FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Bezpieczna strona Zapraszam na forum http://katolik.us i do zapoznania się z REGULAMINEM FORUM oraz FAQ
                      Forum wykorzystuje ciasteczka jeżeli się nie zgadzasz opuść tę stronę!
Święty Michale Archaniele, wspomagaj nas w walce,
a przeciw niegodziwości i zasadzkom złego ducha bądź naszą ochroną.
Niech go Bóg pogromić raczy - pokornie o to prosimy.
A Ty, Wodzu Niebieskich Zastępów, szatana i inne złe duchy,
które na zgubę dusz ludzkich po tym świecie krążą
mocą Bożą strąć do piekła.
Amen.
Charlotte
Warszawa


Poprzedni temat «» Następny temat
Freightliner Cascadia, Century Class i Columbia
Autor Wiadomość
hiob 
Administrator


Dołączył: 24 Paź 2007
Skąd: Północna Karolina, USA
Wysłany: 30-05-07, 06:32   Freightliner Cascadia, Century Class i Columbia

Znalazłem ciekawe zdjęcia nowego Freightlinera gdzieś na necie. Ponieważ nie są one mojego autorstwa, nie chcę ich wrzucać do opisu mojej trasy, powstanie więc nowy temat: Przyszły model Freightlinera. Zastąpi on zapewne Century Class/Columbię. Będzie się nazywał "Cascadia". Zdjęcia ściągnąłem ze strony http://www.gizmag.com/go/7203/gallery/ , oprócz pierwszego, które jest z oficjalnej strony Freightlinera, http://www.freightlinertr...ia/default.aspx



_________________
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)
Ostatnio zmieniony przez hiob 09-11-07, 06:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
hiob 
Administrator


Dołączył: 24 Paź 2007
Skąd: Północna Karolina, USA
Wysłany: 30-05-07, 06:57   

I jeszcze parę fotek ze strony Freightlinera, http://www.freightlinertr...ia/gallery.aspx :

_________________
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)
 
 
 
Andżo 


Dołączył: 24 Paź 2007
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 30-05-07, 10:29   

Ciężarówka całkiem fajna,tylko przednie lampy i grill troche kontrowersyjne. Ale to pewnie kwestia przyzwyczajenia. Moim zdaniem zdecydowanie ładniejszy jest Pete 387.
A jak Cascadia wydląda na żywo i jak jeździ to sie pewnie dowiemy z relacji Hioba :D
 
 
hiob 
Administrator


Dołączył: 24 Paź 2007
Skąd: Północna Karolina, USA
Wysłany: 30-05-07, 17:26   

Andżo napisał/a:
Ciężarówka całkiem fajna,tylko przednie lampy i grill troche kontrowersyjne. ...

A jak Cascadia wydląda na żywo i jak jeździ to sie pewnie dowiemy z relacji Hioba :D





Zobaczymy jak szybko Mercedes będzie w stanie wdrożyć go do produkcji. International od długiego czasu mówi o Prostarze, ale na drogach ciągle ich widać bardzo niewiele. Paccar zamiast odnowić modele T2000 i 387, niezmienione od lat, bawi się w restaurowanie T600, który powinien być już w muzeum. Zdjęcia, jak wyżej, ze strony Freightlinera.

Cascadia, sądząc z wyglądu wnętrza, kształtu dachu itd. jest w zasadzie tylko odnowioną, odświeżoną wersją Century Class, ale na tyle zmienioną, że na pewno zainteresuje wielu nabywców i pozycja Freightlinera jako najlepiej się sprzedającego się trucka w USA długo pozostanie niezagrożona.

Nawiasem mówiąc wśród opcji, jakie ma oferować, jest jedna, która mnie by bardzo interesowała: Klimatyzacja zasilana z akumulatorów, które powinny nieć wystarczający zapas energii na 10-godzinną operację. Ponieważ ja mam oddzielny komplet akumulatorów, pewnie mógłbym taką klimatyzację używać przez dobę. Będę się musiał tym zainteresować szerzej. Może się to da zainstalować i w innych samochodach. :P :D
_________________
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)
 
 
 
saikli


Dołączył: 24 Paź 2007
Skąd: Heidelberg
Wysłany: 31-05-07, 12:27   

W sumie nawet fajne autko, przedewszystkim wnętrze wydaje się bardzo komfortowe...ale grill jak dla mnie za wielki i nie pasuje za bardzo do całokształtu
 
 
Guerrillero
[Usunięty]

Wysłany: 31-05-07, 12:41   

Czuć pokrewieństwo z Daimlerem-Cryslerem. W kokpicie można doszukać się elementów z osobowych Mercedesów.
 
 
PolskaJazda


Dołączył: 24 Paź 2007
Wysłany: 31-05-07, 18:55   

Grill jest taki szeroki, aby przygotowac sie na EPA2010 czyli jakby Euro-5 po amerykansku, kiedy to silniki beda sie grzaly jeszcze bardziej niz po EPA2002. A Paccar mysle, nie zmienia T2000 i 387 bo sie pewnie dobrze sprzedaja, zauwaz, ze w zasadzie nie ma nigdzie reklam tych pojazdow. Zastanawialem sie tez, co wlasciwie moznaby zmienic w 387 - niewiele w sumie, tzn nie widze zbyt wielu rozwiazan w Cascadii i Prostarze, ktorych nie ma w 387, a na pewno nie jest tych innowacji wystarczajaco duzo aby zupelnie nowy model byl celowy. Oczywiscie sa niuanse - kierownica w Cascadii (tu zazdroszcze europejczykom) i boczne owiewki - "fairingi" w Prostarze (zauwaz jak bardzo nisko sigaja ku ziemi!). Tylko chyba Peterbilt woli sie skupic na promowaniu modelu 389, tam sa chyba wieksza zagrozenia dla pozycji rynkowej... te klasyki naprawde duzo wiecej pala, a sentyment kierowcow czy ownerow zanika, kiedy oni... odchodza na emeryture

Takie urzadzenia o jakich piszesz sa juz na runku i mozna je kupic, wydaje mi sie, ze sa co najmniej 2 firmy, ktore sie reklamuja - i gdzies tam pada cena 2000$. Tez sie tym interesuje, bo APU za 8500$ zwracaloby mi sie 13 lat. Za to potem - czysty zysk :lol:
 
 
Dragonthismy
[Usunięty]

Wysłany: 31-05-07, 20:43   

nie będę się rozpisywał tylko powiem krótko poprostu coś nie samo witego bardzo przypadł mi do gustu :) .
 
 
miqs99 

Dołączył: 24 Paź 2007
Skąd: Polska
Wysłany: 01-06-07, 09:12   

Jezeli mam go porownac do poprzedniego modelu to wizualnie nie podoba mi się zupełnie. Nie wiem jak wygląda sprawa od strony technicznej, więc nie wypowiadam się w tej strefie. Wnętrze przypomina mi nieco VN670 i wydaje sie komfortowe, ale nie wiem nie jezdzilem :)
_________________
Jeżeli chcesz mieć model ciężarówki w skali 1:24, każda firma i malowanie, zgłoś się do mnie, atrakcyjne ceny :)
 
 
Guerrillero
[Usunięty]

Wysłany: 01-06-07, 11:02   

PolskaJazda napisał/a:
te klasyki naprawde duzo wiecej pala
Jak wyglada różnica w spalaniu kanciastych klasyków i ciężarówek opływowych takich jak T2000 czy VN780? Ile można zaoszczędzić na opływowym nadwoziu?
 
 
hiob 
Administrator


Dołączył: 24 Paź 2007
Skąd: Północna Karolina, USA
Wysłany: 02-06-07, 05:24   

PolskaJazda napisał/a:
... A Paccar mysle, nie zmienia T2000 i 387 bo sie pewnie dobrze sprzedaja, zauwaz, ze w zasadzie nie ma nigdzie reklam tych pojazdow. Zastanawialem sie tez, co wlasciwie moznaby zmienic w 387 - niewiele w sumie, tzn nie widze zbyt wielu rozwiazan w Cascadii i Prostarze, ktorych nie ma w 387, a na pewno nie jest tych innowacji wystarczajaco duzo aby zupelnie nowy model byl celowy.


Wiesz, jeszcze nie widziałem producenta, który byłby zadowolony z wyników sprzedaży. Paccar w sumie wszystkich modeli na amerykańskim rynku, nowoczesnych i opływowych 387 i T 2000, klasyków W 900 i 379/389 i "mieszańców" T 600/T 660/T 800/ 386 sprzedaje mniej niż Daimler Benz jednego modelu Century Class/Columbia. Trudno więc przypuszczać, żeby byli tak naprawdę zadowoleni z takiego stanu rzeczy. A jeśli chodzi o to, czy można tam coś poprawić, to moi koledzy krytykowali ten samochód jeszcze w dwudziestym wieku. Myślę, że nie ma takiego samochodu, który by nie zyskał na odświeżeniu. Zwłaszcza taki, który powstał niemal 10 lat temu.

Cytat:
Takie urzadzenia o jakich piszesz sa juz na runku i mozna je kupic, wydaje mi sie, ze sa co najmniej 2 firmy, ktore sie reklamuja - i gdzies tam pada cena 2000$. Tez sie tym interesuje, bo APU za 8500$ zwracaloby mi sie 13 lat. Za to potem - czysty zysk :lol:


Tego typu urządzenia są od lat stosowane w RVs. Ale myślę, że to w nowym Freightlinerze to nie będzie skrzynka na dachu, czy na tylnej ścianie kabiny, ale coś wbudowane w samochód tak, że będzie jego integralną częścią. Gdybyś zobaczył jakieś konkretne urządzenie, podrzuć namiar.

Mówiąc o zwracaniu się kosztów, firmy sprzedające dieslowskie generatory prądu do ciężarówek reklamują je mówiąc, że zwrócą się w dwa lata, gdyż średnio ciężarówka chodzi rocznie 750 godzin na wolnych obrotach. Niektóre pewnie i więcej. Ale moja po 20 miesiącach eksploatacji ma 424 godziny pracy na wolnych obrotach. Zakładając, że wiosna i jesień nie wymagają chłodzenia ani grzania, to miałem trzy sezony: dwie zimy i jedno lato, gdy musiałem albo grzać, albo chłodzić. Średnio po 140 godzin na sezon, czy też 280 na rok. Przy cenie paliwa $2,80 za galon, zakładając, że pali ona galon na godzinę, a APU jedną czwartą z tego, to zaoszczędziłbym 600 dolarów rocznie. Czyli, jak mówiłeś, trzeba by kilkunastu lat, żeby ten wydatek się zwrócił.

PS. Witaj na Forum, miło, że jesteś. Mam nadzieję, że pojawi się tu więcej kierowców z USA. :P :D

Guerrillero napisał/a:
Jak wyglada różnica w spalaniu kanciastych klasyków i ciężarówek opływowych takich jak T2000 czy VN780? Ile można zaoszczędzić na opływowym nadwoziu?


Trudno do końca powiedzieć, bo zależy to od wielu czynników. Wydaje mi się jednak, że różnice mogą wynosić 10-15 %. Ja jednak z własnego doświadczenia nie mogę tego potwierdzić. Miałem w tym samym czasie KW W 900 i T 600 i różnice spalania nie były zbyt wielkie. Miały one jednak różne silniki, więc nie da się ich bezpośrednio porównać.
_________________
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)
 
 
 
PolskaJazda


Dołączył: 24 Paź 2007
Wysłany: 02-06-07, 12:13   

Oczywiscie, ze zmiany by sie przydaly! Tylko ten rynek jest tak "powolny", ze chyba nie ma sie co spodziewac, ze ktorys producent sie nagle obudzi i zacznie gwaltownie robic "faceliftingi", przynajmniej ja w to zupelnie nie wierze. Szczegolnie, ze mimo mojego wrecz poganskiego uwielbienia do 387 doskonale widze te doprawdy zenujace niedociagniecia. Nawiasem to moze byc dobry temat na forum: "Nothing's perfect czyli slabsze dni amerykanskich inzynierow". Mogloby byc smiesznie, choc te niedociagniecia sa powiedzialbym trzeciorzedne (i pewnie dlatego nie usuniete od lat)

Poziom sprzedazy... A jesli relacja Freightliner-Paccar jest taka jak powiedzmy Ford-BMW? Ford zeby sprzedac, musi zejsc niziutko z cena - doniesienia o ich rentownosci sa zwyczajnie tragiczne. A BMW sprzedaje malo za to na "zdrowej marzy". Moze cos w tym jest? Moze dlatego wypuscili Cascadie, zeby zaatakowac rynek "premium" - powiedzmy rejon 130 tys $?

Nie chodzi o klimatyzatory do RV, pisalem o nowych (dosyc) urzadzeniach, ktore jakby kumuluja "zimno" w czasie jazdy by potem je "oddac" przez 8 godzin na postoju. Nawet nie wiem, czy tam jest bateria potrzebna. Mysle, ze Paccar i Fred maja je od ... sprobuje jutro znalezc adresy.

Jesli chodzi o Polakow z USA, to nie powinni zapominac, ze dla zarejestrowanych uzytkownikow mam tabele z kodami bledow do Cumminsa ISX, ktora producent zapomnial dolaczyc do instrukcji obslugi silnika ;-)
 
 
hiob 
Administrator


Dołączył: 24 Paź 2007
Skąd: Północna Karolina, USA
Wysłany: 03-06-07, 04:37   

PolskaJazda napisał/a:


Poziom sprzedazy... A jesli relacja Freightliner-Paccar jest taka jak powiedzmy Ford-BMW?... Moze dlatego wypuscili Cascadie, zeby zaatakowac rynek "premium" - powiedzmy rejon 130 tys $?


Chyba nie. Przede wszystkim nie wydaje mi się, żeby Cascadia miała być w założeniu wyższej klasy truckiem niż Century Class/Columbia. Ona go chyba ma po prostu zastąpić. Po drugie ceny nowych trucków są naprawdę wyrównane w USA. Wystarczy wejść na www.truckpaper.com, gdzie ogłaszają się konkretni dealerzy z konkretnymi truckami i porównać. Nowe Peterbilty 387 są w granicach 107-123, Freightlinery Century/Columbia w tych samych granicach. Tyle, że tych ostatnich jest oferowanych dużo więcej. Ja w każdym razie, gdy kupowałem moje Volvo odwiedziłem także dealera Freightlinera, bo w Charlotte jest on zaraz po drugiej stronie autostrady. Jednak nie był w stanie zaoferować mi niczego z wysokim sleeperem poniżej ceny, jaką zapłaciłem za moje Volvo.

Cytat:
Nie chodzi o klimatyzatory do RV, pisalem o nowych (dosyc) urzadzeniach, ktore jakby kumuluja "zimno" w czasie jazdy by potem je "oddac" przez 8 godzin na postoju. Nawet nie wiem, czy tam jest bateria potrzebna. Mysle, ze Paccar i Fred maja je od ... sprobuje jutro znalezc adresy.


Aha, teraz rozumiem. Czytałem kiedyś o tym. Ale Cascadia ma mieć chyba urządzenie podobne do tych w RV, choć nie jestem pewien. Napisali w każdym razie, że jest to zasilane z baterii samochodu. Może jednak chodziło tylko o jakiś system nawiewu, a nie o samo urządzenie. W każdym razie to jest konkretny cytat z ich stronki:

Cytat:
"Idling the engine to run the heat or AC while you sleep isn’t just an expensive waste of fuel, it’s against the law in many states. So we added an optional battery-powered HVAC unit that runs up to 10 hours before needing a recharge."


Cytat:
... dla zarejestrowanych uzytkownikow mam tabele z kodami bledow do Cumminsa ISX, ktora producent zapomnial dolaczyc do instrukcji obslugi silnika ;-)


Dobrze wiedzieć, jak mi się wyświetli jakiś podejrzany kod, będę pierwszy w kolejce do tej tabeli. :twisted: :P
_________________
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)
 
 
 
PolskaJazda


Dołączył: 24 Paź 2007
Wysłany: 03-06-07, 20:15   

Ceny chyba sa ustalane przez dealerow bez najmniejszej ingerencji producentow (nie ma systemu MSRP jak na rynku osobowek) i taki jest efekt, ze "tanie" trucki (tzn zbudowane w "tani" sposob) ktos tam sobie ceni na rowni z wersjami "ownerowskimi". Inaczej nie umiem sobie wytlumaczyc tych paradoksow cenowych. Tylko widzimisie sprzedawcy.

Kiedy w ubieglym roku kupowalem swojego trucka, obdzwonilem chyba wszystkich dealerow na zachod od Mississippi i znalazlem 5 sztuk, ktore spelnialy moje wymagania (mosty 3.36 + ISX). W tym jeden u mnie w miescie, na ulicy gdzie parkuje. Bil pozostale moca 565 i skrzynia 18 - topowa wersja, nic wiecej juz nie mozna miec w 387. Jedznoczesnie byl... n a j t a n s z y ($117k a reszta powyzej $120k, nawet te 475hp). Wyciagnalem jescze RoadRelay4 w cenie... Do dzisiaj nie rozumiem jak to bylo mozliwe i jedyne wytlumaczenie jakie widze, to ze sie sprzedawca... pomylil :-)

Tak czy siak, wydaje mi sie ze "prawda" o cenach truckow wychodzi dopiero kiedy kupuja je srednie czy duze floty (prawdziwe negocjacje) tzn Fred jest wtedy najtanszy. Inaczej to juz nie widze w tym zadnego sensu, a sens zawsze jakis jest.

Cascadia ma zastapic Century/Columbie ale do 2010 wszystkie beda produkowane, wiec chyba nie moga byc w jednej cenie, kto by chcial wtedy kupic te stare modele? Piszac o Cascadii za $130k mialem na mysli jakas "ownerowska" wersje z Cat-em 550hp - zaloze sie, ze tyle beda za nia wolac, a juz na pewno na poczatku sprzedazy
 
 
hiob 
Administrator


Dołączył: 24 Paź 2007
Skąd: Północna Karolina, USA
Wysłany: 18-06-07, 04:29   

Dzisiaj zobaczyłem pierwszy raz Cascadię na żywo. Pewnie jeden z testowych samochodów. Wersja z dzienną kabiną, bez sypialni. Prawdę mówiąc z kształtu okien w drzwiach przypomina mniejszy model Freightlinera, Business Class. Ciągnął naczepę, która miała na tylnych drzwiach napis informujący, że jest to nowy Freightliner Cascadia, a więc wnoszę z tego, że rozpoczęcie seryjnej produkcji już wkrótce. Zrobiłem zdjęcia, ale marne, bo zapadał już wieczór, a do tego było to na podjeździe. On pewnie był pusty, ja mam 21 ton arbuzów, więc nie miałem szans, by go dogonić. Ale zawsze jest dowód, a ładne zdjęcia już są wyżej. :D I jakby kogoś interesowała moja opinia, to nie zachwycił mnie on. Przynajmniej w tej wersji wygląda dość ubogo. Poza tym nie rozumiem czemu Freightliner nie robi jednoczęściowej szyby przedniej. Nie jest ona wcale taka duża i ta czarna krecha w połowie nie dodaje wcale urody Cascadii.

_________________
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo