nevesu pisze:Pewnie, że można by tak zrobić. Jednak obecnie Cat nie produkuje w ogóle silników do ciężarówek ;)
Może zacznie, w końcu nie dawno zaczęli produkować silniki do maszyn rolniczych, to może i niedługo do ciężarówek zaczną.
nevesu pisze:Pewnie, że można by tak zrobić. Jednak obecnie Cat nie produkuje w ogóle silników do ciężarówek ;)
Dopiero przestali, więc szanse, że zaczną ponownie są raczej niewielkie. A silniki do maszyn rolniczych produkują oni od lat. Na przykład silniki Perkins, stosowane w ciągnikach Massey Fergusson są produkowane przez Caterpillara od 1998 roku, bo Cat wchłonął tę firmę.Proland pisze:nevesu pisze:Pewnie, że można by tak zrobić. Jednak obecnie Cat nie produkuje w ogóle silników do ciężarówek ;)
Może zacznie, w końcu nie dawno zaczęli produkować silniki do maszyn rolniczych, to może i niedługo do ciężarówek zaczną.
Słyszałem iż niedawno CAT połączył się z firmą Challenger produkującą przede wszystkim ciągniki gąsienicowe. Głównie odnosiłem się do tego. Oraz CAT jest dilerem firmy Claas w USA , jednej z największych firm rolniczych na świecie.hiob pisze:Dopiero przestali, więc szanse, że zaczną ponownie są raczej niewielkie. A silniki do maszyn rolniczych produkują oni od lat. Na przykład silniki Perkins, stosowane w ciągnikach Massey Fergusson są produkowane przez Caterpillara od 1998 roku, bo Cat wchłonął tę firmę.
Odnośnie Cata to było tak, (wybaczcie, o 19 dopiero z uczelni wróciłem, więc dopiero o 4 idę spać).hiob pisze:Dopiero przestali, więc szanse, że zaczną ponownie są raczej niewielkie. A silniki do maszyn rolniczych produkują oni od lat. Na przykład silniki Perkins, stosowane w ciągnikach Massey Fergusson są produkowane przez Caterpillara od 1998 roku, bo Cat wchłonął tę firmę.Proland pisze:nevesu pisze:Pewnie, że można by tak zrobić. Jednak obecnie Cat nie produkuje w ogóle silników do ciężarówek ;)
Może zacznie, w końcu nie dawno zaczęli produkować silniki do maszyn rolniczych, to może i niedługo do ciężarówek zaczną.
Cat i Navistar International współpracują ze sobą w dziedzinie silników i samochodów ciężarowych. Cat właśnie niedawno zaczął produkować ciężarówki budowlane, które będą posiadały silniki Internationala. Jednak nie mają zamiaru dalej produkować własnych silników do ciężarówek, głównie dlatego, że ich dotychczasowe silniki nie przeszły normy EPA 2010, (odpowiednik euro-cośtam) i koszt opracowania nowych silników byłby, ich zdaniem, zbyt wysoki.
W globalnej produkcji Caterpillara silniki do ciężarówek stanowiły nieznaczny i ciągle malejący procent. Ich głównym klientem był Paccar, który teraz forsuje własne silniki. Swoje silniki ma już też International, Mack, Freightliner i Volvo, a jeżeli ktoś nie chce ich silników, Cummins oferuje doskonałą alternatywę. Zatem wygląda na to, że epoka silników Caterpillara w ciężarówkach, uważanych za najlepsze jeszcze 30-20 lat temu, skończyła się definitywnie.
Nawet nie "prawie", ale Mercedes. Wykupili oni Detroit Diesel Corporation w roku 2000, więc to już ponad 10 lat. I choć te silniki powstały przed przejęciem ich przez MB, to cała elektronika i wszystkie najnowsze usprawnienia to już niemiecka myśl techniczna.nevesu pisze: DD to już prawie Mercedes
Blokada mostów nie ma żadnego akustycznego sygnału. Był to sygnał niskiego poziomu ciśnienia powietrza.Bigoos pisze: Hiobie, na filmiku jaki nagrałeś wyjeżdżając od mechanika, usłyszałem "dziwne" piszczenie w momencie kiedy 3 raz podjeżdżasz pod tą górkę. Czyżby to był sygnał że "zapięta" została blokada mostów?
Nie, nie ma takiej możliwości.I druga sprawa, czy jest możliwość jakoś przestawić aparat którym nagrywasz filmiki, bo zdarza się , że bardziej słychać szum drogi , niż to co dla nas opowiadasz.
Nigdy nie miałem problemów z łożyskami i auto nie ma centralnego smarowania. Ta piasta w ogóle nie wymaga smarowania, czy raczej precyzyjniej należałoby powiedzieć, że jest to układ bezobsługowy.radekl pisze:Witam
Mam pytanie co do VOLVO twego Hiobie. Czy miałeś wcześniej kłopoty z łożyskami w trucku i czy twoje auto posiada układ centralnego smarowania?