FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Bezpieczna strona Zapraszam na forum http://katolik.us i do zapoznania się z REGULAMINEM FORUM oraz FAQ
                      Forum wykorzystuje ciasteczka jeżeli się nie zgadzasz opuść tę stronę!
Święty Michale Archaniele, wspomagaj nas w walce,
a przeciw niegodziwości i zasadzkom złego ducha bądź naszą ochroną.
Niech go Bóg pogromić raczy - pokornie o to prosimy.
A Ty, Wodzu Niebieskich Zastępów, szatana i inne złe duchy,
które na zgubę dusz ludzkich po tym świecie krążą
mocą Bożą strąć do piekła.
Amen.
Charlotte
Warszawa


Poprzedni temat «» Następny temat
Statystyki sprzedaży trucków w USA
Autor Wiadomość
patrykq12345 

Dołączył: 07 Kwi 2012
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-04-12, 17:47   

Volvo ma więcej sprzedanych egzemplarzy w miesiąc niż Mack ale Mack ma więcej w 2 miesiące średnio wychodzi że Volvo ma więcej egzemplarzy sprzedanych od Macka o jakieś 200
A co z Otherem i Sterlingiem???
Ostatnio zmieniony przez patrykq12345 30-04-12, 17:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
hiob 
Administrator


Dołączył: 24 Paź 2007
Skąd: Północna Karolina, USA

Wysłany: 26-05-12, 23:16   

nevesu napisał/a:


Co do VN-ki - ja właśnie słyszałem, że są problemy (przyznaje, głównie od ortodoksyjnych wręcz wielbicieli produktów Paccara)


... dlatego takie opinie możemy sobie między bajki włożyć.

Cytat:
poza tym patrząc na właśnie przez Ciebie umieszczone statystyki sprzedaży, nie widać, jakoby istniało na nie olbrzymie zainteresowanie


Zaczekajmy do końca roku. W marcu Volvo sprzedało więcej aut niż KW i Pete, niemal tyle, co International.


Cytat:
Nowego VNL-a nie zapniesz np. do N14, bo jego komputer jest zbyt skomplikowany.


:shock: :?: :-?

Nie rozumiem. Przecież Volvo większość swoich aut sprzedaje z silnikami Cumminsa. A nowego niczego nie można "zapiąć" do starego silnika, bo jest to nielegalne. Wyjątkiem są tu glidery.

Cytat:
Z punktu widzenia kierowcy, rzeczywiście, Volvo błyszczy. Jednak będąc ownerem chyba lepiej wybrać coś ze stajni Paccara - komfort można uzyskać wydłużając ramę.


Tego nikt nie zrobi, ze względu na koszty. zwłaszcza operacyjne. Dłuższa rama to większe opory powietrza, a zatem większe spalanie.

patrykq12345 napisał/a:

A co z Otherem i Sterlingiem???


Other to znaczy po prostu "Inne". Ze względu na to, że tych innych jest po trzech miesiącach trzy sztuki, pominąłem je zupełnie. Pewnie to te Actrosy, które widuje się w Oregonie. :-D

Sterling także już nie istnieje. Mercedes zawiesił ich produkcję, ze względu na znikomą i wciąż spadającą sprzedaż. Natomiast wkrótce powinny się pojawić Caterpillary. Już ich widziałem kilka na drodze, więc produkcja już ruszyła.
_________________
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)
 
 
 
hiob 
Administrator


Dołączył: 24 Paź 2007
Skąd: Północna Karolina, USA

Wysłany: 26-05-12, 23:29   



PRODUCENT SPRZEDAŻ W MARCU 2012 SPRZEDAŻ ZA TRZY MIESIĄCE 2012 UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU ZA TRZY MIESIĄCE
FREIGHTLINER 5023 15 323 32,71%
INTERNATIONAL 3086 9090 19,40%
KENWORTH 2396 6831 14,58%
PETERBILT 2340 6403 13,67%
VOLVO 2915 5029 10,74%
MACK 1365 3586 7,66%
WESTERN STAR 182 580 1,24%
RAZEM 17 308 46 845 100 %


Jak widać Volvo miało bardzo dobry miesiąc. Jedyny producent, który polepszył wyniki w stosunku do lutego, zarówno gdy chodzi o ilość sprzedanych aut, jak i o procentowy udział na rynku. I dotyczy to także, choć w mniejszym zakresie, marki Mack.
_________________
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)
 
 
 
BS3S
[Usunięty]

Wysłany: 09-03-13, 13:09   

Możemy dalej kontynuować ten temat ??

http://www.thetrucker.com...anuary2012.aspx
 
 
hiob 
Administrator


Dołączył: 24 Paź 2007
Skąd: Północna Karolina, USA

Wysłany: 21-03-13, 04:18   

BS3S napisał/a:
Możemy dalej kontynuować ten temat ??
Jasne. Tak wyglądają statystyki za cały 2012 rok, w porównaniu do ubiegłych lat: Class 8, czyli auta powyżej 15 ton

PRODUCENT SPRZEDAŻ W 2010 SPRZEDAŻ W 2011 SPRZEDAŻ W 2012 UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU w 2010 UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU w 2011 UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU w 2012
FREIGHTLINER 34 708 52 276 63 975 32,39% 30,51% 32,86%
INTERNATIONAL 26 939 35 92834 824 25,14% 20,97% 17,88%
PETERBILT 12 980 24 58327 255 12,11% 14,35%% 14,00%
KENWORTH 11 621 22 57727 778 10,85% 13,18%14,27%
VOLVO 10 036 20 95520 921 9,37% 12,23%10,74%
MACK 9 209 12 928 17 327 8,59% 7,54%8,90%
WESTERN STAR 1 171 2 090 2 623 1,09% 1,22%1,35%
RAZEM 107 152 171 358194 715 100 % 100%100 %


Jak widać, cały rok był nieznacznie lepszy od 2011, Freightliner odzyskał procentowo to, co stracił w 2011. International nadal idzie w dół, już jest najmniejszym amerykańskim koncernem produkującym duże ciężarówki, a jeszcze w 2010 był drugi, po Mercedesie. Paccar nieznacznie w górę i Kenworth wyprzedził Peterbilta, a Volvo utrzymało swoją procentową pozycję na rynku dzięki wzrostowi sprzedaży ciężarówek Mack - które głównie służą jako podwozia pod wywrotki, śmieciarki, cementowozy, pojazdy z dziennymi kabinami, itp.

KONCERN SAMOCHODOWY SPRZEDAŻ w 2012 UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU w 2012 ( 2010)
DAIMLER BENZ (FREIGHTLINER, WESTERN STAR) 66 598 34,21% (34%)
PACCAR (KENWORTH, PETERBILT) 55 033 28,27% (23%)
VOLVO (VOLVO, MACK) 38 248 19,64% (18%)
INTERNATIONAL 34 824 17,88% (25%)
_________________
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)
Ostatnio zmieniony przez hiob 21-03-13, 04:42, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
hiob 
Administrator


Dołączył: 24 Paź 2007
Skąd: Północna Karolina, USA

Wysłany: 23-05-13, 07:42   

Są już wyniki sprzedaży za pierwszy kwartał 2013. Ciekawie wygląda porównanie z pierwszym kwartałem ubiegłego roku. Freightliner miażdży konkurencję - już 42% sprzedanych aut to Freightlinery, a rok temu było to tylko 32%. Także w liczbach bezwzględnych ich sprzedaż wzrosła. International traci szybko swój udział w rynku i już mają jedynie niecałe 15%, a rok temu mieli niemal 20. Paccar ma około 25%, przed rokiem mieli 28, a zatem niewielki spadek. Volvo z Mackiem też stracili swoje udziały w rynku. Przed rokiem było to ponad 18%, dziś jest mniej, niż 16, a Volvo w marcu osiągnęło mizerną wielkość 1110 sprzedanych pojazdów. Western Star tradycyjnie zajmuje ostatnie miejsce, ale przynajmniej ich sprzedaż rośnie i jak tak dalej pójdzie, kto wie, czy za rok -dwa nie zaczną sprzedawać więcej aut, niż konkurencja.

PRODUCENT SPRZEDAŻ W MARCU 2013 SPRZEDAŻ ZA TRZY MIESIĄCE 2013 UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU ZA TRZY MIESIĄCE
FREIGHTLINER 5061 16 335 42,10%
INTERNATIONAL 1918 5728 14,76%
KENWORTH 1739 4715 12,15%
PETERBILT 1862 5080 13,09%
VOLVO 1110 3413 8,8%
MACK 1121 2762 7,12%
WESTERN STAR 286 765 1,97%
RAZEM 13 101 38 805 100 %
_________________
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)
 
 
 
Adam1067 

Dołączył: 19 Mar 2012
Skąd: Lębork
Wysłany: 28-08-13, 20:04   

Można wiedzieć na jakiej stronie są podane statystyki sprzedaży?
 
 
 
hiob 
Administrator


Dołączył: 24 Paź 2007
Skąd: Północna Karolina, USA

Wysłany: 29-08-13, 02:18   

Adam1067 napisał/a:
Można wiedzieć na jakiej stronie są podane statystyki sprzedaży?
Ja je mam z papierowej wersji miesięcznika HDT - Heavy Duty Trucking. Jest też elektroniczna wersja tego periodyku, http://www.truckinginfo.com/ ale nie wiem, czy tam te z są te dane. A w ostatniej gazecie są już statystyki za pół roku i wyglądają tak:

PRODUCENT SPRZEDAŻ ZA TRZY MIESIĄCE 2013 SPRZEDAŻ ZA SZEŚĆ MIESIĘCY 2013 UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU
FREIGHTLINER 16 335 33 439 38,96%
INTERNATIONAL 5728 12 236 14,25%
PETERBILT 5080 11 598 13,51%
KENWORTH 4715 11 388 13,27%
VOLVO 3413 8754 10,20%
MACK 2762 6889 8,03%
WESTERN STAR 765 1519 1,77%
RAZEM 38 805 85 840 100 %


Gdy porównamy nie konkretne marki, ale koncerny, to po pół roku wygląda to tak:

PRODUCENT SPRZEDAŻ ZA SZEŚĆ MIESIĘCY 2013 UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU
DAIMLER 34 958 40,73%
PACCAR 22 986 26,78%
VOLVO 15 643 18,23%
INTERNATIONAL 12 236 14,25%


A to porównanie z pierwszym półroczem roku 2010:

PRODUCENT UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU W 2010 UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU W 2013
DAIMLER 33,93% 40,73%
PACCAR 21,89% 26,78%
VOLVO 16,13% 18,23%
INTERNATIONAL 28,03% 14,25%


Widać więc wyraźnie, że największym przegranym w ciągu ostatnich trzech lat jest International, który stracił połowę rynkowego udziału. Najwięcej w bezwzględnych liczbach zyskał Daimler - Freightliner, ale procentowo najlepszy wynikł osiągnął Paccar. Sprzedaż Daimlera w 2013 to 120% w porównaniu do pierwszego półrocza 2010, Paccara 122%, Volva z Mackiem 113%, a Internationala 51%.
_________________
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)
 
 
 
Mibars 

Dołączył: 19 Sie 2011
Skąd: Okolice Wawy
Wysłany: 29-08-13, 21:47   

Hiobie, jakieś podejrzenia dlaczego Int'l tak traci? Skupili się na produkcji dla wojska? Brak nowej ciężarówki? Kiepska sprzedaż Lone Stara?
 
 
hiob 
Administrator


Dołączył: 24 Paź 2007
Skąd: Północna Karolina, USA

Wysłany: 30-08-13, 08:39   

Mibars napisał/a:
Hiobie, jakieś podejrzenia dlaczego Int'l tak traci? Skupili się na produkcji dla wojska? Brak nowej ciężarówki? Kiepska sprzedaż Lone Stara?


LoneStar praktycznie nigdy się nie liczył, to była marginalna sprzedaż. Nikt rozsądny nie będzie płacił tysięcy dolarów ekstra za odrobinę chromu, a tylko tym się LoneStar różni od ProStara. Podobnie było z Volem VT 880. Praktycznie to samo auto co VN 780, a cena 10 tys większa, więc sprzedaż była tak mała, że Volvo przestało ten model produkować.

Gdy jeździłem dla US Xpress chciałem dostać ProStara, ale sam dyspozytor powiedział mi, że tylko mi się tak wydaje, że chcę to auto - same problemy. US Xpress kupił ich trochę, ale szybko się wycofali z używania aut tej marki, z powodu słabej jakości, problemów z silnikami itp. Pewnie i inne firmy miały podobne problemy, więc sprzedaż im regularnie spada.
_________________
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)
 
 
 
Mibars 

Dołączył: 19 Sie 2011
Skąd: Okolice Wawy
Wysłany: 30-08-13, 10:20   

Z tego, co zauważyłem, to używają swoich własnych silników i dopiero niedawno wprowadzili do oferty silnik Cummingsa. Odkryłem też ciekawostkę, że ten niesławny (ciągłe awarie) silnik Forda PowerStroke 6,4L to tak naprawdę MaxxForce 7... Z tego, co widzę, to "ciężarówkowy" MaxxForce 13 też do niezawodnych się nie zalicza...

Sam fakt, że na hasło "MaxxForce" pierwsze co wyskakuje to lokalizator autoryzowanych serwisów nie wróży niczego dobrego...
 
 
hiob 
Administrator


Dołączył: 24 Paź 2007
Skąd: Północna Karolina, USA

Wysłany: 21-11-13, 18:11   

Wyniki sprzedaży za pierwsze trzy kwartały, do września 2013.

PRODUCENT SPRZEDAŻ ZA TRZY MIESIĄCE 2013 SPRZEDAŻ ZA SZEŚĆ MIESIĘCY 2013 SPRZEDAŻ ZA DZIEWIĘĆ MIESIĘCY 2013 UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU
FREIGHTLINER 16 335 33 439 49 493 37,33%
INTERNATIONAL 5728 12 236 19 326 14,58%
KENWORTH 4715 11 388 18 513 13,96%
PETERBILT 5080 11 598 17 499 13,20%
VOLVO 3413 8754 14 306 10,79%
MACK 2762 6889 11 198 8,45%
WESTERN STAR 765 1519 33 439 1,68%
RAZEM 38 805 85 840 132 593 100 %


Gdy porównamy nie konkretne marki, ale koncerny, to po pół roku wygląda to tak:

PRODUCENT SPRZEDAŻ ZA DZIEWIĘĆ MIESIĘCY 2013 UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU PO 9 MIES (PO 6 MIES)
DAIMLER 51 718 39,015 (40,73%)
PACCAR 36 012 27,16% (26,78%)
VOLVO 25 504 19,24% (18,23%)
INTERNATIONAL 19 326 14,58% (14,25%)
_________________
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)
 
 
 
Jacek
[Usunięty]

Wysłany: 19-01-14, 20:38   

Tak się wtrącę do tematu..
Może warto udoskonalić te statystyki wprowadzając jeszcze dodatkowo wyniki/statystyki awaryjności poszczególnych marek?
Może w taki sposób znajdzie się też powiązanie i odpowiedzi na niską pozycję Vovlo jak i International-a?
Nie potrafię znaleźć takich raportów awaryjności trucków w USA - może komuś to się udało i by tutaj zamieścił?
 
 
hiob 
Administrator


Dołączył: 24 Paź 2007
Skąd: Północna Karolina, USA

Wysłany: 26-02-14, 07:31   

Wyniki sprzedaży za cały rok 2013.

PRODUCENT SPRZEDAŻ ZA TRZY MIESIĄCE 2013 SPRZEDAŻ ZA SZEŚĆ MIESIĘCY 2013 SPRZEDAŻ ZA DZIEWIĘĆ MIESIĘCY 2013 SPRZEDAŻ ZA CAŁY ROK 2013 UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU
FREIGHTLINER 16 335 33 439 49 493 67 568 36,57%
INTERNATIONAL 5728 12 236 19 326 26 55514,37%
KENWORTH 4715 11 388 18 513 25 943 14,04%
PETERBILT 5080 11 598 17 499 24 717 13,38%
VOLVO 3413 8754 14 306 20 658 11,18%
MACK 2762 6889 11 19816, 289 8,82%
WESTERN STAR 765 1519 2 200 3 008 1,63%
RAZEM 38 805 85 840 132 593 184 784 100 %


Gdy porównamy nie konkretne marki, ale koncerny, to po roku wygląda to tak:

PRODUCENT SPRZEDAŻ W 2013 UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU
DAIMLER 70 576 36,59%
PACCAR 50 660 27,42%
VOLVO 36 947 20 %
INTERNATIONAL 26 555 14,37 %

jacek79 napisał/a:
Tak się wtrącę do tematu.. Może warto udoskonalić te statystyki wprowadzając jeszcze dodatkowo wyniki/statystyki awaryjności poszczególnych marek? Może w taki sposób znajdzie się też powiązanie i odpowiedzi na niską pozycję Vovlo jak i International-a? Nie potrafię znaleźć takich raportów awaryjności trucków w USA - może komuś to się udało i by tutaj zamieścił?
Niestety ja także nie wiem gdzie takie statystki odszukać.
_________________
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)
Ostatnio zmieniony przez hiob 28-04-14, 05:33, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Jacek
[Usunięty]

Wysłany: 27-02-14, 21:25   

Znalazłem jedynie wykaz kampanii serwisowych na różne marki. Są ciekawe.
http://www.faqs.org/car/freightliner-cascadia/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo