Abdykacja Benedykta XVI - co dalej?

Tutaj są dyskusje na temat wiary. Masz jakieś pytania dotyczące nauki Kościoła, na temat chrześcijaństwa, sekt, wiary, a także komentarz na temat jakiegoś tekstu z mojej stronki? Tutaj możesz wyrazić swoje opinie i zadać pytania.

Moderator: Marek MRB

Awatar użytkownika
KubaCh
Administrator
Posty: 1325
Rejestracja: 21-10-08, 09:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: KubaCh » 12-03-13, 14:11

Andriej - znalazłem ciekawy dokument Kościoła dotyczący celibatu - ale nie wiem czy jest sens cytować go fragmentami (moim zdaniem zrozumienia sensu nabiera się po przeczytaniu całości, a to nie więcej niż 20-30 minut).

http://www.opoka.org.pl/biblioteka/W/WP ... 61967.html

Może to rozwieje Twoje wątpliwości?

Awatar użytkownika
konik
Przyjaciel forum
Posty: 2390
Rejestracja: 16-12-10, 21:14
Lokalizacja: neunkirchen

od konika

Post autor: konik » 12-03-13, 22:27

Pragne niesmialo zauwazyc, ze dyskusja o celibacie jest pobocznym watkiem w watku - moze warto byloby utworzyc oddzielny temat pt: "Celibat"?
A korzystajac z okazji - sluzba pastora ( w protestantyzmie ) i posluga ksiedza ( w katolicyzmie ), choc z pozoru moga nosic znamiona podobienstw, to w rzeczywistosci roznia sie diametralnie miedzy soba.
Protestancki pastor jest jedynie przedstawicielem wspolnoty, tym samym sprawuje funkcje urzednicza - nie ofiaruje Stworcy Niepokalanej Hostii, nie jest tez mistycznie zaslubiony Kosciolowi i nie jest szafarzem Ciala I Krwi Panskiej.
Nie bedac ofiarnikiem, nie bedac oblubiencem i nie mogac byc z racji tego szafarzem pastor, jako urzednik wykonuje zadania sluzbowe dla wspolnoty ( jest swego rodzaju ministrem w sluzbie), a nie wiaze sie z Kosciolem na mocy Sakramentu, co w tym przypadku nie niesie ze soba koniecznosci trwania w celibacie.
Zupelnie odmiennie jest z kaplanstwem katolickim ... kaplan zostaje zaslubiony Kosciolowi i staje sie ofiarnikiem w zastepstwie Chrystusa i w Jego Imieniu staje sie szafarzem Eucharystii - i to stanowi o wylacznosci osoby kaplana dla Boga.
Dziekuje Kubo za wartosciowy link :-D
Zycze Bozego blogoslawienstwa.
konik

Awatar użytkownika
konik
Przyjaciel forum
Posty: 2390
Rejestracja: 16-12-10, 21:14
Lokalizacja: neunkirchen

od konika

Post autor: konik » 13-03-13, 22:11

Papiez Franciszek - Pan juz odpowiedzial na pytanie, co dalej :angel:
konik

Anteas

Re: od konika

Post autor: Anteas » 14-03-13, 16:58

Ja tylko chciałem napisać że myślę że Benedykt szesnasty jest IMHO w całkiem dobrym zdrowiu. Jest taka choroba, bardzo często spotykana, tak często że można mówić wręcz o pandemii. Ma bardzo ciężki przebieg i jest wyjątkowo zaraźliwa. Ale dzięki Bogu Benedykt nie cierpi na nią.
Ta choroba to żądza władzy.
Gdyby cierpiał na nią, to by abdykował nie wcześniej niż po swoim trupie (choć jeden to nawet wtedy nie abdykował), a skoro abdykował, to znaczy że jest okazem zdrowia, i życzę mu aby nim pozostał jeszcze prze wiele lat.
______________________________________

Miałem napisać to jeszcze przed wyborem jego następcy, ale różne sprawy i karygodny pośpiech kardynałów nie pozwolił mi na to.
______________________________________
konik pisze:Papiez Franciszek - Pan juz odpowiedzial na pytanie, co dalej :angel:
Kogoś musieli wybrać, bo statek bez sternika dopłynie co najwyżej do najbliższej rafy.Trochę szkoda bo miałem aktualny, tj. z papieżem Benedyktem poczet papieży, a teraz już nie jest aktualny, bo nie ma w nim Franciszka :cry: A erraty chyba nie będzie, bo książka ma już kilka lat.
Ale miło z jego strony, że sobie takie imię wybrał, bo mój dziad takie nosił. Myślę że będzie dobrym papieżem, bo wszyscy Argentyńczycy są dobrymi kibicami piłkarskimi, a dobry kibic nie jest zły. A jest też pochodzenia włoskiego, tak jak wiele dobrych rzeczy, na przykład pizza.
Ostatnio zmieniony 14-03-13, 17:00 przez Anteas, łącznie zmieniany 1 raz.

Andriej
Przyjaciel forum
Posty: 446
Rejestracja: 12-02-13, 16:05
Lokalizacja: Alpy

Post autor: Andriej » 21-03-13, 20:10

Dziekuje za odpowiedzi na moje pytania.
Zalozenia rozumiem. jedynie z przekonaniem sie do nich jest gorzej.

ODPOWIEDZ