opony

Pytania na każdy temat. nie ma pytań głupich, czy niedyskretnych. Takie mogą być co najwyżej odpowiedzi.
karol.p
Przyjaciel forum
Posty: 12
Rejestracja: 01-11-09, 07:05
Lokalizacja: swietokrzyskie

opony

Post autor: karol.p » 04-11-09, 20:06

Wtam Hiob kolejne pytanie techniczne do Ciebie , powiedz czy używasz ładunków do wyważania koł przedniej osi zamiast wyważania mechaniczengo t.z odważników olowianych?? niedawno jakis przedstawiciel handlowy wcisnoł mi takie dwa ładunki na próbe , dosc sceptycznie byłem nastawiony do takich wynalazków ale autko prowadzi sie dobrze nie trzepie kierownica tak ze chyba przejde na ten system tańsze i we własnym zakresie moge wyważyć . Sprzedawca argumentował ze w stanach wszystke trucki stosują tego typu wyważanie, czy to prawda??.A swoja droga jakie przebiegi wykręcasz na oponach przedniej osi ,napedach??? prowadzisz jakis rejestr? Jaki producent opon jest preferowany przez Ciebie???i czy stosujesz nadlewki t.z. opony regerenowane
karol

Awatar użytkownika
hiob
Administrator
Posty: 11193
Rejestracja: 24-10-07, 22:28
Lokalizacja: Północna Karolina, USA
Kontakt:

Re: opony

Post autor: hiob » 04-11-09, 21:55

karol.p pisze:Wtam Hiob kolejne pytanie techniczne do Ciebie , powiedz czy używasz ładunków do wyważania koł przedniej osi zamiast wyważania mechaniczengo t.z odważników olowianych??
Używam chyba czegoś takiego. Pierścieni, mających "piasek" w środku, automatycznie wyważających oponę.
Sprzedawca argumentował ze w stanach wszystke trucki stosują tego typu wyważanie, czy to prawda??.
Nie prawda, ale wiele osób to używa. Jednak wielkie firmy chyba tradycyjnie wyważają koła.
A swoja droga jakie przebiegi wykręcasz na oponach przedniej osi ,napedach??? prowadzisz jakis rejestr?
Prowadzę dokładny rejestr, ale przebiegi są różne. Czasem przednie koło zaczyna w sposób niewytłumaczalny pokazywać różne "wżerki" i inne cuda, mimo dobrego wyważenia i zbieżności.

Przednie koła powinny przekroczyć 200 tys km, ale nie udało mi się nigdy uzyskać 240 tysięcy. Tylne- gdy woziłem lotnicze ładunki, robiłem ponad 600 tys. Teraz około 500 na "firmowych" oponach, na moich "chińczykach" zrobię może 450.
Jaki producent opon jest preferowany przez Ciebie???


Za najlepsze uważam Micheliny, Bridgestone i Goodyear. Trochę gorsze to Firestone, Yokohama, czy Continental. A na końcu wszystkie chińskie, rumuńskie i inne dziwne, nie znanych zupełnie marek.
czy stosujesz nadlewki t.z. opony regerenowane
Nie. Teraz opony są tak tanie, że nie widzę powodu. Kiedyś, ze dwadzieścia lat temu, kupiłem osiem opon bieżnikowanych. Siedem z nich mi się rozleciało, zanim bieżnik się zużył. Pewnie trafiłem na jakąś pechową partię, ale od tamtego czasu kupuję tylko nowe opony.
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)

karol.p
Przyjaciel forum
Posty: 12
Rejestracja: 01-11-09, 07:05
Lokalizacja: swietokrzyskie

Re: opony

Post autor: karol.p » 05-11-09, 08:21

Dokładnie o ten proszek mi chodzi ,który wsypuje sie do wewnątrz opony w trakcie ruchu obrotowego proszek ma sie pod wpływem sily odśrodkowej ułożyć w oponie . normalnie robie gdzies w granicach 160 -200tyś max na wywrotce a do 250tyś na plandekach zobaczymy ile zrobie na proszku. Ps używasz tego proszku dwukrotnie czy tylko jednorazowo ??
karol

Awatar użytkownika
hiob
Administrator
Posty: 11193
Rejestracja: 24-10-07, 22:28
Lokalizacja: Północna Karolina, USA
Kontakt:

Re: opony

Post autor: hiob » 05-11-09, 12:50

karol.p pisze:Dokładnie o ten proszek mi chodzi ,który wsypuje sie do wewnątrz opony w trakcie ruchu obrotowego proszek ma sie pod wpływem sily odśrodkowej ułożyć w oponie .[...] Ps używasz tego proszku dwukrotnie czy tylko jednorazowo ??
Ja używam systemu Centramatic: http://www.centramatic.com/Page.aspx?page=Demo To jest niezależny system, pierścień z proszkiem, który można używać nawet 10 i więcej lat.
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)

karol.p
Przyjaciel forum
Posty: 12
Rejestracja: 01-11-09, 07:05
Lokalizacja: swietokrzyskie

Re: opony

Post autor: karol.p » 05-11-09, 16:15

No to powiem ci ze o cos innego mi chodziło ja wsypuje do wnetrza opony łądunek kulek mozna to tak nazwać wielkosci ziarnka piasku.
karol

Awatar użytkownika
hiob
Administrator
Posty: 11193
Rejestracja: 24-10-07, 22:28
Lokalizacja: Północna Karolina, USA
Kontakt:

Re: opony

Post autor: hiob » 05-11-09, 21:27

Sprawdziłem dokładnie, na tylnej, trzeciej osi opony zrobiły 520 000 km, na środkowej - 565 000. Teraz mam 920 tys km na liczniku, więc "chińczyki" mają 400 i 355 tysięcy. Te na tylnej osi, które zawsze mają mniejszy przebieg, już są bliskie kresu, ale z 50 - 80 tys km jeszcze chyba wytrzymają. Tak więc niewiele będzie to mniejszy przebieg, niż miały moje oryginalne, firmowe opony, a cena chińczyków to jakieś 2/3 ceny firmowych opon.
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)

karol.p
Przyjaciel forum
Posty: 12
Rejestracja: 01-11-09, 07:05
Lokalizacja: swietokrzyskie

Re: opony

Post autor: karol.p » 06-11-09, 08:51

Witam Hiob powiem ci ze dobry wynik u mnie na trasach Uni udało mi sie raz osiągnąc na osi napedowej 360tyś tylko ze w naszych ciagnikach jest tylko jedna oś to pewenie tez ma wpływ na przeg
karol

pgo
Przyjaciel forum
Posty: 136
Rejestracja: 23-08-09, 21:40
Lokalizacja: Chicago, IL

Re: opony

Post autor: pgo » 07-11-09, 06:30

Jako ciekawostkę do powyższego podam, że w ostatnim roku przejechałem tylko 45 tys. mil na 10 oponach, które jednak nie były wymieniane jednocześnie. Opony były bieżnikowane za wyjątkiem oczywiście przednich. Ładunki bardzo ciężkie woziłem tylko okazyjnie, za to bardzo dużo manewrów i cofania - branża LTL. Trochę jazdy po nieutwardzonych drogach i placach. Producenci opon znani i nieznani - przy tym samym rodzaju bieżnika podobnie zużywały się zarówno te wyprodukowane przez Michelin jak i te przez jakąś mało znaną firmę.
Ostatnio zmieniony 07-11-09, 06:36 przez pgo, łącznie zmieniany 1 raz.

AdrianC4
Przyjaciel forum
Posty: 5
Rejestracja: 14-02-12, 21:56
Lokalizacja: Okolice Warszawy

Re: opony

Post autor: AdrianC4 » 16-02-12, 19:32

A jak jest w USA z wyborem rodzaju opon(Letnie,zimowe) jeśli ciężarówka jeździ po całych stanach?

Awatar użytkownika
hiob
Administrator
Posty: 11193
Rejestracja: 24-10-07, 22:28
Lokalizacja: Północna Karolina, USA
Kontakt:

Re: opony

Post autor: hiob » 17-02-12, 18:28

AdrianC4, w ciężarówkach stosuje się zazwyczaj tylko opony wielosezonowe. Na ekstremalnie trudne warunki konieczne ( i wymagane przez prawo) są łańcuchy. Oczywiście można kupić także opony "letnie", czyli założyć na wszystkie koła opony z takim bieżnikiem, jaki ma oś sterowana, są też bardziej i mniej agresywne rodzaje bieżnika. Samochody budowlane mają tez swoje specjalistyczne rodzaje opon. Ale 95% trucków jeżdżących tak jak ja ma zalożone opony uniwersalne, sprawdzające się przez caly rok.
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)

ODPOWIEDZ