FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Bezpieczna strona Zapraszam na forum http://katolik.us i do zapoznania się z REGULAMINEM FORUM oraz FAQ
                      Forum wykorzystuje ciasteczka jeżeli się nie zgadzasz opuść tę stronę!
Święty Michale Archaniele, wspomagaj nas w walce,
a przeciw niegodziwości i zasadzkom złego ducha bądź naszą ochroną.
Niech go Bóg pogromić raczy - pokornie o to prosimy.
A Ty, Wodzu Niebieskich Zastępów, szatana i inne złe duchy,
które na zgubę dusz ludzkich po tym świecie krążą
mocą Bożą strąć do piekła.
Amen.
Charlotte
Warszawa


Poprzedni temat «» Następny temat
Statystyki sprzedaży trucków w USA
Autor Wiadomość
hiob 
Administrator


Dołączył: 24 Paź 2007
Skąd: Północna Karolina, USA
Wysłany: 04-07-09, 01:19   Statystyki sprzedaży trucków w USA

Wpadły mi w ręce najnowsze statystyki ilości zarejestrowanych ciężarówek w USA, więc napiszę trochę o tym. Najpierw jednak mój stary post, jaki umieściłem na innych forach:

"Trochę statystyk. Wiem, że to nudne jak flaki z olejem, ale mnie zawsze fascynowały statystyki. Zawsze byłem ciekawy, ile kto produkuje i sprzedaje samochodów, ile firmy mają pojazdów itd. Ponieważ być może jest więcej takich chorych jak ja, to postanowiłem podzielić się statystykami ze sprzedaży ciężarówek w USA.

Tutaj sprzedaż samochodów „klasy 8”. „Class 8” to są największe trucki, te wszystkie Kenworthy, Peterbilty i Freightliner ciągnące naczepy po amerykańskich autostradach. Pomijam na razie mniejsze auta, „Class 7” i „Class 6”, pracujące w miastach, jako pojazdy dostawcze itp., bo mnie tamte auta nie bardzo interesują. Może kiedyś i o nich napiszę, ale teraz tylko te „prawdziwe” ciężarówki.

Cały rynek w USA jest podzielony teraz na cztery koncerny. Tylko DaimlerChrysler, International Navistar, Paccar i Volvo sprzedają tu ciężarówki tej wielkości. W sumie w pierwszych 11 miesiącach 2006 sprzedali oni razem 257,500 sztuk.

Podział rynku jest następujący:

Największą działkę ma DaimlerChrysler, sprzedający tu głównie Freightliner, ale także trochę ciężarówek Sterling i Western Star. W sumie sprzedał 90 tys. trucków, 35% całej sprzedaży.
Podział na poszczególne marki jest taki: Zdecydowanie najwięcej sprzedaje się Freightlinerów: 71,7 tysiąca sztuk, 28% rynku. Znacznie mniej Sterlingów, 15 tysięcy, 6%. Sprzedaż Western Stara jest niemal symboliczna, 3,1 tysiąca, nieco ponad jeden procent rynku.

Drugi z „wielkiej czwórki” to Paccar, 63,8 tys. aut, prawie 25% rynku. On ma tu dwie marki, Peterbilt i Kenworth. Peterbilt sprzedał 34 tys. aut, 13% rynku, Kenworth 30 tys., 11,5%.


Trzeci z wielkich to Volvo. 53 tys. sprzedanych samochodów, 21% rynku. Podział na ich dwie marki jest niemal idealnie równy: Volvo 27 tys. sprzedanych aut, 10,5%, Mack 26 tysięcy, 10%.

Czwarty, najmniejszy z wielkich, jest International. Sprzedaje on auta tylko pod jedną marką i udało mu się to zrobić w ciągu pierwszych 11 miesięcy niemal 50 tysięcy razy. Mają ponad 19% rynku. Jako marka, nie koncern, International zajmuje drugie, za Freightlinerem, miejsce. International sprzedaje wiele samochodów klasy „baby 8”. To są „małe duże ciężarówki”. Legalnie mogą ciągnąć duże naczepy, ale zazwyczaj mają trochę słabsze silniki, takie 300-400 KM i mniejsze sleepery, albo kabiny bez nich.

W tabeli kolejno marka, ilość sprzedanych aut w listopadzie, w sumie za pierwsze 11 miesięcy i procent rynku USA.

CLASS 8
Freightliner........... 6292___ 71740___ 27.9%
International......... 4164___ 49359___ 19.2%
Peterbilt................ 3108___ 33915___ 13.2%
Kenworth.............. 2865___ 29866___ 11.6%
Volvo.................... 2395___ 27217___ 10.6%
Mack..................... 2093___ 25841___10.0%
Sterling................. 1292 ___ 15172____ 5.9%
Western Star........... 299____3097____ 1.2%
Other......................... 31____ 1297____ 0.5%"

A teraz nowe statystyki. Nie dotyczą one dokładnie tego samego, bo powyżej jest sprzedaż tylko aut należących do "Class 8, czyli powyżej 33 tysięcy funtów łącznej masy pojazdu (ponad 15 ton), a poniżej rejestracja nowych aut wszystkich należących od Class 3 do Class 8 włącznie (czyli od 10 tys funtów; 4,5 tony), ale jakieś porównanie jest.

Wiadomo, że takie firmy jak Peterbilt, Kenworth, Mack, Western Star, czy Volvo produkują tylko duże ciężarówki. Sterling, Freightliner i International mają mniej, albo więcej aut mniejszych, głównie Class 7. Inne w ogóle nie robią aut Class 8, a Ford, czy GMC w większości produkuję coś, co można by nazwać "półciężarówkami".

Pierwsza tabela. Ilość nowych zarejestrowanych samochodów w całym roku 2008. Po kolei rubryki pokazują ile zarejestrowano w grudniu 2008, jaka zmiana w stosunku do grudnia 2007, ile w całym roku 2008 i jaka zmiana w stosunku do 2007. Jak widać, wszędzie minusy, czyli ilość nowych aut zmalała aż o 25%.



A to pierwszy kwartał tego roku. Nie wygląda wcale lepiej. Kolejne kolumny pokazują ilość zarejestrowanych nowych aut w marcu 2009, zmiana w procentach w stosunku do marca 2008 i cały pierwszy kwartał i zmiana w stosunku do pierwszego kwartału 2008. Nie ma minusów, ale są nawiasy, które oznaczają to samo. Liczby w nawiasach to zmiany na gorsze, a zatem w pierwszym kwartale tego roku aż o 40% spadła ilość zarejestrowanych nowych aut.

_________________
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)
Ostatnio zmieniony przez hiob 04-07-09, 01:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Konrad Wilusz 

Dołączył: 09 Lis 2008
Skąd: wrocław
Wysłany: 20-10-09, 21:26   

Ja też lubię statystyki- tylko one mówią prawde! :->
_________________
Kenworth w 900- the best tuck ever made
 
 
hiob 
Administrator


Dołączył: 24 Paź 2007
Skąd: Północna Karolina, USA
Wysłany: 10-11-10, 22:35   

Aktualizacja statystyk, rok 2010, Class 8. Pierwsze osiem miesięcy, do sierpnia włącznie:

1. FREIGHTLINER..................21529.....31,8%
2. INTERNATIONAL...............19799.....29,2%
3. PETERBILT.........................7547.....11,2%
4. KENWORTH........................6819.....10,1%
5. VOLVO..............................5671.......8,4%
6. MACK................................5134........7,6%
7. WESTERN STAR...................704.......1,0%
8. STERLING...........................466........0,7%

PRODUCENCI RAZEM:

DAIMLER BENZ.......33,5%
INTERNATIONAL.....29,2%
PACCAR.................21,3%
VOLVO/MACK.........16,0%

Porównując ze statystykami z 2008 roku, Mercedes utrzymał się na prowadzeniu, choć nieznacznie stracił swój udział na rynku. Sprzedaż Freightlinerów ma się nawet (procentowo) lepiej, ale znacznie mniej sprzedaje się Sterlingów. International, dzięki sukcesowi ProSTARa zwiększył swój udział na rynku, z 19,2 do 29,2%. Paccar radzi sobie dość dobrze, choć stracili 3% udziału rynku. Największe straty poniosło Volvo, ich udział na rynku spadł z 21 do 16%. Aż nie chce się wierzyć, widząc tak dużo aut tej marki na drodze, ale statystyki nie kłamią.
_________________
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)
 
 
 
skrzydlaty 
Administrator

Dołączył: 09 Mar 2010
Skąd: Polska
Wysłany: 10-11-10, 23:31   

hiob napisał/a:
Aż nie chce się wierzyć, widząc tak dużo aut tej marki na drodze, ale statystyki nie kłamią.

Winston Churchill – premier Wielkiej Brytanii powiedział:

Wierzę tylko w te statystyki, które sam sfałszowałem.

A przytoczyłem to nie dlatego, że uważam statystyki za aż tak bezwartościowe, ale czytając je lepiej zachować ostrożność.
:)
Ostatnio zmieniony przez skrzydlaty 10-11-10, 23:35, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Szulc t660 


Dołączył: 13 Paź 2008
Skąd: Polska
Wysłany: 10-11-10, 23:51   

a ja tam się ciesze ze w pełni amerykańskie firmy Peterbilt, Kenworth i International maja się tak dobrze. Freightliner nie przypada mi specjalnie do gustu, tak samo Mack ale ostatnie wersje są coraz lepsze :D Volvo dla mnie ma najlepszy ciągnik na amerykańskim rynku czyli VT 880, i od razu zapytam czy ten model jest nadal produkowany ? Western Star produkuje tez bardzo fajne modele, ale szczerze mówiąc myślałem ze sprzedaje więcej trucków. Sterling słabo ale w tej klasie to nie dziwie się . Hiob a na dzień dzisiejszy jeżeli miał byś mi doradzić by kupić trucka według Ciebie który by był najlepszy? oczywiście chodzi mi o „Class 8” ?
Ostatnio zmieniony przez Szulc t660 11-11-10, 00:30, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
prot 

Dołączył: 06 Kwi 2010
Skąd: Polska
Wysłany: 11-11-10, 01:52   

Cytat:
A przytoczyłem to nie dlatego, że uważam statystyki za aż tak bezwartościowe, ale czytając je lepiej zachować ostrożność.


na pewno jakieś wnioski można wysnuć na ich podstawie.

I tak np. dane, które zaserwował nam Hiob pokazują coś więcej niż tylko wzrosty czy spadki udziału procetnowego w rynku poszczegolnych producentów aut.
Pokazują w jak wielkiej stagnacji jest gospodarka USA.

styczeń - listopad 2008

CLASS 8
Freightliner.............71740
International...........49359
Peterbilt.................33915
Kenworth.............. 29866
Volvo.................... 27217
Mack..................... 25841
Sterling................. 15172
Western Star..........3097


styczeń - sierpień 2010

CLASS 8
Freightliner.............21529
International...........19799
Peterbilt.................7547
Kenworth.............. 6819
Volvo.................... 5671
Mack..................... 5134
Sterling................. 466
Western Star..........704


Te dane nie są zastanawiające. One zatrważają.
Pokazują, że 2008 rok, kiedy to ceny diesla w sierpniu zbliżyły się do blisko 5$ za galon był zaledwie zapowiedzią zapaści ekonomicznej jaka toczy do dnia dzisiejszego USA.
Ten dramatyczny trend spadku sprzedaży nowych cieżarówek oznacza jedno - utratę miejsc pracy przez dziesiątki tysięcy pracowników.
Przecież wiele z ciężarówek Class 8 to nie ciągniki siodłowe, ale wywrotki czy inne pojazdy pracyjące na budowach, przy zwózce drewna etc. Najlepiej to widać na przykładzie Sterlinga który właściwie nie produkuje ciągników long-haul, a właśnie wywrotki i auta pod zabudowy wykorzystywane na budowach.


Niedawno przeglądałem coś na wikipedii i znalazłem ciekawe info nt. sprzedaży dwóch popularnych modeli SUV-ów w USA. Spadki sprzedaży są równie przerażające jak w przypadku ciężarówek.

Total American sales Jeep Grand Cherokee
Year Sales
1999 300,031
2000 271,723
2001 223,612
2002 224,233
2003 207,479
2004 182,313
2005 213,584
2006 139,148
2007 120,937
2008 73,678
2009 50,328

Total American sales Ford Explorer
Year Sales
1999 428,772
2000 445,157
2001
2002 433,847
2003 373,118
2004 339,333
2005 239,788
2006 179,229
2007 137,817
2008 78,439
2009 52,190


hiob napisał/a:
Największe straty poniosło Volvo, ich udział na rynku spadł z 21 do 16%. Aż nie chce się wierzyć, widząc tak dużo aut tej marki na drodze, ale statystyki nie kłamią.


Trzeba wziąć poprawkę na to, że częstotliwość występowania VN-ki na drogach może wynikać z tego, że w latach 2008 i 2009 duże firmy nakupiły ich bardzo bardzo dużo - z tego co słyszałem to Swift dostawał nowe VN-ki po bardzo dużych upustach na jakie nie mógł pozwolić sobie żaden inny producent (cena 1 szt. oscylowała na poziomie 60 tysięcy dolarów). W 2010 roku pojawiły się plotki o opuszczeniu kontynentu amerykańskiego przez Volvo... zapewne też skończyli z tak ryzykowną polityką cenową, co mogło się odbić na spadku sprzedaży... :roll:
Ostatnio zmieniony przez prot 11-11-10, 02:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
hiob 
Administrator


Dołączył: 24 Paź 2007
Skąd: Północna Karolina, USA
Wysłany: 11-11-10, 04:40   

skrzydlaty napisał/a:

Winston Churchill – premier Wielkiej Brytanii powiedział:

Wierzę tylko w te statystyki, które sam sfałszowałem.

A przytoczyłem to nie dlatego, że uważam statystyki za aż tak bezwartościowe, ale czytając je lepiej zachować ostrożność.
:)


To prawda, że statystykami można czasem manipulować, jednak gdy mówimy po prostu o ilości sprzedanych aut, to raczej nie ma miejsca na manipulację. Tu wymowa liczb jest jednoznaczna.

Szulc t660 napisał/a:
a ja tam się ciesze ze w pełni amerykańskie firmy Peterbilt, Kenworth i International maja się tak dobrze.


Jak zauważył prot, to wszystko jest bardzo relatywne. Sprzedaż aut jest bardzo niska. Ja to widzę nawet "po sobie". Po dwudziestu latach zmieniania aut co 4 lata, teraz nie myślę nawet o tym, bo mnie po prostu na to nie stać. Gdy stawki za przewóz towarów nie pójdą w górę, nie zainwestuję w nowe auto.

Cytat:
Volvo dla mnie ma najlepszy ciągnik na amerykańskim rynku czyli VT 880, i od razu zapytam czy ten model jest nadal produkowany ?


Z tego co wiem, nie. Na stronie Volvo nic o nim nie ma, a na www.truckpaper.com najnowsze VT są z roku 2009.

Cytat:
Hiob a na dzień dzisiejszy jeżeli miał byś mi doradzić by kupić trucka według Ciebie który by był najlepszy? oczywiście chodzi mi o „Class 8” ?


Auta dziś są tak podobne, że to jest zawsze kwestia osobistych preferencji. Prostar, T700, 587, Cascadia i VN670 to niemal bliźniaki, albo raczej pięcioraczki. :mrgreen: Można by tu dodać jeszcze Century Class i Columbię, bo są nadal produkowane i z pewnymi zastrzeżeniami T660 i 386.

Podobnie Coronado i LoneStar są do siebie bliźniaczo podobne. Ta sama koncepcja. Kabina normalnego woła roboczego, czyli ProSTARa lub Century Class z wydłużoną maską i chromami, by nadać mu klasyczny wygląd. Podobną ciężarówką był Volvo VT, ale już nie jest oferowany.

Kenworth W900 i Peterbilt 389 to jedyne "prawdziwe klasyki", jakie pozostały na rynku. Freightliner przestał produkować model Classic XL w grudniu 2009.

Volvo VN 780 i 730 i Kenworth Studio Sleeper to najdłuższe sypialnie, więc gdy to dla kogoś jest ważne, niech wybiera tutaj. Studio Sleeper jest oferowany w W900 i T660. T800 chyba już odszedł do historii.

prot napisał/a:
/statystyki/ pokazują w jak wielkiej stagnacji jest gospodarka USA.


To prawda. Wprawdzie nie są to te same miesiące, ale i tak zestawienie ciekawe. Miesięczna sprzedaż w listopadzie 2008 w porównaniu do sierpnia 2010:

Producent...........XI 2008_VIII 2010

Freightliner........... 6292___ 2630
International......... 4164___ 2628
Peterbilt................ 3108___ 957
Kenworth.............. 2865___ 1060
Volvo.................... 2395___ 810
Mack..................... 2093___ 618
Sterling................. 1292 _____ 1
Western Star........... 299____126
Other......................... 31_____0


Cytat:
Te dane nie są zastanawiające. One zatrważają. [...]
Przecież wiele z ciężarówek Class 8 to nie ciągniki siodłowe, ale wywrotki czy inne pojazdy pracyjące na budowach, przy zwózce drewna etc. Najlepiej to widać na przykładzie Sterlinga który właściwie nie produkuje ciągników long-haul, a właśnie wywrotki i auta pod zabudowy wykorzystywane na budowach.


Sterling sprzedał w sierpniu tego roku jeden samochód. Sprawdziłem zatem w Wikipedii i okazuje się, że Daimler przestał produkować samochody tej marki.
_________________
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)
 
 
 
hiob 
Administrator


Dołączył: 24 Paź 2007
Skąd: Północna Karolina, USA
Wysłany: 01-12-10, 15:31   

Aktualizacja statystyk sprzedaży za wrzesień 2010. A ja się uczę robić tabelki. ;-) Przypominam, że to są tylko samochody "Class 8", czyli o całkowitym dopuszczalnym ciężarze ponad 33 tys funtów, albo ponad 15 ton. Nie obejmują więc one małych pojazdów dostawczych, ani średnich ciężarówek.

PRODUCENTSPRZEDAŻ W SIERPNIU SPRZEDAŻ WE WRZEŚNIU SPRZEDAŻ STYCZEŃ - WRZESIEŃ UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU DO WRZEŚNIA
FREIGHTLINER 2 630 3 382 24 902 32,32%
INTERNATIONAL 2 628 1 804 21 603 28,03%
PETERBILT 957 1 358 8 905 11,55%
KENWORTH 1 060 1 151 7 970 10,34%
VOLVO810 781 6 452 8,37%
MACK 618 850 5 984 7,76%
WESTERN STAR 126 75 779 1,01%
STERLING1 0 466 0,60%
INNE0 1 21 0,03%
RAZEM8 830 9 402 77 082 100 %


KONCERN SAMOCHODOWY SPRZEDAŻ STYCZEŃ - WRZESIEŃ UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU DO WRZEŚNIA
DAIMLER BENZ (FREIGHTLINER, WESTERN STAR, STERLING, MERCEDES) 26 147 33,92%
INTERNATIONAL 21 603 28,03%
PACCAR (KENWORTH, PETERBILT) 16 875 21,89%
VOLVO (VOLVO, MACK) 12 436 16,13%


W klasie mniejszych pojazdów, o ciężarze całkowitym 19 500- 33 000 funtów ( 9-15 ton) cały rynek praktycznie zmonopolizowali International i Daimler. Razem opanowali trzy czwarte rynku. "Class 7" to auta w przedziale 22-33 tys funtów (12-15 ton) i tutaj wygląda podział rynku:

PRODUCENT SPRZEDAŻ STYCZEŃ - WRZESIEŃ UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU DO WRZEŚNIA
FREIGHTLINER 10 799 39,13%
INTERNATIONAL 10 741 38,92%
PACCAR (KENWORTH, PETERBILT) 2 793 10,12%
FORD 1 652 5,99%
INNE (CHEVROLET, GMC, HINO, ISUZU, MITSUBISHI FUSO, UD TRUCKS, STERLING) 1 610 5,84%


Class 6, auta od 9 do 12 ton (19 501 - 26 000 funtów):

PRODUCENT SPRZEDAŻ STYCZEŃ - WRZESIEŃ UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU DO WRZEŚNIA
INTERNATIONAL 11 031 48,77%
FREIGHTLINER 4 464 19,74%
FORD 3 929 17,37%
HINO (TOYOTA) 1 713 7,57%
INNE (CHEVROLET, GMC, ISUZU, KENWORTH, PETERBILT, MITSUBISHI FUSO, UD TRUCKS, STERLING) 1 482 6,56%


No i proszę, jak mi pięknie wyszła te tabelki. Gdyby jeszcze ktoś mi podpowiedział, jak je umieścić obok siebie... :mrgreen:
_________________
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)
Ostatnio zmieniony przez hiob 01-12-10, 16:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
hiob 
Administrator


Dołączył: 24 Paź 2007
Skąd: Północna Karolina, USA
Wysłany: 19-12-10, 01:56   

Aktualizacja za październik:

PRODUCENTSPRZEDAŻ W SIERPNIU SPRZEDAŻ WE WRZEŚNIU SPRZEDAŻ W PAŹDZIERNIKU SPRZEDAŻ STYCZEŃ - PAŹDZIERNIK UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU DO PAŹDZIERNIKA
FREIGHTLINER 2 630 3 382 3 128 28 030 32,67%
INTERNATIONAL 2 628 1 804 1 553 23 1563 26,99%
PETERBILT 957 1 3581 177 10 082 11,75%
KENWORTH 1 060 1 151 972 8 942 10,42%
VOLVO810 781 1 133 7 585 8,84%
MACK 618 850 619 6 603 7,70%
WESTERN STAR 126 75 132 911 1,06%
STERLING1 0 0 466 0,54%
INNE0 1 0 21 0,02%
RAZEM8 830 9 402 8 714 85 796 100 %


International idzie od paru miesięcy w dół, za to Volvo miało relatywnie dobry miesiąc. Reszta bez większych zmian.
_________________
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)
Ostatnio zmieniony przez hiob 19-12-10, 01:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
hiob 
Administrator


Dołączył: 24 Paź 2007
Skąd: Północna Karolina, USA
Wysłany: 27-02-11, 16:39   

Są już statystyki sprzedaży za cały 2010 rok. Class 8, czyli auta powyżej 15 ton

PRODUCENT SPRZEDAŻ W GRUDNIU SPRZEDAŻ W 2010 UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU
FREIGHTLINER 3 419 34 708 32,39%
INTERNATIONAL 2 215 26 939 25,14%
PETERBILT 1 722 12 980 12,11%
KENWORTH 1 497 11 621 10,85%
VOLVO 1 213 10 036 9,37%
MACK 1 559 9 209 8,59%
WESTERN STAR 117 1 171 1,09%
STERLING 0 466 0,43%
INNE 0 22 0,02%
RAZEM 11 742 107 152 100 %


KONCERN SAMOCHODOWY SPRZEDAŻ w 2010 UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU
DAIMLER BENZ (FREIGHTLINER, WESTERN STAR, STERLING, MERCEDES) 36 345 34 %
INTERNATIONAL 26 939 25 %
PACCAR (KENWORTH, PETERBILT) 24 601 23 %
VOLVO (VOLVO, MACK) 19 245 18 %


"Class 7" to auta w przedziale 22-33 tys funtów (12-15 ton):

PRODUCENT SPRZEDAŻ w 2010 UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU
INTERNATIONAL 15 333 40 %
FREIGHTLINER 14 262 37 %
PACCAR (KENWORTH, PETERBILT) 4 123 11 %
FORD 2 664 7 %
INNE (CHEVROLET, GMC, HINO, ISUZU, MITSUBISHI FUSO, UD TRUCKS, STERLING) 1 968 5 %
RAZEM 2010 38 350 100 %


Class 6, auta od 9 do 12 ton (19 501 - 26 000 funtów):

PRODUCENT SPRZEDAŻ W 2010 UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU
INTERNATIONAL 12 966 44 %
FREIGHTLINER 6 108 21 %
FORD 5 781 20 %
HINO (TOYOTA) 2 325 8 %
INNE (CHEVROLET, GMC, ISUZU, KENWORTH, PETERBILT, MITSUBISHI FUSO, UD TRUCKS, STERLING) 1 963 7 %
RAZEM 2010 29 143 100 %


_________________
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)
Ostatnio zmieniony przez hiob 14-03-11, 15:57, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
hiob 
Administrator


Dołączył: 24 Paź 2007
Skąd: Północna Karolina, USA
Wysłany: 05-01-12, 01:19   

Aktualizacja za październik:

PRODUCENTSPRZEDAŻ W PAŹDZIERNIKU 2010 SPRZEDAŻ W PAŹDZIERNIKU 2011 SPRZEDAŻ STYCZEŃ - PAŹDZIERNIK 2010 SPRZEDAŻ STYCZEŃ - PAŹDZIERNIK 2011 UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU DO PAŹDZIERNIKA 2010 UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU DO PAŹDZIERNIKA 2011
FREIGHTLINER 3 128 5 692 28 030 41 943 32,67% 31,44%
INTERNATIONAL 1 553 4 259 23 156 28 918 26,99% 21,68%
PETERBILT 1 177 2 35410 082 18 654 11,75% 13,98%
KENWORTH 972 1 990 8 942 17 148 10,42% 12,85%
VOLVO1 133 1 849 7 585 15 140 8,84% 11,35%
MACK 619 1 097 6 603 9 938 7,70% 7,45%
WESTERN STAR 232 181 911 1 641 1,06% 1,23%
INNE0 2 21
(plus 466 Sterlingów)
16 0,02%
(0,54% Sterling)
0,01%
RAZEM8 714 17 424 85 796 133 399 100 % 100 %


Jak widać, wygląda na to, że producenci ciężarówek mają bardzo dobry rok. Wszyscy zwiększają produkcję, ale procentowo International i w mniejszym stopniu Daimler Benz stracili swe udziały. International utracił ponad 5% rynku, Freightliner trochę ponad jeden procent, ale Western Star należący do Mercedesa zdobył ćwierć procenta rynku. Najwięcej zyskał Paccar, zyskując 5% rynku dla swych ciężarówek KW i Pete, oraz Volvo, zdobywając 2,5% rynku. Mack praktycznie bez zmian. W sumie dobra wiadomość dla mnie, gdy zamierzam zmienić pracę. Żeby tylko taki trend się utrzymał, bo jak rynek się ponownie załamie, to ja szybko wyląduję jako bezrobotny.
_________________
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)
 
 
 
MAVERICK27 


Dołączył: 22 Cze 2009
Skąd: PL/IE
Wysłany: 05-01-12, 02:50   

Tylko czy dobre lata wybrałeś? Chyba niechcący pomyliłeś daty.
_________________
Może jednak kiedyś wyruszę w trasę...:-(
 
 
hiob 
Administrator


Dołączył: 24 Paź 2007
Skąd: Północna Karolina, USA
Wysłany: 05-01-12, 03:32   

MAVERICK27 napisał/a:
Tylko czy dobre lata wybrałeś? Chyba niechcący pomyliłeś daty.


Mówisz, że nie jestem prorokiem? :shock: Zdaje się rzeczywiście rozpędziłem się troszkę. :oops: Już poprawiam. :mrgreen:

Jeszcze jedna uwaga. Z tabelki wyrzuciłem statystyki dla Sterlinga. W 2010 roku sprzedali tylko 466 samochodów tej marki, więc je dodałem do "inne". W 2011 już nie sprzedawano nowych aut tej marki.
_________________
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)
 
 
 
hiob 
Administrator


Dołączył: 24 Paź 2007
Skąd: Północna Karolina, USA
Wysłany: 17-02-12, 20:50   

Są już statystyki sprzedaży za cały 2011 rok. Class 8, czyli auta powyżej 15 ton

PRODUCENT SPRZEDAŻ W 2010 SPRZEDAŻ W 2011 UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU w 2010 UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU w 2011
FREIGHTLINER 34 708 52 276 32,39% 30,51%
INTERNATIONAL 26 939 35 928 25,14% 20,97%
PETERBILT 12 980 24 583 12,11% 14,35%%
KENWORTH 11 621 22 577 10,85% 13,18%
VOLVO 10 036 20 955 9,37% 12,23%
MACK 9 209 12 928 8,59% 7,54%
WESTERN STAR 1 171 2 090 1,09% 1,22%
RAZEM 107 152 171 358 100 % 100%
Mercedes ma w sumie 31,7% rynku, Paccar miał bardzo dobry rok, wyprzedził Internationala i ma 27,5% udziałów w sprzedaży, International 21 procent, a Volvo 19,75%
_________________
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)
 
 
 
Kapsiu 


Dołączył: 03 Lut 2010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 17-02-12, 22:29   

Czyli wynika z tego, że Cascadia dosłownie rozjechała VN w sprzedaży nowych aut.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo