FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Bezpieczna strona Zapraszam na forum http://katolik.us i do zapoznania się z REGULAMINEM FORUM oraz FAQ
                      Forum wykorzystuje ciasteczka jeżeli się nie zgadzasz opuść tę stronę!
Święty Michale Archaniele, wspomagaj nas w walce,
a przeciw niegodziwości i zasadzkom złego ducha bądź naszą ochroną.
Niech go Bóg pogromić raczy - pokornie o to prosimy.
A Ty, Wodzu Niebieskich Zastępów, szatana i inne złe duchy,
które na zgubę dusz ludzkich po tym świecie krążą
mocą Bożą strąć do piekła.
Amen.
Charlotte
Warszawa


Poprzedni temat «» Następny temat
Peterbilt 579
Autor Wiadomość
nevesu 

Dołączył: 13 Lut 2011
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 24-03-12, 08:18   Peterbilt 579

Nie chce wrzucać tutaj zdjęć, sami zobaczcie
http://www.peterbiltlegend.com/579/
Z ciekawostek - przód na tarczach w standardzie.
Ostatnio zmieniony przez nevesu 24-03-12, 08:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
hiob 
Administrator


Dołączył: 24 Paź 2007
Skąd: Północna Karolina, USA
Wysłany: 25-03-12, 01:46   Re: Peterbilt 579

nevesu napisał/a:

Z ciekawostek - przód na tarczach w standardzie.


Peterbilt jest pierwszą amerykańską firmą, która od aut sprzedawanych jako "model 2012" we wszystkich pojazdach oferuje, jako standardowe wyposażenie, hamulce tarczowe. Ciekawe, czy także w tym, którym ja jeżdżę, muszę tam zajrzeć. :mrgreen:
_________________
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)
 
 
 
nevesu 

Dołączył: 13 Lut 2011
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 25-03-12, 07:38   

Niby fajnie, ale dwie sprawy :
- dobrze by było mieć naczepę też na tarczach, bo zestaw będzie miał tendencję do "scyzorykowania"
- podobno chociażby utility ma spore problemy z trwałością układów hamulcowych na tarczach i szczególnie dla O/O dealerzy wciąż polecają bębny.

No ale, pożyjemy zobaczymy.
 
 
hiob 
Administrator


Dołączył: 24 Paź 2007
Skąd: Północna Karolina, USA
Wysłany: 25-03-12, 08:16   

nevesu napisał/a:
Niby fajnie, ale dwie sprawy :
- dobrze by było mieć naczepę też na tarczach, bo zestaw będzie miał tendencję do "scyzorykowania"


O to już się troszczy elektronika. ABS w praktyce wyeliminował to niebezpieczeństwo, poza naprawdę ekstremalnymi sytuacjami. Ale w takich to i tarcze w naczepie nie pomogą. Naczepa zresztą hamuje dość symbolicznie. Praca, którą miałem mieć, polegająca na rozwożeniu nowych ciągników, to jazda zestawem, w którym hamuje tylko ciągnik, a nigdy nie słyszałem, by tam były problemy z łamaniem się przy hamowaniu.

Ja sam, jeszcze jako młody kierowca, miałem awarię układu hamulcowego ciągnika i wymyśliłem sobie, że "rozkręcę" hamulce w ciągniku i dojadę na bazę hamując tylko naczepą. Eksperyment trwał do pierwszego skrzyżowania, przez które przejechałem na czerwonym świetle, rysując za sobą dwie czarne krechy. Na szczęście ruch był minimalny i nikogo poza mną na drodze nie było. Zatrzymałem się kilkadziesiąt metrów za skrzyżowaniem i zadzwoniłem do szefa, że potrzebuję mechanika, bo nie da się w ogole jechać. Skuteczność hamowania samą naczepą jest praktycznie równa zero. Niezależnie od tego, czy ma tarcze, czy bębny.

Cytat:
- podobno chociażby utility ma spore problemy z trwałością układów hamulcowych na tarczach i szczególnie dla O/O dealerzy wciąż polecają bębny.


Możesz podać źródło tej informacji? Jakieś obiektywne dane?
_________________
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)
Ostatnio zmieniony przez hiob 25-03-12, 08:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
nevesu 

Dołączył: 13 Lut 2011
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 25-03-12, 10:54   

Mówił mi to nie dalej jak wczoraj PolskJazda, którego znajomy jest jednym z dealerów Utility w Kalifornii.

Odnośnie pierwszego, chylę czoła przed doświadczeniem, ja mogę tylko teoretyzować ;-)
 
 
hiob 
Administrator


Dołączył: 24 Paź 2007
Skąd: Północna Karolina, USA
Wysłany: 26-03-12, 00:23   

nevesu napisał/a:
Mówił mi to nie dalej jak wczoraj PolskJazda, którego znajomy jest jednym z dealerów Utility w Kalifornii.


No właśnie. Ja zawsze sceptycznie podchodzę do takich źródeł. Gdybym znał jakieś konkretne statystyki, to można by w nie uwierzyć, ale jakieś źródło z trzeciej ręki, nie bardzo wiadomo kto, nie wiadomo ile tych naczep sprzedał ... no po prostu nie wiadomo nic, poza tym, że Ty mówisz, że Polska Jazda powiedział, że jemu powiedział jakiś "jeden z dealerów", że takie naczepy mają problemy.

Z drugiej strony (i z innej beczki) nasza firma, US Xpress, wraca do manualnych skrzyń biegów, bo miała za dużo problemów z automatami, a wydawałoby się, że w takiej firmie, gdzie jest wielu uczących się kierowców automaty będą doskonałym rozwiązaniem. Najwyraźniej jednak się nie sprawdziły, mimo, że np. w moim trucku skrzynia i sprzęgło działają po 110 tys mil dużo gorzej, niż działały w Volvo po 800 tys. Nie wiem jednak ilu kierowców przede mną "testowało" ten samochód.
_________________
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)
 
 
 
JJacek 
Administrator

Dołączył: 17 Maj 2011
Skąd: Polska, Mazowieckie
Wysłany: 19-01-13, 19:32   

Filmy przedstawiające Peterbilta 579

_________________
Spalanie - Motostat.pl
Ostatnio zmieniony przez JJacek 19-01-13, 19:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JJacek 
Administrator

Dołączył: 17 Maj 2011
Skąd: Polska, Mazowieckie
Wysłany: 18-02-18, 11:05   

http://www.peterbilt.com/products/on-highway/579/ Peterbilt wraca co dużych kabin, śmiesznie wygląda ta kabina, inaczej niż poprzednie generacje
_________________
Spalanie - Motostat.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo