Cabovery z USA

Opisy i zdjęcia amerykańskich trucków i fotoreportaż z mojej podróży dookoła Stanów Zjednoczonych. Zapraszam, miejsca sporo. :-D
Awatar użytkownika
Carm
Przyjaciel forum
Posty: 21
Rejestracja: 18-02-09, 20:32
Lokalizacja: Koszalin

Re: Cabovery z USA

Post autor: Carm » 20-11-09, 12:35

A ja mam pytanie co do Kenworth'a K 100 a mianowicie chodzi mi o jego długość,bo nigdzie nie mogę znaleźć.
Czy sa różne długości w zależności od kabiny czy jest zawsze taka sama?
i czy np mógłbym jezdzić z normalna naczepą po Polsce? jeżeli dopuszczalna długość wynosi coś ok 18,75

Awatar użytkownika
hiob
Administrator
Posty: 11193
Rejestracja: 24-10-07, 22:28
Lokalizacja: Północna Karolina, USA
Kontakt:

Re: Cabovery z USA

Post autor: hiob » 20-11-09, 14:30

Kenworth K100 oferował dwie długości kabiny, 86 i 112 cali, obie w wersji niskiej i "Aerodyne", podwyższonej, z dwoma leżankami. Ten z krótszą kabiną był nawet sprzedawany w Europie, więc na pewno ma legalne wymiary. Ale... odradzam serdecznie. Stara konstrukcja, ciasna kabina, drogie części. Chyba, że dla celów reklamowych firmy. Dla siebie lepiej kupić używaną europejską ciężarówkę.
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)

Awatar użytkownika
Carm
Przyjaciel forum
Posty: 21
Rejestracja: 18-02-09, 20:32
Lokalizacja: Koszalin

Re: Cabovery z USA

Post autor: Carm » 20-11-09, 15:57

Zapomniałeś jeszcze dodać słaba amortyzacja(siedzenie na kole)tunel silnika w środku,więc hałas.
Ok dzięki serdeczne za odpowiedz tego szukałem

Szerokości!

Awatar użytkownika
hiob
Administrator
Posty: 11193
Rejestracja: 24-10-07, 22:28
Lokalizacja: Północna Karolina, USA
Kontakt:

Re: Cabovery z USA

Post autor: hiob » 06-02-10, 01:19

Kenworth K100 i Peterbilt 362:


Obrazek Obrazek
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)

Awatar użytkownika
hiob
Administrator
Posty: 11193
Rejestracja: 24-10-07, 22:28
Lokalizacja: Północna Karolina, USA
Kontakt:

Re: Cabovery z USA

Post autor: hiob » 07-02-10, 01:02

International 9600:

Obrazek
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)

riggs
Przyjaciel forum
Posty: 2
Rejestracja: 17-02-10, 11:38
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Cabovery z USA

Post autor: riggs » 17-02-10, 13:16

Ja mam takie pytanie a raczej pytania.Otóż jestem i zawsze byłem zagorzałym miłośnikiem amerykańskich ciężarówek.Szczególnie do gustu właśnie przypadły mi dwa modele KENWORTH K 100E i PETERBILT 362.Nie posiadam nawet prawa jazdy na ciężarówki bowiem sama praca kierowcy mnie nie interesuje.Jednak amerykańskie ciężarówki (te stare) są dla mnie pojazdami kultowymi , dziecictwem amerykańskiej kultury lat 70-80 a i może 90 tych .Dla mnie KW K 100E czy P 362 to takie samo dzieło sztuki jak obrazy Rembranta czy Van Gogha tylko z innej dziedziny.Otóż chciałbym zapytać czy taką ciężarówką jak KW K100 E ,P362 można jeżdzić po polsce?Mam na myśli nie zawodowo! Poprostu jazda samym ciągnikiem dla rekreacji z pasji zresztą jak zwał tak zwał ale w każdym bądz razie nie chodzi mi o jazdę zawodową.Jakie wówczas prawo jazdy?Czy wystarczy C aby poruszać się samym ciągnikiem bez naczepy??I kolejne pytanie czy w Polsce gdzieś można naprawiać takie maszyny?Czy są dostępne części??Bowiem marzy mi się sprowadzenie takiego P326 bądz KW K 100E z USA.Dla mnie (bez urazy dla fanów) europejskie ciągniki są szczytem bezguścia i braku polotu.Nie mają duszy poprostu.Oczywiście każdy kraj ma swoją kulturę może i dla tego samochody made in USA wyglądają inaczej niż te made in Europe.Dlatego tymbardziej dziwi mnie dlaczego amerykańskie cabovery zaczęły wyglądać jak te europejskie.I dlaczego już się nie produkuje tam takich klasyków jak KW K100 czy P 362??Rozumiem że tam są bardziej popularne modele z silnikiem przed kabiną ale jak wchodzę na stronę KENWORTHA czy PETERBILTA to widzę że cabovery nadal się tam produkuje tylko z kabinami ala europa natomiast trucki z silnikiem przed kabiną można jeszcze kupić ( nowe) w klasycznym wydaniu.Trochę się rozpisałem proszę o odpowiedz.Dziękuję.
Ostatnio zmieniony 17-02-10, 13:21 przez riggs, łącznie zmieniany 1 raz.

Bartek
Przyjaciel forum
Posty: 54
Rejestracja: 11-09-09, 12:59
Lokalizacja: Poland

Re: Cabovery z USA

Post autor: Bartek » 17-02-10, 13:48

riggs pisze:Otóż jestem i zawsze byłem zagorzałym miłośnikiem amerykańskich ciężarówek.
nie ty jeden :mrgreen:
riggs pisze:to takie samo dzieło sztuki jak obrazy Rembranta czy Van Gogha
kto to jest Rembrant albo ten drugi :?: :mrgreen:
riggs pisze:Otóż chciałbym zapytać czy taką ciężarówką jak KW K100 E ,P362 można jeżdzić po polsce?Mam na myśli nie zawodowo! Poprostu jazda samym ciągnikiem dla rekreacji z pasji zresztą jak zwał tak zwał ale w każdym bądz razie nie chodzi mi o jazdę zawodową.Jakie wówczas prawo jazdy?Czy wystarczy C aby poruszać się samym ciągnikiem bez naczepy??
samo C wystarczy
riggs pisze:I kolejne pytanie czy w Polsce gdzieś można naprawiać takie maszyny?Czy są dostępne części??Bowiem marzy mi się sprowadzenie takiego P326 bądz KW K 100E z USA
Na to Ci nie odpowiem, od czasu do czasu widać takie cuda na naszych drogach, to pewnie gdzieś będzie można.

riggs
Przyjaciel forum
Posty: 2
Rejestracja: 17-02-10, 11:38
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Cabovery z USA

Post autor: riggs » 17-02-10, 18:32

Oj to by było fantastycznie gdyby mi się ziściły marzenia na przyszły rok.A takie pytanie do kiedy były produkowane PETERBILT 326 bo KW K 100E z tego co wyczytałem tutaj to do 2005 -tego.A jak sprawa ma się z PETERBILT 326??Oba modele wydają się prawie identyczne to chyba był jakiś wspólny projekt?? A Panowie jak mówiłem takie stare maszyny to moja pasja więc interesują mnie również prospekty a nawet filmy (fabularne) o tej tematyce.Oczywiście "KONWÓJ" znam dobrze a może ktoś coś podrzuci jakiś tytuł?Pozdrawiam i jeśli ktoś może mi odpowiedzieć na moje pytania to serdecznie proszę ,także na pytania z posta wcześniej choć kolega częściowo mi tu odpowiedział to chętnie posłucham jeszcze zdania innych.Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
michalone
Przyjaciel forum
Posty: 46
Rejestracja: 08-02-09, 08:31
Lokalizacja: Koniaków / woj.sląskie
Kontakt:

Re: Cabovery z USA

Post autor: michalone » 17-02-10, 19:35

Jestem na forum dość długo a nawet nie wiedziałem że istnieje taki temat... :lol:
Od dawien dawna mam ogromne zamiłowanie do "Caboverów" choć nawet nie wiedziałem że tak się nazywają. Ciągle mam w głowie te dwie maszyny KENWORTH K100 i KENWORTH K100E Aerodyne. Innymi oczywiście nie pogardzę.
Kto miłuje swego brata, ten trwa w Światłości i nie może się potknąć.
I J 2,10

Tartaruga
Przyjaciel forum
Posty: 91
Rejestracja: 14-02-10, 16:16
Lokalizacja: Górny Śląsk

Re: Cabovery z USA

Post autor: Tartaruga » 27-02-10, 12:01

riggs, po pierwsze to musiałbyś pomyśleć, jak przerobić światła przednie z symetrycznych na asymetryczne. Co innego w przypadku samochodów sprzedawanych równocześnie w USA i Europie. Myślę, że każdy bardziej liczący się serwis ciężarówek potrafiłby ją naprawić, oczywiście mając schematy. Na sam ciągnik wystarczy kategoria C, ale tył takiego trucka jest niedociążony i może uciekać na śliskim. W filmie "Szybcy i wściekli" jest ukazany motyw napadu na kierowców i z tego co pamiętam to właśnie grają tam stare, kanciaste trucki.

P.S. Według mnie europejskie ciężarówki są ładne a w szczególności Renault Magnum.
Lubię tematy związane z ciężarówkami, ale nie chcę zostać kierowcą zawodowym.

cezary170
Przyjaciel forum
Posty: 71
Rejestracja: 23-01-09, 19:45
Lokalizacja: Łętownia
Kontakt:

Re: Cabovery z USA

Post autor: cezary170 » 27-02-10, 13:13

Mi się tez podoba Renualt Magnum...
A na Allegro są Amerykanskie ciężarówki czasami trafia się Kenworth K100...
<a href="www.mpc.netserwer.pl">|MPC | Gadżety | Nowości Technologiczne|</a>

Marcinek
Przyjaciel forum
Posty: 207
Rejestracja: 28-11-07, 04:21
Lokalizacja: Szczecin Swinoujscie

Re: Cabovery z USA

Post autor: Marcinek » 28-02-10, 06:04

Poza światłami, prawem jazdy itp., to powiem, że należy zamontować ogranicznik prędkości do 90km/h.

Tartaruga, już nie przesadzaj z tym uciekaniem tyłu. Ciężarówka nie jest pojazdem do wyścigów, żeby brać zakręty z zawrotną prędkością. ;-)
Pozdrawiam :)

Maciek12
Przyjaciel forum
Posty: 28
Rejestracja: 04-09-09, 21:47
Lokalizacja: PL

Re: Cabovery z USA

Post autor: Maciek12 » 15-03-10, 23:11

Tego oto spotkałem koło Brzezin , ma dość dziwny ładunek .
Obrazek

Awatar użytkownika
hiob
Administrator
Posty: 11193
Rejestracja: 24-10-07, 22:28
Lokalizacja: Północna Karolina, USA
Kontakt:

Re: Cabovery z USA

Post autor: hiob » 23-04-10, 05:41

Zdjęcie nie najlepszej jakości, bo noc, ale i tak ciekawe, dzięki dość dużemu rozstawowi osi. To oczywiście Freightliner FLB:

Obrazek Obrazek
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)

DeSoto58
Przyjaciel forum
Posty: 15
Rejestracja: 12-11-09, 02:55
Lokalizacja: Rząska

Re: Cabovery z USA

Post autor: DeSoto58 » 29-04-10, 11:56

Dzień dobry!

Długo mnie tu nie było.
Dziś jestem po to, by zaanonsować sfotografowanego starego Peterbilta 362, spotkanego na drodze pod Warszawą przez jednego z redaktorów serwisu.
Uwaga, został sfotografowany tylko jeden, a przed nim jechał identyczny Peterbilt, w dodatku oba jechały na czarnych blachach!
To ten:
http://www.desoto58.com/wars/warspeterbilt362.html

Przy okazji, dział Trucks ma podstronę "Broszury trucków".
I ponawiam pytanie, czy ktoś z wielce szanownych użytkowników dysponuje może jakimś skanami broszur trucków sprzed lat?
Miłego dnia,
Andrzej

ODPOWIEDZ