Zakup Truck'a do 15000$

Pytania na każdy temat. nie ma pytań głupich, czy niedyskretnych. Takie mogą być co najwyżej odpowiedzi.
BS3S

Zakup Truck'a do 15000$

Post autor: BS3S » 13-03-13, 21:30

Witam widze duzo ofert traków w przedziale 5-15k $ w wiekszosci sa to stare Conventional'e ze sleepe'rem z lat 90tych ale mozna trafic rowniez na sporą ilosc Century , Columbie , FLD112 , Internationale 9200-9400 a takze w mniejszej ilosci np KW T600 jednak najwiecej widze w tej cenie Freightlinerów i Internationali ogolnie interesuje mnie truck z jaknajlepszym sleeperem np. pro sleeper w INT 9400 , jakie koszta dochodzą w przypadku zakupu takiego tracka z truckpaper.com ? ubezpieczenie jakies ?? kolejna sprawa to mieszkanie w ciezarowce w sleeperze np na truck stopie... jak długo mozna "stać" na truckstopie zanim ktos sie nami nie zainteresuje ?? czy moga nas z takiego miejsca przepedzic gdy zauwaza ze np stary truck stoi w jednym miejscu przez tydzien... chodzi o to ze na truck stopach sa toalety , lazienki itp media a sleeperze tego nie ma. czy takie mieszkanie w Sleeperze w USA jest w ogole legalne ?? i jaka ciezarowke warto by bylo kupic do max 15k $ ? FLD z lat 90tych czy np. Colubie / Century z 200x roku ( przebiegi miedzy 800 a 1-2mln mil )


NP. http://www.auctiontime.com/OnlineAuctio ... &bcatid=27
Ostatnio zmieniony 13-03-13, 21:32 przez BS3S, łącznie zmieniany 1 raz.

BS3S

Post autor: BS3S » 15-03-13, 17:57

Nikt nie potrafi mi pomóc ??

Awatar użytkownika
hiob
Administrator
Posty: 11193
Rejestracja: 24-10-07, 22:28
Lokalizacja: Północna Karolina, USA
Kontakt:

Re: Zakup Truck'a do 15000$

Post autor: hiob » 18-03-13, 05:11

BS3S pisze: najwiecej widze w tej cenie Freightlinerów i Internationali
Bo to najpopularniejsze marki na tutejszym rynku, więc i najwięcej się znajdzie właśnie takich używanych pojazdów.
jakie koszta dochodzą w przypadku zakupu takiego tracka z truckpaper.com ? ubezpieczenie jakies ??
Każdy stan ma tu inne przepisy i z reguły nie jest ważne miejsce zamieszkania, ale miejsce rejestracji ciężarówki. Na przykład ja, póki pracowałem dla innych firm, np. US Xpress i przez nich rejestrowałem auto (i oni za to płacili), to nie ponosiłem żadnych dodatkowych kosztów. Gdy zarejestrowałem własną firmę w Północnej Karolinie, musiałem zapłacić coroczny podatek od ciężarówki, plus jakieś dodatkowe, jednorazowe opłaty związane z pierwszą rejestracją pojazdu. Nie są to jednak duże sumy.
kolejna sprawa to mieszkanie w ciezarowce w sleeperze np na truck stopie... jak długo mozna "stać" na truckstopie zanim ktos sie nami nie zainteresuje ?? czy moga nas z takiego miejsca przepedzic gdy zauwaza ze np stary truck stoi w jednym miejscu przez tydzien... chodzi o to ze na truck stopach sa toalety , lazienki itp media a sleeperze tego nie ma. czy takie mieszkanie w Sleeperze w USA jest w ogole legalne ??
Nie bardzo rozumiem do czego zmierzasz. Chcesz kupić trucka tylko po to, by w nim mieszkać? To lepiej kupić/wynająć mobil home, czy jakiś trailer w trailer parku i tam zamieszkać. A gdy chcesz pracować jako trucker, to stojąc tygodniami w truckstopie szybko zbankrutujesz.

Gdy jesteś w trucku, nikt Cię z truckstopu nie wyrzuci - 99% z nich ma bezpłatne i bezterminowe parkingi. Czasem w okolicach wielkich miast są płatne parkingi dla trucków, ale to wyjątki i dziś jest ich znacznie mniej, niż było 20 lat temu. Problem jednak polega na klimacie amerykańskim - w lecie niesamowite upały, w zimie bywają potężne mrozy, a ogrzewanie silnikiem stojącego pojazdu wychodzi drożej, niż zamieszkanie w niedrogim motelu.
jaka ciezarowke warto by bylo kupic do max 15k $ ? FLD z lat 90tych czy np. Colubie / Century z 200x roku ( przebiegi miedzy 800 a 1-2mln mil )
One wszystkie są takie same - mają te same mosty, skrzynie, silniki. Warto się rozejrzeć za ciężarówką wyprodukowaną w czasach, gdy nie było jeszcze ograniczeń dotyczących czystości spalin, czyli wyprodukowaną w XX wieku. Gdy zaczęto stosować zawory EGR i inne cuda, pogorszyło się zużycie paliwa i wzrosła awaryjność silników. Pamięta też, że silniki w truckach mają przebiegi międzynaprawcze rzędu miliona mil, a remont silnika to wydatek kilkunastu, czasem ponad 20 tys dolarów.

Ja bym raczej kupował starszy pojazd z mniejszym przebiegiem, lub po remoncie silnika, niż nowszy, z milionowym przebiegiem - bo ten wskazywał by, że niedługo trzeba by wyłożyć kasę na remont.

/edit/ - Rozmawiałem niedawno z rodakiem z Chicago, który po prostu zlecił Cumminsowi złożenie nowego silnika N14 z części - kosztowało go to 10 tys dolarów. Przełożył osprzęt ze starego silnika, zamontował w swojej starej ciężarówce i ma praktycznie nowy silnik za kilkanaście tys dolarów.
Ostatnio zmieniony 21-03-13, 04:46 przez hiob, łącznie zmieniany 1 raz.
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)

ODPOWIEDZ