Chciałbym rozpocząć dyskusję na temat przyszłości w branży transportowej.
Co myślicie o propozycji trucków elektrycznych / wodorowych?
Na papierze nieźle to wygląda:
https://nikolamotor.com/one
Trucki przyszłości
-
- Przyjaciel forum
- Posty: 3
- Rejestracja: 19-10-15, 16:32
- Lokalizacja: Silesia
http://dziennikzwiazkowy.com/kierowcy-2 ... transportu Tutaj co nieco o osiągach
-
- Przyjaciel forum
- Posty: 3
- Rejestracja: 19-10-15, 16:32
- Lokalizacja: Silesia
Wszystko fajnie pięknie ale w przypadku full electric truck problemem mogą być baterie - mam na myśli ich wagę.hiob pisze:Tesla też już zaprezentowała swoją ciężarówkę, o rewelacyjnych wręcz osiągach. Wygląda na to, że przyszłość jest przesądzona - będą elektryki, pytanie tylko jakie.
Jak dotąd nie podano wagi ciągnika z bateriami.
Co z tego, że parametry będą super jak kierowcy będą ograniczeni w zakresie ilości towaru, który mogą przewieźć?
W przypadku wodoru nie ma takiego problemu z wagą jak w przypadku full electric.
- hiob
- Administrator
- Posty: 11193
- Rejestracja: 24-10-07, 22:28
- Lokalizacja: Północna Karolina, USA
- Kontakt:
Według tej informacji, https://electrek.co/2017/11/26/tesla-se ... sentation/ , waga ma być zbliżona do dieslowskiej ciężarówki:MichałMaks pisze:
Wszystko fajnie pięknie ale w przypadku full electric truck problemem mogą być baterie - mam na myśli ich wagę.
Jak dotąd nie podano wagi ciągnika z bateriami.
Co z tego, że parametry będą super jak kierowcy będą ograniczeni w zakresie ilości towaru, który mogą przewieźć?
W przypadku wodoru nie ma takiego problemu z wagą jak w przypadku full electric.
"Now we have obtained the full audio of the presentation (Thanks to Paul van Goor), which we embedded in full below, but here are some interesting bullet points from his talk:
He confirmed that Tesla intends to have the same cargo capacity as diesel trucks – meaning that it should weigh about the same as a diesel truck."
Jak oni to zrobią? Nie wiem. Silnik diesla o pojemności kilkunastu litrów sporo waży, ale elektryczna ciężarówka potrzebuje ok. 12 kompletów baterii z tesli P100D, by mieć zasięg 1000 km. ( https://insideevs.com/tesla-semi-truck- ... s-how-big/ ) To jest około 6 ton wagi samych baterii. Elektryczne silniki ważą mniej, niż dieslowski ze skrzynią, ale też trzeba będzie zaoszczędzić na wadze innych elementów pojazdu. Całkiem możliwe też, że będą zezwolenia na zwiększenie maksymalnego ciężaru zestawu, tak, jak bywa w przypadku pojazdów wyposażonych w auxiliary heaters.
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)
-
- Przyjaciel forum
- Posty: 3
- Rejestracja: 19-10-15, 16:32
- Lokalizacja: Silesia
Ze zwolnieniami rzeczywiście jest to dobry trop... i chyba na tym się skończy.hiob pisze:Według tej informacji, https://electrek.co/2017/11/26/tesla-se ... sentation/ , waga ma być zbliżona do dieslowskiej ciężarówki:MichałMaks pisze:
Wszystko fajnie pięknie ale w przypadku full electric truck problemem mogą być baterie - mam na myśli ich wagę.
Jak dotąd nie podano wagi ciągnika z bateriami.
Co z tego, że parametry będą super jak kierowcy będą ograniczeni w zakresie ilości towaru, który mogą przewieźć?
W przypadku wodoru nie ma takiego problemu z wagą jak w przypadku full electric.
"Now we have obtained the full audio of the presentation (Thanks to Paul van Goor), which we embedded in full below, but here are some interesting bullet points from his talk:
He confirmed that Tesla intends to have the same cargo capacity as diesel trucks – meaning that it should weigh about the same as a diesel truck."
Jak oni to zrobią? Nie wiem. Silnik diesla o pojemności kilkunastu litrów sporo waży, ale elektryczna ciężarówka potrzebuje ok. 12 kompletów baterii z tesli P100D, by mieć zasięg 1000 km. ( https://insideevs.com/tesla-semi-truck- ... s-how-big/ ) To jest około 6 ton wagi samych baterii. Elektryczne silniki ważą mniej, niż dieslowski ze skrzynią, ale też trzeba będzie zaoszczędzić na wadze innych elementów pojazdu. Całkiem możliwe też, że będą zezwolenia na zwiększenie maksymalnego ciężaru zestawu, tak, jak bywa w przypadku pojazdów wyposażonych w auxiliary heaters.
Jakoś nie jestem w stanie uwierzyć by baterie + silniki (z pewnością nie będzie jeden) ważyły tyle samo co w ciągniku z dieslem.
Tak czy siak, mi osobiście bardziej podobają samochody na wodór z silnikami elektrycznymi. Są po prostu praktyczniejsze.
Ostatnio zmieniony 07-01-18, 20:55 przez MichałMaks, łącznie zmieniany 1 raz.