Re: Drogi szynowe.
: 14-11-10, 01:45
Witam.
No i się zaczęło. Aby poćwiczyć przed budową makiety postanowiłem zrobić moją pierwszą próbną dioramkę a mianowicie kawałeczek toru tramwajowego. Oczywiście zasady budowy dla torów kolejowych są podobne więc nie powinno być problemów. Na początek odszukałem kawałek deski która ma stanowić podstawe mojej budowli. Na tę deseczkę nakleiłem kawałek toru. Następnie przystapiłem do tłuczniowania. Pomiedzy podkłady nakładałem gęsty Vikol i odczekałem 24 godziny. Po tym czasie znów między podkłady poszedł Vikol tym razem jednak rzadki i na tak przygotowany tor został wysypany tłuczeń. Efekt przedstawia poniższe zdjęcie:
Znów 24 godziny odpoczynku i zaczynamy nakłądać zieleń. W torach wyrosły jakieś kępki trawy:
Teraz przyszedł czas na załżenie trawnika. Znajduje się on w części gdzie będzie peron więc nie pokrywa całej części dioramki. Jak widzimy już kulturalni ludzie wydeptali ścieżkę by skrócić sobie drogę do peronu
Teraz należało wykończyć połączenie trawnika z częścią podbudowy tłuczniowej. Ponieważ mamy do czynienia ze starszymi torowiskami tramwajowymi nie ma jeszcze obrzeża betonowego a połączenie stanowi mieszanina trawy, piasku i tłucznia. Widzimy to na załączonym obrazku:
Tyle udało mi się wykonać do dnia dzisiejszego. W miarę wolnego czasu będę dalej uzupełniał moją dioramkę i pokazywał efekty pracy. Pragnę zaznaczyć, że do tej pory budowałem jedynie prawdziwe torowiska tramwajowe i kolejowe. Model wykonuję po raz pierwszy dlatego proszę o wyrozumiałość. Zachęcam wszystkich chętnych do włączenia się w wątek i pokazania efektów własnych prac modelarskich. Oczywiście nie zapominam o pojazdach szynowych w skali 1:1 i relacje z prawdziwej kolei także będe zamieszczał.
Pozdrawiam gorąco. Z Bogiem Przyjaciele.
Mariusz.
No i się zaczęło. Aby poćwiczyć przed budową makiety postanowiłem zrobić moją pierwszą próbną dioramkę a mianowicie kawałeczek toru tramwajowego. Oczywiście zasady budowy dla torów kolejowych są podobne więc nie powinno być problemów. Na początek odszukałem kawałek deski która ma stanowić podstawe mojej budowli. Na tę deseczkę nakleiłem kawałek toru. Następnie przystapiłem do tłuczniowania. Pomiedzy podkłady nakładałem gęsty Vikol i odczekałem 24 godziny. Po tym czasie znów między podkłady poszedł Vikol tym razem jednak rzadki i na tak przygotowany tor został wysypany tłuczeń. Efekt przedstawia poniższe zdjęcie:
Znów 24 godziny odpoczynku i zaczynamy nakłądać zieleń. W torach wyrosły jakieś kępki trawy:
Teraz przyszedł czas na załżenie trawnika. Znajduje się on w części gdzie będzie peron więc nie pokrywa całej części dioramki. Jak widzimy już kulturalni ludzie wydeptali ścieżkę by skrócić sobie drogę do peronu
Teraz należało wykończyć połączenie trawnika z częścią podbudowy tłuczniowej. Ponieważ mamy do czynienia ze starszymi torowiskami tramwajowymi nie ma jeszcze obrzeża betonowego a połączenie stanowi mieszanina trawy, piasku i tłucznia. Widzimy to na załączonym obrazku:
Tyle udało mi się wykonać do dnia dzisiejszego. W miarę wolnego czasu będę dalej uzupełniał moją dioramkę i pokazywał efekty pracy. Pragnę zaznaczyć, że do tej pory budowałem jedynie prawdziwe torowiska tramwajowe i kolejowe. Model wykonuję po raz pierwszy dlatego proszę o wyrozumiałość. Zachęcam wszystkich chętnych do włączenia się w wątek i pokazania efektów własnych prac modelarskich. Oczywiście nie zapominam o pojazdach szynowych w skali 1:1 i relacje z prawdziwej kolei także będe zamieszczał.
Pozdrawiam gorąco. Z Bogiem Przyjaciele.
Mariusz.