TOUR DE USA! Archiwalne posty.
Re: TOUR DE USA! Archiwalne posty.
Hiob, pamiętasz jeszcze może jakieś szczegóły o tym trucku (co mial nieseryjne itd)
fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/c4fac759519c291f.htm
wydaje się lekko zmodyfikowany
Pozdrawiam
fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/c4fac759519c291f.htm
wydaje się lekko zmodyfikowany
Pozdrawiam
- hiob
- Administrator
- Posty: 11193
- Rejestracja: 24-10-07, 22:28
- Lokalizacja: Północna Karolina, USA
- Kontakt:
Re: TOUR DE USA! Archiwalne posty.
Hmm... Łagiewniki to dzielnica Krakowa. Nie wiem, czy słyszałeś... takie miasto, gdzie można oglądać elementy kręgosłupa różnych królów i innych sławnych ludzi. Jak tylko się otworzy ich sarkofagi. :twisted:Guerrillero pisze:... W Łagiewnikach (chyba) byłem raz w życiu (jeżeli to ta miejscowość, gdzie w jakimś kościółku mozna oglądać elementy kręgosłupa św. Faustyny)...
A o tym, że w Łagiwnikach jest słynna na cały świat Bazylika Miłosierdzia Bożego często wiedzą nawet nie-katolicy w Stanach zjednoczonych. Mówienie więc o "jakimś kościółku" jest trochę dziwne.
Ale tematem tego forum jest podróż dookoła USA, a nie podróż do sanktuariów wystawiających wizerunki Jezusa Miłosiernego. Myślę więc, że ten wątek możemy zakończyć
Zmiany były głównie wizualne. Miał też pneumatyczne zawieszenie wszystkich osi, regulowane z kabiny i umożliwiające obniżenie całego samochodu na parkingu, a uniesienie go do jazdy.saikli pisze:Hiob, pamiętasz jeszcze może jakieś szczegóły o tym trucku (co mial nieseryjne itd)
http://fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/c ... c291f.html
wydaje się lekko zmodyfikowany
Pozdrawiam
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)
Re: TOUR DE USA! Archiwalne posty.
Kolego Hiob a pamiętasz moze najbardziej męczący kurs twojego życia (jazda 24h itd. itp.)
Re: TOUR DE USA! Archiwalne posty.
W Krakowie i jego okolicach byłem 11 lat temu, było mało czasu i dużo zwiedzania więc już nie pamiętam czy kościół o którym mówię był w samym Krakowie czy w jakiejś pobliskiej miejscowości. Być może mówimy zupełnie o innych kościołach. Mi w każdym razie utrwalił się w pamięci ten związany z owym obrazem, a to dlatego, że wewnątrz były wystawione na widok relikwie (resztki kręgosłupa bodajże) św. Faustyny (chyba są tam na stałe).hiob pisze:Hmm... Łagiewniki to dzielnica Krakowa. Nie wiem, czy słyszałeś... takie miasto, gdzie można oglądać elementy kręgosłupa różnych królów i innych sławnych ludzi. Jak tylko się otworzy ich sarkofagi. :twisted:
Jako agnostyk mam prawo nie wiedzieć, więc nie bądź złośliwy, bo ja też potrafię, patrz: O tym gdzie jest oryginał słynnego cały świat obrazu Miłosierdzia Bożego często wiedzą nawet nie-katolicy w Krakowie. Mówienie więc o jakichś Łagiewnikach jest trochę dziwne.hiob pisze:A o tym, że w Łagiwnikach jest słynna na cały świat Bazylika Miłosierdzia Bożego często wiedzą nawet nie-katolicy w Stanach zjednoczonych. Mówienie więc o "jakimś kościółku" jest trochę dziwne.
Sorry za OT, ale musiałem rozwiać wszelkie wątpliwości.
EDIT:
Jednak mówimy o czymś innym. Właśnie poszperałem w sieci i znalazłem informację, że świątynia, o której mówisz w tym czasie jeszcze nie istniała.
Re: TOUR DE USA! Archiwalne posty.
Dziękuję za odpwiedź HIOB ale musze Ci zadać jeszcze jedno pytanko
Mianowicie- która firma w USA ma największy tabor- bo widziałęm na zdjęciach ich bazy i zestawy ale nie pamiętam jak się ta firma nazywała- białe ciężarówki i niebieskie napisy na nich- samochody każdej marki...- wiesz może?
I jescze jedno- próbowałes dodawać coś do swojej cieżarówki (chodzi o zewnątrz- wygląd wizualny) jakieś dodatkowe flary, halogeny- czy nie jest to doś.ć popularne w USA szczególnie na tych ciągnikach- wiem że na starych modelach jak Kenworth W900 czy inne bardzo duzo kierowców tuninguje ale VOLVO-jak to się ma z tuningiem serii VN?
Z góry dziękuje za odpowiedź
Mianowicie- która firma w USA ma największy tabor- bo widziałęm na zdjęciach ich bazy i zestawy ale nie pamiętam jak się ta firma nazywała- białe ciężarówki i niebieskie napisy na nich- samochody każdej marki...- wiesz może?
I jescze jedno- próbowałes dodawać coś do swojej cieżarówki (chodzi o zewnątrz- wygląd wizualny) jakieś dodatkowe flary, halogeny- czy nie jest to doś.ć popularne w USA szczególnie na tych ciągnikach- wiem że na starych modelach jak Kenworth W900 czy inne bardzo duzo kierowców tuninguje ale VOLVO-jak to się ma z tuningiem serii VN?
Z góry dziękuje za odpowiedź
Re: TOUR DE USA! Archiwalne posty.
Witaj Hiob!
Przyszedłem tutaj za Tobą z forum Samochody Świata. Tak szczerze to byłem tam tylko z powodu Twoich relacji z tras.
W sumie dobrze, że kontynuujesz pisanie na tym forum, bo wiem jakie to musi być ciężkie żeby pisać w tylu miejscach naraz.
Mam pytanie odnośnie Twojej firmy: Czy pracujesz dalej dla U.S. Xpress Enterprises (bo kiedyś było takie zdjęcie z ciężarówką tej firmy i napisałeś, że to był były kolega z pracy)? Poza tym na Twoich zdjęciach nie ma już napisu na naczepie: U.S. Xpress. Jest normalna biała i chyba z tyłu (takie było zdjęcie) jest napis: Totus Tuus Trucking Inc. bodajże...
Przyszedłem tutaj za Tobą z forum Samochody Świata. Tak szczerze to byłem tam tylko z powodu Twoich relacji z tras.
W sumie dobrze, że kontynuujesz pisanie na tym forum, bo wiem jakie to musi być ciężkie żeby pisać w tylu miejscach naraz.
Mam pytanie odnośnie Twojej firmy: Czy pracujesz dalej dla U.S. Xpress Enterprises (bo kiedyś było takie zdjęcie z ciężarówką tej firmy i napisałeś, że to był były kolega z pracy)? Poza tym na Twoich zdjęciach nie ma już napisu na naczepie: U.S. Xpress. Jest normalna biała i chyba z tyłu (takie było zdjęcie) jest napis: Totus Tuus Trucking Inc. bodajże...
Re: TOUR DE USA! Archiwalne posty.
A co do wyboru pomiędzy ciężarówkami International 4300 i Freightliner Business Class,
to wybieram Freightliner'a. Jest o wiele ładniejszy. International wygląda z przodu trochę jak jakiś koreański SUV...
to wybieram Freightliner'a. Jest o wiele ładniejszy. International wygląda z przodu trochę jak jakiś koreański SUV...
- hiob
- Administrator
- Posty: 11193
- Rejestracja: 24-10-07, 22:28
- Lokalizacja: Północna Karolina, USA
- Kontakt:
Re: TOUR DE USA! Archiwalne posty.
W pierwszym poście tego forum można teraz zobaczyć obraz z kamery na mojej ciężarówce. W tym momencie płyniemy promem... ale to tylko teraz taka okzja.
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)
Re: TOUR DE USA! Archiwalne posty.
Oglądam właśnie, bardzo ciekawy przekaz, polecam!
Re: TOUR DE USA! Archiwalne posty.
Hiob mam pytanie. Czemu amerykańskie naczepy platformy są wygięte.
Re: TOUR DE USA! Archiwalne posty.
Dzięki za wszystkie pytania, odpowiem, jak tylko znajdę moment. Ale teraz u mnie północ i dojechałem właśnie do firmy, gdzie rano się muszę rozładować. Idę więc szybko spać. Mam jeszcze kilka zdjęć zrobionych wczoraj w Burlington, Vermont, a te, które dzisiaj zrobiłem w drodze, trafią tu później.
Ktoś mnie niedawno prosił i zdjęcie "dużego pickupa Dodge Dakoty". Ale Dakota to jest "medium size" pickup, średniak, a nie duży pickup. Dodge Ram to duży pickup. I nawet jego konkurent, Ford F 150 zaparkowany obok wygląda przy nim karłowato. I inny Dodge, znany Wam lepiej niż mnie, choć pod inną nazwą. To oczywiście Sprinter, sprzedawany w Europie jako Mercedes. Ciekawe co z nim będzie, gdy teraz Mercedes odsprzedał Chryslera. Jednak nadal posiada Freightlinera, a Sprinter jest tu sprzedawany pod tymi dwiema markami. Jak więc Dodge nie będzie już miał do niego praw, pozostanie nam Freightliner. Ładowarka Caterpillar i jakieś myśliwce wojskowe latające nad głową.
Moja "cicha uliczka" i kolejny samochód "Class 7". Tym razem GMC. Być może zresztą jest to nawet "class 6", czyli taki przerośnięty pickup. Class 6 są to pojazdy ważące do dwunastu ton brutto i nie wymagają zawodowego prawa jazdy CDL. Nawiasem mówiąc jakby to kogoś interesowało, w 2006. roku sprzedano w sumie w USA 90 tys. samochodów "Class 6", a więc takich, jak to GMC, do 26 000 funtów wagi brutto, 70 tys. "Class 7", do 33 tys. funtów (15 ton) i 285 tysięcy takich, jak moje Volvo, czyli "Class 8", 33 - 80 tys. funtów brutto. Czas spać, bo księżyc w pełni i nie będę mógł zasnąć. ;)
PS. Ooops, nie zauważyłem, że byłem na forum pod innym nickiem. Ale "polonus" i "hiob" to oczywiście ta sama osoba, czyli ja. A księżyć dalej pyzaty. czas spać. Dobrej nocki wszystkim i wspaniałego dnia.
Ktoś mnie niedawno prosił i zdjęcie "dużego pickupa Dodge Dakoty". Ale Dakota to jest "medium size" pickup, średniak, a nie duży pickup. Dodge Ram to duży pickup. I nawet jego konkurent, Ford F 150 zaparkowany obok wygląda przy nim karłowato. I inny Dodge, znany Wam lepiej niż mnie, choć pod inną nazwą. To oczywiście Sprinter, sprzedawany w Europie jako Mercedes. Ciekawe co z nim będzie, gdy teraz Mercedes odsprzedał Chryslera. Jednak nadal posiada Freightlinera, a Sprinter jest tu sprzedawany pod tymi dwiema markami. Jak więc Dodge nie będzie już miał do niego praw, pozostanie nam Freightliner. Ładowarka Caterpillar i jakieś myśliwce wojskowe latające nad głową.
Moja "cicha uliczka" i kolejny samochód "Class 7". Tym razem GMC. Być może zresztą jest to nawet "class 6", czyli taki przerośnięty pickup. Class 6 są to pojazdy ważące do dwunastu ton brutto i nie wymagają zawodowego prawa jazdy CDL. Nawiasem mówiąc jakby to kogoś interesowało, w 2006. roku sprzedano w sumie w USA 90 tys. samochodów "Class 6", a więc takich, jak to GMC, do 26 000 funtów wagi brutto, 70 tys. "Class 7", do 33 tys. funtów (15 ton) i 285 tysięcy takich, jak moje Volvo, czyli "Class 8", 33 - 80 tys. funtów brutto. Czas spać, bo księżyc w pełni i nie będę mógł zasnąć. ;)
PS. Ooops, nie zauważyłem, że byłem na forum pod innym nickiem. Ale "polonus" i "hiob" to oczywiście ta sama osoba, czyli ja. A księżyć dalej pyzaty. czas spać. Dobrej nocki wszystkim i wspaniałego dnia.
Re: TOUR DE USA! Archiwalne posty.
fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/e0020a96060882bc.html
To f-16 Polska teraz te takie posiada
Hiob jakiego aparatu używasz, bo moim bym np. odrzutowca nie złapal, za wolno się nastawia i by pewnie tylko już niebo na zdjęciu było
To f-16 Polska teraz te takie posiada
Hiob jakiego aparatu używasz, bo moim bym np. odrzutowca nie złapal, za wolno się nastawia i by pewnie tylko już niebo na zdjęciu było
Re: TOUR DE USA! Archiwalne posty.
saikli aparat Hiob'a to :
CASIO EX-S600
a tutaj ciut ustawień zdjęć samolotów
Czas ekspozycji: 0.005
Wartość przysłony: 8.3
Ogniskowa: 18.6
Zdjęcia w nocy niesamowite, nie będę tutaj oryginalny mówiąc, że masz w sobie dużo z profesjonalnego fotografa Hiob mówisz, że każdy z cyfrówką może nim być ale to jedno a drugie to uchwycić takie momenty
Dlaczego ten Ford F-150 taki malutki ?? ma mniejszą ładowność niż RAM ??
CASIO EX-S600
a tutaj ciut ustawień zdjęć samolotów
Czas ekspozycji: 0.005
Wartość przysłony: 8.3
Ogniskowa: 18.6
Zdjęcia w nocy niesamowite, nie będę tutaj oryginalny mówiąc, że masz w sobie dużo z profesjonalnego fotografa Hiob mówisz, że każdy z cyfrówką może nim być ale to jedno a drugie to uchwycić takie momenty
Dlaczego ten Ford F-150 taki malutki ?? ma mniejszą ładowność niż RAM ??
Re: TOUR DE USA! Archiwalne posty.
Mam pytanie Hiob, czy każda z "class" (6, 7, 8 ) ma różne tablice rejestracyjne?
- hiob
- Administrator
- Posty: 11193
- Rejestracja: 24-10-07, 22:28
- Lokalizacja: Północna Karolina, USA
- Kontakt:
Re: TOUR DE USA! Archiwalne posty.
Był okres, gdy dość regularnie, dwa razy w miesiącu, jeździłem z Los Angeles do Newarku w stanie New Jersey. Wyjeżdżałem w sobotę rano (ładowali naczepę od piątku wieczorem) i na poniedziałek rano musiałem dowieźć to do Newarku.papirus2 pisze:Kolego Hiob a pamiętasz moze najbardziej męczący kurs twojego życia (jazda 24h itd. itp.)
Przyznaję się do tego, bo było to tyle lat temu, że się zbrodnia przedawniła. Bowiem, jakby to delikatnie powiedzieć, jazda na dystansie 4500 km w dwie doby nie jest calkiem... mądra, nie mówiąc już o stronie legalnej takiego przedsięwzięcia.
Mógłbym tu powiedzieć, że nie miałem wyjścia, dyspozytor naciskał i tym podobne brednie, ale wyjście zawsze jest. Zawsze można powiedzieć "nie". Prawda jest taka, że tak samo dyspozytorowi, jak i mnie zależało na tych ładunkach. Ale jak czlowiek młody, to głupi. Wypijałem wiadro kawy i jechałem 48 godzin z kilkoma 15-minutowymi drzemkami na kierownicy. Ale pamiętajcie, nie bierzcie przypadkiem ze mnie przykładu! :twisted:
Poza tym... może ja to wszystko wymyśliłem? Kto tak naprawdę może wiedzieć.
Nie wszystkie. Aluminiowe są tak skonstruowane, bo aluminium jest dość kruche i łatwo się odkształca. Gdy naczepa ma kształt wygiętego łuku, pod wpływem ciężaru robi się płaska. Gdyby była płaska na początku, wyginała by się w dolinkę i mogłaby z takiego odkształcenia nie powrócić. A tak mądrzy inżynierowie wymyślili sposób, by z aluminium można było zrobć naczepę, na której można położyć na środku kawał stali o wadze 25 ton i nie uszkodzi to konstrukcji naczepy.bakolando pisze:Hiob mam pytanie. Czemu amerykańskie naczepy platformy są wygięte.
S7TDI pisze:... Czy pracujesz dalej dla U.S. Xpress Enterprises... z tyłu (takie było zdjęcie) jest napis: Totus Tuus Trucking Inc. bodajże...
Tak, teraz jeżdżę dla firmy Totus Tuus Trucking, Inc, ktorej właściecielką i prezydentem jest pani Hiobowa. Płaci mi niewiele, ale mam dodatkowe benefity. Domowy obiadek i serdeczny pocałunek, jak wracam na bazę. ;)
Najwięcej taboru mają firmy wożące małe przesyłki, takie jak UPS, czy FedEx. Te, co jeżdżą z dwoma naczepami i mają często ciągniki bez sypialni. One też mają dużo mniekszych samochodów, vanów itp.Wojtas pisze:... która firma w USA ma największy tabor... ...
I jescze jedno- próbowałes dodawać coś do swojej cieżarówki (chodzi o zewnątrz- wygląd wizualny) jakieś dodatkowe flary, halogeny- ...
Z firm wożących pełne ładunki największy jest Swift. (Białe ciężarówki z niebieskimi napisami ;)) Potem Schneider, JB Hunt, Werner, Landstar (sami ownerzy-operatorzy), US Xpress i United Van Lines. Lista sprzed paru lat, ale pewnie niewiele się zdezaktualizowała. Na tej stronie:
http://www.randallpub.com/ccj/ccj0805_top%20100.pdf
znajdziesz kompletną tabele, z dochodem brutto, ilością ciężarówek, ciągników, naczep itd. To w formacie pdf, ale chyba wszyscy mają program adobe.
Czasem tak. Ciężarówki jeżdżące po wszystkich Stanach są rejestrowane we wszystkich stanach i mają specjalne rejestracje. Mniejsze ciężarówki mają albo takie rejestarcje jak samochody osobowe, albo mają specjalne rejestracje obowiązujące w danym stanie. Mój przyjaciel, lekarz, mający Forda F 250 dla swego prywatnego użytku, ma inną rejestrację, bo waga tego samochodu kwalifikuje go jako "pracującą ciężarówkę" i nie może on otrzymać takiej rejestracji, jak jego inny pickup, Chevrolet Avalanche. Mimo, że Chevy nie jest wiele mniejszy.zajk26 pisze:Mam pytanie Hiob, czy każda z "class" (6, 7, ma różne tablice rejestracyjne?
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)