FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Bezpieczna strona Zapraszam na forum http://katolik.us i do zapoznania się z REGULAMINEM FORUM oraz FAQ
                      Forum wykorzystuje ciasteczka jeżeli się nie zgadzasz opuść tę stronę!
Święty Michale Archaniele, wspomagaj nas w walce,
a przeciw niegodziwości i zasadzkom złego ducha bądź naszą ochroną.
Niech go Bóg pogromić raczy - pokornie o to prosimy.
A Ty, Wodzu Niebieskich Zastępów, szatana i inne złe duchy,
które na zgubę dusz ludzkich po tym świecie krążą
mocą Bożą strąć do piekła.
Amen.
Charlotte
Warszawa


Poprzedni temat «» Następny temat
Statystyki sprzedaży trucków w USA
Autor Wiadomość
hiob 
Administrator


Dołączył: 24 Paź 2007
Skąd: Północna Karolina, USA
Wysłany: 17-02-12, 23:20   

Kapsiu, Freightliner zawsze sprzedawał więcej aut niż Volvo. Tak było zanim zaczęli produkować Cascadię i tak jest teraz.
_________________
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)
 
 
 
Baboon
[Usunięty]

Wysłany: 18-02-12, 00:09   

Ogromny wzrost sprzedaży w stosunku do 2010 r. Chyba można odtrąbić koniec kryzysu.
 
 
hiob 
Administrator


Dołączył: 24 Paź 2007
Skąd: Północna Karolina, USA
Wysłany: 18-02-12, 11:05   

Baboon napisał/a:
Ogromny wzrost sprzedaży w stosunku do 2010 r. Chyba można odtrąbić koniec kryzysu.


Ale porównując do 2007 ciągle mamy niewielkie ilości. Może więc jeszcze nie trąbmy na pełny gwizdek. Trend jest optymistyczny, zobaczymy, czy się go uda utrzymać w 2012. Jednak faktem jest, że wzrost sprzedaży między 2011, a 2010 jest kolosalny.
_________________
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)
 
 
 
nevesu 

Dołączył: 13 Lut 2011
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 18-02-12, 16:03   

Mnie zadziwia niska sprzedaż Volva do Paccara łącznie - widać, wprowadzenie Paccara MX do gamy, podniosło im sprzedaż, na rzecz trefnego Maxxfroce Internationala.
 
 
hiob 
Administrator


Dołączył: 24 Paź 2007
Skąd: Północna Karolina, USA
Wysłany: 19-02-12, 10:06   

nevesu, zdumiewające jest to, że Paccar sprzedaje tyle klasyków. Na drogach znacznie częściej widuje się T660/W900 niż nowoczesnego T700. Podobnie z Peterbiltami, na oko jeździ więcej 379/389 niż 387/587. Nie mogę nigdzie znaleźć statystyk sprzedaży poszczególnych modeli, ale takie odnoszę wrażenie z obserwacji szos.

Tymczasem w przypadku Freightlinera i Internationala "klasyki" stanowią margines, modele Coronado i LoneStar to niewielki procent ich sprzedaży, a w przypadku Volvo VT880 sprzedawało się tak źle, że zaprzestano jego produkcji. Nowy Coronado, z prostokątnymi światłami i zmienionym kształtem zbiorników paliwa/osłon na akumulatory na pewno nie pomoże im w sprzedaży, bo wygląda dużo gorzej od poprzedniego modelu.
_________________
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)
 
 
 
Kłodex 

Dołączył: 26 Lip 2011
Skąd: Polska
Wysłany: 19-02-12, 20:15   

Czyli Freightliner prowadzi. Spodziewałem się tego ;-)
_________________
Dajemy radę
 
 
nevesu 

Dołączył: 13 Lut 2011
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 20-02-12, 15:17   

hiob, ja mam nawet swoją teorię na ten temat.
Glider kity, Pete sprzedaje tyle 389 bo można tam wstawiać co się tylko podoba, więc jakiś sympatyczny N14 czy 3406 pod maską nowego trucka to niezła sprawa ;-)

Podobno w ostatnim roku-dwóch wzrosła olbrzymio ich sprzedaż, i ledwo się wyrabiają z zamówieniami, trzeba czekać dobre pół roku, na sama budę.

Ciężko mi powiedzieć na temat Kena - nie oferują niestety Glider kitów.

Inna sprawa, że omija się wtedy, któryś z podatków i wychodzi taniej.

Inna ciekawostka, Schneider zamawia w tysiącach obecnie glidery właśnie Ferdka i wsadzają tam stare DD.

International jest w dołku, ich Maxxforce jest niezłą porażką, a teksty w stylu, nie ma miejsca dla O/O nie podniosły im notowań.

Western Star jest bardzo ciekawą propozycją, dostępny nawet jako Glider, tylko jest cholernie ciężki, no i ostatnimi czasy ich jakość spadła (ale i tak jest bardzo dobrze!).

Ferdek jak to ferdek - chyba zawsze był jeden z tańszych i te wielkie firmy kupują sporo, bo się opłaca.

Natomiast sprzedaż klasyków jest też chyba spowodowana nowym prawem, które będzie nakazywać produkcję samochodów zdolnych uzyskiwać wysokie MPG - więc niedługo klasyki odejdą, coś jak w 2006 roku gdzie kupowano masę ciężarówek, żeby nie mieć filtru cząstek stałych.

Poza tym, jak mi ostatnio PolskaJazda tłumaczył - palić to może dużo, byleby się nie psuło, bo wtedy jest porażka.
Ostatnio zmieniony przez nevesu 20-02-12, 15:24, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
skrzydlaty 
Administrator

Dołączył: 09 Mar 2010
Skąd: Polska
Wysłany: 20-02-12, 15:47   

Udało mi się znaleźć:

A glider kit is basically a new truck without an engine, transmission or rear axles.


To dla takich samych lamer'ów jak ja. :-P
 
 
nevesu 

Dołączył: 13 Lut 2011
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 20-02-12, 19:28   

Glider kit to tak jak właśnie piszesz, ciężarówka, minus cały zespół napędowy. Silnik, skzynia, wały, mosty.

Prawo w Stanach jest tak fajnie napisane, że sam właśnie zespół napędowy, jest nieśmiertelny ( ;-) ) a kabina jest wymienna - to właśnie od silnika zależy wszystko.

Tak więc jeżeli zakupisz powiedzmy w tej chwili Petebilta 389 Glider Kit, to zapłacisz około 70 tyś dolarów. Otrzymasz samą budę i ramę - z przednim zawieszeniem, ale bez tylnego.

Teraz w momencie zamówienia możesz zadecydować jaki silnik tam trafi - i fabryka Ci przygotuje okablowanie.

Szukasz używanego motoru, skrzyni, wałów, mostów oraz firmy, która to poskłada.

Efektem twoich działań jest samochód z 2012 roku, który LEGALNIE spełnia normy z roku, z którego jest silnik - jak chcesz to możesz i wrzucić silnik z lat 40.

O co tu chodzi, te nowe motory, z EGR-em, filtrem cząstek stałych, mocznikiem są bardzo, bardzo awaryjne, gdy te starsze wymagały nie wiele pracy - remont co milion mil i heja, niektóre kręcą już 5-6 milion.

Nie jest różowo, California szczególnie chce nowe samochody, ale rezygnując z pewnych stanów, bądź za jakiś czas montując dodatkowe filtry, otrzymujemy w gruncie rzeczy bezawaryjną, tańszą ciężarówkę.
Ostatnio zmieniony przez nevesu 20-02-12, 19:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Baboon
[Usunięty]

Wysłany: 20-02-12, 19:38   

nevesu napisał/a:
O co tu chodzi, te nowe motory, z EGR-em, filtrem cząstek stałych, mocznikiem są bardzo, bardzo awaryjne, gdy te starsze wymagały nie wiele pracy - remont co milion mil i heja, niektóre kręcą już 5-6 milion.


Przeglądając amerykańskie fora o ciężarówkach kilkakrotnie spotkałem się z datę 2003r. który to podobno był początkiem produkcji znacznie gorszych niż poprzednio silników. O to chodziło?
 
 
nevesu 

Dołączył: 13 Lut 2011
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 20-02-12, 19:44   

Tak, dokładnie, 2003 to pierwsze silniki z EGR, więc te z przed tej daty znane są jako PRE-EGR, druga ważna data to 2007 czyli pierwsze filtry cząstek stałych, potem jeszcze był 2010, ale te silniki są obecnie montowane bez większych udziwnień seryjnie ;)
 
 
hiob 
Administrator


Dołączył: 24 Paź 2007
Skąd: Północna Karolina, USA
Wysłany: 30-04-12, 01:20   

Kapsiu napisał/a:
Czyli wynika z tego, że Cascadia dosłownie rozjechała VN w sprzedaży nowych aut.
Freightliner zawsze miał około 1/3 rynku w USA. Tak było gdy produkowali FLD, tak było, gdy ich głównym modelem był Century Class i tak jest teraz. Zdumiewa jednak, że Volvo traci swój procentowy udział rynku i to traci go w sposób dość dramatyczny. A przecież teraz, gdy miałem okazję przejechać się Cascadią i Petem 587 mogę potwierdzić, że VN, moim zdaniem, jest zdecydowanie najlepszym truckiem na amerykańskim rynku. Wyniki sprzedaży za pierwsze dwa miesiące 2012:

PRODUCENT SPRZEDAŻ W LUTYM 2012 SPRZEDAŻ ZA DWA MIESIĄCE 2012 UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU ZA DWA MIESIĄCE
FREIGHTLINER 5760 10 300 34,87%
INTERNATIONAL 2628 6004 20,33%
KENWORTH 2437 4435 15,02%
PETERBILT 2035 4063 13,76%
MACK 1020 2221 7,52%
VOLVO 1354 2114 7,16%
WESTERN STAR 184 398 1,35%
RAZEM 15 418 29 535 100 %


Kenworth wyprzedził Peterbilta, a Mack sprzedał więcej, niż Volvo. Paccar, producent Pete'ów i KW zbliża się do pierwszego miejsca, od lat utrzymywanego przez Mercedesa, produkującego Freightlinery i Western Stary. Gdy wejdą w maju na rynek nowe modele KW T680 i Peterbilt 579 kto wie, czy nie zmieni się nam leader sprzedaży. A Volvo z Mackiem staje się marginalnym graczem. Obie te marki razem sprzedały w tym roku mniej aut aut, niż Kenworth. Jak tak dalej pójdzie, kto wie, czy Volvo nie pójdzie śladem Scanii i nie wycofa się z północnoamerykańskiego rynku. Mam nadzieję, że tak nie będzie i być może wprowadzą jakiś nowy model, by skutecznie powalczyć z konkurencją. Na razie jednak nie wygląda to dla Volvo zbyt różowo.
_________________
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)
Ostatnio zmieniony przez hiob 30-04-12, 01:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
nevesu 

Dołączył: 13 Lut 2011
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 30-04-12, 11:17   

Wiesz Hiobie, gniotsa nie łamiotsa, 387 czy T2000 z początków produkcji mają już po 2 mln mil i nie chcą się zatrzymać do dnia dzisiejszego.

W Volvie nawet porządnego pyrometru nie ma :lol: .
 
 
hiob 
Administrator


Dołączył: 24 Paź 2007
Skąd: Północna Karolina, USA
Wysłany: 30-04-12, 15:59   

nevesu napisał/a:
Wiesz Hiobie, gniotsa nie łamiotsa, 387 czy T2000 z początków produkcji mają już po 2 mln mil i nie chcą się zatrzymać do dnia dzisiejszego.

W Volvie nawet porządnego pyrometru nie ma :lol: .


No, nie wiem... Na drogach widuje się bardzo dużo starych VN-ek. Nie słyszałem, by byłuy z nimi jakieś problemy. A do tego wiele z nich powędrowało za ocean i jeżdżą dziś za Bugiem. ;-)
_________________
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)
 
 
 
nevesu 

Dołączył: 13 Lut 2011
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 30-04-12, 16:27   

Tak samo Ferdków, Kenów i Petów - ich dużą zaletą są po prostu części dostępne dla nas na miejscu. Jednak i tak więcej u Ruskich zobaczysz Ferdynandów.

Co do VN-ki - ja właśnie słyszałem, że są problemy (przyznaje, głównie od ortodoksyjnych wręcz wielbicieli produktów Paccara), poza tym patrząc na właśnie przez Ciebie umieszczone statystyki sprzedaży, nie widać, jakoby istniało na nie olbrzymie zainteresowanie - a plotki mówiące, o tym, że KW ma zacząć wytwarzać Glider Kity na pewno nie pomogą - bo to daje Ferdkowi i Pete'owi duże fora (tak samo WS).

Powiem tak, nie ma jednoznacznej opinii na temat wyższości jednego modelu nad drugim - na pewno Volvo oferuje zdecydowanie bardziej zaawansowane rozwiązania, deska rozdzielcza jest mądrzej zaplanowana, pewne rozwiązania zaczerpnięte z Europy również górują nad Amerykańską technologią.

Z drugiej strony, poprawnie użytkowane od nowości (jeden właściciel - Owner), nawet te "gorsze" aero-trucki nie mają do dzisiaj określonego limitu przebiegu, bo są proste jak budowa cepa - mam przed nosem schemat elektryczny całego 387 i ma on 73 strony z okładką i wszystkimi bajerami :lol: O dziwo, 379 to już prawie 100 stron. Jak umiesz i chcesz to zrobisz wszystko sam - możesz sam go naprawić w szopie, bo tak od zawsze było - Ownerzy w ten sposób muszą konkurować z firmami.

Czy zrobisz to samo w Volvie ? Nowego VNL-a nie zapniesz np. do N14, bo jego komputer jest zbyt skomplikowany.

Z punktu widzenia kierowcy, rzeczywiście, Volvo błyszczy. Jednak będąc ownerem chyba lepiej wybrać coś ze stajni Paccara - komfort można uzyskać wydłużając ramę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo