MEGACIĘŻARÓWKI
MEGACIĘŻARÓWKI
Chciałem się zapytać co myślicie o wprowadzeniu w Europie tzw. megaciężarówek?
Więcej można dowiedzieć się na:
www.nomegatrucks.eu
http://www.tircenter.eu/ciezarowki-nie- ... byc-lepsze
Więcej można dowiedzieć się na:
www.nomegatrucks.eu
http://www.tircenter.eu/ciezarowki-nie- ... byc-lepsze
-
- Przyjaciel forum
- Posty: 1189
- Rejestracja: 09-03-10, 19:43
- Lokalizacja: Polska
Re: MEGACIĘŻARÓWKI
Wprowadzić.
Re: MEGACIĘŻARÓWKI
jestem za, kura71 będzie zadowolony
Re: MEGACIĘŻARÓWKI
Wielkość całego zestawu nie powinna być zwiększana, tylko powinni pozwolić na większe ciągniki.
Bo tak to dołożą tylko dodatkową oś do konika, a kabina dalej będzie malutka i zwiększą przestrzeń ładunkową.
Bo tak to dołożą tylko dodatkową oś do konika, a kabina dalej będzie malutka i zwiększą przestrzeń ładunkową.
Re: MEGACIĘŻARÓWKI
Nie popieram, na europejskich drogach jest za mało miejsca na takie.
Re: MEGACIĘŻARÓWKI
Na europejskich drogach są już takie zastawy, więc nie można powiedzieć, że nie ma na nie miejsca. W Polsce to rzeczywiście nie ma na nie miejsca. Prosty przykład. Obwodnica jakiegoś miasta i rondo. Nie do objechania takim bykiem. Z normalną naczepą to już niezła gimnastyka, ciągnik już prawie poza rondem a koła naczepy rabatki na wysepce i tak orają. Gdyby w PL byli normalni projektanci i jakość dróg byłaby dostosowana do współczesnych realiów, to nie byłoby problemów. I nie mówcie, że w Polsce wcale nie jest aż tak źle z drogami, i przez "tiry" są takie koleiny, bo w Niemczech jeździ 2 razy więcej ciężarówek, a drogi jakoś się nie sypią jak u nas.
Re: MEGACIĘŻARÓWKI
Tiry na tory o boże argumentacja z kosmosu..
Wprowadzenie zestawów 25 metrowych zwiększa efektywność i zmniejsza ceny transportu!! Nie chce mi się przytaczać konkretnych przykładów może później jeśli będziecie zainteresowani ;) Jedna ciężarówka jest czasem w stanie przewieść ładunek przesnaczony na dwie a rozłożenie masy ładunku wciąż pozostaje takie samo.
Boli tylko że ludzie z Tiry na tory robią szum a nikt nie probuje ich kontrargumentować.
Wprowadzenie zestawów 25 metrowych zwiększa efektywność i zmniejsza ceny transportu!! Nie chce mi się przytaczać konkretnych przykładów może później jeśli będziecie zainteresowani ;) Jedna ciężarówka jest czasem w stanie przewieść ładunek przesnaczony na dwie a rozłożenie masy ładunku wciąż pozostaje takie samo.
Boli tylko że ludzie z Tiry na tory robią szum a nikt nie probuje ich kontrargumentować.
Ostatnio zmieniony 26-02-12, 13:17 przez Anaheim, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: MEGACIĘŻARÓWKI
Tiry na tory mają sens. Tylko że to jest tylko chwytliwe, nawet rymujące się hasło. Przed wprowadzeniem trzeba by było uzgodnić wiele szczegółów. A przy uzgadnianiu szczegółów wszyscy by się pokłócili i nie doszli do żadnych wspólnych decyzji. Summa summarum wyszła by z tego wielka chała i kompromitacja. Jak to w Polsce
Jest jeszcze ten problem który był uprzejmy przedstawić Kapsiu Ale to argument chyba dla przeciwnej strony? A może nie.
Jest jeszcze ten problem który był uprzejmy przedstawić Kapsiu Ale to argument chyba dla przeciwnej strony? A może nie.
Re: MEGACIĘŻARÓWKI
Ja uważam, że wprowadzenie takich zestawów do całej Europy, to dobry pomysł, ale nie na dzisiejsza infrastrukturę przynajmniej w Polsce. A tiry na tory to akcja śmieszna. Ogólne założenie, które znają eksperci jest dobre, a mówi ona mnie więcej: Załadować na pociąg Litwinów w Budzisku i dowieźć ich na wagonach do Olszyny. I Ten pomysł jest dobry. Tyle tylko, że ci śmieszni ludzie z TnT uważają, że ciężarówka która robi więcej niż 100 kilometrów na trasie powinna, ba musi jechać na wagonie Cała strona www.tirynatory.pl jest przezabawna. Kto ma trochę pojęcia o transporcie drogowym, i zasadach jazdy ciężarówką -na poprawę humoru polecam poczytanie co niektórych wpisów w dziale "Historie"
Ostatnio zmieniony 08-04-12, 17:19 przez Kapsiu, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: MEGACIĘŻARÓWKI
Może i zmniejszy cenę, ale nie wiele, bo taki byk jest ciężki, a im cięższy, tym więcej spali benzyny. W każdym razie, w Polsce przynajmniej nie ma miejsca, chyba, że miałyby się u nas porusza po linii prostej.
A TnT nie pobieram choćby dlatego, ze lubię ciężarówki... I w Polsce nie ma warunków, żeby tyle długich pociągów z masą towarów jeździło.
A TnT nie pobieram choćby dlatego, ze lubię ciężarówki... I w Polsce nie ma warunków, żeby tyle długich pociągów z masą towarów jeździło.
Ostatnio zmieniony 26-02-12, 19:29 przez Alfer, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: MEGACIĘŻARÓWKI
Ja jestem za wprowadzeniem nie większych zestawów tylko większych pieniędzy za kilometr.Co do długości zestawu to przedłużyć o tyle żeby można było kupić Amerykański ciągnik ze sleeperem i zapiąć do zwykłej naczepy plandeki 13,60 i żeby żadne służby nie robiły z tego problemu.Druga sprawa to powinny być stałe zezwolenia na ponad gabaryt a nie tylko jednorazowe.
Re: MEGACIĘŻARÓWKI
Ale po co nam ryje w troku?
Niech zrobią kabiny dłuższe ze 2 metry, z przodem takim, jaki jest.
Niech zrobią kabiny dłuższe ze 2 metry, z przodem takim, jaki jest.
Re: MEGACIĘŻARÓWKI
Sam pisze:Ale po co nam ryje w troku?
Niech zrobią kabiny dłuższe ze 2 metry, z przodem takim, jaki jest.
Zwiększenie dopuszczalnej długości zestawu jest równoznaczne z możliwością posiadania dłuższej kabiny. Jeśli przepis dotyczył by większości krajów europy producenci zdecydowali by się na większe kabiny bo napewno by schodziły.
Ostatnio zmieniony 27-02-12, 15:25 przez Anaheim, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: MEGACIĘŻARÓWKI
A nie podobają Ci się takie trucki z pyskami? Mnie się bardziej podobają niż te europejskie, wyglądające jak by je nożem ucięto w pewnym momencie.Sam pisze:Ale po co nam ryje w troku?
Ja wiem że z gustami się nie dyskutuję