Trucki przyszłości

Opisy i zdjęcia amerykańskich trucków i fotoreportaż z mojej podróży dookoła Stanów Zjednoczonych. Zapraszam, miejsca sporo. :-D

Elektryczny truck?

Tak, w tym jest przyszłość.
8
80%
Nie da rady na dłuższą metę.
1
10%
Nie mam zdania.
1
10%
 
Liczba głosów: 10

MichałMaks
Przyjaciel forum
Posty: 3
Rejestracja: 19-10-15, 15:32
Lokalizacja: Silesia

Trucki przyszłości

Post autor: MichałMaks » 30-10-17, 21:46

Chciałbym rozpocząć dyskusję na temat przyszłości w branży transportowej. :->
Co myślicie o propozycji trucków elektrycznych / wodorowych?
Na papierze nieźle to wygląda:
https://nikolamotor.com/one

Awatar użytkownika
hiob
Administrator
Posty: 11141
Rejestracja: 24-10-07, 21:28
Lokalizacja: Północna Karolina, USA
Kontakt:

Post autor: hiob » 04-12-17, 10:15

Tesla też już zaprezentowała swoją ciężarówkę, o rewelacyjnych wręcz osiągach. Wygląda na to, że przyszłość jest przesądzona - będą elektryki, pytanie tylko jakie.
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)

Endriu
Przyjaciel forum
Posty: 65
Rejestracja: 28-12-07, 20:22
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Post autor: Endriu » 04-12-17, 19:08


MichałMaks
Przyjaciel forum
Posty: 3
Rejestracja: 19-10-15, 15:32
Lokalizacja: Silesia

Post autor: MichałMaks » 02-01-18, 20:22

hiob pisze:Tesla też już zaprezentowała swoją ciężarówkę, o rewelacyjnych wręcz osiągach. Wygląda na to, że przyszłość jest przesądzona - będą elektryki, pytanie tylko jakie.
Wszystko fajnie pięknie ale w przypadku full electric truck problemem mogą być baterie - mam na myśli ich wagę.
Jak dotąd nie podano wagi ciągnika z bateriami.
Co z tego, że parametry będą super jak kierowcy będą ograniczeni w zakresie ilości towaru, który mogą przewieźć?
W przypadku wodoru nie ma takiego problemu z wagą jak w przypadku full electric.

Awatar użytkownika
hiob
Administrator
Posty: 11141
Rejestracja: 24-10-07, 21:28
Lokalizacja: Północna Karolina, USA
Kontakt:

Post autor: hiob » 07-01-18, 05:38

MichałMaks pisze:
Wszystko fajnie pięknie ale w przypadku full electric truck problemem mogą być baterie - mam na myśli ich wagę.
Jak dotąd nie podano wagi ciągnika z bateriami.
Co z tego, że parametry będą super jak kierowcy będą ograniczeni w zakresie ilości towaru, który mogą przewieźć?
W przypadku wodoru nie ma takiego problemu z wagą jak w przypadku full electric.
Według tej informacji, https://electrek.co/2017/11/26/tesla-se ... sentation/ , waga ma być zbliżona do dieslowskiej ciężarówki:

"Now we have obtained the full audio of the presentation (Thanks to Paul van Goor), which we embedded in full below, but here are some interesting bullet points from his talk:

He confirmed that Tesla intends to have the same cargo capacity as diesel trucks – meaning that it should weigh about the same as a diesel truck."

Jak oni to zrobią? Nie wiem. Silnik diesla o pojemności kilkunastu litrów sporo waży, ale elektryczna ciężarówka potrzebuje ok. 12 kompletów baterii z tesli P100D, by mieć zasięg 1000 km. ( https://insideevs.com/tesla-semi-truck- ... s-how-big/ ) To jest około 6 ton wagi samych baterii. Elektryczne silniki ważą mniej, niż dieslowski ze skrzynią, ale też trzeba będzie zaoszczędzić na wadze innych elementów pojazdu. Całkiem możliwe też, że będą zezwolenia na zwiększenie maksymalnego ciężaru zestawu, tak, jak bywa w przypadku pojazdów wyposażonych w auxiliary heaters.
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)

MichałMaks
Przyjaciel forum
Posty: 3
Rejestracja: 19-10-15, 15:32
Lokalizacja: Silesia

Post autor: MichałMaks » 07-01-18, 20:34

hiob pisze:
MichałMaks pisze:
Wszystko fajnie pięknie ale w przypadku full electric truck problemem mogą być baterie - mam na myśli ich wagę.
Jak dotąd nie podano wagi ciągnika z bateriami.
Co z tego, że parametry będą super jak kierowcy będą ograniczeni w zakresie ilości towaru, który mogą przewieźć?
W przypadku wodoru nie ma takiego problemu z wagą jak w przypadku full electric.
Według tej informacji, https://electrek.co/2017/11/26/tesla-se ... sentation/ , waga ma być zbliżona do dieslowskiej ciężarówki:

"Now we have obtained the full audio of the presentation (Thanks to Paul van Goor), which we embedded in full below, but here are some interesting bullet points from his talk:

He confirmed that Tesla intends to have the same cargo capacity as diesel trucks – meaning that it should weigh about the same as a diesel truck."

Jak oni to zrobią? Nie wiem. Silnik diesla o pojemności kilkunastu litrów sporo waży, ale elektryczna ciężarówka potrzebuje ok. 12 kompletów baterii z tesli P100D, by mieć zasięg 1000 km. ( https://insideevs.com/tesla-semi-truck- ... s-how-big/ ) To jest około 6 ton wagi samych baterii. Elektryczne silniki ważą mniej, niż dieslowski ze skrzynią, ale też trzeba będzie zaoszczędzić na wadze innych elementów pojazdu. Całkiem możliwe też, że będą zezwolenia na zwiększenie maksymalnego ciężaru zestawu, tak, jak bywa w przypadku pojazdów wyposażonych w auxiliary heaters.
Ze zwolnieniami rzeczywiście jest to dobry trop... i chyba na tym się skończy.
Jakoś nie jestem w stanie uwierzyć by baterie + silniki (z pewnością nie będzie jeden) ważyły tyle samo co w ciągniku z dieslem.

Tak czy siak, mi osobiście bardziej podobają samochody na wodór z silnikami elektrycznymi. Są po prostu praktyczniejsze.
Ostatnio zmieniony 07-01-18, 20:55 przez MichałMaks, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ