Strona 4 z 4

Re: Statystyki sprzedaży trucków w USA

: 05-01-17, 22:11
autor: hiob
Dawno nie uzupełniałem statystyk, bo mi się skończyła prenumerata do miesięcznika z którego mam te dane, ale już jest odnowiona i są nowe statystyki. Na razie za październik 2016. Niewiele się zmienia - Paccar nieco zyskuje, Freightliner nieznacznie traci, choć pozostaje niekwestionowanym leaderem sprzedaży. Volvo/Mack praktycznie bez zmian, a International, kiedyś prawdziwy potentat, powoli staje się niszową firmą i jak nie wyjdą z jakimś fantastycznym nowym modelem, to pewnie za rok, czy dwa, spadną poniżej 10%.

Obrazek

Drobne nieścisłości statystyk wynikają z faktu, że sprzedano tu też 110 "innych ciężarówek", 0,07%, pewnie Caterpillarów, ale pominąłem to w tabelach. Czekamy na Nikolę, ale oni zamieszają w statystykach dopiero za kilka lat. :D

Re: Statystyki sprzedaży trucków w USA

: 06-01-17, 10:45
autor: JJacek
Volvo to średnio się trzyma na rynku przez to klepanie tego samego od kilkudziesięciu lat , jak by odświeżyli trochę wygląd to jakiś wzrost by mieli

Re: Statystyki sprzedaży trucków w USA

: 06-01-17, 15:05
autor: hiob
JJacek, to prawda, choć z drugiej strony nie tracą też wcale. Trzymają się w okolicach 20% rynku niezmiennie od 10 lat. International stracił, głównie kosztem Paccara (Pete i Kenny) i Freightlinera, który w 2010 lat temu w zasadzie dzielił pierwsze miejsce z Internationalem, mając po 1/3 rynku, a dziś Daimler ma 40%, a International niewiele ponad 10.

Re: Statystyki sprzedaży trucków w USA

: 02-03-17, 16:52
autor: hiob
Są już statystyki sprzedaży za cały 2016 rok i dla porównania zestawię go z rokiem 2010, żeby zobaczyć co się przez ostatnie 6 lat zmieniło:

Class 8, czyli auta powyżej 15 ton

Obrazek

"Class 7" to auta w przedziale 22-33 tys funtów (12-15 ton) i Class 6, auta od 9 do 12 ton (19 501 - 26 000 funtów):

Obrazek

Class 3,4 i 5, czyli pojazdy o całkowitej masie od 10 000 do 19 500 funtów (4,5 tony do 9 ton) to już zwykle po prostu duże pickupy i tu dominują RAM i Ford:

Obrazek

Jak widać, największym przegranym w ostatnich sześciu latach jest International. Na rynku największych ciężarówek z drugiego miejsca spadł na czwarte, a w kategoriach ciężarówek średnich dał się zdecydowanie wyprzedzić Freightlinerowi. Sześć lat temu Freightliner miał jeszcze stary model w tej klasie aut, gdy International wszedł na rynek z nowym pojazdem, ale po zaprezentowaniu przez Daimlera nowych pojazdów "Business Class" odzyskali przodownictwo. Także w klasie małych ciężarówek Daimler zdominował sytuację dzięki udanym modelom RAMów.

Re: Statystyki sprzedaży trucków w USA

: 06-10-18, 18:34
autor: Gregor
Polskie statystyki sprzedaży samochodów użytkowych w całym 2017 roku są już znane. Kto okazał się liderem? Kto najwięcej zyskał, a kto najwięcej stracił? Pełne rankingi sprzedaży znajdziecie w linku https://40ton.net/polski-rynek-ciezarow ... -wynikami/

Re: Statystyki sprzedaży trucków w USA

: 07-10-18, 23:05
autor: hiob
Po siedmiu miesiącach w USA statystyka wygląda tak:

Freightliner 35,5% Western Star 2,5%, razem Mercedes ma 38%
Peterbilt 15,3%, Kenworth 14,6%, razem Paccar ma 30%
Volvo 11,3%, Mack 7,6%, razem Volvo ma 19%
International ma 13%

Czyli, inaczej mówiąc, niewiele się zmienia w porównaniu do końca roku 2016.
Mercedes stracił 2% rynku, Paccar zyskal 1%, Volvo straciło 1%, a International zyskał 2%.

Re: Statystyki sprzedaży trucków w USA

: 15-02-19, 22:32
autor: hiob
Są już statystyki sprzedaży trucków w USA za cały 2018 rok. To są tylko duże ciężarówki, "Class 8", czyli powyżej 15 ton. Dla przypomnienia podaję też stare statystyki, za rok 2010 i 2013 i procentowy udział w rynku, poszczególnych marek i koncernów.

Niewiele się zmieniło przez ostatnie 5 lat, poza tym, że znacznie wzrosła ogólna ilość sprzedawanych trucków. Mercedes/Freightliner dalej niekwestionowanym leaderem, Paccar radzi sobie odrobinę lepiej, Volvo i International nieznacznie stracili.

Obrazek