MichałMaks pisze:
Wszystko fajnie pięknie ale w przypadku full electric truck problemem mogą być baterie - mam na myśli ich wagę.
Jak dotąd nie podano wagi ciągnika z bateriami.
Co z tego, że parametry będą super jak kierowcy będą ograniczeni w zakresie ilości towaru, który mogą przewieźć?
W przypadku wodoru nie ma takiego problemu z wagą jak w przypadku full electric.
Według tej informacji,
https://electrek.co/2017/11/26/tesla-se ... sentation/ , waga ma być zbliżona do dieslowskiej ciężarówki:
"Now we have obtained the full audio of the presentation (Thanks to Paul van Goor), which we embedded in full below, but here are some interesting bullet points from his talk:
He confirmed that Tesla intends to have the same cargo capacity as diesel trucks – meaning that it should weigh about the same as a diesel truck."
Jak oni to zrobią? Nie wiem. Silnik diesla o pojemności kilkunastu litrów sporo waży, ale elektryczna ciężarówka potrzebuje ok. 12 kompletów baterii z tesli P100D, by mieć zasięg 1000 km. (
https://insideevs.com/tesla-semi-truck- ... s-how-big/ ) To jest około 6 ton wagi samych baterii. Elektryczne silniki ważą mniej, niż dieslowski ze skrzynią, ale też trzeba będzie zaoszczędzić na wadze innych elementów pojazdu. Całkiem możliwe też, że będą zezwolenia na zwiększenie maksymalnego ciężaru zestawu, tak, jak bywa w przypadku pojazdów wyposażonych w auxiliary heaters.