Nie tylko, bo przecież jest jeszcze Mercedes, produkujący Freightlinery. Ale zarówno Volvo jak i Mercedes mogli osiągnąć tu sukces, bo przejęli amerykańskie firmy. Dzięki temu mieli dostęp do sieci sprzedaży. Jedyna inna firma, która usiłowała podbić rynek amerykański, Scania, z braku sieci sprzedaży zaczęła to tylko w jednym regionie USA, na północnym wschodzie. I o ile odnieśli tam częściowy sukces, to nie mieli szans na podbicie rynku z taką polityką. Nikt rozsądny nie kupi ciężarówki, której nie da się naprawić, odjeżdżając kawałek dalej na zachód. Z kolei Scania nie miała pewnie na tyle funduszy, żeby zbudować sieć sprzedaży w całych Stanach, zanim mieliby mieć jakiekolwiek zyski ze sprzedaży.saikli pisze:
hiob jak widac z Twoich relacji, to w Ameryce tylko Volvo jako jedyna europejska firma zdolala, chyba nawet z sukcesem, wejsc na rynek samochodow ciezarowych. Powiedz czemu Twoim zdaniem akurat jest to Volvo i czy naprawde duzo jest tych aut na drogach, bo z Twoich fotek wynika ze sporo no ale moze je fotografujesz bo Ci sie podobaja. Rozumiem ze VN jest produkowane specjalnie na ten rynek bo jeszcze w europie nie widzialem takiego.
Co do ilości samochodów, to Volvo, Mack, Kenworth i Peterbilt sprzedają mniej-więcej po tyle samo samochodów na tutejszym rynku. W granicach 10-13 % każdy. Jednak International i Freightliner sprzedają dużo więcej: International około 20%, Freightliner 27%.
Więcej napisałem na ten temat kiedyś na SŚ: http://www.samochodyswiata.pl/viewtopic ... highlight=
A to statystyka za listopad i pierwsze 11 miesięcy roku 2006 i procentowy udział na rynku:
CLASS 8
Freightliner........... 6292___ 71740___ 27.9%
International......... 4164___ 49359___ 19.2%
Peterbilt................ 3108___33915___ 13.2%
Kenworth.............. 2865___ 29866___ 11.6%
Volvo.................... 2395___ 27217___ 10.6%
Mack..................... 2093___ 25841___10.0%
Sterling................. 1292 ___ 15172____ 5.9%
Western Star........... 299____3097____ 1.2%
Other......................... 31____ 1297____ 0.5%
Chyba nie za bardzo szukałeś. Zobacz temat "Volvo VN 780" , tam są zdjęcia.Tomasz_zet pisze: Hiob, taka mala prosba do Ciebie. Czy moglbys zrobic fotke jak w twojej 780-tce wyglada miejsce nad szybą przednią...od strony wewnetrznej oczywiscie. Zaczelo mnie to ciekawic, a nie znalazlem zadnej fotki, jak to wyglada u Ciebie....
Kenwort T600/T800/W900 ma wśród opcji uchylany szyberdach, czy też sunroof, jak my na to tu mówimy. Ale jest to chyba jedyna ciężarówka z taką opcją na rynku. Inne, jak Volvo VN i Freightliner mają okno w suficie, ale nie jest ono otwierane i prawdę mówiąc nie mam pojęcia po co ono jest. Chyba, żeby słońce bardziej grzało w kabinie. Moje okno jest na stałe zasłonięte.No i czy istnieje cos takiego jak szyberdach w tego typu ciezarowkach, tak jak jest to spotykane w modelach europejskich. Nie wydaje mi sie bym trafil na jakas amerykanska ciezarowke z szyberdachem. Czy istnieje cos takiego tam, za oceanem?? Bo te szyby nie sa chyba w zaden sposob nawet uchylne...
Już wielokrotnie odpowiadałem, że ceny trucków w Stanach najprościej znaleźć na stronie www.truckpaper.com Tam są dosłownie tysiące nowych i używanych ciężarówek.Longer_TRUCK pisze:hiob powiedz mi ile kosztuje kenworth w900 b aerodyne z 600 -set konnym silnikiem czyli najsilniejszym z jakimi wychodziły za oceanem bo sie nieorientuje w cenach