TOUR DE USA! Archiwalne posty.
Re: TOUR DE USA! Archiwalne posty.
Hiob jak tak patrze, i patrze, nie moge sie nadziwic co widze na tych zdjeciach, zazdroszcze Ci, chociaz pewnie nie mam czego, bo to tylko tak pieknie wyglada, ale powiem szczerze ze chcial bym byc czasem na Twoim miejscu, budzic sie w wiosenny poranek w Luizjanie, przemierzac texas taka ciezarowka, albo jezdzic na grance z meksykiem. Pozdrawiam i Wielki Szacun dla Ciebie za to co robisz.
Re: TOUR DE USA! Archiwalne posty.
W Meksyku nie ma chyba tak liberalnych przepisów odnośnie długości zestawu bo na zdjęciach same cabovery. CZy może akurat tak się złożyło?
- hiob
- Administrator
- Posty: 11191
- Rejestracja: 24-10-07, 22:28
- Lokalizacja: Północna Karolina, USA
- Kontakt:
Re: TOUR DE USA! Archiwalne posty.
To wynika raczej z ceny, niż z przepisów o długości zestawu. Meksykanie są biedniejsi, a ceny używanych caboverów po zmianie przepisów w USA spadły niemal do zera, stąd taka ich popularność za południową granicą. U nich są także ciężarówki "z nosem", ale tym nie robię zdjęć, bo takich jest wiele z tej strony granicy. A te "meksykańskie" zwykle są zniszczone, brudne, z małymi sypialniami. Fotografuję cabovery, bo ich już prawie nie ma w Stanach i jest to ostatnia okazja. Te auta mają po 15-20 lat, więc za 10-15 lat znikną zupełnie.tomek_46 pisze:W Meksyku nie ma chyba tak liberalnych przepisów odnośnie długości zestawu bo na zdjęciach same cabovery. CZy może akurat tak się złożyło?
Jeszcze będzie kilka fotek caboverów z Meksyku, ale na razie jak najbardziej amerykańska sztuka:
I wracamy do naszych meksykańskich Internationali. Do tego niebieskiego wlazłem. Dwa łóżka, za fotelami trochę podłogi, ale bardzo niepraktycznie umieszczonej, bo trzeba przejść przez wysoki "doghouse", pokrywę silnika, by tam stanąć. Nad siedzeniami, z przodu, schowek, tak więc nad kierowcą jest normalny sufit, jak w zwykłym samochodzie. W sumie raczej niekorzystne wrażenie. Pewnie, że dla dwóch kierowców dużo więcej miejsca, ale nawet najuboższy conventional, z małym sleeperem, jest praktyczniejszy, bo nie ma tego wielkiego tunelu-pokrywy silnika we wnętrzu.
Oryginalne Garbusy były produkowane w Meksyku jeszcze kilka lat temu, dlatego dość często można spotkać tu egzemplarze w bardzo dobrym stanie. Nawet było popularne przebijanie numerów ze starych amerykańskich egzemplarzy, by je można było legalnie wwieź do USA. Po prostu VW garbus nie może przejść przez przepisy o bezpieczeństwie pojazdów na drogach. Nie ma poduszek powietrznych, crush test pokazuje, że ma niebezpieczną strukturę nadwozia itd. Ale jak ktoś kupi w USA 40-letniego garbusa, za grosze, nie na chodzie, wytnie te części samochodu, które mają numery silnika, wspawa je do nowego meksykańskiego auta, to legalnie (no, powiedzmy półlegalnie) ma auto z 1968 roku, a takie nie musi być kompatybilne ze współczesnymi przepisami. Myślę, że ten może być tego typu prywatnym importem z Meksyku:
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)
- hiob
- Administrator
- Posty: 11191
- Rejestracja: 24-10-07, 22:28
- Lokalizacja: Północna Karolina, USA
- Kontakt:
Re: TOUR DE USA! Archiwalne posty.
Jeszcze jeden LoneStar. Tym razem nie u dealera, ale już normalnie pracujący dla firmy Landstar. Prawdę mówiąc w tym środowisku, na parkingu truckstop, zrobił na mnie dużo lepsze wrażenie. Raz, że nowy, czysty, masa chromów, a w koło auta starsze, brudne i mniej błyszczące, ale także sam kształt na tle tych "ugrzecznionych" i nudnych trucków prezentuje się wesoło, kolorowo i wyzywająco. Zamieszczam wszystkie zdjęcia, bez selekcji, mimo, że wiele niemal identycznych, a każdy sam sobie wybierze, które by chciał obejrzeć. Albo wrzucić na jakiś czas jako tapetkę do swego kompa.
A to ProStar, czyli auto będące podstawą LoneStara. Wnętrza tych aut, przynajmniej w niektórych wersjach, są identyczne. Na zewnątrz jednak ProStar wygląda całkiem blado przy swoim młodszym bracie:
Volvo VN z dużą sypialnią i jeszcze jeden Meksykanin koło mojego Volvo.
I wreszcie ruszamy w trasę. A na trasie jak zwykle: Radiowozy, gabaryty, widoczki, a także przejazd przez kontrolę służb imigracyjnych. Nie wiem, czy ten sympatyczny piesek szuka Meksykanów, czy marihuany, ale nie mam ani jednego, ani drugiego, więc się nie bardzo boję.
A to ProStar, czyli auto będące podstawą LoneStara. Wnętrza tych aut, przynajmniej w niektórych wersjach, są identyczne. Na zewnątrz jednak ProStar wygląda całkiem blado przy swoim młodszym bracie:
Volvo VN z dużą sypialnią i jeszcze jeden Meksykanin koło mojego Volvo.
I wreszcie ruszamy w trasę. A na trasie jak zwykle: Radiowozy, gabaryty, widoczki, a także przejazd przez kontrolę służb imigracyjnych. Nie wiem, czy ten sympatyczny piesek szuka Meksykanów, czy marihuany, ale nie mam ani jednego, ani drugiego, więc się nie bardzo boję.
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)
Re: TOUR DE USA! Archiwalne posty.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... cb550.html
Na prawdę świetne zdjęcie!
Na prawdę świetne zdjęcie!
Racja wśród kolegów wygląda na prawdę ładnie, a poza tym ta masa chromu dodaje mu na prawdę dużo uroku.hiob pisze:Prawdę mówiąc w tym środowisku, na parkingu truckstop, zrobił na mnie dużo lepsze wrażenie
Re: TOUR DE USA! Archiwalne posty.
Podoba mi się ten Lone Star nowy...
Ciekawe ile kosztuje :mrgreen:
Filmy na YT -Również świetna relacja
Ciekawe ile kosztuje :mrgreen:
Filmy na YT -Również świetna relacja
"Nie daj się zwyciężyć złu, ale zło dobrem zwyciężaj."
- Szulc t660
- Przyjaciel forum
- Posty: 76
- Rejestracja: 13-10-08, 23:50
- Lokalizacja: Polska
Re: TOUR DE USA! Archiwalne posty.
Piotrek_ ceny wszystkich amerykańskich trucków możesz sprawdzić na www.truckpaper.com
Re: TOUR DE USA! Archiwalne posty.
Nic nie przebije Golfa MK I produkowanego nadal w RPA:)hiob pisze:Oryginalne Garbusy były produkowane w Meksyku jeszcze kilka lat temu
BTW w Brazylii dalej klepia Volkswageny typ II, czyli popularne w pewnych kregach Ogórki:)
Ostatnio zmieniony 21-02-09, 23:45 przez 2k2, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: TOUR DE USA! Archiwalne posty.
Witam, Hiob. Fotki jak zawsze bardzo ładne Od zobaczenia na stronie International-a Lone Star-a byłem bardzo ciekawy jego wnętrza, bo na ich stronie, żadnej konkretnej nie było. Filmiki bardzo fajne, Hiobie powinieneś dostać Oskara za "Najlepszy fotoreportaż" Fajny ten psiaczek, który sprawdza auta.
Hiob czy w USA pociągi mają po 3 - 4 lokomotywy ? Bo mnie zaciekawiło to zdjęcie:
Hiob czy w USA pociągi mają po 3 - 4 lokomotywy ? Bo mnie zaciekawiło to zdjęcie:
- hiob
- Administrator
- Posty: 11191
- Rejestracja: 24-10-07, 22:28
- Lokalizacja: Północna Karolina, USA
- Kontakt:
Re: TOUR DE USA! Archiwalne posty.
Tak, typowy skład ma trzy lokomotywy, ale widziałem już pociągi mające po osiem lokomotyw: pięć ciągnęło zestaw i trzy pchały. Takie pociągi można spotkać w okolicach Gór Skalistych, gdzie mają ciężką pracę pokonując wzniesienia. Typowy skład amerykańskiego pociągu ma około 150 wagonów, więc jest co ciągnąć.Wiikiitor pisze: Hiob czy w USA pociągi mają po 3 - 4 lokomotywy ? ...
Wiosna, na południu USA już kwitną pierwsze drzewa, a wiosenny deszczyk (albo raczej ulewa) nie przeszkadza motocyklistom. Tym bardziej takim, którzy mają po trzy koła w swych GoldWingach.
Volvo VN z dużą sypialnią.
Nie wiem jak to delikatnie powiedzieć… Są pewne rzeczy, o których nie śniło się filozofom. I biały człowiek nigdy tego nie zrozumie. :mrgreen:
Jeszcze jedno Volvo, tym razem model VN 730. Pierwszy raz widzę taki model z dodatkową owiewką na dachu. Jest to bowiem auto ze średniej wysokości sypialnią, ale ten ma dodatkową aerodynamiczną owiewkę.
Ostatnio zmieniony 22-02-09, 20:36 przez hiob, łącznie zmieniany 2 razy.
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)
Re: TOUR DE USA! Archiwalne posty.
Dzięki Hiob za odpowiedź U nas to tak maksymalnie mają po 60 - 80, niedaleko mnie są tory, i średnio przez moje miasto pociągi przejeżdżają od 15km'h do 43km'h bo takie tu są warunki złe, że szok.
Wracając do fotek, to jak zawsze ładnie. Ładne te Volvo z dużym Sleeperem Moim zdaniem to trochę dziwny ten Cadillac, ale każdy ma inny gust. Ładne te Volvo, ale i tak lepsze
Wracając do fotek, to jak zawsze ładnie. Ładne te Volvo z dużym Sleeperem Moim zdaniem to trochę dziwny ten Cadillac, ale każdy ma inny gust. Ładne te Volvo, ale i tak lepsze
-
- Przyjaciel forum
- Posty: 62
- Rejestracja: 09-11-08, 13:29
- Lokalizacja: wrocław
Re: TOUR DE USA! Archiwalne posty.
Ten VN830 jest większy niż Twój vn 780, Hiobie?hiob pisze:Jeszcze jedno Volvo, tym razem model VN 830. Pierwszy raz widzę taki model z dodatkową owiewką na dachu. Jest to bowiem auto ze średniej wysokości sypialnią, ale ten ma dodatkową aerodynamiczną owiewkę.
Poza tym zwróćcie uwagę, jak w tym Volvo wyglądają zakrętki kół. Znając postęp w technologii, to mogą być nawet super-precyzyjne pociski ziemia-powietrze z mini głowicami atomowymi. :mrgreen: :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 22-02-09, 12:01 przez Konrad Wilusz, łącznie zmieniany 1 raz.
Kenworth w 900- the best tuck ever made
Re: TOUR DE USA! Archiwalne posty.
Konrad przecież Hiob napisał, że ten sleeper jest średniej wielkości. A Hiob ma duży sleeper. Więc pewnie te Volvo jest mniejsze. Nie jest to do końca potwierdzone, ale mi się tak wydaje
Re: TOUR DE USA! Archiwalne posty.
Długość jest chyba ta sama (tak się wydaje)Wiikiitor pisze:Konrad przecież Hiob napisał, że ten sleeper jest średniej wielkości. A Hiob ma duży sleeper. Więc pewnie te Volvo jest mniejsze. Nie jest to do końca potwierdzone, ale mi się tak wydaje
A Hiob napisał ,że ŚREDNIEJ WYSOKOŚCI z dodatkowymi owiewkami.
"Nie daj się zwyciężyć złu, ale zło dobrem zwyciężaj."