Peterbilt 387/587 i Kenworth T 2000/T 700

Opisy i zdjęcia amerykańskich trucków i fotoreportaż z mojej podróży dookoła Stanów Zjednoczonych. Zapraszam, miejsca sporo. :-D
Awatar użytkownika
hiob
Administrator
Posty: 11191
Rejestracja: 24-10-07, 22:28
Lokalizacja: Północna Karolina, USA
Kontakt:

Peterbilt 387/587 i Kenworth T 2000/T 700

Post autor: hiob » 07-07-07, 04:54

Zrobię jeden temat z tymi dwoma ciężarówkami, albo nawet z czterema, bo są blisko spokrewnione ze sobą. Właśnie zamieściłem kilka zdjęć tych trucków w opisie podróży, więc jest okazja, żeby im poświęcić osobny temat. Ja mam bardzo niewielkie doświadczenie z tymi samochodami, ale zapraszam tych, co nimi jeżdżą o obfotografowanie swoich aut i podzielenie się uwagami na jego temat.

Na początku wątku wiele fotek jest niewidocznych, ale po zmianie fotosika na picturepush problemy się skończyły, więc w dalszej części tematu wszystkie zdjęcia są OK.

Peterbilt 387:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Kenworth T 2000:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 19-12-10, 17:17 przez hiob, łącznie zmieniany 1 raz.
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)

PolskaJazda
Przyjaciel forum
Posty: 35
Rejestracja: 24-10-07, 22:34

Re: Peterbilt 387/587 i Kenworth T 2000/T 700

Post autor: PolskaJazda » 07-07-07, 19:04

Witam, sezon w szczycie i cos nie moge sie zebrac, zeby sie pochwalic swoim truckiem. Ale wrzuce chociaz pare dawno juz obiecanych zdjec. Sa podpisane "Polska Jazda" bo zamieszczalem je na forum u Hank'a (najwieksze forum o truckach na swiecie, z pewnoscia znacie) i zrobilem to troche dla draki, bo sa tam i "twardoglowi", co maja wieczny problem z Polakami, twierdzac, ze jezdzimy za "tanie" pieniadze. Oczywiscie nieliczni, bo przygniatajaca wiekszosc to po prostu milosnicy ciezarowek do "n-tej potegi", zupelnie zreszta jak na naszym forum :-) Sprobuje pozniej napisac o samym trucku, ciagne ladunek brokul na lotnisko w Chicago, skad samolotem (!) leca do Londynu ciekawe ile beda tam kosztowac :-) Moze Big Nasty skosztuje i oceni :-)

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 19-01-10, 03:05 przez PolskaJazda, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Big Nasty
Administrator
Posty: 412
Rejestracja: 24-10-07, 22:25
Lokalizacja: UK

Re: Peterbilt 387/587 i Kenworth T 2000/T 700

Post autor: Big Nasty » 07-07-07, 19:42

Dziekuje za pamiec PolskaJazda.
Brokuly najlepszej jakosci tzw.organic kosztuja ok. 1.99 GBP za 400g lub 1.28 GBP/kg w sieci ASDA (nalezaca do WoolMart) :D

...a tak w ogole: piekny truck i background. Nalezy Ci sie Zloty Obiektyw kolego :!: :D

miqs99
Przyjaciel forum
Posty: 185
Rejestracja: 24-10-07, 22:33
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Peterbilt 387/587 i Kenworth T 2000/T 700

Post autor: miqs99 » 07-07-07, 20:18

najwieksze forum o truckach na swiecie, z pewnoscia znacie)
Ja nie znam. Mozesz podac adres? :)


Piekny Peterbilt. Podoba mi sie w przeciwienstwie do T2000, ktory wedlug mnie ma okropne swiatla...
Jeżeli chcesz mieć model ciężarówki w skali 1:24, każda firma i malowanie, zgłoś się do mnie, atrakcyjne ceny :)

lukas113m
Przyjaciel forum
Posty: 29
Rejestracja: 24-10-07, 22:32

Re: Peterbilt 387/587 i Kenworth T 2000/T 700

Post autor: lukas113m » 07-07-07, 20:48

Polsakjazda Mógłbyś napisać jak się jezdzi tym peterbiltem? w porównaniu z innymi truckami jakimi jezdziłes.

Awatar użytkownika
hiob
Administrator
Posty: 11191
Rejestracja: 24-10-07, 22:28
Lokalizacja: Północna Karolina, USA
Kontakt:

Re: Peterbilt 387/587 i Kenworth T 2000/T 700

Post autor: hiob » 07-07-07, 22:59

PolskaJazda pisze:Witam, sezon w szczycie i cos nie moge sie zebrac, zeby sie pochwalic swoim truckiem...
Właśnie. Czekamy na dokładny opis i wrażenia z jazdy

... maja wieczny problem z Polakami, twierdzac, ze jezdzimy za "tanie" pieniadze.
Muszę od Ciebie wyciągnąć namiary na jakiś dobrych brokerów, jak masz takie kontakty. Tanie ladunki ciągnie się tylko wtedy, gdy nie ma innego wyjścia. A żeby wyjście było, trzeba znać uczciwych i dobrze płacących brokerów.
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)

Awatar użytkownika
Huka
Przyjaciel forum
Posty: 153
Rejestracja: 24-10-07, 22:29
Lokalizacja: Białystok

Re: Peterbilt 387/587 i Kenworth T 2000/T 700

Post autor: Huka » 08-07-07, 00:02

O kurcze ale twoja ciężarówka prezentuje się na tych zdjęciach a, szczególnie w górach. Nigdy nie przepadałem za peterbiltami ale po tych zdjęciach zmienię zdanie...... . Liczę, że oprócz pięknych widoków zobaczymy też wnętrze i trochę danych technicznych. :)

Awatar użytkownika
hiob
Administrator
Posty: 11191
Rejestracja: 24-10-07, 22:28
Lokalizacja: Północna Karolina, USA
Kontakt:

Re: Peterbilt 387/587 i Kenworth T 2000/T 700

Post autor: hiob » 08-07-07, 04:15

miqs99 pisze:
najwieksze forum o truckach na swiecie, z pewnoscia znacie)
Ja nie znam. Mozesz podac adres? :) ...
http://www.hankstruckpictures.com/
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)

Awatar użytkownika
saikli
Przyjaciel forum
Posty: 49
Rejestracja: 24-10-07, 22:35
Lokalizacja: Heidelberg

Re: Peterbilt 387/587 i Kenworth T 2000/T 700

Post autor: saikli » 09-07-07, 19:34

PolskaJazda masz talent, fajne "autko" :)zdjecia sa super...maja potencjal na tapety :D

PolskaJazda
Przyjaciel forum
Posty: 35
Rejestracja: 24-10-07, 22:34

Re: Peterbilt 387/587 i Kenworth T 2000/T 700

Post autor: PolskaJazda » 24-07-07, 23:26

Dziekuje za mile komentarze, nie bede udawal, ze mnie nie ucieszyly, bo chyba kazdy kierowca-owner-milosnik je lubi, poza tym jednym z najwazniejszych czynnikow przy wyborze trucka byl rowniez jego wyglad. Jezdze, zeby zarabiac pieniadze, wiec klasyki odpadly w przedbiegach a wtedy okazalo sie, ze jest tylko jeden dylemat: Pete 387 vs Volvo VN780. Moim zdaniem dwie zdecydowanie najlepsze konstrukcje na rynku amerykanskim, a razem z niesamowita dla mnie Scania T Longline - trzy wspolczesnie najlepsze trucki w :-) Coz to by byl za pojedynek miedzy nimi o prymat! A moze ktos widzial gdzies jakies testy porownawcze?

Szczerze mowiac od poczatku (pierwsze mile za kolkiem) 387 mi sie podobalo najbardziej, bo zaden truck nie ma takiej niesamowitej sylwetki: potezne, budzace respekt linie maski i dachu sa jednoczesnie wspaniale oplywowe, przyjemne dla oka. Takiej mieszanki stylistycznej brakuje w Volvie, ktore jest bardziej w konwencji "techno", z ostrymi, zdecydowanymi rysami, nie mowiac o Longline, gdzie linia dachu jest taka jaka musiala byc (zaadaptowany "TopLine", dobrze mowie?). Najnowsze modele Cascadia i ProStar rowniez nie maja tego wspanialego balansu, one sa juz tylko prawie ze nachalnie oplywowe, a ProStar jest wrecz "kobieco delikatny".

W mojej codzienna harowce jedyny kobiecy aspekt to telefon do zony, wiec wolalem tez zwiazac sie z Peterbiltem, firma, ktora od 1929 znajdowala sie w Oakland w Kalifornii, czyli na tzw "West Coast". Oznaczalo to od zarania piekielna walke z przyroda: niemal nieskonczone, strome gory, rzadkie powietrze, silne wiatry i upalne pustynie otaczajace Kalifornie wpisaly walke o niezawodnosc i wytrzymalosc w kazda kolejna konstrukcje Peterbilta. Model 387 od okolo 2000 roku skupia w sobie wszystkie te doswiadczenia, bedac po prostu najnowoczesniejszym truckiem swiatowego lidera :-) Wie o tym kazdy w branzy i to owocuje wysoka cena przy odsprzedazy. 780-tka tez swietnie trzyma cene ale docenic ja moga dopiero ci, ktorzy nia pojezdzili i przekonali sie do niej, kiedy logo "Red Oval" dziala tutaj od dawna na kazdego (nawet spoza biznesu!), a wiadomo, ze trucka kiedys trzeba bedzie dobrze sprzedac. Z takimi przemysleniami przymierzalem sie do zakupu...

ObrazekObrazekObrazek

tomek_46
Przyjaciel forum
Posty: 42
Rejestracja: 24-10-07, 22:36
Lokalizacja: Jedlnia

Re: Peterbilt 387/587 i Kenworth T 2000/T 700

Post autor: tomek_46 » 25-07-07, 01:19

Wiec i ja dorzuce swoje trzy grosze :) Oczywiscie jest kwestia gustu i indywidualnych upodoban co sie komu podoba ale wedlug mnie 387 jest zdecydowanie najladniejszym aerodynamicznym truckiem. Bardziej podobaja mi sie tylko klasyki ale to inna bajka :) Jak to PolskaJazda opisal nie jest oplywowy "do bolu", Cascadia i ProStar wygladaja malo agresywnie, z kolei jak dla mnie VN jest troche zbyt kanciaste. Nie mialem do czynienia z zadna z tych maszyn wiec o apektach technicznych sie nie wypowiadam :) Mam tylko jedna prosbe: wiecej zdjec z twoim Petem, robisz ciekawe ujecia, niektore zdjecia sa naprawde super!

Awatar użytkownika
hiob
Administrator
Posty: 11191
Rejestracja: 24-10-07, 22:28
Lokalizacja: Północna Karolina, USA
Kontakt:

Re: Peterbilt 387/587 i Kenworth T 2000/T 700

Post autor: hiob » 20-08-07, 05:32

To zdjęcie już było kiedyś zamieszczone w opisie mojej trasy, ale nie mogłem go znaleźć, a dziś wpadło mi przypadkowo w rękę. Ponieważ bardzo ładnie ten Pete 387 tu wyszedł, zamieszczę je i w tym temacie:

Obrazek
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)

Awatar użytkownika
hiob
Administrator
Posty: 11191
Rejestracja: 24-10-07, 22:28
Lokalizacja: Północna Karolina, USA
Kontakt:

Re: Peterbilt 387/587 i Kenworth T 2000/T 700

Post autor: hiob » 09-11-07, 22:47

A to inny ciekawy przedstawiciel tego samochodu. Kenworth T 2000 z przedłużonym sleeperem. Przeróbka wykonana bardzo gustownie. Zamiast dokładać kanciaste pudlo za kabiną udało się zachować opływowe kształty samochodu. Prawdopodobnie po prostu wykorzystano część kabiny z jakiegoś innego Kenwortha T2000:

Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 03-01-10, 03:42 przez hiob, łącznie zmieniany 1 raz.
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)

Awatar użytkownika
hiob
Administrator
Posty: 11191
Rejestracja: 24-10-07, 22:28
Lokalizacja: Północna Karolina, USA
Kontakt:

Re: Peterbilt 387/587 i Kenworth T 2000/T 700

Post autor: hiob » 29-11-07, 05:44

Zdjęcia Peterbiltów 387 i Kenworthów T2000 z mojego archiwum:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)

Awatar użytkownika
hiob
Administrator
Posty: 11191
Rejestracja: 24-10-07, 22:28
Lokalizacja: Północna Karolina, USA
Kontakt:

Re: Peterbilt 387/587 i Kenworth T 2000/T 700

Post autor: hiob » 16-01-08, 03:53

A to ładnie utrzymany egzemplarz Peterbilta 387, spotkany niedawno w truckstopie w Ohio:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

...jeszcze jeden z truckstopu w Missouri:


Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


... i nteresująco pomalowany KW T2000:

Obrazek Obrazek
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)

ODPOWIEDZ