Samochody campingowe

Opisy i zdjęcia amerykańskich trucków i fotoreportaż z mojej podróży dookoła Stanów Zjednoczonych. Zapraszam, miejsca sporo. :-D
Awatar użytkownika
hiob
Administrator
Posty: 11193
Rejestracja: 24-10-07, 22:28
Lokalizacja: Północna Karolina, USA
Kontakt:

Re: Samochody campingowe

Post autor: hiob » 03-01-10, 17:01

Freightliner FLD przerobiony na kampera:

Obrazek
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)

Awatar użytkownika
hiob
Administrator
Posty: 11193
Rejestracja: 24-10-07, 22:28
Lokalizacja: Północna Karolina, USA
Kontakt:

Re: Samochody campingowe

Post autor: hiob » 03-01-10, 23:51

Kilka autobusów - domów na kółkach:

Autobus Eagle Bus. Firma powstała po II wojnie światowej i istniała do lat osiemdziesiątych. Pierwsze autobusy Eagle były produkowane w Niemczech przez Kassbohrera, czyli Setrę. Nawiasem mówiąc nazwa "Setra" pochodzi od słów "Selbst Tragend", czyli "Samo nośny". Później produkcja przeniosła się do Belgii i wreszcie w 1978. roku do Teksasu. Autobusy były produkowane wyłącznie dla firmy Continental Trailways, a gdy firmę tę i fabrykę przejął Greyhound, a następnie ogłosił bankructwo, produkcja autobusów przeniosła się do Meksyku. W tej chwili ponownie produkuje się te autobusy w Teksasie, głównie jako bazę do budowy "domów na kołach".

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Poważnie zmodyfikowany pojazd, ale właściciel zapewniał mnie, że był to kiedyś autokar MCI:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

A teraz autobusy Prevost przerobione przez firmę Roberts Brothers Coach Co. Jak ktoś ciekawy jak wyglądają w środku, może zobaczyć tutaj: http://71.18.177.159/home.htm

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

MCI z lat 60. i trochę nowszy Blue Bird. Dwa autobusy przerobione na domy na kółkach. Prawdę mówiąc Blue Bird pewnie od początku swego istnienia mógł być przeznaczony do tego użytku, MCI był kiedyś zwykłym autokarem.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Ten autobus ktoś chyba sam przerabiał na dom na kółkach. Wygląda bardziej na szopę:

Obrazek Obrazek

Jeszcze jedna przeróbka na dom na kołach. Tym razem stary GMC:

Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 03-01-10, 23:54 przez hiob, łącznie zmieniany 1 raz.
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)

Awatar użytkownika
hiob
Administrator
Posty: 11193
Rejestracja: 24-10-07, 22:28
Lokalizacja: Północna Karolina, USA
Kontakt:

Re: Samochody campingowe

Post autor: hiob » 05-01-10, 02:13

Legendarna i kultowa przyczepa firmy Airstream:

Obrazek Obrazek
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)

Awatar użytkownika
hiob
Administrator
Posty: 11193
Rejestracja: 24-10-07, 22:28
Lokalizacja: Północna Karolina, USA
Kontakt:

Re: Samochody campingowe

Post autor: hiob » 21-07-10, 01:14

Jeszcze jeden Airstream:

Obrazek

I dwa trucki w wersjach mieszkalnych, Freightliner i Volvo:

Obrazek Obrazek
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)

Awatar użytkownika
hiob
Administrator
Posty: 11193
Rejestracja: 24-10-07, 22:28
Lokalizacja: Północna Karolina, USA
Kontakt:

Re: Samochody campingowe

Post autor: hiob » 22-07-10, 01:29

Jeszcze jeden egzemplarz pojazdu, który nie wiadomo, czy jest kamperem, czy truckiem, czy domem na kołach. Tym razem to Kenworth T2000:

Obrazek Obrazek

Typowe w USA mocowanie holowanych samochodów. Takie zamocowanie nie wymaga kierowcy w ciągnionym pojeździe, sam skręca:

Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 22-07-10, 01:30 przez hiob, łącznie zmieniany 1 raz.
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)

skoli
Przyjaciel forum
Posty: 22
Rejestracja: 31-12-07, 17:48
Lokalizacja: Norge

Re: Samochody campingowe

Post autor: skoli » 24-07-10, 19:49

Hiobie a jak ma się takie holowanie do automatu ?
Taka skrzynia pewnie jest dość popularna w USA.
Wielu producentów zabrania holowania lub określa maksymalny V max i maksymalny dystans. Jak to jest w stanach ?

Awatar użytkownika
hiob
Administrator
Posty: 11193
Rejestracja: 24-10-07, 22:28
Lokalizacja: Północna Karolina, USA
Kontakt:

Re: Samochody campingowe

Post autor: hiob » 25-07-10, 06:29

skoli, myślę, że wystarczy skrzynię ustawić w położeniu "N" i nic się nie dzieje. Przynajmniej w praktyce. Taki sposób holowania samochodów jest powszechny w USA i na pewno większość z tych aut ma automaty.

Gdy się holuje duże pojazdy, ciężarówki, czy autobusy, odkręca się półośki, albo wał napędowy. Jednak w lekkich pojazdach nikt nic takiego nie robi, a przynajmniej ja nigdy o tym nie słyszałem.
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)

Awatar użytkownika
KubaCh
Administrator
Posty: 1325
Rejestracja: 21-10-08, 09:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Samochody campingowe

Post autor: KubaCh » 27-07-10, 00:13

No cóż - ja mam automat u siebie (i to któryś z kolei) i w przypadku Lexusa zalecenie było nie więcej niż 40 mil z Vmax<40mph. Choć z tego co wiem, to skrzynia Lexusa znosiła dobrze i holowanie przez 500km - tyle, że takie auto to szkoda holować, dużo lepiej nim jechać ;-)

Co do Audi (mam teraz) to mechanicy zajmujący się skrzyniami biegów twierdzą, że na wyłączonym silniku to max kilka kilometrów bo zagotuję olej i rozwalę skrzynię. Na włączonym silniku (a więc z działającą pompą oleju) - znów 50km przy prędkości do 60km/h. I to podobno rzeczywisty limit.

A jak znam amerykańskie skrzynie, to są dużo bardziej pancerne niż niemieckie.

prot
Przyjaciel forum
Posty: 212
Rejestracja: 06-04-10, 09:01
Lokalizacja: Polska

Re: Samochody campingowe

Post autor: prot » 27-07-10, 10:35

skoli pisze:a jak ma się takie holowanie do automatu ?
Pozwolę sobie wrzucić parę słów od siebie ;)

W autach ze skrzynką redukcyjną (reduktorem) takich jak Jeep Wrangler (na zdj.) holowanie nie jest niebezpieczne dla skrzyni automatycznej pod warunkiem, że:
1. wajchę od reduktora ustawimy w położenie N (neutral)
2. lewarek skrzyni biegów ustawimy na N (chociaż instrukcja tego nie wymaga jednak jednakże całkowite rozłącznie napędów nastąpi dopiero po kilkumetrowym przetoczeniu auta więc dobrze by było aby automat również ustawić na N)

Generalnie najważniejsze jest rozłączenie napędów w reduktorze (patrz pkt. 1).

Niestety znaczna większość samochodów z automatem nie ma reduktora, więc nie mamy możliwości całkowitego rozłączenia kół ze skrzynią biegów (no chyba, że autko ma napędzane koła tylne to wtedy możemy odłączyć wał na krzyżaku od tylnego dyferencjału).
Jeśli natomiast auto ma napędzane koła przednie lub wszystkie, ale nie posiada reduktora a co za tym idzie nie mamy możliwości przełączyć go na N /neutral/ pozostaje nam już tylko modlitwa o to aby skrzynia się nam nie przegrzała podczas holowania :roll: W tej sytuacji długodystansowe holowanie jest nieekonomiczne :lol:
KubaCh pisze:Choć z tego co wiem, to skrzynia Lexusa znosiła dobrze i holowanie przez 500km
No bo to był stary Aisin Warner. Nieśmiertelne automaty. Może nie były tak wydajne jak europejskie ZF-y, ale za to słynęły ze swojej trwałości. A przy odpowiednym serwisowaniu bez problemów przeżywały karoserię w której były montowane. :lol:
A jak znam amerykańskie skrzynie, to są dużo bardziej pancerne niż niemieckie.

Ciężko tak generalizować.
Jedyne niemieckie automaty to skrzynie Mercedesa (bardzo wydajne, ale nie aż tak trwałe jak swego czasu japońskie).
Natomiast w autach Audi, BMW, Porsche są montowane automaty ZF-a, czyli te same co autach koncernów:
- Fiat (Lancia, Alfa Romeo, Fiat),
- PSA (citroen, Peugeot),
- Tata (Jaguar, Land Rover),
- GM (tylko niektóre modele).

ZF-y to bardzo dopracowane skrzynie, ale niestety... ciągle w Europie pokutuje przekonanie, że automatów się nie serwisuje tylko wymienia :-x I tym sposobem powstają urban legend o tym że automaty w BMW są lepsze od tych w Audi etc... a przecież jest to to samo. I tak samo zarżnie się automata w BM jak i w Audi jeśli nie wymieni się w nim płynu przez 200-300 tys km.

Zgadza się są automaty o mniej lub bardziej udanej konstrukcji (np. Multitronic), ale znaczna większość przy prawidłowym serwisowaniu i użytkowaniu spokojnie przejedzie ponad 500.000 km.

Czy amerykańskie skrzynie są lepsze od europejskich?
Cóż jeśli chodzi o umiejętność wykorzystania potencjału silnika - to niestety chryslerowskim czy fordowskim automatom spoooro brakuje do europejskich ZF-ów czy mercedesowskich automatów.
Nie bez powodu Chrysler w nowym Jeepie Grand Cherokee, Chryslerze 300 oraz Dodge Charger/Challenger planuje wsadzić majstersztyk wśród automatów czyli 8 przełożeniowego ZF-a 8HP (dotychczas w najmocniejszej wersji Grand Cherokee SRT8 montowali 7 biegowego 7G-tronic Mercedesa).
Jeśli chodzi o trwałość to skrzynie forda czy Chryslera też ustępują chociaż już nie tak jak jeszcze 10 lat temu. Chociaż ostatnimi czasy Ford się postarał i w modelu F250/350 wsadził całkiem zacnego sekwencyjnego (sic!) 6 biegowego automata własnej konstrukcji (w końcu klientela pickupowa jest wymagająca :mrgreen:

Summa summarum, każdy automat jest dobry jeśli się o niego dba i użytkuje zgodnie z zaleceniami producenta. Chociaż trzeba mieć na uwadze, że niektóre automaty znoszą więcej niż zaleca producent. ;-)
Ostatnio zmieniony 27-07-10, 10:39 przez prot, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
hiob
Administrator
Posty: 11193
Rejestracja: 24-10-07, 22:28
Lokalizacja: Północna Karolina, USA
Kontakt:

Re: Samochody campingowe

Post autor: hiob » 25-10-10, 21:19

Ciekawe... Tylko na zakrętach trzeba uważać, coby się nie wykopyrtnęło ;-)

Obrazek
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)

Baboon

Re: Samochody campingowe

Post autor: Baboon » 25-10-10, 21:26

Wow, co to jest? Przyczepa kempingowa osadzona na zwykłym pikapie? The driver may be a redneck ;)

Awatar użytkownika
hiob
Administrator
Posty: 11193
Rejestracja: 24-10-07, 22:28
Lokalizacja: Północna Karolina, USA
Kontakt:

Re: Samochody campingowe

Post autor: hiob » 01-12-10, 19:34

Kolejny "klasyk" :-D

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)

Awatar użytkownika
hiob
Administrator
Posty: 11193
Rejestracja: 24-10-07, 22:28
Lokalizacja: Północna Karolina, USA
Kontakt:

Re: Samochody campingowe

Post autor: hiob » 19-12-10, 17:23

To też interesujący skład. Niewielka ciężarówka z czymś, co wygląda na sypialnię, ciągnąca turystyczną naczepę.

Obrazek
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)

Awatar użytkownika
norbert
Przyjaciel forum
Posty: 22
Rejestracja: 08-03-11, 23:00
Lokalizacja: Łódź / Polska
Kontakt:

Re: Samochody campingowe

Post autor: norbert » 16-03-11, 11:05

hiob pisze:Kolejny "klasyk" :-D
Z tyłu klima... to chyba najpowszechniejszy wynalazek ludzkości w amerykańskich domach i tych "stacjonarnych" i tych na kółkach.

Nawet w Chicago u mojej ś.p. Cioci Mery klima była, a byłem tam 37 lat temu...
Muszę przyznać, że czasem to brakuje klimy, oj brakuje

[glow=red]Ups[/glow]... mały offtop zrobiłem, za co przepraszam
--
norbert
gg: 338398

Awatar użytkownika
PiorunTrucker
Przyjaciel forum
Posty: 56
Rejestracja: 07-12-10, 21:40
Lokalizacja: Iława

Re: Samochody campingowe

Post autor: PiorunTrucker » 19-09-11, 19:34

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 23-09-11, 05:26 przez PiorunTrucker, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ