Ciężarówki hioba

Opisy i zdjęcia amerykańskich trucków i fotoreportaż z mojej podróży dookoła Stanów Zjednoczonych. Zapraszam, miejsca sporo. :-D
piotro55
Przyjaciel forum
Posty: 5
Rejestracja: 18-01-09, 16:16
Lokalizacja: Będzin (Śląskie)

Re: Ciężarówki hioba

Post autor: piotro55 » 20-01-09, 13:18

Dzięki moja wina...nie doczytałem widac :mrgreen:

2k2
Przyjaciel forum
Posty: 91
Rejestracja: 09-01-09, 12:58
Lokalizacja: Wrocław

Re: Ciężarówki hioba

Post autor: 2k2 » 21-01-09, 00:19

A tam wina zaraz:) Ilez mozesz sie dowiedziec ciekawych rzeczy przegladajac Hiobowe forum dokladnie:)

Tashin
Przyjaciel forum
Posty: 5
Rejestracja: 19-01-09, 10:11
Kontakt:

Re: Ciężarówki hioba

Post autor: Tashin » 23-01-09, 21:41

Tak oglądam.. troche zazdroszcze ;-p i się zastanawiam dlaczego miał pan tak mało "klasyków"? Woli pan nowsze Trucki czy poprostu klasyki nie są aż tak dobre?
""Vide, inquiunt, ut invicem se diligant", ipsi enim invicem oderunt, "et ut alterutro mori sint parati", ipsi enim ad occidendum alterutrum paratiores."


W Podziemiach Metra

Awatar użytkownika
hiob
Administrator
Posty: 11191
Rejestracja: 24-10-07, 22:28
Lokalizacja: Północna Karolina, USA
Kontakt:

Re: Ciężarówki hioba

Post autor: hiob » 24-01-09, 01:33

Tashin pisze:zastanawiam dlaczego miał pan...
Panów to tu chyba nie ma... :mrgreen: :-P
... tak mało "klasyków"? Woli pan nowsze Trucki czy poprostu klasyki nie są aż tak dobre?
Kenworth W900 i T600/660 nie różnią się wiele. Ta sama kabina, te same sypialnie. "Mrówkojad" jest bardziej opływowy, zwrotniejszy, bo ma mniejszy rozstaw osi i większy skręt kół, więc eksploatacja jest tańsza. Ale przy zamianie trucka na nowy z reguły za klasyka otrzymuje się więcej. Mnie się po prostu bardziej podobał T600, a W900 kupiłem dlatego, że wtedy nie było możliwości zamówienia T600 z największą sypialnią, czyli "Studio Sleeper".

Kupując ostatnie Volvo wolałbym nawet VT 880, ale była to wtedy nowość i dealer chciał dużo więcej za praktycznie identyczny model do VN. Musiałbym dopłacić ponad 20 tys $. Teraz ich ceny różnią się nieznacznie, więc gdybym kupował teraz, pewnie wybrał bym VT.
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)

Wiktor
Przyjaciel forum
Posty: 409
Rejestracja: 29-01-08, 21:46
Lokalizacja: Ziemia

Re: Ciężarówki hioba

Post autor: Wiktor » 03-02-09, 08:46

hiob pisze: Kupując ostatnie Volvo wolałbym nawet VT 880, ale była to wtedy nowość i dealer chciał dużo więcej za praktycznie identyczny model do VN. Musiałbym dopłacić ponad 20 tys $. Teraz ich ceny różnią się nieznacznie, więc gdybym kupował teraz, pewnie wybrał bym VT.
To tak jak teraz w Europie. Wyszedł na rynek nowy model Volvo. Jest bardzo podobny do swojego poprzednika, różni się trochę przednimi światłami i blendą, no i trochę w środku. Nowy model kosztuje około 450 tyś. zł. w wersji standardowej, a w niej nie ma, nawet elektrycznych lusterek. A jego starszy brat, można kupić za 300 tyś. zł. również w wersji standardowej, a ma za to nawet lodówkę. Ale będzie jak zawsze. Trochę się poczeka i stanieją.

Katolik
Przyjaciel forum
Posty: 12
Rejestracja: 20-02-09, 12:46
Lokalizacja: Warszowice POLSKA

Re: Ciężarówki hioba

Post autor: Katolik » 20-02-09, 13:19

Hiob-ie Twój truck jest w Najnowszym Gościu Niedzielnym w artykule "STOP POST" a ,Ten Pan na fotve obok To pewnie Ty??

Awatar użytkownika
hiob
Administrator
Posty: 11191
Rejestracja: 24-10-07, 22:28
Lokalizacja: Północna Karolina, USA
Kontakt:

Re: Ciężarówki hioba

Post autor: hiob » 20-02-09, 16:50

Katolik pisze:Hiob-ie Twój truck jest w Najnowszym Gościu Niedzielnym w artykule "STOP POST" a ,Ten Pan na fotve obok To pewnie Ty??
Tak, już wiem. Co prawda w elektronicznej wersji Gościa nie ma zdjęcia, więc nie wiem kto jest na zdjęciach, ale tekst artykułu można przeczytać tutaj: http://goscniedzielny.wiara.pl/index.ph ... 5534&katg=

O Gościu Niedzielnym mamy na forum osobny wątek: http://polonus.az.pl/forum/viewtopic.php?p=12072#12072
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)

Katolik
Przyjaciel forum
Posty: 12
Rejestracja: 20-02-09, 12:46
Lokalizacja: Warszowice POLSKA

Re: Ciężarówki hioba

Post autor: Katolik » 22-02-09, 09:45

hiob pisze:
Katolik pisze:Hiob-ie Twój truck jest w Najnowszym Gościu Niedzielnym w artykule "STOP POST" a ,Ten Pan na fotve obok To pewnie Ty??
Tak, już wiem. Co prawda w elektronicznej wersji Gościa nie ma zdjęcia, więc nie wiem kto jest na zdjęciach, ale tekst artykułu można przeczytać tutaj: http://goscniedzielny.wiara.pl/index.ph ... 5534&katg=

O Gościu Niedzielnym mamy na forum osobny wątek: http://polonus.az.pl/forum/viewtopic.php?p=12072#12072
W "papierowej"wersjii GN w owym artykule na fotkach jest Twój truck a obok Ty

marcinol480
Przyjaciel forum
Posty: 2
Rejestracja: 27-02-09, 21:37
Lokalizacja: kluczewo

Re: Ciężarówki hioba

Post autor: marcinol480 » 28-02-09, 13:55

Witam Hiobie. Mam pytanie ile wazy kenworth k100e i czy oplacalo by sie sprowadzic go do polski??przedwczoraj jak pedzilem moja 2 scania 164 480 v8 to widzialem pieknego kw k100.Moj brat w tym czasie wyprzedzal i nie dal rady go zobaczyc niestety-bo to on chce kupic bo ja to mam tylko 14 lat ale kocham ciezarowki.Mazy mi sie zeby tak jak ty pojechac do USA i tam pracowac jako kierowca.ale nie odbiegajac od tematu to czy k100e dalo by rade jezdzic po polskich drogach z naczepa okolo 13m??

Pozdrawiam szerokosci!!

Awatar użytkownika
hiob
Administrator
Posty: 11191
Rejestracja: 24-10-07, 22:28
Lokalizacja: Północna Karolina, USA
Kontakt:

Re: Ciężarówki hioba

Post autor: hiob » 01-03-09, 05:46

marcinol480, KW K100 był kiedyś sprzedawany w Europie. A zatem na pewno da się go przystosować do warunków jazdy na Starym Kontynencie. Nie wiem ile on waży, ale powinien być lżejszy od europejskich trucków. To aluminiowa kabina. Miały one dwie długości, od zderzaka do tylnej ściany: 86 i 112 cali. Ta pierwsza to pewnie typowy wymiar aut w Europie, ta druga ma dłuższą kabinę o ponad 60 cm, a więc wymagałaby nieco krótszej naczepy. Najwięcej trucków do sprzedania w USA znajdziesz na stronie www.truckpaper.com
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)

LordKevin
Przyjaciel forum
Posty: 7
Rejestracja: 22-03-09, 20:49
Lokalizacja: Gostyń

Re: Ciężarówki hioba

Post autor: LordKevin » 23-03-09, 17:49

Witam! Bardzo piękna historia! Oddałbym "co nieco" za przejażdżkę takim KW W900! Jak Ci się nim jeździło? Jakie wrażenia? Z tego co wyczytałem z albumu "Super ciężarówki", sprzedawanego niegdyś wysyłkowo, wychodziły trzy wersje silnikowe: Detroit o mocy od 240KM do 445KM, Cummins - 244KM do 600KM oraz Caterpillar - 245KM do 500KM. Który wariant posiadałeś? Z góry dziękuję za odpowiedź! Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
hiob
Administrator
Posty: 11191
Rejestracja: 24-10-07, 22:28
Lokalizacja: Północna Karolina, USA
Kontakt:

Re: Ciężarówki hioba

Post autor: hiob » 23-03-09, 23:25

LordKevin pisze:... Jak Ci się nim jeździło? Jakie wrażenia? Z tego co wyczytałem z albumu "Super ciężarówki", sprzedawanego niegdyś wysyłkowo, wychodziły trzy wersje silnikowe: Detroit o mocy od 240KM do 445KM, Cummins - 244KM do 600KM oraz Caterpillar - 245KM do 500KM. Który wariant posiadałeś? Z góry dziękuję za odpowiedź! Pozdrawiam!
Trzeba się troszkę przyzwyczaić do tego długiego nosa, ale to jest kwestia godzin. Po pierwszej trasie już się człowiek czuje komfortowo. Ja się na niego przesiadłem z T600, więc z wyjątkiem dłuższej maski i większego sleepera, auta były praktycznie identyczne. W900 jest też niezbyt zwrotny, więc tam, gdzie T600 nawrócił "na dwa razy", W900 nieraz potrzebował jeszcze jednej poprawki.

Jeśli chodzi o silniki, to to się zmienia w różnych okresach czasu. Nie sądzę jednak, by kiedykolwiek używano w nich silników 240 KM. Mój miał Detroit 470 KM, który potem elektronicznie ustawiliśmy na 500 KM.
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)

Awatar użytkownika
Carm
Przyjaciel forum
Posty: 21
Rejestracja: 18-02-09, 20:32
Lokalizacja: Koszalin

Re: Ciężarówki hioba

Post autor: Carm » 24-03-09, 21:43

Hiob A powiedz jak jeździło Ci się tym cabover'em? bo praktycznie siedzi się w nim na kole,nie trudno się domyśleć że na dziurach może być nie ciekawie,bo z tego co słyszałem to komfort jazdy nie jest imponujący,poza tym ten tunel silnika między fotelami no jak w nysce :mrgreen:

Pawel21
Przyjaciel forum
Posty: 6
Rejestracja: 04-04-08, 16:11
Lokalizacja: Marcyporęba

Re: Ciężarówki hioba

Post autor: Pawel21 » 19-06-09, 21:15

A ja chciałem dopowiedzieć ze wczoraj na obwodnicy Krakowa widziałem identyczne volvo co hioba tylko białe :lol: i byłem bardzo zdziwiony ze takie autko śmiga po naszych drogach a co najlepsze autko było od naszych wschodnich sąsiadów Białoruś. :-D żałuje że nie udało mi sie fotki zrobic było by potwierdzenie

Awatar użytkownika
Piotrek_
Przyjaciel forum
Posty: 106
Rejestracja: 20-12-08, 13:00
Lokalizacja: Bierutów

Re: Ciężarówki hioba

Post autor: Piotrek_ » 20-06-09, 15:22

To volvo widziałem kilkakrotnie. Oczywiście jeździ po PL często widywane na Autostradzie w strone Zgorzelca :mrgreen: :mrgreen:


W Polsce jest bardzo dużo ciężarówek i to nie tylko volva ale także KW , Peterbilt , frehtliner .

Wiele firm posiada je jako reklame np: Alif (mieszkam niedaleko Alifu )
Autoprodukt it p itd .
"Nie daj się zwyciężyć złu, ale zło dobrem zwyciężaj."

ODPOWIEDZ