VOLVO VN, VOLVO WHITE GMC

Opisy i zdjęcia amerykańskich trucków i fotoreportaż z mojej podróży dookoła Stanów Zjednoczonych. Zapraszam, miejsca sporo. :-D
Proland
Przyjaciel forum
Posty: 10
Rejestracja: 26-11-10, 20:32
Lokalizacja: Podlasie
Kontakt:

Re: VOLVO VN, VOLVO WHITE GMC

Post autor: Proland » 02-10-11, 11:51

nevesu pisze:Pewnie, że można by tak zrobić. Jednak obecnie Cat nie produkuje w ogóle silników do ciężarówek ;)

Może zacznie, w końcu nie dawno zaczęli produkować silniki do maszyn rolniczych, to może i niedługo do ciężarówek zaczną.

Awatar użytkownika
hiob
Administrator
Posty: 11153
Rejestracja: 24-10-07, 21:28
Lokalizacja: Północna Karolina, USA
Kontakt:

Re: VOLVO VN, VOLVO WHITE GMC

Post autor: hiob » 03-10-11, 05:55

Proland pisze:
nevesu pisze:Pewnie, że można by tak zrobić. Jednak obecnie Cat nie produkuje w ogóle silników do ciężarówek ;)

Może zacznie, w końcu nie dawno zaczęli produkować silniki do maszyn rolniczych, to może i niedługo do ciężarówek zaczną.
Dopiero przestali, więc szanse, że zaczną ponownie są raczej niewielkie. A silniki do maszyn rolniczych produkują oni od lat. Na przykład silniki Perkins, stosowane w ciągnikach Massey Fergusson są produkowane przez Caterpillara od 1998 roku, bo Cat wchłonął tę firmę.

Cat i Navistar International współpracują ze sobą w dziedzinie silników i samochodów ciężarowych. Cat właśnie niedawno zaczął produkować ciężarówki budowlane, które będą posiadały silniki Internationala. Jednak nie mają zamiaru dalej produkować własnych silników do ciężarówek, głównie dlatego, że ich dotychczasowe silniki nie przeszły normy EPA 2010, (odpowiednik euro-cośtam) i koszt opracowania nowych silników byłby, ich zdaniem, zbyt wysoki.

W globalnej produkcji Caterpillara silniki do ciężarówek stanowiły nieznaczny i ciągle malejący procent. Ich głównym klientem był Paccar, który teraz forsuje własne silniki. Swoje silniki ma już też International, Mack, Freightliner i Volvo, a jeżeli ktoś nie chce ich silników, Cummins oferuje doskonałą alternatywę. Zatem wygląda na to, że epoka silników Caterpillara w ciężarówkach, uważanych za najlepsze jeszcze 30-20 lat temu, skończyła się definitywnie.
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)

Proland
Przyjaciel forum
Posty: 10
Rejestracja: 26-11-10, 20:32
Lokalizacja: Podlasie
Kontakt:

Re: VOLVO VN, VOLVO WHITE GMC

Post autor: Proland » 04-10-11, 22:54

hiob pisze:Dopiero przestali, więc szanse, że zaczną ponownie są raczej niewielkie. A silniki do maszyn rolniczych produkują oni od lat. Na przykład silniki Perkins, stosowane w ciągnikach Massey Fergusson są produkowane przez Caterpillara od 1998 roku, bo Cat wchłonął tę firmę.
Słyszałem iż niedawno CAT połączył się z firmą Challenger produkującą przede wszystkim ciągniki gąsienicowe. Głównie odnosiłem się do tego. Oraz CAT jest dilerem firmy Claas w USA , jednej z największych firm rolniczych na świecie.

nevesu
Przyjaciel forum
Posty: 174
Rejestracja: 13-02-11, 20:22
Lokalizacja: Mrągowo

Re: VOLVO VN, VOLVO WHITE GMC

Post autor: nevesu » 05-10-11, 00:06

hiob pisze:
Proland pisze:
nevesu pisze:Pewnie, że można by tak zrobić. Jednak obecnie Cat nie produkuje w ogóle silników do ciężarówek ;)

Może zacznie, w końcu nie dawno zaczęli produkować silniki do maszyn rolniczych, to może i niedługo do ciężarówek zaczną.
Dopiero przestali, więc szanse, że zaczną ponownie są raczej niewielkie. A silniki do maszyn rolniczych produkują oni od lat. Na przykład silniki Perkins, stosowane w ciągnikach Massey Fergusson są produkowane przez Caterpillara od 1998 roku, bo Cat wchłonął tę firmę.

Cat i Navistar International współpracują ze sobą w dziedzinie silników i samochodów ciężarowych. Cat właśnie niedawno zaczął produkować ciężarówki budowlane, które będą posiadały silniki Internationala. Jednak nie mają zamiaru dalej produkować własnych silników do ciężarówek, głównie dlatego, że ich dotychczasowe silniki nie przeszły normy EPA 2010, (odpowiednik euro-cośtam) i koszt opracowania nowych silników byłby, ich zdaniem, zbyt wysoki.

W globalnej produkcji Caterpillara silniki do ciężarówek stanowiły nieznaczny i ciągle malejący procent. Ich głównym klientem był Paccar, który teraz forsuje własne silniki. Swoje silniki ma już też International, Mack, Freightliner i Volvo, a jeżeli ktoś nie chce ich silników, Cummins oferuje doskonałą alternatywę. Zatem wygląda na to, że epoka silników Caterpillara w ciężarówkach, uważanych za najlepsze jeszcze 30-20 lat temu, skończyła się definitywnie.
Odnośnie Cata to było tak, (wybaczcie, o 19 dopiero z uczelni wróciłem, więc dopiero o 4 idę spać).

Wbrew obiegowej opinii, Amerykanie też mają normy odnośnie zanieczyszczań środowiska, u nas zwie się to EURO, tam EPA.

Kiedy, od 2004 roku wprowadzono normę EPA 2004, producenci byli zmuszeni obniżyć ilość zanieczyszczeń wydzielanych przez silniki. Cummins zastosował EGR – system recyrkulacji spalin, znany głównie z tego, że zapycha się, zwiększa zużycie paliwa i zmniejsza moc – cena postępu. Swoją drogą, ISX-y mają tzw. Cooled EGR, ale o tym potem. Caterpillar za wszelką cenę chciał uniknąć użycia właśnie EGR-u. Zastosował autorski system zwany ACERT. Są to silniki na dwóch turbinach, wyposażone w bezpośredni, wielofazowy wtrysk paliwa. Niestety, jak się okazało, próba ominięcia za wszelką cenę systemu recyrkulacji spalin okazała się katastrofą. Problemy z turbinami, serwisy, nie mogące naprawić tych silników. Do tego wiele silników posiadało wady konstrukcyjne, czy to programowe, zapisane w ECM, czy chociażby sprzęgła wiskozy. Tak jak Hiob wspomniał, CAT wycofał się, z produkcji silników, zaraz przed wprowadzeniem normy EPA 2010. Po prostu ACERT okazał się niewypałem, a skonstruowanie kompletnie nowego silnika (konkurencja, tylko rozwija swoje poprzednie generacje) była zbyt kosztowna.

Jednak cała ta ekologiczna bajka odcisnęła się na jakości wszystkich silników. Zastosowana przez Cumminsa technologia Cooled EGR (chłodzony, zimny (?) EGR) również ma swoje wady. Ciecz chłodząca gazy potrafi zacząć wyciekać, zawór się zapycha. Oczywiście, można sobie z tym poradzić, kawałek blachy i pozbywamy się całej recyrkulacji, jednak bardziej "komunistyczne" Stany, jak Kalifornia, nie patrzą na to zbyt pochlebnie ;)

W obecnych silnikach, stosuje się ten sam system co tutaj w Europie - SCR. Ciężarówki posiadają specjalny zbiornik na mocznik, zwany AdBlue. Jest on wtryskiwany w katalizatorze, w celu redukcji stopnia zanieczyszczenia gazu.

Swoją drogą, mam dostęp do książeczki dla sprzedawców Cumminsa, wychwalające ich jednostkę, nad produktem Cat-a, ktoś chętny, żeby zobaczyć ? Zaskakujące, do jakich technik posuwają się wielkie firmy, aby przekonać nas do swojego produktu.

Aha, zapomniałbym najlepszego. Cat wyprodukował około 600 000 silników, które nie spełniały właściwych norm :lol: Ale cena nie jest wygórowana, jedynie 2.55 miliona $

http://yosemite.epa.gov/opa/admpress.ns ... db0059148e
Ostatnio zmieniony 01-01-70, 01:00 przez nevesu, łącznie zmieniany 3 razy.

Kłodex
Przyjaciel forum
Posty: 139
Rejestracja: 26-07-11, 20:02
Lokalizacja: Polska

Re: VOLVO VN, VOLVO WHITE GMC

Post autor: Kłodex » 19-10-11, 13:28

Ale Cat to Cat dla mnie cechuje się żółtym kolorem silnika. W ogóle jeśli chodzi o silniki do amerykańskich ciężarówek to są chyba 3 najsławniejsze:
- Cumniss
- Caterpillar
- Detroit Diesel
Każdy z nich ma inny kolor a nie jak w EU wszystkie albo metaliczne albo czarne. Takie jest moje zdanie
Dajemy radę

nevesu
Przyjaciel forum
Posty: 174
Rejestracja: 13-02-11, 20:22
Lokalizacja: Mrągowo

Re: VOLVO VN, VOLVO WHITE GMC

Post autor: nevesu » 19-10-11, 20:55

W tej chwili to się namieszało, Cata w ogóle nie ma, DD to już prawie Mercedes (MB je wkłada do najnowszych Actrosów), jedynie Cummins pozostał w dużym stopniu nie zależny.

Co do kolorów - racja.
Cat - żółty
Cummins - czerwony
Volvo/DD - zielony (inne odcienie)

Aha, tak nie oficjalnie, to silniki Cata są znwou dostępne - zwie się to Maxxforce, w mniejszych opcjach to są silniki Mana, te największe to Acerty po modernizacji, aby spełnić najnowszą normę EPA. Co do awaryjności to chyba warto przemilczeć ten aspekt, bo z tego co mi mówił PolskaJazda, to jest gorzej niż tragicznie :lol:
Ostatnio zmieniony 19-10-11, 20:57 przez nevesu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
hiob
Administrator
Posty: 11153
Rejestracja: 24-10-07, 21:28
Lokalizacja: Północna Karolina, USA
Kontakt:

Re: VOLVO VN, VOLVO WHITE GMC

Post autor: hiob » 19-10-11, 21:32

nevesu pisze: DD to już prawie Mercedes
Nawet nie "prawie", ale Mercedes. Wykupili oni Detroit Diesel Corporation w roku 2000, więc to już ponad 10 lat. I choć te silniki powstały przed przejęciem ich przez MB, to cała elektronika i wszystkie najnowsze usprawnienia to już niemiecka myśl techniczna.
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)

Bigoos
Przyjaciel forum
Posty: 182
Rejestracja: 30-07-10, 15:50
Lokalizacja: Stryków, PL

Re: VOLVO VN, VOLVO WHITE GMC

Post autor: Bigoos » 21-11-11, 15:34

Nie wiem czy piszę w dobrym temacie, ale sprawa dotyczy Volvo Hioba, więc raczej tak.
Hiobie, na filmiku jaki nagrałeś wyjeżdżając od mechanika, usłyszałem "dziwne" piszczenie w momencie kiedy 3 raz podjeżdżasz pod tą górkę. Czyżby to był sygnał że "zapięta" została blokada mostów?
I druga sprawa, czy jest możliwość jakoś przestawić aparat którym nagrywasz filmiki, bo zdarza się , że bardziej słychać szum drogi , niż to co dla nas opowiadasz.

Serdeczne pozdrowionka :)
He taught me how to watch, to fight and pray

nevesu
Przyjaciel forum
Posty: 174
Rejestracja: 13-02-11, 20:22
Lokalizacja: Mrągowo

Re: VOLVO VN, VOLVO WHITE GMC

Post autor: nevesu » 21-11-11, 22:49

To był najpewniej komunikat o niskim poziomie powietrza w układzie, gdy poziom osiągnie bardzo niski poziom hamulce automatycznie się blokują - tak są skonstruowane.

Bigoos
Przyjaciel forum
Posty: 182
Rejestracja: 30-07-10, 15:50
Lokalizacja: Stryków, PL

Re: VOLVO VN, VOLVO WHITE GMC

Post autor: Bigoos » 22-11-11, 11:41

Ale Hiob podczas jak piszczało jechał po górę. Czy w takim momencie też może się załączyć komunikat o niskim poziomie powietrza ?
He taught me how to watch, to fight and pray

nevesu
Przyjaciel forum
Posty: 174
Rejestracja: 13-02-11, 20:22
Lokalizacja: Mrągowo

Re: VOLVO VN, VOLVO WHITE GMC

Post autor: nevesu » 22-11-11, 20:01

Powietrze jest zużywane, przy użyciu hamulca, gdy więc hamował to tak, mogło piszczeć.

radekl
Przyjaciel forum
Posty: 10
Rejestracja: 04-10-11, 07:42
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: VOLVO VN, VOLVO WHITE GMC

Post autor: radekl » 22-11-11, 20:55

Witam
Mam pytanie co do VOLVO twego Hiobie. Czy miałeś wcześniej kłopoty z łożyskami w trucku i czy twoje auto posiada układ centralnego smarowania?
Bo sobie myślę że wcześniej jakoś autko dawało rade to po ponad 1 miliona km to chyba miało prawo pierdnąć. Tylko najgorsze w tym ze zawsze pierdnie na trasie , a nie jak mamy czas na naprawę.
Mam nadzieje ze mamy teraz spokój na jakiś czas.

Awatar użytkownika
hiob
Administrator
Posty: 11153
Rejestracja: 24-10-07, 21:28
Lokalizacja: Północna Karolina, USA
Kontakt:

Re: VOLVO VN, VOLVO WHITE GMC

Post autor: hiob » 23-11-11, 02:24

Bigoos pisze: Hiobie, na filmiku jaki nagrałeś wyjeżdżając od mechanika, usłyszałem "dziwne" piszczenie w momencie kiedy 3 raz podjeżdżasz pod tą górkę. Czyżby to był sygnał że "zapięta" została blokada mostów?
Blokada mostów nie ma żadnego akustycznego sygnału. Był to sygnał niskiego poziomu ciśnienia powietrza.
I druga sprawa, czy jest możliwość jakoś przestawić aparat którym nagrywasz filmiki, bo zdarza się , że bardziej słychać szum drogi , niż to co dla nas opowiadasz.
Nie, nie ma takiej możliwości. ;-)
radekl pisze:Witam
Mam pytanie co do VOLVO twego Hiobie. Czy miałeś wcześniej kłopoty z łożyskami w trucku i czy twoje auto posiada układ centralnego smarowania?
Nigdy nie miałem problemów z łożyskami i auto nie ma centralnego smarowania. Ta piasta w ogóle nie wymaga smarowania, czy raczej precyzyjniej należałoby powiedzieć, że jest to układ bezobsługowy.
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)

radekl
Przyjaciel forum
Posty: 10
Rejestracja: 04-10-11, 07:42
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: VOLVO VN, VOLVO WHITE GMC

Post autor: radekl » 24-11-11, 21:02

Czyli ta piasta , to starość nie radość ;). Poszła ze starości i ilości mil.
Pozdrawiam i dziękuje.

axe
Przyjaciel forum
Posty: 6
Rejestracja: 07-02-11, 00:59
Lokalizacja: POLSKA

Re: VOLVO VN, VOLVO WHITE GMC

Post autor: axe » 28-11-11, 21:11

HIOBIE co u Ciebie tak terkocze jak jedziesz masz to co¶ wspólnego z t± naprawian± piast±?

ODPOWIEDZ