Dzięki za zwrócenie uwagi.Adamss3003 pisze:A nie czasem 16-to litrowy, 6-cio cylindrowy?
VOLVO VN, VOLVO WHITE GMC
Re: VOLVO VN, VOLVO WHITE GMC
Re: VOLVO VN, VOLVO WHITE GMC
Ile średnio żyje opona (oś skrętna, napędowa, naczepa)?
Ostatnio zmieniony 13-09-11, 01:21 przez Baboon, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: VOLVO VN, VOLVO WHITE GMC
Jak wspomnieli moi przedmówcy. D16 jest/był montowany od dość w VN/VT, a ściślej od roku modelowego (MY) 2007, czyli w istocie od 2006 roku.Sam pisze:No ja widzę tylko to, że w końcu Volvo zrezygnuje z Cumminsa, na rzecz własnego nowoczesnego D16.
Więcej o tym "cudzie" techniki europejskiej można poczytać w wątku (w którym wypowiadają się również polonijni operatorzy w dość obszernym (~270 wypowiedzi) temacie: Volvo D16 problems.
Co do innych silników Volvo to np. silniki D12 są znane na rynku US od 1998 roku, później zostały zastąpione D13. Z tego ci się orientuję również nie odniosły spodziewanego sukcesu.
Ostatnio zmieniony 13-09-11, 14:12 przez prot, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: VOLVO VN, VOLVO WHITE GMC
"MagAodha
Ogden, UT
Reply »|Report Abuse|Judge it!|#54Mar 22, 2009
I have a 2007 780 D16,lifetime average of 6.7 mpg.Injector cups replaced,fuel pump and turbo,all under 75000miles. Have 300000 now with no issues,suggest following Volvo's advice on top end set,made a world of a difference for me. LOve the power eats Cats for dinner. Look for my video on youtube. CYA"
To z tego forum co podałeś prot.
Wychodzi na to, że poprzednia generacja D16 była mocno niedopracowana, ale Volvo rozwiązało te problemy w ciągu 3-4 lat.
Nie twierdzę, że nowe D16 to będzie cudo, ale nie tylko Volvo ma problemy z nowoczesnymi konstrukcjami silników, które muszą spełniać normy.
Ogden, UT
Reply »|Report Abuse|Judge it!|#54Mar 22, 2009
I have a 2007 780 D16,lifetime average of 6.7 mpg.Injector cups replaced,fuel pump and turbo,all under 75000miles. Have 300000 now with no issues,suggest following Volvo's advice on top end set,made a world of a difference for me. LOve the power eats Cats for dinner. Look for my video on youtube. CYA"
To z tego forum co podałeś prot.
Wychodzi na to, że poprzednia generacja D16 była mocno niedopracowana, ale Volvo rozwiązało te problemy w ciągu 3-4 lat.
Nie twierdzę, że nowe D16 to będzie cudo, ale nie tylko Volvo ma problemy z nowoczesnymi konstrukcjami silników, które muszą spełniać normy.
Re: VOLVO VN, VOLVO WHITE GMC
Nie ma żadnej drugiej generacji, wtryski trzeba wymieniać, ale u konkurencji zdecydowanie rzadziej
Nie wiem dlaczego bronisz tak tego D16, z perspektywy czasu to jednak konkurencyjny Cummins ISX okazał się bardziej niezawodną konstrukcją. Mimo swoich problemów z EGR, które jednak można skutecznie poprawić kawałkiem blachy
Czytam nawet forum mechaników, którzy naprawiają te ciężarówki i jeszcze nie czytałem, aby którykolwiek z nich polecił silnik Volvo, każdy piszę, że czy nowe, czy używanie to tylko ISX Łatwiej i taniej naprawić i po tym jak Cat odszedł jest to zdecydowany nr 1
Nie mówię, że D16 to zły silnik, ojciec kolegi ma już dwa Volva FH16, zaraz będzie kupował kolejne 660 i raczej nie narzeka. Tylko u nas nie ma problemu z częściami, z serwisem i każdy jest przyzwyczajony do psującej się elektroniki.
Ale jako ostateczny argument powiem tak, odbiorcy sami zadecydowali i patrząc na rynek wtórny widać ogromną przewagę ISX chociażby w cenie odsprzedaży, nie mówiąc już o tym, że jest ich po prostu więcej Zerknij na następną stronę podanego tematu - ludzie do sądu szli z tymi silnikami, a to nie mówi o nich dobrze.
Nie wiem dlaczego bronisz tak tego D16, z perspektywy czasu to jednak konkurencyjny Cummins ISX okazał się bardziej niezawodną konstrukcją. Mimo swoich problemów z EGR, które jednak można skutecznie poprawić kawałkiem blachy
Czytam nawet forum mechaników, którzy naprawiają te ciężarówki i jeszcze nie czytałem, aby którykolwiek z nich polecił silnik Volvo, każdy piszę, że czy nowe, czy używanie to tylko ISX Łatwiej i taniej naprawić i po tym jak Cat odszedł jest to zdecydowany nr 1
Nie mówię, że D16 to zły silnik, ojciec kolegi ma już dwa Volva FH16, zaraz będzie kupował kolejne 660 i raczej nie narzeka. Tylko u nas nie ma problemu z częściami, z serwisem i każdy jest przyzwyczajony do psującej się elektroniki.
Ale jako ostateczny argument powiem tak, odbiorcy sami zadecydowali i patrząc na rynek wtórny widać ogromną przewagę ISX chociażby w cenie odsprzedaży, nie mówiąc już o tym, że jest ich po prostu więcej Zerknij na następną stronę podanego tematu - ludzie do sądu szli z tymi silnikami, a to nie mówi o nich dobrze.
Re: VOLVO VN, VOLVO WHITE GMC
Napisałem poprzedniej, nie wiem, czy to druga, czy trzecia, czy piąta.nevesu pisze:Nie ma żadnej drugiej generacji, wtryski trzeba wymieniać, ale u konkurencji zdecydowanie rzadziej
Bo nie wiem jak to sobie tytułuje producent, który co jakiś czas wprowadza swoje zmiany.
Ja niczego nie bronię, wcześniej napisałem o zmianach w tym silniku, jako o pewnej ciekawostce.nevesu pisze:Nie wiem dlaczego bronisz tak tego D16
Ciekawy jestem, czy europejskie D16 to, to samo co te w Ameryce i Kanadzie?nevesu pisze:Nie mówię, że D16 to zły silnik, ojciec kolegi ma już dwa Volva FH16, zaraz będzie kupował kolejne 660 i raczej nie narzeka.
Zastanawiam się nad podwykonawcami, którzy produkują np: wspomniane przez ciebie wtryski, oraz turbo itd.
Żadne nowoczesne wozy nie są bez wad, ciekawe tylko, czy D16 z Europy psuje się mniej, niż D16 z USA?
Re: VOLVO VN, VOLVO WHITE GMC
To jest ten sam silnik.
Różnica jest w eksploatacji. U nas zużywa się samochód, tam motor. Jak jeździsz 120 na godzinę przez często ponad 10 godzin dziennie z pedałem w ziemi to motor jest poddany niezłemu wyciskowi. Zobacz, że rośnie wraz z prędkością opór powietrza, który należy pokonać, do tego nie ma odpoczynku, albo pcha do przodu zestaw, albo hamuje potężnym hamulcem silnikowym.
Więc siłą rzeczy, te silniki dostają po tyłku bardziej i po prostu nie wytrzymują.
Co do generacji - u nas był dostępny 16 litrowy motor pamiętający jeszcze legendarne F16, w stanach tylko ta najnowsza generacja, wspólna z Eurpejską. No bo nie liczymy przecież innych mocowań do ramy czy innego rozmieszczenia elementów ?
Różnica jest w eksploatacji. U nas zużywa się samochód, tam motor. Jak jeździsz 120 na godzinę przez często ponad 10 godzin dziennie z pedałem w ziemi to motor jest poddany niezłemu wyciskowi. Zobacz, że rośnie wraz z prędkością opór powietrza, który należy pokonać, do tego nie ma odpoczynku, albo pcha do przodu zestaw, albo hamuje potężnym hamulcem silnikowym.
Więc siłą rzeczy, te silniki dostają po tyłku bardziej i po prostu nie wytrzymują.
Co do generacji - u nas był dostępny 16 litrowy motor pamiętający jeszcze legendarne F16, w stanach tylko ta najnowsza generacja, wspólna z Eurpejską. No bo nie liczymy przecież innych mocowań do ramy czy innego rozmieszczenia elementów ?
Re: VOLVO VN, VOLVO WHITE GMC
No wiesz chyba nie obserwujesz dostatecznie dobrze kierowców na naszych drogach.nevesu pisze:Różnica jest w eksploatacji. U nas zużywa się samochód, tam motor. Jak jeździsz 120 na godzinę przez często ponad 10 godzin dziennie z pedałem w ziemi to motor jest poddany niezłemu wyciskowi.
Bo ja już nie raz byłem wyprzedzany przez ciężarówkę, jadąc 110 na godzinę.
Nie mam do nich pretensji, bo muszą zarabiać.
I nie pisz mi, że tam silniki są katowane, a u nas pieszczone.
Re: VOLVO VN, VOLVO WHITE GMC
Oczywiście, 140 jeszcze jeżdżą Są gamonie co jeżdżą na magnesach czy wyłącznikach, ale normalnie 90 NIE przekroczysz.
Tak, napiszę, u nich zużywają się silniki u nas ciężarówki. Nie jest to także kompletnie moje zdanie, a opinia także kilku innych osób
Ale jeżeli dyskusja ma iść w tą stronę, to ja nie widzę sensu.
Tak, napiszę, u nich zużywają się silniki u nas ciężarówki. Nie jest to także kompletnie moje zdanie, a opinia także kilku innych osób
Ale jeżeli dyskusja ma iść w tą stronę, to ja nie widzę sensu.
Ostatnio zmieniony 14-09-11, 09:45 przez nevesu, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: VOLVO VN, VOLVO WHITE GMC
Chyba, że z górki ;)nevesu pisze:Oczywiście, 140 jeszcze jeżdżą Są gamonie co jeżdżą na magnesach czy wyłącznikach, ale normalnie 90 NIE przekroczysz.
Tak, napiszę, u nich zużywają się silniki u nas ciężarówki. Nie jest to także kompletnie moje zdanie, a opinia także kilku innych osób
Ale jeżeli dyskusja ma iść w tą stronę, to ja nie widzę sensu.
Mi z kuzynem udało się w Niemczech z górki jechać 112 km/h przy 15 tonowym ładunku. Myślę, że jak by było 24t to 120km/h by poszedł ;)
Re: VOLVO VN, VOLVO WHITE GMC
Panowie uznacie mnie za głópca i ja też z pperspektywy czasu na to tak patrze ale MAN TGA 440 na magnesie wedłóg Gps 138 km/h i jeszcze moze by poszedł ale brakło mi odwagi.
Nie ma dobrych ciężarówek ...... jest tylko VOLVO
Re: VOLVO VN, VOLVO WHITE GMC
A co do silników . Ja mam D12 380 koni podciągnięte do ok 440 z przebiegiem prawie 800 tysiecy i tylko miało turbine robioną po 600 tys a pompowtryski orginał . A to hakowiec więc nie musze chyba pisac jak dostaje .
Moim zdaniem nie ma dobrych ciężarówek .......... Jest tylko VOLVO.
Moim zdaniem nie ma dobrych ciężarówek .......... Jest tylko VOLVO.
Nie ma dobrych ciężarówek ...... jest tylko VOLVO
Re: VOLVO VN, VOLVO WHITE GMC
Ale ty jeździsz w Europie, Tutaj prędzej wymieniasz ciężarówkę niż silnik. W Stanach na odwrót. Jeździj się szybciej (przez co opór powietrza rośnie - silnik ma jeszcze trudniej), góry także przeogromne, a przy takich 1350 obrotów, na których u nas się jeździ, znajomy w USA bieg redukuje
-
- Przyjaciel forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 03-09-11, 22:57
- Lokalizacja: Polska, Mrągowo
Re: VOLVO VN, VOLVO WHITE GMC
Witam
Chciałem się zapytać czy możliwe jest zamontowanie innego silnika w Twoim Volvo na przykład Caterpillar C15 z 625 KM :-P 8-). Czy ten silnik współpracowałby z twoją skrzynią biegów?
Pozdrawiam Serdecznie
Paweł "DragonsLord"
Chciałem się zapytać czy możliwe jest zamontowanie innego silnika w Twoim Volvo na przykład Caterpillar C15 z 625 KM :-P 8-). Czy ten silnik współpracowałby z twoją skrzynią biegów?
Pozdrawiam Serdecznie
Paweł "DragonsLord"
Ostatnio zmieniony 27-09-11, 17:06 przez DragonsLord, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: VOLVO VN, VOLVO WHITE GMC
Pewnie, że można by tak zrobić. Jednak obecnie Cat nie produkuje w ogóle silników do ciężarówek ;)