TOUR DE USA! Zapraszam w drogę.

Opisy i zdjęcia amerykańskich trucków i fotoreportaż z mojej podróży dookoła Stanów Zjednoczonych. Zapraszam, miejsca sporo. :-D
Smok
Przyjaciel forum
Posty: 112
Rejestracja: 10-03-11, 01:03
Lokalizacja: Oxenfurt

Re: TOUR DE USA! Zapraszam w drogę.

Post autor: Smok » 08-04-12, 22:44

hiob pisze:Smok Eustachy, dlaczego chore? I skąd brać tych 3-4 ludzi? Przecież nie robię tego w czynie społecznym, ku chwale ojczyzny. Jestem za to uczciwie opłacany.

Prawdę mówiąc bardzo trudno znaleźć jakąkolwiek inną pracę, którą może wykonywać ktoś bez żadnego zawodowego przygotowania, która by tak dobrze płaciła.
Jakbym nie miał pojęcia o rozładowaniu ciężarówki. Dlatego chore bo zwiększenie obsady 3x z 1 do 3 skraca czas jakieś 6 razy.
No nie wiem mi się wydaje że to magazynier w sklepie powinien se rozładowywać. Wózek widłowy niech se kupią.

Awatar użytkownika
hiob
Administrator
Posty: 11191
Rejestracja: 24-10-07, 22:28
Lokalizacja: Północna Karolina, USA
Kontakt:

Re: TOUR DE USA! Zapraszam w drogę.

Post autor: hiob » 09-04-12, 05:19

Smok Eustachy pisze: Jakbym nie miał pojęcia o rozładowaniu ciężarówki. Dlatego chore bo zwiększenie obsady 3x z 1 do 3 skraca czas jakieś 6 razy.
No nie wiem mi się wydaje że to magazynier w sklepie powinien se rozładowywać. Wózek widłowy niech se kupią.
Może masz pojęcie, nie wiem, ale nie znasz realiów w jakich ja pracuję. Jak byś chciał zwiększyć obsadę? Miałbym wozić 400-500 km ludzi w aucie tylko po to, by gdzieś pracowali przez dwie godziny? To absurd. Poza tym w naczepie nie ma miejsca na pracę więcej niż dwu osób.

I dlaczego niby magazyn w sklepie miałby to rozładowywać? Ja nie jestem niezależnym truckerem, jak pracuję dla tego sklepu. Więc to "oni" sobie rozładowują, bo to "oni" mi za to płacą.

Wózek widłowy nic nie da, gdy nie ma rampy i gdy towar jest na podłodze. A towar musi być na podłodze, bo trzeba w pełni wykorzystać miejsce w naczepie, a na dodatek żadnego niemal produktu nie mam tyle, by się uzbierało na pełną paletę. Sporadycznie mam np. paletę z kartonami z wodą, ale i tak muszę te kartony z palety zdjąć i wrzucić na rolki, bo przecież ani nie przesunę sam palety, ani jej nikt nie odbierze.

Sklep nie może mieć wózka widłowego, bo ma on za mały magazyn. zaplecze ma wielkość dużego pokoju, na dodatek zwykle jest w drzwiach za wysoki próg, by widlak wjechał, często także drzwi są za wąskie.

Ten system jest dobrze przemyślany, to jest optymalne rozwiązanie. Nie zapominaj, że w tym sklepie wszystko kosztuje dolara, a sieć sklepów ma roczny obrót 5 miliardów dolarów i zarobiła na czysto 500 milionów. A z pewnością nie jest łatwo tak zorganizować biznes, gdzie nic się nie sprzedaje za więcej niż jeden dolar, by na tym zarobić cokolwiek. A to działa!
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)

patrykq12345
Przyjaciel forum
Posty: 28
Rejestracja: 07-04-12, 14:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: TOUR DE USA! Zapraszam w drogę.

Post autor: patrykq12345 » 09-04-12, 14:25

zna ktoś jakieś firmy przewozowe w New Yorku i San Francisco bo nie długo chce wyjechać do USA z bratem ciotecznym który już tam jest ja w New York chce zamieszkać a on w San Francisco
takie coś że wyjeżdżam truckiem na kilka dni i potem do domu na np. 1 dzien i w prace nie rozwożenie małym busikiem przedmioty do okolicznych sklepów może być nawet firma ze słabym sprzętem ale aby była[/code]

Awatar użytkownika
hiob
Administrator
Posty: 11191
Rejestracja: 24-10-07, 22:28
Lokalizacja: Północna Karolina, USA
Kontakt:

Re: TOUR DE USA! Zapraszam w drogę.

Post autor: hiob » 09-04-12, 15:38

patrykq12345, a masz prawo stałego pobytu w USA?
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)

patrykq12345
Przyjaciel forum
Posty: 28
Rejestracja: 07-04-12, 14:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: TOUR DE USA! Zapraszam w drogę.

Post autor: patrykq12345 » 09-04-12, 20:50

Hiobie możesz do mnie mówić zwyczajnie Patryk
mam tak zwaną zieloną kartę (karta stałego pobytu w USA)

patrykq12345
Przyjaciel forum
Posty: 28
Rejestracja: 07-04-12, 14:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: TOUR DE USA! Zapraszam w drogę.

Post autor: patrykq12345 » 09-04-12, 20:54

Hiobie zapytam się ciebie skoro masz własną firmę to możesz jeździć do magazynów jakich będziesz chciał czy masz określone magazyny i mam 1 pytanie
jak Hiobie ty tak szybko zarabiasz na nowego trucka i czy opłaca się kupno własnego trucka czy jeździć firmówką.

Awatar użytkownika
hiob
Administrator
Posty: 11191
Rejestracja: 24-10-07, 22:28
Lokalizacja: Północna Karolina, USA
Kontakt:

Re: TOUR DE USA! Zapraszam w drogę.

Post autor: hiob » 09-04-12, 21:27

patrykq12345 pisze:zna ktoś jakieś firmy przewozowe w New Yorku i San Francisco...
Ja nie znam żadnej firmy, która by jeździła wyłącznie między NYC, a SF.
patrykq12345 pisze:Hiobie zapytam się ciebie skoro masz własną firmę to możesz jeździć do magazynów jakich będziesz chciał czy masz określone magazyny
Ja już nie mam własnej firmy, ale gdy byłem niezależnym truckerem, jechałem tam, dokąd miałem towar.
jak Hiobie ty tak szybko zarabiasz na nowego trucka i czy opłaca się kupno własnego trucka czy jeździć firmówką.
Zawsze brałem pożyczkę na cztery lata i zawsze w cztery lata ją spłacałem. Nie wiem co masz na myśli pytając czy się opłaca kupno własnego trucka. Jednym się opłaca, innym nie.
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)

nevesu
Przyjaciel forum
Posty: 174
Rejestracja: 13-02-11, 20:22
Lokalizacja: Mrągowo

Re: TOUR DE USA! Zapraszam w drogę.

Post autor: nevesu » 09-04-12, 22:57

patrykq12345 pisze:Hiobie zapytam się ciebie skoro masz własną firmę to możesz jeździć do magazynów jakich będziesz chciał czy masz określone magazyny i mam 1 pytanie
jak Hiobie ty tak szybko zarabiasz na nowego trucka i czy opłaca się kupno własnego trucka czy jeździć firmówką.
Prosta piłka - jak masz nagraną dobrą robotę i jesteś pewien, że ciężarówka się nie będzie psuła, to tak.

Problem w tym, że wszystkie nowe ciężarówki się psują (przeklęte DPF-y i EGR-y), a do znalezienia dobrej firmy trzeba czasu i kontaktów.

Ogólnie nic na siłę, coraz więcej kierowców się wycofuje z ownerki, jak pojeździsz trochę to zobaczysz jak to działa i wtedy sam dojdziesz do tego, czy warto, czy nie i czy to twój czas.

Taka jeszcze moja mała uwaga, sytuacja w transporcie de facto na całym świecie jest dosyć słaba, poprzez rosnące ceny paliw i niskie ceny frachtów, więc szczególnie początkujący kierowca może mieć problem w znalezieniu pracy i ostateczny problem nie sprowadza się do wyboru rodzaju pracy, a raczej jest to akceptacja z góry założonych warunków.

Awatar użytkownika
hiob
Administrator
Posty: 11191
Rejestracja: 24-10-07, 22:28
Lokalizacja: Północna Karolina, USA
Kontakt:

Re: TOUR DE USA! Zapraszam w drogę.

Post autor: hiob » 10-04-12, 03:49

Chyba czas zamieścić jakieś nowe fotki. Pierwszy rozładunek w nowej firmie na Florydzie, Dune Buggy, nowy Freightliner Argosy, wersja "tylko na eksport", plus kilka ciekawych pojazdów spotkanych w drodze.


Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)

Bigoos
Przyjaciel forum
Posty: 182
Rejestracja: 30-07-10, 16:50
Lokalizacja: Stryków, PL

Re: TOUR DE USA! Zapraszam w drogę.

Post autor: Bigoos » 10-04-12, 09:47

No nareszcie powracamy do wycieczki po USA :)
oczywiście poza oglądaniem filmików na YT, ta część dla mnie jest także bardzo ciekawa, tutaj można na spokojnie się przyjrzeć rzeczywistości :D
Hiobie, czy w nowym Pete podczas jazdy te plastiki się uspokajają? Na filmiku mówiłeś że plastiki bardzo hałasują, ale czy tylko jak stoisz, czy także podczas jazdy?
He taught me how to watch, to fight and pray

patrykq12345
Przyjaciel forum
Posty: 28
Rejestracja: 07-04-12, 14:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: TOUR DE USA! Zapraszam w drogę.

Post autor: patrykq12345 » 10-04-12, 11:27

ale takie firmy mogą być po Wschodzie lub między USA Kanada Meksyk
bo zastanawiam się nad kupnem Kenwortha K100 na truck paper ale za jakiś rok
i ile się tak średnio otrzymuje kasy za 1 zlecenie
Hiobie ale miałeś spedytora czy kogoś ktory ci mówił z czym masz jechać i gdzie??

patrykq12345
Przyjaciel forum
Posty: 28
Rejestracja: 07-04-12, 14:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: TOUR DE USA! Zapraszam w drogę.

Post autor: patrykq12345 » 10-04-12, 11:34

takie firmy co specjalizują się po Wschodzie lub byle gdzie ale aby były

nevesu
Przyjaciel forum
Posty: 174
Rejestracja: 13-02-11, 20:22
Lokalizacja: Mrągowo

Re: TOUR DE USA! Zapraszam w drogę.

Post autor: nevesu » 10-04-12, 15:33

patrykq12345 pisze:ale takie firmy mogą być po Wschodzie lub między USA Kanada Meksyk
bo zastanawiam się nad kupnem Kenwortha K100 na truck paper ale za jakiś rok
i ile się tak średnio otrzymuje kasy za 1 zlecenie
Hiobie ale miałeś spedytora czy kogoś ktory ci mówił z czym masz jechać i gdzie??
Powoli.

Rzeczywiście, są wariaci, którzy do dnia dzisiejszego używają starych ciężarówek. Problem w tym, że wymaga to PRZE olbrzymiej wiedzy o budowie tych samochodów. Kruczków, które mogą po drodze się pokazać, plus oczywiście wiedza o mechanice. Taki K100 to rzeczywiście ciekawa sprawa i to nie jest tak, że nie będziesz w stanie na nim zarobić. Problem w tym, że mało kto dzisiaj już będzie umiał poradzić sobie w warsztacie z bardziej nie spotykanym problemami i tutaj może się nie udać.

Swoją drogą, zrobiłem koledze PolskaJazda, bloga, na którym wrzuca swoje zdjęcia właśnie takich starych, pracujących ciężarówek, jak Hiob się zgodzi, to mogę podrzucić linka.

Jeżeli chodzi o zlecenia to im bardziej specjalistyczne, tym lepiej. W sezonie na mięsie możesz dostać nawet 3$/mile (tak się przeciętnie przelicza), ładunki na platformy to już w granicach 2$/mile, najsłabiej opłacane są Vany, ze względu na dużą konkurencję, ze strony olbrzymich firm. Mógłbym strzelać tutaj jakimiś liczbami, ale chyba lepsza będzie w tym momencie wiedza Hioba.

Oczywiście, jest wiele czynników warunkujących cenę za ładunek. Jeżeli zmierzasz do miejsca, z którego ciężko jest się wydostać (nie ma dobrze płatnych ładunków powrotnych), to cena jest automatycznie windowana.

Tutaj też trzeba rozgraniczyć pojęcia "bycia na swoim". Można być leased (przepraszam, za brak tłumaczenia, ale ułatwi to późniejsze szukanie), czyli jeździć pod konkretną firmą, wtedy ona zapewnia ładunki, często też ułatwia pewne formalności. Inna forma samo zatrudnienia to tzw. own authority, otrzymuje się wtedy swój własny, indywidualny numer D.O.T. i ładunki szuka się samemu - najczęściej rzeczywiście od brokerów, chociaż osoby trudniące się transportem pojazdów często znajdują swoje ładunki na wystawach, targach czy aukcjach.

Nikt niestety nic nie da za darmo. Dostęp do tych najlepiej płatnych ładunków ma zaledwie garstka osób. Bardzo często są to drogie ładunki, gdzie powierzenie ich byle komu mogłoby bardzo nadszarpnąć reputację brokera. Dlatego ma on "swoich ludzi", które są po prostu pewne - chociażby nie wiadomo co, dostarczą, co mają dostarczyć.

Na wszystko trzeba czasu, znajomości. Jak w życiu, na początku nie masz nawet co liczyć, na te najlepsze ładunki, ale z czasem, rzeczywiście możesz poznać odpowiednie osoby i wtedy będziesz mógł rzeczywiście zarabiać.

Moja sugestia - skoro masz zieloną kartę, to jesteś w dobrej sytuacji. Zrób CDL, postaraj się znaleźć sobie pracę w jakiejś stosunkowo małej firmie, jak już zaczniesz jeździć to zrozumiesz jak to mniej - więcej działa i wtedy się przekonasz, czy warto czy nie.

Temat zakupu ciężarówki na dzień dzisiejszy nie jest niestety prosty. Wprowadzenie filtru cząstek stałych spowodowało, że w silnikach powstaje tzw. excessive backpressure (nadmierne ciśnienie zwrotne?). Gdy zawór wydechu jest otwarty gazy powinny usunąć się z silnika na zasadzie różnicy ciśnień, niestety nie dzieje się tak, dlatego na dzień dzisiejszy, silniki przedwcześnie umierają. Poszukaj informacji, jak bardzo spadła bezawaryjność ciężarówek po 2007 roku. Dlatego w pewnym sensie, użytkowanie starego Caterpillara nie jest takim głupim pomysłem, bo może i spali więcej, ale jak policzysz wszelkie koszta, problemy, przestoje i kary, to w ogólnym rozrachunku może wyjść to bardziej opłacalne.

Kupić używanej ciężarówki nie kupisz, bo się będzie psuła ze starości. Kupisz nową, to się zacznie psuć, bo ma to o czym pisałem wyżej. Zbudujesz Glider kita, to chcesz czy nie, ale musisz swoje dać. No więc ostatecznie wybór nie jest, ani prosty, ani oczywisty i w najlepszej sytuacji są osoby, posiadające samochody do 2006 roku, stosunkowo bez awaryjne, a nawet regulacje, jakie wprowadza California, są do zaakceptowania dla tych silników.

Pamiętaj, złoto dla zuchwałych, ale mówimy tutaj o bardzo, bardzo dużych pieniądzach i nie ma co się zbytnio spieszyć.

nevesu
Przyjaciel forum
Posty: 174
Rejestracja: 13-02-11, 20:22
Lokalizacja: Mrągowo

Re: TOUR DE USA! Zapraszam w drogę.

Post autor: nevesu » 10-04-12, 15:35

Hiobie, nie chce wrzucać nie swoich zdjęć (jak jesteś zainteresowany podeślę przez PW), ale o ile rejestracja Agrosy jest nie do przejścia w Stanach, tak w Kanadzie można to zrobić i rzeczywiście, zostało tam ich kilka zakupionych (jako glider kity, z kierownicą po tej lepszej, naszej stronie).

patrykq12345
Przyjaciel forum
Posty: 28
Rejestracja: 07-04-12, 14:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: TOUR DE USA! Zapraszam w drogę.

Post autor: patrykq12345 » 10-04-12, 17:56

thx za pomoc nevesu

ODPOWIEDZ