Rozważania o samochodach osobowych.

Opisy i zdjęcia amerykańskich trucków i fotoreportaż z mojej podróży dookoła Stanów Zjednoczonych. Zapraszam, miejsca sporo. :-D
Anaheim
Przyjaciel forum
Posty: 728
Rejestracja: 24-10-07, 22:24
Lokalizacja: SBL

Re:

Post autor: Anaheim » 11-01-11, 13:15

O Multipla! :D Pare dni temu gdy zauwazylem jedna i zastanawialem sie, co w tym aucie jest takiego fajnego zeby go kupic a tym bardziej nowego (w czasach produkcji). Moim zdaniem auto jest pomylka.
Tak wiec chcialbym poznac opinie posiadacza dlaczego jest to "istne cudo" i jak wyglada spalanie.

Raczej nie mamy tematu o osobowkach, a w tym raczej mozna bylo by o nich troche podyskutowac.

Ja postaram sie za jakis czas zaprezentowac autko, ktorym teraz sie poruszam ;)

Awatar użytkownika
Arturo
Przyjaciel forum
Posty: 513
Rejestracja: 30-10-10, 19:40
Lokalizacja: Kraków

Re:

Post autor: Arturo » 11-01-11, 19:32

Ja miałem kiedyś przyjemność jechać Multiplą jako pasażer na przednim siedzeniu. I powiem Wam że wrażenie niesamowite. Kompletnie inaczej jest niż w innych autach. Siedzi się jakby wyżej i zupełnie inaczej obserwuje się drogę i otoczenie.
Nie wiem jak za kierownicą, bo nie miałem możliwości prowadzić.

Myślę że wyjątkowość Multipli nie tkwi w osiągach czy parametrach, ale w specyficznej konstrukcji nadwozia i kabiny, która to jest zupełnie odmienna od większości osobówek.

A resztę nich Blacky napisze, bo ja nie jestem kompetentny.

Awatar użytkownika
blacky
Przyjaciel forum
Posty: 60
Rejestracja: 23-09-09, 00:19
Lokalizacja: Toruń

Re:

Post autor: blacky » 12-01-11, 23:23

No cóż Panowie i Panie :)

Ten samochód po prostu ma duszę. Jest jakiś inny, jakiś bliższy sercu :)

A tak racjonalnie mówiąc, to jest to najtańsza 6-cio osobówka na rynku. Jak się ma czterech szkrabów w domu (a my mamy właśnie) no to już zwykła osobówka się nie przyda.

Poza tym jak się już człowiek napatrzy na te jej oczka to zaczyna zauważać że ona ma swój urok. Mojej Monice na początku jak zacząłem szukać samochodu dla nas to się kompletnie nie podobała. Z czasem zauważyliśmy, że ta jej inność daje jej masę uroku.

Inna sprawa to pewna "elitarność" krówki. Niewiele ich jeździ po Polsce i Europie, a gdzie by się nie było, to kierowcy nawzajem się pozdrawiają długimi światłami. Machamy sobie i ogólnie już się lubimy przez sam fakt wspólnej marki.

Kolejna sprawa to bagażnik. Przy 6 osobach w kabinie, nadal mamy ponad 400l bagażnika. W 2009 roku byliśmy ze znajomymi u naszego znajomego księdza we Włoszech. 6 osób dorosłych (3 małżeństwa), każda rodzina miała 2 walizki. Wszystko się zmieściło i każdy zachwycał się ilością miejsca na nogi i z tyłu i z przodu. Po tych 2 tyg spędzonych razem (po samych Włoszech zwiedzając zrobiliśmy 2tyś km) wszyscy byli w mulci zakochani i przeżywali, że zmienią swoje samochody na taki :)

Ogromne szyby dają poczucie ogromnej przestrzeni wizualnej. Tak jak Arturo zauważył, siedzi się wyżej, nie "wpada" się w fotel. Ogromna widoczność i doskonałe czucie drogi.

W google wystarczy wpisać zapytanie o multiplę to można się dowiedzieć, jak dobrze klei się drogi i jak świetnie trzyma się zakrętów. Ja mogę to potwierdzić.

Spalanie.
Masa mojej krówki to 1,4t. Mierzyłem spalanie, kiedy jechaliśmy do Włoch. Jadąc po Polsce z tempem max 100km/h średnie spalanie wyszło nam 5.6l/100km (przypominam że było 6 osób dorosłych + bagaże). Jak wjechaliśmy na autobana i przycisnąłem do 150km/h no to już znacznie inaczej :) Ok 10 jeśli dobrze pamiętam.

W mieście zimą sprawdzałem to miałem coś ok 7l/100, nieco ponad. Także ja jestem bardzo zadowolony.

Podsumowując: Wszyscy w rodzinie kochamy naszą krówkę, dała nam wolność, ma swoją duszę, czasem kaprysi, jak to dama, ale ogólnie nie mamy z nią problemów. Przejechałem nią od zakupu ok 45tyś km. Było kilka usterek, ale nic poważnego.

Na koniec zauważę jeszcze, że kiedy wyciągamy tylnie siedzenia, to berlingo czy kangur mogą się schować. Mulcia jest szersza i ma więcej miejsca. Płaska podłoga, załadunek bez progu czyni ją fajnym dostawczakiem, co wykorzystuję w mojej pracy.

I jak tu jej nie kochać? :) Zapraszam na przejażdżkę.

prot
Przyjaciel forum
Posty: 212
Rejestracja: 06-04-10, 09:01
Lokalizacja: Polska

Re:

Post autor: prot » 13-01-11, 00:27

blacky pisze:W google wystarczy wpisać zapytanie o multiplę to można się dowiedzieć, jak dobrze klei się drogi i jak świetnie trzyma się zakrętów. Ja mogę to potwierdzić.
Miałem kiedyś Fiata Bravo (ta sama płyta podłogowa) - autko idealne na kręte drogi.
Układ kierowniczy - fanomenalny. Bardzo zblizony charakterystyką do Alfy Romeo 156, która to do dzisiaj jest - w mojej opinii - najlepiej prowadząca się przednionapędówką.
Fakt, że jest to okupione gorszą zwrotnościa podczas manewrów parkingowo-garażowych (czyt,. stosunkowo duży promień skrętu), ale w abrdzo szybko pokonywanym zakręcie nawet z koleinami czujesz niemal opuszkami palców jak zachowuja się opony i czy mają już dość czy może jeszcze mu pocisnąć ;-)

Czasami z politowaniem patrzę na małolatów kultywujących swoje Hondy Civic i Golfy - ludzie, kupcie sobie Bravo HGT albo Alfę 156 (najlepiej GTA) - najlepiej prowadzące sie przednionapędówki pod Słońcem.
Włosi jak chcą to potrafią zaprojektować zawieszenie i układ kierownicy w aucie cywilnym.

A co do samej Multipli - kocha się ją albo nienawidzi. A to oznacza, że jest ciekawie.
Czy ktoś potrafiłby narysować Zafirę albo Xsarę Picasso żeby nie wyglądały jak pudełko po butach albo kartofel? Pewnie nie bardzo... A Multiplę i owszem! Cztery dziwnie umieszczone ślepia, dużo szkła, i to przejście powyżej maski sprawiajace wrażenie jakby dach, szybi i słupki były nałożone na dolną część nadwozia. Czyż nei jest to coś wyjątkowego na skalę światową?!
Multipla jest jak ruda kobieta, jedni się jej boją, innych intryguje ;-) Na ogół nie przechodzi się koło niej obojętnie ;-)
Ostatnio zmieniony 13-01-11, 00:28 przez prot, łącznie zmieniany 1 raz.

Adamss3003
Przyjaciel forum
Posty: 49
Rejestracja: 05-07-09, 00:14
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re:

Post autor: Adamss3003 » 13-01-11, 13:12

prot pisze: Czasami z politowaniem patrzę na małolatów kultywujących swoje Hondy Civic i Golfy - ludzie, kupcie sobie Bravo HGT albo Alfę 156 (najlepiej GTA) - najlepiej prowadzące sie przednionapędówki pod Słońcem.

Konkurencją dla Bravo HGT i 156 GTA nie jest Golf i Civic, ale Golf GTI i Civic Type R. I tutaj można już dyskutować nad ewantualnymi wyższościami jednych nad drugimi. Jak coś porównywać to sprawiedliwie ;)

Ja miałem okazje przejechać się Alfą GTV i powiem, że w porównaniu z Civic'em Alfa wypada blado. Spodziewałem się większych wrażen po tak pięknym i sportowo wyglądającym aucie...

Poza tym krąży (może mylna) opinia, że fiaty i Alfy są paliwożerne i awaryjne. To zapewne jest jedna z przyczyn tego, że ''małolaty'' ''kultywują'' swoje Hondy o Golfy. ;)

Anaheim
Przyjaciel forum
Posty: 728
Rejestracja: 24-10-07, 22:24
Lokalizacja: SBL

Re:

Post autor: Anaheim » 13-01-11, 16:40

Ok. Dzieki za wyjasnienia i opinie posiadacza :D

Ale co teraz z tym tematem... Co jak bede chcial skomentowac czyjs samochod?

Awatar użytkownika
MAVERICK27
Przyjaciel forum
Posty: 291
Rejestracja: 22-06-09, 21:24
Lokalizacja: PL/IE

Re:

Post autor: MAVERICK27 » 13-01-11, 18:55

Anaheim, tamten temat nie jest do komentowania naszych furek :). Chciałem tylko żeby można było pokazać czym się śmiga na co dzień. Tutaj też możesz nawiązać do wozów przedstawionych w tamtym temacie a z doświadczenia wiem że wcześniej czy później ktoś na kogoś może się obrazić, jak zobaczy niepochlebną opinię o swojej maszynie.
Może jednak kiedyś wyruszę w trasę...:-(

prot
Przyjaciel forum
Posty: 212
Rejestracja: 06-04-10, 09:01
Lokalizacja: Polska

Re:

Post autor: prot » 14-01-11, 00:17

Obawiam się, że temat oderwany od wątku umrze śmiercią naturalną.
MAVERICK27 pisze:a z doświadczenia wiem że wcześniej czy później ktoś na kogoś może się obrazić, jak zobaczy niepochlebną opinię o swojej maszynie.
Eee tam... przesadzasz. Tu są ludzie inteligentni, a nikt taki nie obrazi się tylko dlatego, że ktoś inny niepomyślnie oceni jego autko. :->

Hunt3R
Przyjaciel forum
Posty: 80
Rejestracja: 28-07-10, 16:09
Lokalizacja: okolice Warszawy

Re:

Post autor: Hunt3R » 14-01-11, 20:17

a ja mam pytanie do kolegi Kenda, mianowicie jak się sprawuje avka z LPG? bo słyszałem, że toyoty gazu nie lubią, dlatego w mojej nie ma.

Kenda
Przyjaciel forum
Posty: 27
Rejestracja: 18-07-09, 17:13
Lokalizacja: uk

Re:

Post autor: Kenda » 17-01-11, 13:00

Hunt3R pisze:a ja mam pytanie do kolegi Kenda, mianowicie jak się sprawuje avka z LPG? bo słyszałem, że toyoty gazu nie lubią, dlatego w mojej nie ma.
Hunt3r Moja Avka bardzo dobrze znosi instalacje LPG. Bzdurą jest, ze Toyoty nie lubią gazu. Podstawą jest odpowiednie serwisowanie instalacji, wymiana kabli i świec. Robiąc te minium nie odczujesz różnicy ani w osiągach ani w żywotoności silnika. W naszej avensisce instalacja ma 5 lat (została założona przy 64 tyś km). Obecnie mając 156tyś km nie ma różnicy czy się jedzie na PB czy na LPG.
"jeżeli uważasz że życie jest złe i trzeba je zmienić, to zastanów sie czy nie warto czasem zmienić siebie..."

andrzejandrzej
Przyjaciel forum
Posty: 1
Rejestracja: 09-02-11, 01:24
Lokalizacja: lubawa

Re:

Post autor: andrzejandrzej » 11-02-11, 15:40

Witam mam pytanie co sadzicie o Audi a6 wersja c5 w sedanie ?????Planuje kupic takie auto. LEPIEJ WYBRAC 1,8TURBO CZY 2,4 BEZYNA ???? JAK ZNOSI INSTALACJE GAZOWA????

Jaruno
Przyjaciel forum
Posty: 120
Rejestracja: 27-08-08, 23:26
Lokalizacja: ,,,

Re:

Post autor: Jaruno » 11-02-11, 16:38

Z takimi pytaniami mysle ze najlepiej jak sie udasz na forum o AUDI, oni beda wiedzieli lepiej

Awatar użytkownika
YoungHustla
Przyjaciel forum
Posty: 22
Rejestracja: 31-01-10, 19:12
Lokalizacja: Skierniewice

Re:

Post autor: YoungHustla » 11-02-11, 18:58

Znajomy mojego ojca zna się nieco na samochodach więc wiem od niego kilka rzeczy. 1.8T nigdy w życiu nie kupuj. Turbina niszczy silnik w takim stopniu, że większość egzemplarzy używanych ma silniki styrane do granic możliwości. Turbiny też padają ale to głównie przez ludzi, którzy nie umieją użytkować samochodu z doładowaniem (gaszenie silnika bez czekania aż turbo przestanie pracować itp). Gaz i turbo to jedno wielkie nieporozumienie, jak założysz to pojeździ trochę i nagle przestanie. Silnika 2.4 nie znam więc się nie wypowiem.

Ogólnie Audi (i inne samochody z grupy VW) to samochody kupowane w większości na firmę, przez taksówkarzy i ludzi którzy dużo jeżdżą i nie każdy z nich dba o samochód więc kupić dobry egzemplarz jest cholernie trudno. Wiem, bo szukaliśmy z ojcem Passata lub Superba z silnikiem 1.9 TDI i po pół roku oglądania trupów stwierdziliśmy, że kupimy Chevroleta, który był dużo młodszy i kosztował mniej więcej tyle samo co niemieckie auta ale jeździ i jesteśmy zadowoleni. :)
Ostatnio zmieniony 11-02-11, 18:59 przez YoungHustla, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
KubaCh
Administrator
Posty: 1325
Rejestracja: 21-10-08, 09:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re:

Post autor: KubaCh » 11-02-11, 20:16

andrzejandrzej pisze:Witam mam pytanie co sadzicie o Audi a6 wersja c5 w sedanie ????
Mam A6 C5 w kombi - silnik 2.5TDI. Auto jeździ fajnie (ma quattrro) i to jest jego niewątpliwa zaleta. Lepiej jeździ się w tej klasie chyba tylko BMW i Subaru.

Natomiast jeśli chodzi o koszty to porażka - co kilka miesięcy pada jakaś duperela i trzeba wydać 1-2 tys. PLN. Przy czym awarie związane z silnikiem (2.5 TDI to pechowa konstrukcja) to tylko połowa problemów - druga połowa to zawieszenie, przesienienie napędu (przeguby, łożyska w kołach) czy skrzynia biegów (mam tiptronica). W każdym razie to chyba moje pierwsze i ostatnie Audi - dużo jeżdzę (ok. 50 tys. km na rok) i taki poziom awaryjności jest dla mnie nieakceptowalny, więc pewnie wrócę do japończyków.

Awatar użytkownika
luki233
Przyjaciel forum
Posty: 37
Rejestracja: 24-10-07, 22:32
Lokalizacja: Zamość/Rzeszów

Re:

Post autor: luki233 » 12-02-11, 16:18

KubaCh pisze:Natomiast jeśli chodzi o koszty to porażka - co kilka miesięcy pada jakaś duperela i trzeba wydać 1-2 tys. PLN. Przy czym awarie związane z silnikiem (2.5 TDI to pechowa konstrukcja) to tylko połowa problemów - druga połowa to zawieszenie, przesienienie napędu (przeguby, łożyska w kołach) czy skrzynia biegów (mam tiptronica). W każdym razie to chyba moje pierwsze i ostatnie Audi - dużo jeżdzę (ok. 50 tys. km na rok) i taki poziom awaryjności jest dla mnie nieakceptowalny, więc pewnie wrócę do japończyków.

Dokładnie. Od siebie dodam jeszcze, że zawieszenie wielowahaczowe niestety nie wytrzymuje długo na "naszych" drogach, a koszty wymiany nie są jak wiadomo małe, podobnie zresztą w przypadku nowszych passatów (o ile pamiętam w modelu B5 były już takowe montowane). To samo tyczy się silników 2.5 TDI w układzie V6, w których to są problemy ze zbyt szybkim zużywaniem się materiału wałków rozrządu...z tego co wiem zostało to poprawione w tym modelu od rocznika 2002 lub 2003 (trzeba sie dowiedzieć). No i oczywisty jest chyba fakt, że kosztowniejsze w naprawie są silniki w układzie V, niż rzędowe 1.9 TDI, które też były montowane seryjnie w tych modelach Audi ;-)
Posiadam 2.5 TDI V6 kombi, bez quatro (164 KM) i przy skrzyni manualnej 6-biegowej, wrażenia z jazdy i sama dynamika są naprawdę dobre, lecz niestety przyznać należy szczerze, iż wóz ten przeznaczony jest na drogi zachodnie :roll:

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 12-02-11, 16:23 przez luki233, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ