Powrót do USA na Zieloną Kartę

Pytania na każdy temat. nie ma pytań głupich, czy niedyskretnych. Takie mogą być co najwyżej odpowiedzi.
rafaele
Przyjaciel forum
Posty: 3
Rejestracja: 27-07-13, 10:23
Lokalizacja: Polska

Powrót do USA na Zieloną Kartę

Post autor: rafaele » 29-07-13, 11:40

Witam Cię Hiobie jak i innych użytkowników portalu po raz pierwszy Szczęść Boże.
Jestem kierowcą zawodowym w 2002 roku zrobiłem w Polsce prawo jazdy kat. C i D.
Znalazłem pracę jako kierowca autokaru na trasie z polski do Włoch.
W 2004 roku udało mi się wylosować zieloną kartę i z całą rodziną wyjechaliśmy do USA.
Mam trójkę dzieci i ciężko nam było żyć w USA więc postanowiłem zrobić sobie zawodowe prawo jazdy.
Po jakimś czasie zdałem wszystkie egzaminy i otrzymałem CDL klass A .
Od 2006 roku zacząłem pracować jako truck driver. W mój pierwszy kurs wyjechałem z New York do Los Angeles.
W 2007 roku rodzice poprosili mnie o pomoc bo stan zdrowia mojego ojca się pogorszył. Zdecydowałem z żoną że wróci ona z dziećmi do polski i będą pomagać moim rodzicom bo ja musiałem zostać i jakoś próbować sam po spłacać kredyty które mieliśmy zaciągnięte. I tak pracowałem sam w USA do 03- 2011 roku. Postanowiłem wrócić do Polski i zostać dłużej.
Okazało się ze choroba mojego ojca i fakt że u mojej mamy został zdiagnozowany nowotwór musiałem pozostać w Polsce dłużej niż przewidują to przepisy emigracyjne USA. Posiadając Zieloną Kartę mogę przebywać poza USA nie dłużej niż 365 dni
a jestem już w Polsce dwa i pół roku. Moje pytanie czy teraz mogę wrócić do USA po prostu kupując bilet lotniczy bo zieloną kartę mam ważną do 12-2014. Czy znacie kogoś kto miał podobny problem.

Pozdrawiam wszystkich. Rafaele

Bigoos
Przyjaciel forum
Posty: 182
Rejestracja: 30-07-10, 16:50
Lokalizacja: Stryków, PL

Post autor: Bigoos » 30-07-13, 20:52

Uwazam ze powinienes zadzwonic do ambasady Amerykanskiej. Tam przedstaw swoj problem i dowiedz sie czy masz prawo powrotu.