracja: 24-10-07, 21:28
Lokalizacja: Północna Karolina, USA
Kontakt:

Re: Statystyki sprzedaży trucków w USA

Post autor: hiob » 02-03-17, 16:52

Są już statystyki sprzedaży za cały 2016 rok i dla porównania zestawię go z rokiem 2010, żeby zobaczyć co się przez ostatnie 6 lat zmieniło:



Class 8, czyli auta powyżej 15 ton

Obrazek

"Class 7" to auta w przedziale 22-33 tys funtów (12-15 ton) i Class 6, auta od 9 do 12 ton (19 501 - 26 000 funtów):

Obrazek
<br><br>

Class 3,4 i 5, czyli pojazdy o całkowitej masie od 10 000 do 19 500 funtów (4,5 tony do 9 ton) to już zwykle po prostu duże pickupy i tu dominują RAM i Ford:

<br><br><table border="5"; style="border-width: 5px; border-style: double; border-color: #11165f" align="top"; width="300"; height="35"; bordercolor="#11165f" bgcolor="#ffffff"; cellpadding="10";> <th>PRODUCENT</th><th>SPRZEDAŻ W 2016</th> <th>UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU 2016 </th>
</tr>
<tr>
<td>DODGE/RAM</td><td>165 882</td> <td>43 %</td>
</tr>

<tr>
<td>FORD</td> <td>131 165</td> <td>34 %</td>
</tr>
<tr>
<td>CHEVROLET/GMC</td><td>58 152</td> <td>15 %</td>
</tr>
<tr>
<td>ISUZU </td> <td>21 010</td> <td>6 %</td>
</tr>
<tr>
<td>INNE (Freightliner, Hino, International, Kenworth, Mitsubishi Fuso, Peterbilt ) </td><td>6 614</td><td>2 %</td>
</tr>
<tr>
<td> RAZEM </td> <td>382 823</td> <td>100 %</td>
</tr></TABLE> <br><br>

Jak widać, największym przegranym w ostatnich sześciu latach jest International. Na rynku największych ciężarówek z drugiego miejsca spadł na czwarte, a w kategoriach ciężarówek średnich dał się zdecydowanie wyprzedzić Freightlinerowi. Sześć lat temu Freightliner miał jeszcze stary model w tej klasie aut, gdy International wszedł na rynek z nowym pojazdem, ale po zaprezentowaniu przez Daimlera nowych pojazdów "Business Class" odzyskali przodownictwo. Także w klasie małych ciężarówek Daimler zdominował sytuację dzięki udanym modelom RAMów.
Ostatnio zmieniony 02-03-17, 16:59 przez hiob, łącznie zmieniany 2 razy.
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)

ODPOWIEDZ