Pytania o trucki i naczepy w USA

Pytania na każdy temat. nie ma pytań głupich, czy niedyskretnych. Takie mogą być co najwyżej odpowiedzi.
Awatar użytkownika
PiterSV
Przyjaciel forum
Posty: 137
Rejestracja: 04-01-14, 12:52
Lokalizacja: Chęciny

Post autor: PiterSV » 20-10-14, 09:32

Hiobie czy w USA popularna jest naczepa "wywrotka"?
Co się nią rozwozi w USA?
Na jakiej zasadzie rozwozi się nią kruszywo(czy coś innego), chodzi mi oto, czy jeździ się po nie do kopalni, czy gdzie?
I pytanie, które większość zadaje...ile się zarabia?
Czy Kenworth C500 jest widywany tylko z gabarytami, czy zdarzają się też z naczepami typu Van?
Czym się różni od T800W?
Czemu ceny C500 są tak wysokie?
I czy różnią się czymś stare modele C500 od tych nowych?
Kiedyś uchwyciłeś C500 z kierownicą po prawej stronie, wiesz czemu taką miał (samochód z eksportu, czy jak)?
Ale Hiobowi nazadawałem pytań :angel: No cóż poradzić :mrgreen:
PS Jak coś mi jeszcze przypomni to dopytam. 8-)
"Proste są dla szybkich samochodów
Zakręty dla szybkich kierowców"
- Colin McRae

Awatar użytkownika
hiob
Administrator
Posty: 11193
Rejestracja: 24-10-07, 22:28
Lokalizacja: Północna Karolina, USA
Kontakt:

Post autor: hiob » 20-10-14, 13:31

Wydzieliłem Twoje pytania z wątku o pracy w USA, bo mają z nią niewiele wspólnego.
PiterSV pisze:Hiobie czy w USA popularna jest naczepa "wywrotka"?
Co się nią rozwozi w USA?
Na jakiej zasadzie rozwozi się nią kruszywo(czy coś innego), chodzi mi oto, czy jeździ się po nie do kopalni, czy gdzie?
Nie wiem co masz na myśli mówiąc o popularności. Myślę, że musi ich być tutaj tyle, co w innych krajach, bo pewne towary da się przewieźć tylko wywrotką. Zatem na budowach,w kopalniach itp. muszą być takie pojazdy. W Charlotte najczęściej widuje się wywrotki tej firmy: http://www.bluemaxtrucking.com/ Mają oni 250 ciężarówek, ale jest tu też wiele innych firm.
I pytanie, które większość zadaje...ile się zarabia?
Nigdy się nie dowiadywałem konkretnie o zarobki w takich firmach, ale po przeszukaniu Netu widzę, że chyba trochę mniej, niż inni kierowcy. Do tego praca bywa sezonowa, gdy np. pracuje się na budowie w tych regionach, gdzie są mroźne zimy. Zobacz te stronki:

http://work.chron.com/hourly-wage-dump- ... 20588.html

http://www.payscale.com/research/US/Job ... ourly_Rate
Czy Kenworth C500 jest widywany tylko z gabarytami, czy zdarzają się też z naczepami typu Van?
Czym się różni od T800W?
Czemu ceny C500 są tak wysokie?
Ciągnąć można co się chce, ale C500 to "heavy duty" truck. Wszystko ma mocniejsze, zatem jest także cięższy, więc nie ma sensu wozić nim zwykłych towarów w zwykłych naczepach. A ceny wysokie, bo za dodatkową moc, mocniejszą ramę, mosty, skrzynię biegów itp trzeba zapłacić więcej.
I czy różnią się czymś stare modele C500 od tych nowych?
Nie mam pojęcia. Pewnie tym, czym różnią się wszystkie stare modele od nowych. Mają po prostu wszystkie podzespoły nowszej generacji.
Kiedyś uchwyciłeś C500 z kierownicą po prawej stronie, wiesz czemu taką miał (samochód z eksportu, czy jak)?
Nie, nie wiem.
Jak coś mi jeszcze przypomni to dopytam. 8-)
Jasne, czekam z niecierpliwością. ;-)
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)

Awatar użytkownika
PiterSV
Przyjaciel forum
Posty: 137
Rejestracja: 04-01-14, 12:52
Lokalizacja: Chęciny

Post autor: PiterSV » 22-10-14, 12:27

Hiobie czemu niektóre VN780 różnią się od siebie nawet o 2000lbs?

Czy uważasz, że Ford GT może być superautem dla zwykłych ludzi? (koszta eksploatacji)

Czy znasz jakieś firmy zajmujące się przewozem ładunków ponadgabarytowych?

Kiedyś jakiś pan mówił, że ma 10$ zysku od mili, po wszystkich opłatach, czy to jest możliwe?

Czy znasz opinię na temat: Caterpillara (C15, C16), Detroit DD16, ISX Cummins Engine 600hp?

Czy 5K$ za Internationala 9400i Day cab po remoncie silnika (50K mil po remoncie)
z zadbanym ogólnie środkiem i podzespołami to nie za mało? (2005rok)
Jak się nazywa program z radarem, w którym sprawdzałeś pogodę?

Nigdy nie chciałeś woził gabarytów, czemu?

Czy na polach ropy muszą być jakieś specjalne opony do trucka?

Będzie jakiś wyjazd na tor?

Planujesz zmianę wydechu w M3 na głośniejszy?

Kiedy będzie wywiad z panem Jackiem?

Co planujesz kupić po Audi? Może BMW X6 :lol:

Wiesz jaki jest najmocniejszy dostępny silnik na rynku Północno-Amerykańskim,
widuję moce nawet z rzędu 800HP :D? To możliwe?

Pozdrawiam
"Proste są dla szybkich samochodów
Zakręty dla szybkich kierowców"
- Colin McRae

Awatar użytkownika
hiob
Administrator
Posty: 11193
Rejestracja: 24-10-07, 22:28
Lokalizacja: Północna Karolina, USA
Kontakt:

Post autor: hiob » 24-10-14, 04:07

PiterSV pisze:Hiobie czemu niektóre VN780 różnią się od siebie nawet o 2000lbs?
O ile wiem, były tam dwie wersje ram i ta rama "heavy duty" ważyła dużo więcej. Poza tym inne wyposażenie: Większe zbiorniki paliwa, lodówka, itp.
Czy uważasz, że Ford GT może być superautem dla zwykłych ludzi? (koszta eksploatacji)
Na pewno fakt, że używa on zwykłego, fordowskiego V8 powoduje, że obsługa i eksploatacja tego samochodu jest dużo tańsza, niż takich supercars jak McLarem, Ferrati, czy Lamborghini. Jednak jeszcze lepszą alternatywą dla tych egzotycznych marek może być Corvette.
Czy znasz jakieś firmy zajmujące się przewozem ładunków ponadgabarytowych?
Na pewno jakieś widzialem, są też ich zdjęcia na forum. Jednak nie trzymam ich w swej ułomnej pamięci.
Kiedyś jakiś pan mówił, że ma 10$ zysku od mili, po wszystkich opłatach, czy to jest możliwe?
Nie wiem, nie znam tego pana, nie wiem co wozi i jakiego ładunku to dotyczyło. Wiem natomiast z całą pewnością, że żaden kierowca, nawet właściciel, nie zarabia średnio za każdą milę netto 10 dolarów. Dlaczego? Dlatego, że nikt, kto zleca takie przewozy nie jest głupi i nie lubi marnować pieniędzy. Po co więc płacić tyle, skoro znajdzie się setki kierowców, którzy to samo przewiozą za dwa dolary netto zysku? A nawet za mniejszą sumę?
Czy znasz opinię na temat: Caterpillara (C15, C16), Detroit DD16, ISX Cummins Engine 600hp?
Opinii to znam tak wiele, że przytaczanie ich tutaj nie ma sensu. Ilu kierowców, tyle opinii, bo każdy jakąś ma.
Czy 5K$ za Internationala 9400i Day cab po remoncie silnika (50K mil po remoncie)
z zadbanym ogólnie środkiem i podzespołami to nie za mało? (2005rok)
Pomyśl sam. Kto by wydawał 20 tys na remont silnika, by zaraz sprzedać całe auto za 5 tysięcy?
Jak się nazywa program z radarem, w którym sprawdzałeś pogodę?
Pytasz o aplikację na telefon? Ja używam WeatherBug.
Nigdy nie chciałeś woził gabarytów, czemu?
Czy ja wiem? Nie miałem na to nigdy ochoty.
Czy na polach ropy muszą być jakieś specjalne opony do trucka?
To zależy od terenu. Większość pojazdów używa tam zwykłych opon, ale pewnie w niektórych warunkach lepiej używać opon "terenowych".
Będzie jakiś wyjazd na tor?
Nie planuję. Gdybym chciał jeździć regularnie na tor, kupiłbym w tym celu inne auto. M3 jest zbyt drogie w eksploatacji, by je zużywać na torze.
Planujesz zmianę wydechu w M3 na głośniejszy?
Nie. Wydaje mi się, że ten, który mam jest w sam raz.
Kiedy będzie wywiad z panem Jackiem?
Już z nim rozmawiałem, ale trudno nazwać to wywiadem. Powiedział mi tylko, że wraca do Północnej Dakoty. Usłyszysz to w najnowszych ciekawostkach. (153)
Co planujesz kupić po Audi? Może BMW X6 :lol:
Na razie nie planuję zmieniać samochodów i na pewno nie będzie to X6. Uważam, że idea takich aut jak X6 to idiotyzm. Ani to ładne, ani praktyczne, a do tego bardzo drogie.
Wiesz jaki jest najmocniejszy dostępny silnik na rynku Północno-Amerykańskim,
widuję moce nawet z rzędu 800HP :D? To możliwe?

Pozdrawiam
Nie mam pojęcia. Nie wydaje mi się, by silniki 800 KM były tu oferowane fabrycznie. Myślę, że 600- 625 to najmocniejsze, co można kupić.
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)

Awatar użytkownika
PiterSV
Przyjaciel forum
Posty: 137
Rejestracja: 04-01-14, 12:52
Lokalizacja: Chęciny

Post autor: PiterSV » 24-10-14, 18:40

Hiobie masz może jakiś wykres ile płacą na milę z daną naczepą? Nie mogę tego znaleźć :oops:
Czy uważasz, że to Volvo jest już zmęczone życiem?
http://www.ebay.com/itm/2004-Volvo-VNL- ... ial_Trucks

Czy ciągniki balastowe ciągną też gabaryty?

Co się przewozi w takiej naczepie? Troszkę przypomina mi Flatbeda :D
http://www.ebay.com/itm/2008-Reitnouer- ... s_Trailers

Ten International jest do ciągnięcia Mobil Homes?
http://www.ebay.com/itm/1980-Internatio ... ial_Trucks
Pozdrawiam :-P :angel:
"Proste są dla szybkich samochodów
Zakręty dla szybkich kierowców"
- Colin McRae

Awatar użytkownika
hiob
Administrator
Posty: 11193
Rejestracja: 24-10-07, 22:28
Lokalizacja: Północna Karolina, USA
Kontakt:

Post autor: hiob » 27-10-14, 16:24

PiterSV pisze:Hiobie masz może jakiś wykres ile płacą na milę z daną naczepą? Nie mogę tego znaleźć :oops:
Czy uważasz, że to Volvo jest już zmęczone życiem?
http://www.ebay.com/itm/2004-Volvo-VNL- ... ial_Trucks

Czy ciągniki balastowe ciągną też gabaryty?

Co się przewozi w takiej naczepie? Troszkę przypomina mi Flatbeda :D
http://www.ebay.com/itm/2008-Reitnouer- ... s_Trailers

Ten International jest do ciągnięcia Mobil Homes?
http://www.ebay.com/itm/1980-Internatio ... ial_Trucks
Pozdrawiam :-P :angel:
Naprawdę myślisz, że ja nie mam nic lepszego do roboty, tylko odpowiadać na pytania typu " czy uważasz, że..."?

Ja wiem, że ten temat jest po to, by mnie pytać, ale naprawdę, zastanów się, zanim rzeczywiście zapytasz o coś. Odpowiedziałem Ci już na wiele pytań, a teraz mam wrażenie, że szukasz na siłę czegoś, by ten wątek kontynuować. :-/
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)

ODPOWIEDZ