Numery na boku trucka: ICC, US DOT, VIN

Pytania na każdy temat. nie ma pytań głupich, czy niedyskretnych. Takie mogą być co najwyżej odpowiedzi.
Marcinek
Przyjaciel forum
Posty: 207
Rejestracja: 28-11-07, 04:21
Lokalizacja: Szczecin Swinoujscie

Re:

Post autor: Marcinek » 14-02-09, 11:23

Kolejne pytanie :-)
Na większości (albo i wszystkich) trucków widać na bokach naklejone numery. Co one oznaczają? VIN, to wiem, ale reszta mi nic nie mówi :-D Czy takie oznakowanie to obowiązek w ciężarówkach? Czy może też zależy to od poszczególnych stanów?
Pozdrawiam :)

Wiktor
Przyjaciel forum
Posty: 409
Rejestracja: 29-01-08, 21:46
Lokalizacja: Ziemia

Re:

Post autor: Wiktor » 16-03-09, 19:47

Sam jestem tego ciekaw, bo wtedy mnie chyba nie było :-)

Marcinek, ja nie wiem co wszystkie numery oznaczają ale wiem po co one są. Nie jest to obowiązek. Jeżeli masz je naklejone to podczas kontroli wagi nie musisz wychodzić z kabiny, bo pan który wpisuje to do komputera widzi wszystkie numery. A jak ich nie ma to trzeba wyjść specjalnie. Ale z resztą Hiob już o tym pisał. Nie jestem tego pewien ale tak mi się kojarzy ;-)

simi
Przyjaciel forum
Posty: 129
Rejestracja: 24-10-07, 21:35
Lokalizacja: Warszawa

Re:

Post autor: simi » 05-04-09, 18:52

Marcinek pisze:Kolejne pytanie :-)
Na większości (albo i wszystkich) trucków widać na bokach naklejone numery. Co one oznaczają? VIN, to wiem, ale reszta mi nic nie mówi :-D Czy takie oznakowanie to obowiązek w ciężarówkach? Czy może też zależy to od poszczególnych stanów?
To są numery ewidencyjne różnych agencji np U.S. D.O.T. którym podlega transport (np drogowy) w USA.

Są to agencje ogólnokrajowe czyli podlegają im wszystkie pojazdy.

Wypisanie tych numerów na pojazdach jest podyktowane względami praktycznymi.
Umożliwia organom kontrolnym (np. Policji), pobieżne sprawdzenie pojazdu bez konieczności jego zatrzymywania.

Wiktor
Przyjaciel forum
Posty: 409
Rejestracja: 29-01-08, 21:46
Lokalizacja: Ziemia

Re:

Post autor: Wiktor » 05-04-09, 18:58

simi, ma to również zastosowanie że nie trzeba wychodzić podczas zjazdu na wagę. Urzędnik spisuję numery z boku i jak dostaniesz zielone światło to jedziesz ;-)

Awatar użytkownika
hiob
Administrator
Posty: 11174
Rejestracja: 24-10-07, 21:28
Lokalizacja: Północna Karolina, USA
Kontakt:

Re:

Post autor: hiob » 06-04-09, 03:12

W zasadzie sami sobie odpowiedzieliście. Prawo wymaga, aby była gdzieś z boku zamieszczona nazwa firmy i jeden z dwóch numerów: ICC MC, albo US DOT. Gdy wozimy towary "intrastate", czyli wewnątrzstanowe w niektórych stanach, na przykład wewnątrz Florydy, to wymagana jest także nazwa miejscowości, w której firma ma swą bazę. Numer KY z Kentucky nie jest dłużej wymagany, tak samo jak numer identyfikacyjny VIN, ale lepiej, jak je z daleka widać. Czasem zaoszczędzi to spaceru z papierami na wadze. Na przykład, gdy rejestracja z przodu pokryta jest śniegiem. Wtedy policjant może wystukać na komputerze numer VIN i mu wyskoczy, że papiery są w porządku. Jednak sporo dużych firm, takich jak US Xpress, zamieszcza tylko nazwę firmy, miejscowość i numer US DOT (lub MC).
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)

ODPOWIEDZ