Jan 17:3.

Wszystko o Biblii

Moderator: Marek MRB

Awatar użytkownika
hiob
Administrator
Posty: 11193
Rejestracja: 24-10-07, 22:28
Lokalizacja: Północna Karolina, USA
Kontakt:

Re: Jan 17:3.

Post autor: hiob » 24-02-12, 00:56

jpgosia pisze: Witam,
Moje wzrastanie i doświadczenie jest takie, że po niesamowitym zakochaniu i zafascynowaniu Jezusem przyszłam do samego Boga. Jakby On mnie tam przyprowadził. Podziwiam świat, moje dzieci, przyrodę a zwłaszcza ostatnio wodę. Wydaje mi się przepiękna. Za wszystko co mnie dobrego otacza i spotyka dziękuję Ojcu. To przedziwne uczucie, trochę inne niż wcześniej. Przyjmuję z pokorą i całkowicie jako coś naturalnego, że tak ma BYĆ.
Pozdrawiam
Nie bardzo rozumiem co masz na myśli w tym stwierdzeniu. Jest tylko jeden Bóg i Jezus nim jest. Bóg Ojciec i Duch Święty nim jest. Jest jeden Bóg i są Trzy Osoby Boskie, ale przecież nie ma żadnych innych bogów poza Jedynym Prawdziwym Bogiem.

Rozumiem, że ktoś może mieć osobistą relację z jedną z Boskich Osób. Że komuś łatwiej się rozmawia np. z Bogiem Ojcem, a drugiemu z Duchem Świętym. Nie znaczy to przecież wcale, że rozmawiamy z "innym Bogiem".

Kościół zresztą uczy, że tam, gdzie jest jedna Osoba Boska, są wszystkie trzy.

KKK:

253 Trójca jest jednością. Nie wyznajemy trzech bogów, ale jednego Boga w trzech Osobach: "Trójcę współistotną". Osoby Boskie nie dzielą między siebie jedynej Boskości, ale każda z nich jest całym Bogiem: "Ojciec jest tym samym, co Syn, Syn tym samym, co Ojciec, Duch Święty tym samym, co Ojciec i Syn, to znaczy jednym Bogiem co do natury". "Każda z trzech Osób jest tą rzeczywistością, to znaczy substancją, istotą lub naturą Bożą".

254 Osoby Boskie rzeczywiście różnią się między sobą. "Bóg jest jedyny, ale nie jakby samotny" (quasi solitarius). "Ojciec", "Syn", "Duch Święty" nie są tylko imionami oznaczającymi sposoby istnienia Boskiego Bytu, ponieważ te Osoby rzeczywiście różnią się między sobą: "Ojciec nie jest tym samym, kim jest Syn, Syn tym samym, kim Ojciec, ani Duch Święty tym samym, kim Ojciec czy Syn". Różnią się między sobą relacjami pochodzenia: "Ojciec jest Tym, który rodzi; Syn Tym, który jest rodzony; Duch Święty Tym, który pochodzi". Jedność Boska jest trynitarna.

255 Osoby Boskie pozostają we wzajemnych relacjach. Rzeczywiste rozróżnienie Osób
Boskich - ponieważ nie dzieli jedności Bożej - polega jedynie na relacjach, w jakich pozostaje jedna z nich w stosunku do innych: "W relacyjnych imionach Osób Boskich Ojciec jest odniesiony do Syna, Syn do Ojca, Duch Święty do Ojca i Syna; gdy mówimy o tych trzech Osobach, rozważając relacje, wierzymy jednak w jedną naturę, czyli substancję". Rzeczywiście, "wszystko jest (w Nich) jednym, gdzie nie zachodzi przeciwstawność relacji". Z powodu tej jedności Ojciec jest cały w Synu, cały w Duchu Świętym; Syn jest cały w Ojcu, cały w Duchu Świętym; Duch Święty jest cały w Ojcu, cały w Synu".

267 Osoby Boskie, nierozdzielne w tym, kim są, są także nierozdzielne w tym, co czynią. W jednym działaniu Bożym każda Osoba Boska ukazuje jednak to, co jest Jej własne w Trójcy, przede wszystkim w Boskich posłaniach wcielenia Syna i daru Ducha Świętego.
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)

ODPOWIEDZ