filtr paliwa w silniku benzynowym
filtr paliwa w silniku benzynowym
Witam Wszystkich. Od jakiegoś czasu zamierzam wymienić filtr paliwa w moim VW Golfie MK4 z silnikiem benzynowym 1.4 16V. Wiadomo, że w samochodzie powinno się go wymieniać co ileś kilometrów i co jakiś czas (tak przynajmniej do jakiegoś czasu myślałem), a w dieslu wymiana filtra paliwa to dopiero ważna rzecz. Jednakże w książce "Sam naprawiam VW GOLF/ BORA" pisze, że :"filtr paliwa w silnikach benzynowych jest skonstruowany tak, że nie ma potrzeby jego wymiany. Jedynie w przypadku wlania złego paliwa, lub zanieczyszczonego paliwa". Również na pewnym forum o VW to samo przeczytałem, że podobno ktoś wymieniał filtr i że był on czysty jak łza, dlatego nie ma konieczności jego wymiany w silniku Benzynowym. Co o tym sądzicie?? Jakie są opinie Wasze, ciekaw jestem??
Re: filtr paliwa w silniku benzynowym
Witajkrzycho80 pisze:Witam Wszystkich. Od jakiegoś czasu zamierzam wymienić filtr paliwa w moim VW Golfie MK4 z silnikiem benzynowym 1.4 16V. Wiadomo, że w samochodzie powinno się go wymieniać co ileś kilometrów
Kolego, filrt paliwa kosztuje 25 zl, pracy przy tym na 20 min (5min jak masz kanal) tylko prosze odlaczyc klema (+) a i nie wyjmuj nic na sile, tam sa zabezpieczenia. Weze moga byc stare i twarde wiec trzeba delikatnie.
W PL jakosc paliwa jest jaka jest, wiec polecam wymieniac co 15-20 tys. km
Nie wazne czy w VW, Ford, Fiat czy Syrenka.
- MAVERICK27
- Przyjaciel forum
- Posty: 291
- Rejestracja: 22-06-09, 21:24
- Lokalizacja: PL/IE
Hmmm a jaka to jakość niby jest? Taka zła? Zaskoczę Cię. Nie ma na co narzekać. Tankowałem w Niemczech, Holandii, Belgii, Anglii a na co dzień jeżdżę w Irlandii. Niczym się nie różni. Chyba że tankujesz u "pana Zdzisia" który dolewa wody i ma stacje zbudowaną na miejscu starej popegeerowskiej pompy. Jak tankujesz np na orlenie czy innej sieciówce to nie masz się czego obawiać.
Może jednak kiedyś wyruszę w trasę...