VOLVO VN, VOLVO WHITE GMC
-
- Przyjaciel forum
- Posty: 45
- Rejestracja: 24-10-07, 22:36
- Lokalizacja: Radomsko, woj.Łódzkie, Polska
Re: VOLVO VN, VOLVO WHITE GMC
dzięki za info, co do twojej ciężarówki to podoba mi sie customowe wnętrze, taki prawdziwy drugi dom tyle że na kołach.
A twój prawdziwy dom naprawde ładny
A twój prawdziwy dom naprawde ładny
Re: VOLVO VN, VOLVO WHITE GMC
Bardzo ciekawa ciężarówka. Podobają mi się niektóre rozwiązania, te seryjne i te zrobione przez ciebie. Producenci europejskich ciężarówek powinni wprowadzić je do swoich aut. Np. duży sleeper Zwiększyło by to wygodę, bo przecież obecnie kierowcy międzynarodowi jeżdzący po europie czasami przez miesiąc nie zjeżdzają do domu, a w puszce o 10m3 ciężko jest żyć przez tak długi okres czasu.
Re: VOLVO VN, VOLVO WHITE GMC
Wszystko racja, ale jakby w europie wprowadzono sleepery, to mozna byloby tylko jezdzic zestawami z krotkimi naczepami... przepisy;/sosna pisze:Bardzo ciekawa ciężarówka. Podobają mi się niektóre rozwiązania, te seryjne i te zrobione przez ciebie. Producenci europejskich ciężarówek powinni wprowadzić je do swoich aut. Np. duży sleeper Zwiększyło by to wygodę, bo przecież obecnie kierowcy międzynarodowi jeżdzący po europie czasami przez miesiąc nie zjeżdzają do domu, a w puszce o 10m3 ciężko jest żyć przez tak długi okres czasu.
Re: VOLVO VN, VOLVO WHITE GMC
Hiob moze to troche naiwne pytanie i cos pominalem w Twoich opisach. Czy masz w standartowym wyposazeniu Twojego volvo cruise control ?
Re: VOLVO VN, VOLVO WHITE GMC
Żeby nie przepisy to zapewne i w Europie zagościłyby ciężarówki z nosem.
Ich zaletą wydaje się być:
- lepsza ochrona w razie wypadku
- lepszy dostęp do silnika bez konieczności uchylania kabiny
- po prostu ładniejszy design, większe pole do różnorodności, niestety kabiny wagonowe są bardziej ujednolicone, wyglądają bardzo podobnie.
Ich zaletą wydaje się być:
- lepsza ochrona w razie wypadku
- lepszy dostęp do silnika bez konieczności uchylania kabiny
- po prostu ładniejszy design, większe pole do różnorodności, niestety kabiny wagonowe są bardziej ujednolicone, wyglądają bardzo podobnie.
Re: VOLVO VN, VOLVO WHITE GMC
Fajne cacko
Re: VOLVO VN, VOLVO WHITE GMC
Tak masz rację, ale takie rozwiązanie ma też kilka wad: ograniczona widoczność do przodu, duzy promień skrętu i po prostu większe gabaryty co jest problemem na polskich drogach, pewnie większa masa. No ale główną barierą są tutaj europejskie przepisy dopuszczające tylko zestawy o 17 metrach długości.Ksebki pisze:Żeby nie przepisy to zapewne i w Europie zagościłyby ciężarówki z nosem.
Ich zaletą wydaje się być:
- lepsza ochrona w razie wypadku
- lepszy dostęp do silnika bez konieczności uchylania kabiny
- po prostu ładniejszy design, większe pole do różnorodności, niestety kabiny wagonowe są bardziej ujednolicone, wyglądają bardzo podobnie.
- hiob
- Administrator
- Posty: 11192
- Rejestracja: 24-10-07, 22:28
- Lokalizacja: Północna Karolina, USA
- Kontakt:
Re: VOLVO VN, VOLVO WHITE GMC
Tak, mam. Nawiasem mówiąc to w Polsce chyba się nazywa "tempomat"? Nie tylko mam, ale używam go 99% czasu. Chyba bym nie potrafił już jeździć bez tego urządzenia. Pozwala osiągać niezłe przeciętne bez potrzeby szybkiej jazdy i pomaga unikać jazdy w stadach. Często widzę na autostradzie grupy po 20 lub więcej aut jadących razem, wyprzedzających się ciągle i podświadomie trzymających się razem. A jak mnie miną, następne pół godziny mam dla siebie pustą autostradę. Oni są przekonani, że był okropny ruch na drodze. Człowiek coś ma w sobie, że trzyma się innych, ale cruise control jest głupią maszyną i zamiast trzymać się innych, trzyma zaprogramowaną szybkość.Big Nasty pisze:...Czy masz w standartowym wyposazeniu Twojego volvo cruise control ?
Ta wada tylko w klasykach. W Volvo VN zza kierownicy praktycznie nie widać maski. Zasłania mi co najwyżej kilkanaście centymetrów drogi. Ale w KW W 900 przed maską potrafił się schować cały samochód osobowy i jak ktoś zbyt blisko podjechał, tak, że go stracił z oczu, a potem zapomniał o nim, ruszając mógł łatwo mu wjechać do bagażnika. :twisted:sosna pisze:...takie rozwiązanie ma też kilka wad: ograniczona widoczność do przodu...
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)
Re: VOLVO VN, VOLVO WHITE GMC
Hiob a zdarzyło ci się tak wjechać komuś w bagażnik gdy miałeś Kw W 900:?: :twisted: a volvo vn występuje jako podwozie pod zabudowe czy tylko jako ciągnik siodłowy
Re: VOLVO VN, VOLVO WHITE GMC
Witaj Hiob.W Twoim volvo są takie dwa przyciski na desce rozdzielczej,żółty i czerwony.Mają je wszystkie amerykańskie ciężarówki.Wiem ze żółty jest do hamulca parkingowego a ten czerwony to do czego jest?i dlaczego we wszystkich truckach są takie same?
-
- Przyjaciel forum
- Posty: 45
- Rejestracja: 24-10-07, 22:36
- Lokalizacja: Radomsko, woj.Łódzkie, Polska
Re: VOLVO VN, VOLVO WHITE GMC
te przyciski to standart jest jeszcze w niektórych niebieski, czerwony to chyba hamulec naczepy jesli dobrze pamiętam man apis Trailer air supply czyli jak mniemam jest to zapas powietrza (to pewnie ten zapasowy zbiornik sprężonego powietrza często widziany pod naczepą)
Moim zdaniem te przyciski bardzo fajnie pasują do trucków to zresztą już część histroi bo od bardzo dawna są stosowane.
Moim zdaniem te przyciski bardzo fajnie pasują do trucków to zresztą już część histroi bo od bardzo dawna są stosowane.
Re: VOLVO VN, VOLVO WHITE GMC
To akurat jest proste. Zebys po wejsciu pierwszy raz do zupelnie innego modelu nie musial czytac instrukcji obslugi.lukas113m pisze:...i dlaczego we wszystkich truckach są takie same?
Re: VOLVO VN, VOLVO WHITE GMC
W amerykańskich truckach przewaznie i tak wszystkie przyciski są podpisane,więc instrukcji nie trzeba by było czytac.Ale jakim celem zastosowano ten czerwony przycisk?W naszych europejskich nie ma odpowiednika tego przycisku.
Re: VOLVO VN, VOLVO WHITE GMC
Dobrze pamiętasz ale to jest jak nazwa wskazuje "Zaopatrzenie naczepy w Powietrze" czyli po prostu przełącznik zaworu układu pneumatycznego (który po połączeniu naczepy z ciągnikiem zasilaja naczepę powietrzem ). Swoją drogą zmyślnie wymyślone zabezpieczenie w "europejczykach" chyba tylko podpinasz przewody, a tu masz jeszcze przełącznik.Tommy pisze: jesli dobrze pamiętam man apis Trailer air supply czyli jak mniemam jest to zapas powietrza (to pewnie ten zapasowy zbiornik sprężonego powietrza często widziany pod naczepą)
.
- hiob
- Administrator
- Posty: 11192
- Rejestracja: 24-10-07, 22:28
- Lokalizacja: Północna Karolina, USA
- Kontakt:
Re: VOLVO VN, VOLVO WHITE GMC
Mnie nie, ale raz nieomal zmiotłem z powierzchni ziemi samochód, który wypchał mi z przecznicy inny KW W 900. Jechałem dwupasmówką prawym pasem, a z bocznej drogi wyjeżdżał samochód osobowy i za nim W 900. Truck podjechał tak blisko, że zasłonił całkiem maską auto osobowe i zapomniał o nim. Gdy chciał podjechać bliżej, wypchał go na prawy pas głównej drogi. Na szczęście obok mnie nikt nie jechał, więc objechałem go bokiem, ale jakbym tego nie mógł zrobić, pewnie bym zabił człowieka.Huka pisze:Hiob a zdarzyło ci się tak wjechać komuś w bagażnik gdy miałeś Kw W 900:?: :twisted:
Wszystkie auta występują we wszystkich możliwych kombinacjach. To tylko kwestia ceny. Klient zawsze jest panem i jak mu fabryka czegoś nie zrobi, zrobią mu to setki firm, zajmujących się modyfikacją nowych pojazdów.a volvo vn występuje jako podwozie pod zabudowe czy tylko jako ciągnik siodłowy
lukas113m pisze:Witaj Hiob.W Twoim volvo są takie dwa przyciski na desce rozdzielczej,żółty i czerwony.Mają je wszystkie amerykańskie ciężarówki.Wiem ze żółty jest do hamulca parkingowego a ten czerwony to do czego jest?i dlaczego we wszystkich truckach są takie same?
Dlaczego żółty i czerwony? A dlaczego pedał gazu zawsze jest na prawo od pedału hamulca? Pewne rzeczy zawsze się robi w taki sam sposób, żeby przesiadając się do innego auta nie trzeba było się uczyć od początku. Kolor i kształt tych wyłączników jest określony przez prawo i muszą być dokładnie takie.lukas113m pisze:...Ale jakim celem zastosowano ten czerwony przycisk?W naszych europejskich nie ma odpowiednika tego przycisku.
Prawda, że dawniej był jeszcze okrągły, niebieski grzybek. Uruchamiał on hamulce parkingowe ciągnika, bez włączania hamulców naczepy. Jednak ponieważ można to osiągnąć wyciągając żółty grzybek i wciskając czerwony, to przestano montować niebieskie grzybki. Jeżeli zaś chodzi o te żółte i niebieskie, to zacytuję samego siebie z innego forum:
"Krótkie przypomnienie budowy hamulca pneumatycznego. Siłownik hamulca ma gumową przeponę i sprężynę dociskającą klocki do bębna. Powietrze musi być podane z jednej strony przepony, żeby zrównoważyć działanie sprężyny (która powoduje, że mamy hamulec postojowy, nawet jak nam zejdzie całkiem powietrze), odciągnąć klocki i umożliwić poruszanie się koła. Gdy naciskamy na pedał hamulca, powietrze dostaje się z drugiej strony przepony i dociska klocki do bębna powodując uruchomienie hamulców.
Wciśnięcie żółtego grzybka powoduje właśnie doprowadzenie powietrza do siłowników ciągnika, umożliwiając jazdę. Wciśnięcie czerwonego włącza dopływ powietrza do naczepy, także zwalniając jej hamulce postojowe. Wyciągnięcie żółtego grzybka, co powoduje automatyczne wyskoczenie czerwonego, włącza hamulce postojowe ciągnika i naczepy.
Tych hamulców można używać tylko na postoju, gdyż po pierwsze nie mamy nad nim żadnej kontroli, poza włączeniem i wyłączeniem (nie da się nimi "trochę przyhamować", włączenie ich podczas jazdy może spowodować zablokowanie kół), po drugie skuteczność mechanicznego hamulca podczas jazdy, zwłaszcza z dużym ładunkiem, jest niewielka."
I jeszcze na koniec prośba na przyszłość: Takie pytania nie tutaj, ale w dziale pytań, bo dotyczą one nie tylko Volvo, ale każdej ciężarówki amerykańskiej.
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)