TOUR DE USA! Archiwalne posty.

Opisy i zdjęcia amerykańskich trucków i fotoreportaż z mojej podróży dookoła Stanów Zjednoczonych. Zapraszam, miejsca sporo. :-D
Awatar użytkownika
hiob
Administrator
Posty: 11191
Rejestracja: 24-10-07, 22:28
Lokalizacja: Północna Karolina, USA
Kontakt:

Re: TOUR DE USA! Archiwalne posty.

Post autor: hiob » 27-03-08, 12:23

tomek_46 pisze:... Która firma prowadzi w pojedynku Cascadia-ProStar? A może znasz już jakieś opinie na temat tych trucków, jak się sprawują? ...
http://www.freightlinertrucks.com/truck ... iency.aspx

http://www.roadking.com/story.php?id=793

Na razie więcej widać ProStarów, ale też wcześniej weszły do produkcji. Będzie interesujące, czy International odzyska swą dawną pozycję niekwestionowanego leadera rynku, z czasów dominacji caboverów. Choć ja myślę, że na długie lata pozostanie taka kolejność: Pierwszy Freightliner, za nim drugi International. Nic nie zapowiada tu jakiejś rewolucji.

Jedyna opinia, jaką ostatnio spotkałem, to z reklamy Freightlinera, więc niekoniecznie obiektywna. Podali tam wyniki badań oporów powietrza i według ich danych ProsStar ma większe opory powietrza o 7,8%, Volvo VN o 9,6%, T660 o 18,8 i Pete 386 o 22,9%. Badania były prowadzone przez niezależną firmę, ale w tunelu aerodynamicznym należącym do Freightlinera i na modelach w skali 1:8, nie na prawdziwych ciężarówkach. International natychmiast odpowiedział, że badania nie były zgodne z normą SAE i według ich badań Cascadia ma opory większe od Prostara, który będzie w wyniku tego spalał średnio o 5,7% mniej paliwa. więcej o tym TUTAJ Natomiast cytat z wynikami badań Freightlinera poniżej:

"ARC researchers compared the Cascadia with four other similarly spec’d Class 8 vehicles—the International ProStar, Kenworth T660, Peterbilt 386 and Volvo 780—using Freightliner’s wind tunnel, the only aerodynamic testing facility built specifically for Class 8 vehicles.

Testing took place in June and July. Researchers measured wind drag on the front, sides and back of the tractor, as well as the front of the trailer. There was a tractor-trailer gap of 48 inches. The amount of drag for the Cascadia was consistently lower and better than competitors. The ProStar recorded 7.8% more drag than the Cascadia; the 780 showed 9.6% more drag; the T660 showed 18.8% more drag; and the 386 showed 22.9% more drag.
"

Zastanawiające, że nie zaproszono do testu nowocześniejszych aut Paccara: Kenwortha T200 i Pete'a 387. Czyżby Freightliner obawiał się, że Cascadia z nimi przegra nawet w ich własnym laboratorium? :lol:
tomek_46 pisze:...Super że ostatnio dałeś kilka zdjęć dźwigów, mój tata pracuje na takiej maszynie więc mam lekkie zboczenie :mrgreen: Szerokości!
Mam nadzieję, że widziałeś stare posty. Kilka miesięcy temu obfotografowałem dokładnie jakiś samojezdny dźwig. To było 15 lipca 2007 w opisie trasy. Także 25. września jest obfotografowany dźwig, który "ciągnie na przyczepce własne ramię". Jak klikniesz na "Szukaj" i wpiszesz "dźwig", zaznaczysz "Pokaż wyniki jako: Posty", to Ci wyskoczą.
trailer pisze:
hiob pisze:Zanim się zatrzymałem, średnie zużycie paliwa wynosiło 6,2 mpg, czyli 38l/100 km. Po nocy z włączonym silnikiem spadło do 5,4 mph, czyli 43,5l/100 km.
tam nie powinno być raczej 48 l/100 , bo jezeli spadlo z 38 do 43.5 to cos nie gra hyhy :mrgreen: ...
:shock: Gra, gra. U nas zużycie paliwa spada wtedy, gdy się pogarsza. To dlatego, że my nie podajemy ile pali na setkę, ale ile mil przejedzie na galonie. Gdy więc spada ilość przejechanych mil na każdym galonie zużytego paliwa, to wynik jest gorszy. Przez noc spadło mi z 6,2 mil do 5,4, a wynik w litrach podałem tylko dodatkowo, dla tych, którzy nie bardzo wiedzą, co robić z tymi milami i galonami. Ale mogłem napisać i tak:

"Zanim się zatrzymałem, średnie zużycie paliwa wynosiło 38l/100 km. Po nocy z włączonym silnikiem wzrosło do 43,5l/100 km."
bardzo mocno ci Hiob kopci na tą naczepę :-| :-P :-D :
A co to za amerykańska ciężarówka, gdy nie ciągnie za sobą dwu strumieni gęstego, czarnego dymu? :lol:

A tak serio, to większość tych śladów pozostawili moi poprzednicy. Pamiętaj, że ta naczepa ma 10 lat, a ja mam ją dopiero rok. Nikt nie myje dachu od góry i nawet, jak najprawdopodobniej nie jest to już oryginalny dach, to i tak ma on kilka lat. Choć moja ciężarówka także rzeczywiście dymi trochę. Za rok będę regulował zawory, wtryskiwacze, to może się coś poprawi. Na razie nic wielkiego się nie dzieje.
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)

miqs99
Przyjaciel forum
Posty: 185
Rejestracja: 24-10-07, 22:33
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: TOUR DE USA! Archiwalne posty.

Post autor: miqs99 » 27-03-08, 16:34

20 litrów białej olejnej wałeczek i jazda :D Dach jak nowy :mrgreen:
Jeżeli chcesz mieć model ciężarówki w skali 1:24, każda firma i malowanie, zgłoś się do mnie, atrakcyjne ceny :)

marek8
Przyjaciel forum
Posty: 18
Rejestracja: 05-11-07, 13:25
Lokalizacja: Milicz DMI dk 15

Re: TOUR DE USA! Archiwalne posty.

Post autor: marek8 » 27-03-08, 16:53

ta i boki też by pomalował :-D :-D

Awatar użytkownika
hiob
Administrator
Posty: 11191
Rejestracja: 24-10-07, 22:28
Lokalizacja: Północna Karolina, USA
Kontakt:

Re: TOUR DE USA! Archiwalne posty.

Post autor: hiob » 28-03-08, 04:24

Ja wam dam malować mi po naczepie! Nic mi tam nie paćkać! :lol:

Już stan Washington. Mam kilka stopów, pierwszy w Spokane. Taka przeróbka Garbusa była kiedyś całkiem popularna. Teraz wystarczy kupić PT Cruisera. Nawiasem mówiąc zabawne, że w starych garbusach z silnikiem z tyłu niektórzy umieszczali "wlot do chłodnicy" z przodu samochodu, a New Beetle mając silnik z przodu ma wloty powietrza całkiem ukryte.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Takim Mackiem (model "Cruiseliner") jeździłem pewien czas pracując w firmie National Freight. Najsztywniejszy i najbardziej trzepiący truck jakiego znam. Czuło się w nim każdy kamyczek na drodze, a każda dziura w asfalcie powodowała rozlanie kawy.


Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)

tomek_46
Przyjaciel forum
Posty: 42
Rejestracja: 24-10-07, 22:36
Lokalizacja: Jedlnia

Re: TOUR DE USA! Archiwalne posty.

Post autor: tomek_46 » 28-03-08, 12:34

hiob pisze:Mam nadzieję, że widziałeś stare posty
Widziałem, ostatnio nic nie pisałem na forum ale zaglądałem regularnie. Nawet jeśli te badania są obiektywne i prawdziwe to trochę dziwnie, że nie przebadali reszty konkurencji. No chyba że T2000 i 387 są tak słabe, że nie stanowią żadnej konkurencji dla Cascadii :mrgreen: Uważaj żeby cię nie urzekła Cascadia bo Volvo pójdzie w odstawkę i naciagniesz się na nowe wydatki :lol: Chyba takim Mackiem jeździł Love Machine aka Pigpen w Konwoju? Choć gdzieś czytałem, że w większości zdjęć występował Ken K100 przerobiony na Macka :lol: Taki mały filmowy trik. Góry Skaliste nie wyglądają zbyt przystępnie, a jak się jeździ po nich zimą? Chodzi mi o lód i śnieg, służby drogowe dają sobie z tym radę? Na jednym z niedawnych zdjęć jest ładny konwój po zaśnieżonej autostradzie. Zima jest jednak potężniejsza niż najlepsze choćby słuzby :mrgreen:

Awatar użytkownika
hiob
Administrator
Posty: 11191
Rejestracja: 24-10-07, 22:28
Lokalizacja: Północna Karolina, USA
Kontakt:

Re: TOUR DE USA! Archiwalne posty.

Post autor: hiob » 28-03-08, 12:44

tomek_46 pisze: ...Uważaj żeby cię nie urzekła Cascadia bo Volvo pójdzie w odstawkę i naciagniesz się na nowe wydatki :lol:
Nie ma obawy. Cascadia "opatrzy" się bardzo szybko. A dla mnie największą zaletą Volvo jest wielkość sleepera i tutaj, jak na razie, VN 780 nie ma konkurencji. Cascadia i Prostar są wielkości VN 670. Prostar chyba nawet VN 610, bo ma niższą kabinę.
Chyba takim Mackiem jeździł Love Machine aka Pigpen w Konwoju? Choć gdzieś czytałem, że w większości zdjęć występował Ken K100 przerobiony na Macka :lol: Taki mały filmowy trik.
Dokładnie. Właśnie takim. I fakt, że czasem na filmie w roli tego Macka "grał" KW K100, zwłaszcza w ujęciach z daleka.
Góry Skaliste nie wyglądają zbyt przystępnie, a jak się jeździ po nich zimą? Chodzi mi o lód i śnieg, służby drogowe dają sobie z tym radę? Na jednym z niedawnych zdjęć jest ładny konwój po zaśnieżonej autostradzie. Zima jest jednak potężniejsza niż najlepsze choćby słuzby :mrgreen:
Nikt nie jest w stanie oczyścić dobrze drogi w momencie intensywnego opadu śniegu. Na zachodzie zamykają po prostu na jakiś czas drogę, żeby umożliwić pługom pracę. Używają także równiarek, takich, jak na budowach. Tam na zdjęciu widać bunt kierowców. Ruszyli mimo znaków mówiących, że autostrada zamknięta. Normalnie przed otworzeniem jej śnieg byłby usunięty dokładniej. Szybko go jednak "udeptaliśmy".

Niedługo będzie parę fotek pokazujących ogrzewaną autostradę. widać w drodze wtopione, wbudowane druty, które grzeją nawierzchnię. Jednak takie rozwiązania, jak też automatyczne polewanie solanką, może być tylko na mostach i podjazdach, bo to dość drogie.

Jeszcze parę widoczków z Washington State i jesteśmy na miejscu. Tylko się rozładować i znaleźć kolejny ładunek.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 28-03-08, 13:00 przez hiob, łącznie zmieniany 1 raz.
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)

trailer
Przyjaciel forum
Posty: 169
Rejestracja: 24-10-07, 22:36
Lokalizacja: Rawicz,Wielkopolska(PL)

Re: TOUR DE USA! Archiwalne posty.

Post autor: trailer » 28-03-08, 12:58

hiob pisze:Gra, gra. U nas zużycie paliwa spada wtedy, gdy się pogarsza.....
to Wy skomplikowani jesteście hyhy :mrgreen: :mrgreen:
,,, a co do tego dachu to ja myślałem że po każdej mocniejszej ulewie ten dach się sam "czyści" dzięki deszczowi :-P :-P :mrgreen: :mrgreen: ;))

Endriu
Przyjaciel forum
Posty: 65
Rejestracja: 28-12-07, 20:22
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Re: TOUR DE USA! Archiwalne posty.

Post autor: Endriu » 28-03-08, 15:36

http://www.polskitraker.pl/newnumer/technika.php3 Tutaj pisze że jeśli chodzi o opory powietrza to Cascadia jest na pierwszym miejscu jak narazie.Swietne fotki czekamy na następne 8)

Awatar użytkownika
hiob
Administrator
Posty: 11191
Rejestracja: 24-10-07, 22:28
Lokalizacja: Północna Karolina, USA
Kontakt:

Re: TOUR DE USA! Archiwalne posty.

Post autor: hiob » 29-03-08, 03:35

Endriu pisze:...Tutaj pisze że jeśli chodzi o opory powietrza to Cascadia jest na pierwszym miejscu ...
Jasne, ale jak wspominałem wcześniej, trudno, żeby było inaczej, skoro to w ich tunelu badano auta. :mrgreen: A swoją drogą dziwne, że skoro spędzają tyle godzin na badani takich szczegółów, jak kształt lusterek, to potem większość samochodów spotykanych na drodze nie ma nawet pełnych osłon aerodynamicznych na zbiornikach paliwa. Dzisiaj cały dzień zwracałem na to uwagę i zarówno Columbie, jak i Cascadie, podobnie zresztą jak ProStary, w większości mają odsłonięte zbiorniki paliwa i skrzynki na akumulatory. A brak takiej osłony z pewnością powoduje dobre kilka procent zwiększonych oporów w porównaniu do pełnej zabudowy boku auta.

Drugą sprawą jest rozstaw osi. Nie rozumiem, czemu nie można by go zmniejszyć o kilkadziesiąt cm. Im mniejszy odstęp między ciągnikiem a naczepą, tym mniejsze opory, ale ja i tak mam już trochę zbyt wielki ciężar na przedniej osi. Mógłbym przesunąć siodło i zmniejszyć lukę za kabiną, ale wtedy będę miał zbyt wielki ciężar na przednich kołach. Zmniejszenie rozstawu osi pozwoliłoby zmniejszyć opory powietrza i nie przeciążać osi sterowanej.
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)

Awatar użytkownika
RafałLK
Przyjaciel forum
Posty: 15
Rejestracja: 12-01-08, 12:33
Lokalizacja: Z Południowego Wschodu

Re: TOUR DE USA! Archiwalne posty.

Post autor: RafałLK » 29-03-08, 10:42

Endriu Zgadzam Sie ztym ze hiob robi swietne fotki one sa powalajace... Hiob nam przedstawia widoki ktorych nie mozemy zobaczyc w tv... pozdrawiam wszystkich!!!
a propo swietnych fotek hiob ma pewnie jakis dar z "góry" ze robi takie zdjecia gratulacje!! :-)

Kapi
Przyjaciel forum
Posty: 40
Rejestracja: 09-01-08, 17:34
Lokalizacja: Śląsk

Re: TOUR DE USA! Archiwalne posty.

Post autor: Kapi » 29-03-08, 12:49

albo dobry aparat i talent :D :lol:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... e60ec.html a to chyba jakiegoś byłego żołnierza truck sądząc po wierszu na boku
http://www.btcdriver.yoyo.pl/pwn.php?ID=535 <- zapraszam na przejażdżkę :)
Inicjatywa WolnaBIALORUS
http://wolnabialorus.pl

Awatar użytkownika
marcin39
Przyjaciel forum
Posty: 11
Rejestracja: 27-03-08, 08:20

Re: TOUR DE USA! Archiwalne posty.

Post autor: marcin39 » 30-03-08, 12:14

25 lat treningu... :lol: ...dają swe znaki...

tomasw90
Przyjaciel forum
Posty: 19
Rejestracja: 18-03-08, 22:19
Lokalizacja: Polska

Re: TOUR DE USA! Archiwalne posty.

Post autor: tomasw90 » 30-03-08, 13:18

Hiob, możesz powiedzieć jak jest ze zmianą czasu w USA? Jak wjeżdżasz do innej strefy czasowej zmieniasz czas? Towar masz dostarczyć na czas obowiązujący w danej strefie?
Ostatnio zmieniony 30-03-08, 22:48 przez tomasw90, łącznie zmieniany 1 raz.

xf105
Przyjaciel forum
Posty: 1
Rejestracja: 17-01-08, 16:37

Re: TOUR DE USA! Archiwalne posty.

Post autor: xf105 » 30-03-08, 15:33

Witam.
Chciałem się ustosunkować do porównania prostara z cascadią.
Otóż parę miesięcy temu miałem możliwość jechania prostarem jako kierowca.
Jeździłem również fredkami, zarówno columbią jak i century clas. Moje spostrzeżenia są następujące:
Prostar:
-ZALETY: bardzo dobrze wyciszona kabina, miękkie komfortowe zawieszenie, lekko pracujące wspomaganie kierownicy, przejrzysta i funkcjonalna deska rozdzielcza, kierownica odpowiedniej grubości, (widać, że konstruktorzy projektując prostara za punkt odniesienia brali kabiny Volvo). Wygodne trzymanie lewej ręki.
-WADY: kierownica asymetycznie umieszczona w stosunku do ciala kierowcy (przesunięta jest trochę w lewo), słaba jakość wykonania, odstające części deski rozdzielczej, źle rozlpanowany, zagospodarowany sleeper, małe i niefunkcjonalne schowki pod łóżniem, małe, niepodświetlane, niefunkcjonalne schowki nad przednią szybą, zbyt wąskie kieszenie boczne w drzwiach, brak odbijanych kierunkowskazów, Zbyt długie przewody powietrzne.

Sprzęt, którym jeżdziłem posiadał silnik cummins ISX moc 450KM, skrzynia 10biegowa. Dość przyjemnie tym sie jeździ. Ciężarówka "podchodząca" pod volvo........ale jakość wykonania pozostawia sporo do życzenia.

Fredki.
Należy zaznaczyć, że ciężarówki tej firmy są najtańsze na rynku. Najtańszy znaczy: spartańskie wykonanie (zegary jak w Ursusie c-360:), brak wyciszenia kabiny, niepraktyczne przełączniki, brak odbijanych kierunków, wszędobylski szary, niskiej jakości plastik, hałas, hałas, hałas, hałas!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, zbyt cienka i nieprzyjemna w dotyku kierownica, ciężko pracujące wspomaganie kierownicy, niewygodne fotele z minimalną regulacją.
Ogólnie: ciężarówka bardzo tania, prosta w budowie, bez luksusów. Jazda takim amerykańcem nie należy do....szczególnie przyjemnych.

Jakiś rok temu KW wprowadził "nowego" mrówkojada, International Prostara.......
Fredek, niechcąc pozostać w tyle....na szybkiego wprowadził Cascadie. Pozbierał części z pozostałych swoich modeli i....powstała Cascadia. Nie ma w niej nic nowego. Kabina na zewnątrz została trochę zmieniona (tak powstał nowy model najtańszym kosztem:)). To wszystko. Wśrodku lekkie, wg bez znaczenia zmiany. Atutem tego auta dalej jest cena, zapewne dalej jest najtańszy na rynku.
Fredek jedynie reklamuje go tym, że jest bardzo opływowy i ma najlepszy wsółczynnik CX. Nie piszą o tym, że poprawił się komfort kierowcy, jest cicho i przyjemnie. Nie piszą ponieważ nic w tym kierunku nie zrobili. To jest sprzęt zrobiony na szybkiego. Taka odpowiedz na prostara i mrówkojada.

Porównywanie między sobą fredka, volvo i prostara nie ma sensu.
Wg mnie najlepsze warunki pracy oferuje Volvo, potem prostar i na końcu fredek (fredek bez wzflędu na to jaki model columbia, century czy cascadia:)).
Cenowo najtańszy jest fredek, droższy prostar i......najdroższy volvo. Prostar jest po środku, a fredek to szajs za małe pieniądze:)

Awatar użytkownika
Huka
Przyjaciel forum
Posty: 153
Rejestracja: 24-10-07, 22:29
Lokalizacja: Białystok

Re: TOUR DE USA! Archiwalne posty.

Post autor: Huka » 30-03-08, 18:15

xf105 pisze: Wg mnie najlepsze warunki pracy oferuje Volvo, potem prostar i na końcu fredek (fredek bez wzflędu na to jaki model columbia, century czy cascadia:)).
Cenowo najtańszy jest fredek, droższy prostar i......najdroższy volvo. Prostar jest po środku, a fredek to szajs za małe pieniądze:)
No i wszystko jasne. Masz może zdjęcia tych ciężarówek, którymi jeździłeś?? Z przyjemnością bym pooglądał..

ODPOWIEDZ