TOUR DE USA! Zapraszam w drogę.

Opisy i zdjęcia amerykańskich trucków i fotoreportaż z mojej podróży dookoła Stanów Zjednoczonych. Zapraszam, miejsca sporo. :-D
Awatar użytkownika
Poet of de Fall
Przyjaciel forum
Posty: 291
Rejestracja: 26-07-12, 20:32
Lokalizacja: Warsaw

Re: TOUR DE USA! Zapraszam w drogę.

Post autor: Poet of de Fall » 27-08-12, 11:02

Marcinek pisze:
hiob pisze:Chevrolet Volt coraz bardziej popularny.
To znaczy jak? Dogania Priusa? A może jest kupowany przez ten sam typ ludzi, co Prius?
Volt (w Europie znany jako Opel Ampera) jest sporo droższy od Priusa czy nawet hubrydowej Camry. W odróżnieniu od nich jest jednak rzeczywiście oszczędny, bo jego silnik spalinowy nie wspomaga elektrycznego w napędzaniu kół, tylko produkuje dla niego prąd. Na samym prądzie Volt/Ampera przejeżdza ok 80km. Po włączeniu się silnika spalinowego spalanie wynosi niecałe półtora litra na setkę. Wyniki te są absolutnie nieosiagalne dla klasycznych hybryd, których oszczędność jest iluzoryczna.

Awatar użytkownika
hiob
Administrator
Posty: 11190
Rejestracja: 24-10-07, 22:28
Lokalizacja: Północna Karolina, USA
Kontakt:

Tuning

Post autor: hiob » 28-08-12, 05:43

Odebrałem dziś samochód po modyfikacji. Mam sporo zdjęć i trochę filmów. Zdjęcia trafią na forum do tematu "Samochody hioba", a filmy na YouTube, ale troszkę to musi potrwać.

Co do modyfikacji, to jestem więcej, niż zadowolony. Samochód brzmi przepięknie, lewarek zmiany biegów ma taki skok, jaki mieć powinien, a moc jest odczuwalnie większa. Co więcej, gdy się jeździ "normalnie", nie przekraczając trzech - czterech tysięcy obrotów, auto ma odczuwalnie wyższy moment obrotowy, jest mocniejsze, lepiej ciągnie. Jest po prostu, mimo dużego wzrostu mocy, nawet bardziej praktyczne na co dzień.

Jest to ważne, bo czasem, gdy osiągamy taki stopień wyżyłowania silnika, 150 KM z litra pojemności skokowej, auto staje się bardzo uciążliwe w prowadzeniu. Jest nerwowe, nie pracuje równo na niskich obrotach, czasem gaśnie, lub ma wolne obroty ustawiona na ponad tysiąc na minutę. Nie tutaj. Ta modyfikacja nie ujęła nic z zalet samochodu. Jest on tak samo spokojny, gdy się jedzie delikatnie i wszystko działa płynnie. Tak, jak wspomniałem, nawet lepiej, dzięki wyższemu momentowi obrotowemu. Ale gdy się przekroczy 5 tys obrotów, auto zamienia się w rakietę.

Szczególnie widać to po przekroczeniu 100 km/h. Większość aut traci wtedy parę, ale nawet seryjne M3 jest wtedy nadal szybkie. Od stu do dwustu km/h potrzebuje ono 10 sekund. Teraz jednak, z kompresorem, potrzebuje on zaledwie siedmiu sekund, a to jest całkiem wyraźnie odczuwana różnica.
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)

Awatar użytkownika
hiob
Administrator
Posty: 11190
Rejestracja: 24-10-07, 22:28
Lokalizacja: Północna Karolina, USA
Kontakt:

Re: TOUR DE USA! Zapraszam w drogę.

Post autor: hiob » 28-08-12, 08:33

price pisze:hiob, takie koła montują w samochodach raczej koledzy trochę "opaleni" czy jak to wygląda? :mrgreen: :mrgreen:
Tak, najczęściej tego typu przeróbki są robione przez Murzynów lub Latynosów, Meksykanów.
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)

Kłodex
Przyjaciel forum
Posty: 139
Rejestracja: 26-07-11, 21:02
Lokalizacja: Polska

Re: TOUR DE USA! Zapraszam w drogę.

Post autor: Kłodex » 01-09-12, 10:03

Latynosi to z reguły Lowridery robią.
Dajemy radę

Awatar użytkownika
hiob
Administrator
Posty: 11190
Rejestracja: 24-10-07, 22:28
Lokalizacja: Północna Karolina, USA
Kontakt:

Nic nowego

Post autor: hiob » 01-09-12, 20:40

Minął kolejny tydzień. Troszkę spokojniejszy, bo miałem wolny wtorek. Rodzina wracała z wakacji w Polsce, trzeba było ich odebrać z lotniska. Dzięki temu były jedynie dwie naczepy do rozładowania i w czwartek wieczór byłem po robocie. Co więcej, w poniedziałek w USA święto, więc kolejny rozładunek dopiero we wtorek. W poniedziałek jednak muszę pojechać na bazę w Savannah po towar.

Zacząłem szukać jakiś torów w okolicy i planuję wyjazd na tak zwany "dragstrip" - tor długości 400 metrów. Za dwa tygodnie będzie tam "otwarty dzień", gdzie każdy może przyjechać i zmierzyć umiejętności swoje i swojego samochodu. Powinienem tam być w stanie osiągnąć prędkość bliską 200 km/h i zobaczyć ile potrzebuję czasu, by to zrobić.

Na YouTube jest parę filmów z autem po modyfikacjach, głównie jest nagrany dźwięk silnika. Mam nadzieję, że i z tego toru uda się przywieźć jakieś ciekawe filmy. Ale to dopiero za jakiś czas. Tymczasem postaram się zaktualizować fotki z moich podróży po południowo-wschodnich zakątkach USA.
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)

Awatar użytkownika
rower
Przyjaciel forum
Posty: 172
Rejestracja: 06-02-09, 21:25
Lokalizacja: Sanok

Re: TOUR DE USA! Zapraszam w drogę.

Post autor: rower » 02-09-12, 19:10

Czy ja wiem czy na torze bez zakrętów tak bardzo sprawdzisz swoje umiejętności?
Skoro dzień będzie otwarty, to może zmierzysz się na popularną 1/4 z jakimś innym BMW?
A tak poza konkursem, czy short shifter który masz zamontowany wspomaga co nieco zmianę biegów bez sprzęgła?

Awatar użytkownika
hiob
Administrator
Posty: 11190
Rejestracja: 24-10-07, 22:28
Lokalizacja: Północna Karolina, USA
Kontakt:

Re: TOUR DE USA! Zapraszam w drogę.

Post autor: hiob » 02-09-12, 21:31

rower pisze:Czy ja wiem czy na torze bez zakrętów tak bardzo sprawdzisz swoje umiejętności?
Tu nie tyle chodzi o moje umiejętności, co o możliwości samochodu, choć ruszenie autem, które ma 600KM tak, by było jak najskuteczniejsze, wcale nie jest proste. To tak, jakby ktoś chciał ruszyć jak najszybciej np. Polonezem na ośnieżonej, zlodwaciałej nawierzchni. Zbyt duże dodanie gazu powoduje jedynie kręcenie się kół w miejscu, zbyt małe - daje mizerny wynik.
Skoro dzień będzie otwarty, to może zmierzysz się na popularną 1/4 z jakimś innym BMW?
Byłoby super, gdyby się udało zmierzyć z inną M3, bez modyfikacji. Szanse niewielkie, ale może uda się zmierzyć z Mustangiem GT, który ma podobną masę i moc do seryjnego M3. Zobaczymy.
A tak poza konkursem, czy short shifter który masz zamontowany wspomaga co nieco zmianę biegów bez sprzęgła?
Nie. W tym samochodzie nie da się zmieniać biegów bez sprzęgła i to, w jaki sposób skonstruujemy lewarek nie ma tu żadnego znaczenia. Tu chodzi o samą skrzynię, nie o to, co jest na zewnątrz.
Ostatnio zmieniony 02-09-12, 21:35 przez hiob, łącznie zmieniany 1 raz.
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)

Awatar użytkownika
hiob
Administrator
Posty: 11190
Rejestracja: 24-10-07, 22:28
Lokalizacja: Północna Karolina, USA
Kontakt:

Re: TOUR DE USA! Zapraszam w drogę.

Post autor: hiob » 02-09-12, 22:23

Czas dodać troszkę fotek, korzystając z tego, że mam chwilkę czasu. Na początek kilka klasyków z lat osiemdziesiątych:

Obrazek Obrazek Obrazek

O tych "strzałkach" już kiedyś wspominałem, podobno dają oszczędności paliwa rzędu nawet do 10%. Producent "gwarantuje" oszczędności co najmniej 4%. Nazywa się to "Airtab" i, mim zdaniem, jest to absurd. Tu link do strony producenta tego cuda: http://www.airtab.com/main.html Przeglądają fora internetowe można znaleźć wykluczające się nawzajem opinie, ale to normalne. Po prostu ludzie, którzy sobie to przylepili, zawsze będą usprawiedliwiać swą decyzję, natomiast nigdzie nie znalazłem żadnego naukowego i niezależnego testu udowadniającego skuteczność tych dodatków.

Jest pewne, że gdyby ten kierowca miał osłony pod naczepą i zmniejszył odległość naczepy od ciągnika, osiągnąłby znacznie większe korzyści.

Obrazek Obrazek Obrazek

Kolejny klasyk z lat dziewięćdziesiątych, Camaro. Gdy go pierwszy raz testowali w jednym z miesięczników motoryzacyjnych, napisali, że "wygląda jak milion dolarów". To był naprawdę piękny samochód, choć po latach ta uroda się, moim zdaniem, nie sprawdza. Mnie się bardziej dziś podoba jego poprzednik.

Obrazek Obrazek

To był dzień, w którym oddawałem auto do warsztatu, więc czekając na jego otwarcie robiłem fotki. Jakiś kolejny antyk, i to na dodatek Cadillac :lol: i nasz miejski autobus:

Obrazek Obrazek

A to już fotki z warsztatu. Moje autko, ich Audi A5 i samochody klientów. dwa Porschaki 911 Turbo i Audi R8

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 15-09-12, 02:58 przez hiob, łącznie zmieniany 1 raz.
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)

Awatar użytkownika
hiob
Administrator
Posty: 11190
Rejestracja: 24-10-07, 22:28
Lokalizacja: Północna Karolina, USA
Kontakt:

Re: TOUR DE USA! Zapraszam w drogę.

Post autor: hiob » 03-09-12, 00:07

Jeszcze kilka zdjęć z warsztatu GMP Performance. Auta ich, klientów i pracowników. Stary Rabbit, czyli Golf I to auto wyścigowe, już nie startujące w zawodach. Ich pierwszy projekt. Dziś aktywnie uczestniczą w jakiś wyścigach na samochodzie Audi A3. Audi 5000, czyli "po waszemu" Audi 100 to auto jednego z mechaników. Sam wszystko wykonał, ucząc się na tym aucie wszystkiego od podstaw. Sam go malował, sam zrobił remont i przeróbki silnika, elektronikę, software do komputera, intercooler, zasilanie, wydech - wszystko. Nauczył się spawać stal i aluminium, nauczył się tworzyć programy do samochodowych komputerów. Auto w najdzikszej wersji miało 600 KM, teraz ma, według niego, 500-550 KM.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)

Awatar użytkownika
hiob
Administrator
Posty: 11190
Rejestracja: 24-10-07, 22:28
Lokalizacja: Północna Karolina, USA
Kontakt:

Re: TOUR DE USA! Zapraszam w drogę.

Post autor: hiob » 03-09-12, 04:27

Audi R8 należy do klienta, Mercedes AMG E55 to auto właścicieli firmy GMP. Aktualnie na sprzedaż. Na ostatniej fotce mechanik, który pracował przy moim aucie. Dokumentował wszystko na zdjęciach, łącznie z wyglądem auta przed i po robocie. Mój samochód nie miał żadnych "optycznych" modyfikacji, ale wielu klientów tej firmy robi w swych autach tylko kosmetyczne zmiany, więc zdjęcie "przed" i "po" ma w ich przypadku sens.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)

Awatar użytkownika
hiob
Administrator
Posty: 11190
Rejestracja: 24-10-07, 22:28
Lokalizacja: Północna Karolina, USA
Kontakt:

Re: TOUR DE USA! Zapraszam w drogę.

Post autor: hiob » 03-09-12, 05:24

Auto już w warsztacie

Obrazek Obrazek

Jakiś ważny klient, bo mu umyli auto, a mojego nie. Chyba, że to po prostu normalna, płatna usługa na życzenie klienta. :mrgreen:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Autobus Gillig BRT, podstawowy autobus miejskiej komunikacji w Charlotte, zastępujący wysłużone autobusy NovaBus.

Obrazek

Chevy TrailBlazer SS, silnik z Corvette, 400 KM i setka w sześć sekund:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Ford Thunderbird Turbo Coupe "mojego" mechanika. To model 1987, silnik 4 cylindry, 2,3 l 190 KM i maksymalna prędkość 230 km/h. I nie pytajcie mnie czemu jeździ akurat takim autem. :D:D:D Ciekawostką jest fakt, że to samo auto było oferowane także z silnikiem V8, 5 litrów, o mocy... 140 KM

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)

Awatar użytkownika
hiob
Administrator
Posty: 11190
Rejestracja: 24-10-07, 22:28
Lokalizacja: Północna Karolina, USA
Kontakt:

Re: TOUR DE USA! Zapraszam w drogę.

Post autor: hiob » 03-09-12, 05:45

Teraz już wszystkie auta mają polskie rejestracje. Dzięki hojności Szumachera dostałem prezent w postaci dwóch polskich rejestracji "z flagą" i krakowska powędrowała na auto Victorii, a "SB" (Bytom?) na Audi

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Mówiąc o rejestracjach, to mój zderzak z eMki leży pod ścianą warsztatu, gdzie auto jest modyfikowane.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Nowy CLS, który mi się w ogóle nie podoba, piąteczka z ładnymi kołami i z europejską blachą z przodu i stary M3 E36 z lat dziewięćdziesiątych, który miał oszałamiającą moc 240 KM. Wersja europejska była mocniejsza, 282 KM. Dziś tyle koni mają rodzinne sedany, takie jak Honda Accord, czy Toyota Camry. Pewnie za piętnaście lat rodzinne limuzyny będą miały po 420 KM, a seryjne M3 - 600 KM :mrgreen:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)

skrzydlaty
Przyjaciel forum
Posty: 1188
Rejestracja: 09-03-10, 19:43
Lokalizacja: Polska

Re: TOUR DE USA! Zapraszam w drogę.

Post autor: skrzydlaty » 03-09-12, 07:32

hiob pisze:a "SB" (Bytom?) na Audi
Bielsko-Biała, Bielsko-Biała, tyle, że SBI to nie samo miasto ale tzw. "ziemski" powiat bielski, to znaczy, któraś z gmin otaczających miasto. Bo samo miasto jest oddzielnym powiatem (miasto na prawach powiatu) i ma rejestrację SB bez żadnych dodatkowych literek.
:)

Awatar użytkownika
hiob
Administrator
Posty: 11190
Rejestracja: 24-10-07, 22:28
Lokalizacja: Północna Karolina, USA
Kontakt:

Re: TOUR DE USA! Zapraszam w drogę.

Post autor: hiob » 03-09-12, 13:38

skrzydlaty pisze: Bielsko-Biała, Bielsko-Biała...
:oops: Sorry. :lol: Ale to dobrze, bo ja przecież góral beskidzki, więc lepsza rejestracja z Bielska-Białej, niż z Bytomia. Co prawda Ślązak też jestem, ale tylko z urodzenia, a Beskidzka Ziemia to korzenie mojej rodziny i wszystkie niemal wakacje spędzone u babci na wsi.
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)

DragonsLord
Przyjaciel forum
Posty: 18
Rejestracja: 03-09-11, 22:57
Lokalizacja: Polska, Mrągowo

Re: TOUR DE USA! Zapraszam w drogę.

Post autor: DragonsLord » 03-09-12, 18:34

Witam serdecznie Was wszystkich i Ciebie Hiobie. co do BMW zaprezentowanym na zdjęciu nie jestem pewny czy ta przednia rejestracja nie jest z Jamajki :?:
Pozdrawiam Serdecznie
Paweł "DragonsLord"

ODPOWIEDZ