FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Bezpieczna strona Zapraszam na forum http://katolik.us i do zapoznania się z REGULAMINEM FORUM oraz FAQ
                      Forum wykorzystuje ciasteczka jeżeli się nie zgadzasz opuść tę stronę!
Święty Michale Archaniele, wspomagaj nas w walce,
a przeciw niegodziwości i zasadzkom złego ducha bądź naszą ochroną.
Niech go Bóg pogromić raczy - pokornie o to prosimy.
A Ty, Wodzu Niebieskich Zastępów, szatana i inne złe duchy,
które na zgubę dusz ludzkich po tym świecie krążą
mocą Bożą strąć do piekła.
Amen.
Charlotte
Warszawa


Poprzedni temat «» Następny temat
TOUR DE USA! Archiwalne posty.
Autor Wiadomość
Huka 


Dołączył: 24 Paź 2007
Skąd: Białystok
Wysłany: 19-02-09, 22:04   

Cytat:
psy w niemal każdym domku. Niektóre raczej groźnie wyglądają, a płotki niezbyt wysokie, ale żaden nie chciał mi pokazać jak się przez nie przeskakuje. Bogu dzięki!


Ten był całkiem blisko :-)
To jest jeden z głównych powodów wyjazdów ludzi do USA, takiej drogi, takiego pustkowia nie znajdziesz w europie...a wracają do tematu czy ta skała jest naturalna??
 
 
Konrad Wilusz 

Dołączył: 09 Lis 2008
Skąd: wrocław
Wysłany: 19-02-09, 22:28   

Hiobie, byłeś we wnętrzu lonestara. Jak oceniasz jego funkcjonalność w porównaniu np. z Twoim Volvo? I czy zamieniłbyś Volvo na Lonestara?
_________________
Kenworth w 900- the best tuck ever made
 
 
hiob 
Administrator


Dołączył: 24 Paź 2007
Skąd: Północna Karolina, USA
Wysłany: 20-02-09, 00:46   

Huka napisał/a:
... czy ta skała jest naturalna??


Jak najbardziej. Tam jest sporo takich dziwnie wyglądających skałek. Wyrastających z płaskowyżu, jak wysepki z morza.

Konrad Wilusz napisał/a:
Hiobie, byłeś we wnętrzu lonestara. Jak oceniasz jego funkcjonalność w porównaniu np. z Twoim Volvo? I czy zamieniłbyś Volvo na Lonestara?


To jest mniejsze auto, więc porównanie nie jest zbyt fair. Jego trzeba by porównać z Vovlo VN 630. Widziałem dwa LoneStary, jeden mający normalne wnętrze z Prostara, z dwoma łóżkami i drugi z sofą, parkietem itd. Ten pierwszy to typowe wyposażenie w tej klasie aut, w zasadzie identyczne z tym, jakie ma VN 630, czy Freightliner Cascadia. Takie jak w moim aucie minus 25 cm powierzchni i niższy sufit. A więc węższe szafki, węższe i nieskładane łóżko i w ogóle mniej szafek.

Ta druga wersja mi się zdecydowanie bardziej podobała. Ponieważ ma tylko jedno łóżko, to ma u góry dodatkowe półki. Na dole ma sofę-fotel, na którym może siedzieć do czterech osób. Z szafek wysuwa się składany stolik do jedzenia z jednej strony, a z drugiej stoliczek pod komputer. Natomiast do spania służy łóżko składane w tylnej ścianie sleepera. Po prostu na dzień jest częścią tylnej ściany sleepera, tworząc oparcie sofy, na noc opuszcza się ja w dół, gdzie tworzy normalne duże łóżko. Zrobiłem jakiś film, to jak dotrę do domu, może mi się uda go zamieścić przed Wielkim Postem. Nie uważam, by było to rozwiązanie lepsze niż w VN 780, bo w sumie jest tam dużo mniej miejsca, ale jest to pomyślane dobrze. Chyba raczej pod kątem kierowców z Peterbiltów, bo oni są przyzwyczajeni do małuch kabinek i składanych łóżek. :-D

Na koniec porcja caboverów z Meksyku. To oczywiście International:



I mówiąc o Meksyku... to poniższe auto tam jest sprzedawane jako Chevrolet, ale w Europie to chyba Opel Corsa? W Stanach nie ma ich wcale, ale ten przyjechał z Meksyku:

_________________
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)
 
 
 
fliper_nx


Dołączył: 09 Sty 2008
Skąd: wroclaw.pl
Wysłany: 20-02-09, 01:25   

http://www.fotosik.pl/sho...4e00f52cf90848a
To Hasiorek :mrgreen: ?!

Tak Hiobie bardzo podobnie u nas wygląda Opel Corsa :P .
_________________
Volvo VN 780 by "Fliper_nx Garage" - [modelarstwo]
 
 
hiob 
Administrator


Dołączył: 24 Paź 2007
Skąd: Północna Karolina, USA
Wysłany: 20-02-09, 05:55   

Jeszcze jedna porcja caboverów w świetle zachodzącego słońca. Tym razem obok Internationala pojawił się KW K100:



A wracając do LoneStara, to wysyłam jakieś filmy na youtube, ale nie wiem, czy się uda. Po czterech godzinach poszło 30% filmu, tak błyskawiczne mam tu połączenie z netem. Jak coś nie przerwie, to w południe polskiego czasu może się pierwszy film pojawi na youtube. Ale jak znam życie, to w momencie jak będę miał wysłane 95% filmu, coś mi przerwie połączenie. :-)

Miałem dziś jechać do Tennessee, ale w ostatniej chwili odwołali ładunek. Jutro ma być do Alabamy, ale nie jest jeszcze potwierdzony, więc też specjalnie nie wierzę, że się ziści. Będziemy czegoś szukać, bo jutro piątek i choć pogoda w El Paso piękna, wolałbym jednak gdzieś pojechać.

PS. Udało się, są trzy nowe filmy na youtube:

Mexican Trucks; LoneStar 1; LoneStar 2

I zaczęli mnie ładować, a więc jednak jedziemy do Alabamy.
_________________
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)
Ostatnio zmieniony przez hiob 20-02-09, 18:15, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
tomasw90 

Dołączył: 18 Mar 2008
Skąd: Polska
Wysłany: 20-02-09, 21:50   

Hiob jak tak patrze, i patrze, nie moge sie nadziwic co widze na tych zdjeciach, zazdroszcze Ci, chociaz pewnie nie mam czego, bo to tylko tak pieknie wyglada, ale powiem szczerze ze chcial bym byc czasem na Twoim miejscu, budzic sie w wiosenny poranek w Luizjanie, przemierzac texas taka ciezarowka, albo jezdzic na grance z meksykiem. Pozdrawiam i Wielki Szacun dla Ciebie za to co robisz.
 
 
tomek_46 


Dołączył: 24 Paź 2007
Skąd: Jedlnia
Wysłany: 20-02-09, 23:31   

W Meksyku nie ma chyba tak liberalnych przepisów odnośnie długości zestawu bo na zdjęciach same cabovery. CZy może akurat tak się złożyło?
 
 
hiob 
Administrator


Dołączył: 24 Paź 2007
Skąd: Północna Karolina, USA
Wysłany: 21-02-09, 10:16   

tomek_46 napisał/a:
W Meksyku nie ma chyba tak liberalnych przepisów odnośnie długości zestawu bo na zdjęciach same cabovery. CZy może akurat tak się złożyło?


To wynika raczej z ceny, niż z przepisów o długości zestawu. Meksykanie są biedniejsi, a ceny używanych caboverów po zmianie przepisów w USA spadły niemal do zera, stąd taka ich popularność za południową granicą. U nich są także ciężarówki "z nosem", ale tym nie robię zdjęć, bo takich jest wiele z tej strony granicy. A te "meksykańskie" zwykle są zniszczone, brudne, z małymi sypialniami. Fotografuję cabovery, bo ich już prawie nie ma w Stanach i jest to ostatnia okazja. Te auta mają po 15-20 lat, więc za 10-15 lat znikną zupełnie.

Jeszcze będzie kilka fotek caboverów z Meksyku, ale na razie jak najbardziej amerykańska sztuka:



I wracamy do naszych meksykańskich Internationali. Do tego niebieskiego wlazłem. Dwa łóżka, za fotelami trochę podłogi, ale bardzo niepraktycznie umieszczonej, bo trzeba przejść przez wysoki „doghouse”, pokrywę silnika, by tam stanąć. Nad siedzeniami, z przodu, schowek, tak więc nad kierowcą jest normalny sufit, jak w zwykłym samochodzie. W sumie raczej niekorzystne wrażenie. Pewnie, że dla dwóch kierowców dużo więcej miejsca, ale nawet najuboższy conventional, z małym sleeperem, jest praktyczniejszy, bo nie ma tego wielkiego tunelu-pokrywy silnika we wnętrzu.



Oryginalne Garbusy były produkowane w Meksyku jeszcze kilka lat temu, dlatego dość często można spotkać tu egzemplarze w bardzo dobrym stanie. Nawet było popularne przebijanie numerów ze starych amerykańskich egzemplarzy, by je można było legalnie wwieź do USA. Po prostu VW garbus nie może przejść przez przepisy o bezpieczeństwie pojazdów na drogach. Nie ma poduszek powietrznych, crush test pokazuje, że ma niebezpieczną strukturę nadwozia itd. Ale jak ktoś kupi w USA 40-letniego garbusa, za grosze, nie na chodzie, wytnie te części samochodu, które mają numery silnika, wspawa je do nowego meksykańskiego auta, to legalnie (no, powiedzmy półlegalnie) ma auto z 1968 roku, a takie nie musi być kompatybilne ze współczesnymi przepisami. Myślę, że ten może być tego typu prywatnym importem z Meksyku:

_________________
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)
 
 
 
hiob 
Administrator


Dołączył: 24 Paź 2007
Skąd: Północna Karolina, USA
Wysłany: 21-02-09, 10:20   

Jeszcze jeden LoneStar. Tym razem nie u dealera, ale już normalnie pracujący dla firmy Landstar. Prawdę mówiąc w tym środowisku, na parkingu truckstop, zrobił na mnie dużo lepsze wrażenie. Raz, że nowy, czysty, masa chromów, a w koło auta starsze, brudne i mniej błyszczące, ale także sam kształt na tle tych „ugrzecznionych” i nudnych trucków prezentuje się wesoło, kolorowo i wyzywająco. Zamieszczam wszystkie zdjęcia, bez selekcji, mimo, że wiele niemal identycznych, a każdy sam sobie wybierze, które by chciał obejrzeć. Albo wrzucić na jakiś czas jako tapetkę do swego kompa. ;-)



A to ProStar, czyli auto będące podstawą LoneStara. Wnętrza tych aut, przynajmniej w niektórych wersjach, są identyczne. Na zewnątrz jednak ProStar wygląda całkiem blado przy swoim młodszym bracie:



Volvo VN z dużą sypialnią i jeszcze jeden Meksykanin koło mojego Volvo.



I wreszcie ruszamy w trasę. A na trasie jak zwykle: Radiowozy, gabaryty, widoczki, a także przejazd przez kontrolę służb imigracyjnych. Nie wiem, czy ten sympatyczny piesek szuka Meksykanów, czy marihuany, ale nie mam ani jednego, ani drugiego, więc się nie bardzo boję. :-)

_________________
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)
 
 
 
Peter 

Dołączył: 18 Lut 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21-02-09, 11:05   

http://www.fotosik.pl/pok...ac9d2cb550.html
Na prawdę świetne zdjęcie! :-D
hiob napisał/a:
Prawdę mówiąc w tym środowisku, na parkingu truckstop, zrobił na mnie dużo lepsze wrażenie

Racja wśród kolegów wygląda na prawdę ładnie, a poza tym ta masa chromu dodaje mu na prawdę dużo uroku.
 
 
Piotrek_ 


Dołączył: 20 Gru 2008
Skąd: Bierutów
Wysłany: 21-02-09, 11:10   

Podoba mi się ten Lone Star nowy... ;-)
Ciekawe ile kosztuje :mrgreen:

Filmy na YT -Również świetna relacja :-)
_________________
"Nie daj się zwyciężyć złu, ale zło dobrem zwyciężaj."
 
 
Szulc t660 


Dołączył: 13 Paź 2008
Skąd: Polska
Wysłany: 21-02-09, 13:17   

Piotrek_ ceny wszystkich amerykańskich trucków możesz sprawdzić na www.truckpaper.com ;-)
 
 
Piotrek_ 


Dołączył: 20 Gru 2008
Skąd: Bierutów
Wysłany: 21-02-09, 23:21   

;-) Dzięki :-)
_________________
"Nie daj się zwyciężyć złu, ale zło dobrem zwyciężaj."
 
 
2k2 

Dołączył: 09 Sty 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21-02-09, 23:43   

hiob napisał/a:
Oryginalne Garbusy były produkowane w Meksyku jeszcze kilka lat temu


Nic nie przebije Golfa MK I produkowanego nadal w RPA:)

BTW w Brazylii dalej klepia Volkswageny typ II, czyli popularne w pewnych kregach Ogórki:)
Ostatnio zmieniony przez 2k2 21-02-09, 23:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wiktor 

Dołączył: 29 Sty 2008
Skąd: Ziemia
Wysłany: 22-02-09, 07:21   

Witam, Hiob. Fotki jak zawsze bardzo ładne :) Od zobaczenia na stronie International-a Lone Star-a byłem bardzo ciekawy jego wnętrza, bo na ich stronie, żadnej konkretnej nie było. Filmiki bardzo fajne, Hiobie powinieneś dostać Oskara za "Najlepszy fotoreportaż" :-D Fajny ten psiaczek, który sprawdza auta.

Hiob czy w USA pociągi mają po 3 - 4 lokomotywy ? Bo mnie zaciekawiło to zdjęcie:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo