Czy w Europie możliwe jest mieć duży sleeper

Pytania na każdy temat. nie ma pytań głupich, czy niedyskretnych. Takie mogą być co najwyżej odpowiedzi.
draywer
Przyjaciel forum
Posty: 44
Rejestracja: 30-10-09, 10:25
Lokalizacja: Małopolska

Re: Czy w Europie możliwe jest mieć duży sleeper

Post autor: draywer » 13-01-11, 02:04

Na tym proponuję zakończyć ponieważ te nasze rozmowy są nijak podobne do pytań do Hioba.
rower temat zaczął jarecki_s i niegrzecznie było by nam go zakończyć. Zresztą przeczytaj co napisał
jarecki_s pisze:Witam. Dział nazywa sie "pytania do Hioba" a ja chcialbym podyskutować o europejskich realiach. Temat myśle że ciekawy, jeżeli jest w złym miejscu to prosze go przenieśc.

Chciałbym podyskutować czysto teoretycznie na temat czy w Europie możliwe jest posiadanie czegoś większego niż 2 leżanki czyli dużego sleepera w cieżarówce, nie tracąc przy tym ładowności 34 europalet.
Zwróć uwagę podyskutować o europejskich realiach / podyskutować czysto teoretycznie. Ja natomiast zaproponowałem zamieszczanie zdjęć wnętrz europejskich ciężarówek exstra przerobionych a więc zaaranżowanych co sam napisałeś parę postów wcześniej.
rower pisze:Gdyby każdy producent wydłużył kabinę swojego pojazdu o 20-30cm było by dużo więcej możliwości aranżacji kabiny.

A teraz piszesz
rower pisze:Nie! Nie przesadzajmy. Jak rozmawialiśmy o tym czy w Europie możliwe jest mieć długi sleeper to nie kończmy na tym czy ktoś ma jakiś ekspres do kawy schowany pod dywanikiem albo wycieraczki które są wewnątrz pojazdu.
A może nie ma schowany pod dywanikiem a zamontowany tak że warto by to podpatrzeć bo to poprawia jego warunki pracy. Skoro nie możemy mieć sleepera to może choć exsrtra zaaranżowane wnętrze w naszych "budach" ;-)

http://picturepush.com/public/3639952

Tu podaję przykład w jaki sposób zamontowałem kompa, niby nic ale jekże funkcjonalne. W czasie jazdy mogę śledzić wskazanie nawigacji bo podstawa przekręca się w stronę kierowcy. Na postoju wraca do pozycji jw nie przeszkadza w niczym a pozwala korzystać z kompa by zajrzeć np na Forum. Hiob widział osobiscie więc może potwierdzić że nie zagraca wnętrza a patent podpatrzony właśnie u kolegi po fachu.
Stracić nadzieję to jak stracić życie!

Awatar użytkownika
rower
Przyjaciel forum
Posty: 172
Rejestracja: 06-02-09, 21:25
Lokalizacja: Sanok

Re: Czy w Europie możliwe jest mieć duży sleeper

Post autor: rower » 13-01-11, 20:15

Nie wiem czy Hiob już widział jak tu śmiecimy czy nie ale puki możemy to dyskutujmy masz rację ;-) Mógłbyś zamieścić więcej zdjęć ze swojej kabiny?

prot
Przyjaciel forum
Posty: 212
Rejestracja: 06-04-10, 09:01
Lokalizacja: Polska

Re: Czy w Europie możliwe jest mieć duży sleeper

Post autor: prot » 13-01-11, 23:56

draywer pisze:http://picturepush.com/public/3639952

Tu podaję przykład w jaki sposób zamontowałem kompa, niby nic ale jekże funkcjonalne. W czasie jazdy mogę śledzić wskazanie nawigacji bo podstawa przekręca się w stronę kierowcy. Na postoju wraca do pozycji jw nie przeszkadza w niczym a pozwala korzystać z kompa by zajrzeć np na Forum. Hiob widział osobiscie więc może potwierdzić że nie zagraca wnętrza a patent podpatrzony właśnie u kolegi po fachu.
draywer, a nie boisz się, że taka ciężka blacha w razie jakiegoś "W" <odpukać w niemalowane> zamieni się latające po kabinie ostrze gilotyny?

Może lepsza byłaby jakaś lekka sklejka?

btw. nie żebym się wymądrzał. ;)

draywer
Przyjaciel forum
Posty: 44
Rejestracja: 30-10-09, 10:25
Lokalizacja: Małopolska

Re: Czy w Europie możliwe jest mieć duży sleeper

Post autor: draywer » 14-01-11, 02:55

prot pisze:draywer, a nie boisz się, że taka ciężka blacha w razie jakiegoś "W" <odpukać w niemalowane> zamieni się latające po kabinie ostrze gilotyny?

Może lepsza byłaby jakaś lekka sklejka?
Sklejka pewno lepsza i nie wyglądała by tak topornie , ale był to wtedy jedyny materiał którym dysponowałem i mogłem sam obrobić. Blacha jest aluminiowa wiec nie jest ciężka i jest przykręcona. Ryflowaną stroną do góry by był lepszy przepływ powietrza pod kompem i by nie niszczyć innych elementów przy przestawianiu w stronę kierowcy. Co do latającego ostrza to każdy element który może ulec oderwaniu nie wiem np. leżanka czy szuflada czy coś innego może być bardziej grożne ale ufam Bogu że ma litość nad moją osobą i uchroni mnie przed czymś takim.

Rower pewno mógłbym jak znajdę chwilę co pewno będzie trudne bo zamieszczanie zdjęć jest dla mnie czarną magią ;-) i zajmie mi całą wieczność(zdjęcie powyżej zamieścił Hiob). Ale postaram się.
Ostatnio zmieniony 14-01-11, 02:59 przez draywer, łącznie zmieniany 1 raz.
Stracić nadzieję to jak stracić życie!

prot
Przyjaciel forum
Posty: 212
Rejestracja: 06-04-10, 09:01
Lokalizacja: Polska

Re: Czy w Europie możliwe jest mieć duży sleeper

Post autor: prot » 14-01-11, 15:05

draywer pisze:Blacha jest aluminiowa
Jak to aluminium, to rzeczywiście nie stwarza większego zagrożenia.
Powiem więcej, jest nawet lepsze niż drewno bo ono mimo iż lekkie potrafi się w paskudny sposób rozwarstwić. Dlatego też minimalizuje się jego użycie w pojazdach samochodowych na rzecz plastików.
A wracając do płytki aluminiowej w Twoim trucku co najwyżej można byłoby obrobić tzn. zaokrąglić rogi, żeby nie były takie ostre.
Ostatnio zmieniony 14-01-11, 15:08 przez prot, łącznie zmieniany 1 raz.

nevesu
Przyjaciel forum
Posty: 174
Rejestracja: 13-02-11, 20:22
Lokalizacja: Mrągowo

Re: Czy w Europie możliwe jest mieć duży sleeper

Post autor: nevesu » 13-02-11, 21:16

Pierwszy post więc wypadałoby się przywitać - cześć!
Więc tak, długość pojazdów w całej EU (z wyjątkiem oczywiście Skandynawii, Beneluksu i małych części kraj pozostałych części Europy) wynosi 16.5 m dla pojazdu członowego, oraz 18.75 m dla zespołu pojazdów. Pojazd członowy to oczywiście ciągnik z naczepą, a zespół pojazdów wszystko co jest spięte z przyczepą.

Jeżeli chodzi o podniesienie tych wartości to warto by wspomnieć o Norwegii, jakiś czas temu zmieniono tam prawo i dodano 1 metr długości zarówno dla pojazdów członowych jak i zespołów pojazdów. Wykorzystało to Volvo, oferując na ten rynek wersję XXL dla swojego flagowego pojazdu długodystansowego - FH. Wcześniej był on dostępny na rynek Australii.
Wygląda to tak:
http://picturepush.com/public/1634990
http://picturepush.com/public/1634987
tutaj więcej zdjęć : http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php ... 38#p276738
Zwróćcie, uwagę, że oprócz szerszej leżanki nie wiele się zmieniło :)

Błędem jest jednak twierdzenie, że jest to jedyne udogodnienie. Aby pokazać inny przykład musimy się przenieść do Holandii. Pod względem transportu jest to bardzo ciekawy kraj, nie wspominając o wspaniałym tuningu zestawów, możemy napotkać wielo osiowe naczepy (ostatnio widziałem już zdjęcia 6-osiowych podwozi kontenerowych z których 3 osie były skrętne, a 4 podnoszone :-D ). Bardzo ciekawa jest charakterystyka tamtejszych firm transportowych. Istnieje wiele małych firm (1-5 zestawów) które mimo tego, że nie grzeszą wielkością, posiadają ciągniki z bardzo mocnymi silnikami i w bogatym wyposażeniu. Nie ma możliwości, aby dostać się do takiej firmy z "ulicy" często są to typowo rodzinne interesy, bądź przy poleceniu możemy dostać pracę. Bardzo ciekawym przykładem jest firma Flerus V/D Eykel.

Jeżeli, przyjrzymy się wnętrzu ciężarówki zauważymy, tylko jedną leżankę, lub salonkę czyli 2 siedziska+"pufkę" wkładaną między nie aby na szybko zrobić łóżko, takie rozwiązanie sprawdza się na szybko, ale powstaje pytanie, gdzie szofer śpi ?
http://www5.picturepush.com/photo/a/228 ... ng-206.jpg
Odpowiedź, spójrzcie na przód naczepy:
http://img190.imageshack.us/img190/7063 ... border.jpg
Otwieramy drzwi
http://www1.picturepush.com/photo/a/487 ... border.jpg
http://www4.picturepush.com/photo/a/295 ... ng-152.jpg
Z tej naczepowej części sypialnej możemy bez problemu przejść do naczepy - http://img833.imageshack.us/img833/5484 ... border.jpg
Nie jeden zestaw z tej firmy jest tak zrobiony :) Widać, spełnia to swoją rolę.

Awatar użytkownika
rower
Przyjaciel forum
Posty: 172
Rejestracja: 06-02-09, 21:25
Lokalizacja: Sanok

Re: Czy w Europie możliwe jest mieć duży sleeper

Post autor: rower » 14-02-11, 21:15

I mam rozumieć że zestaw który zaprezentowałeś jest dłuższy o 1m? Fajnie to wszystko wygląda tylko ja tu widzę jeden problem. Jest deszcz albo zima -15 stopni kierowca w kabinie rozebrany sobie nagrzał i siedzi i chce iść spać wychodzi i biega z jednej kabiny do drugiej i grypa murowana :mrgreen: Poza tym czy ta sypialnia ma jakieś ogrzewanie? Czy nie łatwiej było by nagrzać jednego pomieszczenia niż 2 i to jedno oddalone? Czy nie było by mniej klaustrofobicznie gdyby ciągnik miał większą kabinkę a nie 2 małe i biegał 5 metrów po mrozie od jednej do drugiej? Ciągnik który prezentujesz na pewno jest wygodniejszy niż tradycyjny ale nie jest doskonały. A co z ergonomią?

Ja ciągnik idealny wyobrażam sobie jako to volvo fh xxl że na dole masz dwa siedzonka po bokach pod ścianami na środku stolik a drajwer śpi na górze.
Ostatnio zmieniony 14-02-11, 21:16 przez rower, łącznie zmieniany 1 raz.

nevesu
Przyjaciel forum
Posty: 174
Rejestracja: 13-02-11, 20:22
Lokalizacja: Mrągowo

Re: Czy w Europie możliwe jest mieć duży sleeper

Post autor: nevesu » 15-02-11, 17:39

Na bank jest ogrzewane ;-)

Nie można sobie "od tak" wydłużyć kabiny, zobacz, że wszystkich 7 producentów ma tak naprawdę jeżeli chodzi o długość identyczne kabiny, chodzi o pewne ujednolicenie, aby nie było kwiatków przy podpinaniu naczepy. Całość ma być możliwie jak najbardziej uniwersalna. Skoro producenci nie mogą sobie na to pozwolić, to klienci sami sobie kombinują :lol:
Jeżeli chodzi o rozwiązanie jakie zaproponowałeś - na BANK jest jakaś FH XXL właśnie z takim stolikiem i łóżkiem na górze, nawet można się domyślać, że jest taka opcja, tylko zauważ, że takim samochodem może de facto podróżować tylko 1 kierowca. No chyba, że ... :shock:

Transport to nie zabawa i wycieczka, liczy się maksymalny zarobek, jak najtańszy przewóz, nie można sobie pozwolić na większe kabiny kosztem przestrzeni ładunkowej.

prot
Przyjaciel forum
Posty: 212
Rejestracja: 06-04-10, 09:01
Lokalizacja: Polska

Re: Czy w Europie możliwe jest mieć duży sleeper

Post autor: prot » 16-02-11, 01:31

nevesu pisze:Transport to nie zabawa i wycieczka, liczy się maksymalny zarobek, jak najtańszy przewóz, nie można sobie pozwolić na większe kabiny kosztem przestrzeni ładunkowej.
W USA gdzie podobno wszystko jest nieludzko nastawione na zysk, nie tak jak w "opiekuńczej" Europie, jakoś opłaca się wozić zaledwie 20 ton ładunku (DMC 80 tysięcy funtów tj. 36,4t, przy czym pusty zestaw waży ~16 ton).

Tak się europosłowie troszczą o czas pracy kierowców (absurdalne przepisy i jeszcze bardziej absurdalna i nieżyciowa egzekucja owych), że aż zapomniało im się, że kierowcy siedzą w tych ciasnych kabinach jak w czasach żółto-białych liazów przed 30 laty :roll:
Trochę to nie licuje z europejską troską o żywe organizmy. Nawet kury nioski i gęsi mają swoje lobby w Parlamencie Europejskim, który zmienił niekorzystne dlań przepisy odnośnie przestrzeni życiowej, a co z kierowcami?

;-)

skoli
Przyjaciel forum
Posty: 22
Rejestracja: 31-12-07, 17:48
Lokalizacja: Norge

Re: Czy w Europie możliwe jest mieć duży sleeper

Post autor: skoli » 16-02-11, 11:28

nevesu pisze: Zwróćcie, uwagę, że oprócz szerszej leżanki nie wiele się zmieniło :)
Uffff wreszcie ktoś to zauważył.




Jest jeszcze jeden plus , wjecej miejsca na aerograf :lol: :lol:
Obrazek


Tu w Norwegi jeździ już sporo XXLów pod różną zabudową

ObrazekObrazekObrazekObrazek

i nikt bardzo się nimi nie podnieca. Ponieważ większość chyba oczekiwała większych zmian wnętrza.


Tym bardziej ,że Volvo szykuje już następce
Obrazek Obrazek
i kabina wydaje się już "standardowa" :-(

Awatar użytkownika
rower
Przyjaciel forum
Posty: 172
Rejestracja: 06-02-09, 21:25
Lokalizacja: Sanok

Re: Czy w Europie możliwe jest mieć duży sleeper

Post autor: rower » 16-02-11, 15:49

To oczywiste że za maleńkimi kabinami stoją regulacje prawne. Ale skoro ludzie zajmują się już nawet przestrzenią życiową kur to chyba warto by było zaopiekować się kierowcami którzy działają po to żeby świat działał.

Dobrze by było gdyby w życie wszedł przepis o dopuszczalnej długości powiedzmy o 1m większej niż teraz. Dobra dobra a co z wąskimi górzystymi drużkami? Gdyby zestawy mogły być dłuższe nie oznacza to że każdy zestaw musiałby taki być. W firmach operujących na takich kierunkach mogły by być zestawy 'stare'.

nevesu
Przyjaciel forum
Posty: 174
Rejestracja: 13-02-11, 20:22
Lokalizacja: Mrągowo

Re: Czy w Europie możliwe jest mieć duży sleeper

Post autor: nevesu » 16-02-11, 15:56

prot pisze:
nevesu pisze:Transport to nie zabawa i wycieczka, liczy się maksymalny zarobek, jak najtańszy przewóz, nie można sobie pozwolić na większe kabiny kosztem przestrzeni ładunkowej.
W USA gdzie podobno wszystko jest nieludzko nastawione na zysk, nie tak jak w "opiekuńczej" Europie, jakoś opłaca się wozić zaledwie 20 ton ładunku (DMC 80 tysięcy funtów tj. 36,4t, przy czym pusty zestaw waży ~16 ton).

Tak się europosłowie troszczą o czas pracy kierowców (absurdalne przepisy i jeszcze bardziej absurdalna i nieżyciowa egzekucja owych), że aż zapomniało im się, że kierowcy siedzą w tych ciasnych kabinach jak w czasach żółto-białych liazów przed 30 laty :roll:
Trochę to nie licuje z europejską troską o żywe organizmy. Nawet kury nioski i gęsi mają swoje lobby w Parlamencie Europejskim, który zmienił niekorzystne dlań przepisy odnośnie przestrzeni życiowej, a co z kierowcami?

;-)
Wszystko zależy od zarobku, możesz sobie wieść i 10 ton ładunku, który zajmie pół naczepy i będzie to twój jedyny balast, a z drugiej strony możesz dorzucić kolejne 10 "po drodze" i mieć większy zarobek. Nikt Ci nie zapłaci kroci za przewiezienie jednej palety, ale uzbieraj kilka mniejszych ładunków, którymi zapchasz całą naczepę to masz zarobek już naprawdę porządny. Warunki są jakie są, tata pokazywał mi zdjęcia Gaza jakim poruszał się mój ś.p. Dziadek i wierz mi, nikt by teraz na to nie siadł (miał on jeszcze silnik benzynowy). Wbrew pozorom kabiny powoli się powiększają, idą w góre, zamiast montować górne spoilery podwyższa się kabinę. Nie ma może za dużo miejsca, ale po 3 dniach spędzonych w dwójkę w dostawczym samochodzie bez tzw. kurnika i najmniejsza scania byłaby moją miłością :-D

Swoją drogą przypomniał mi się jescze jeden "mutant" coś pomiędzy scania w zwykłej kabinie Topline a Longline, sami zerknijcie :)
Jest tylko jedna taka Scania na świecie, samoróbka.
http://www.patrickvdhoeven.nl/new/image ... um/016.jpg
Sprawne oko dostrzeże, że jest ona troszeczkę dłuższa
Wnętrze ?
http://www.patrickvdhoeven.nl/new/image ... um/039.jpg

Tutaj więcej zdjęć : http://www.patrickvdhoeven.nl/new/index ... &Itemid=71

Tylko, że takiego ciągnika nie podepniesz pod każdą naczepę, coś za coś.

@rower

Zobacz, że w Norwegii przedłużono o metr i niewiele to dało, nie tędy droga ;-) Zwiększ długość o metr, to powstaną metr dłuższe naczepy i na tym się skończy.
Ostatnio zmieniony 16-02-11, 15:59 przez nevesu, łącznie zmieniany 2 razy.

Anaheim
Przyjaciel forum
Posty: 728
Rejestracja: 24-10-07, 22:24
Lokalizacja: SBL

Re: Czy w Europie możliwe jest mieć duży sleeper

Post autor: Anaheim » 16-02-11, 17:35

Usunac :D
Ostatnio zmieniony 16-02-11, 17:50 przez Anaheim, łącznie zmieniany 1 raz.

nevesu
Przyjaciel forum
Posty: 174
Rejestracja: 13-02-11, 20:22
Lokalizacja: Mrągowo

Re: Czy w Europie możliwe jest mieć duży sleeper

Post autor: nevesu » 16-02-11, 17:46

To nie jest longline torpedo.
Tu masz V/D Hoevenową
http://www.patrickvdhoeven.nl/new/image ... um/002.jpg
A tu masz longline torpedo
http://files.myopera.com/truckmania1/al ... 0%20V8.jpg

Ta pierwsza jest zdecydowanie krótsza ;). Mówię, samoróbka była robiona na pierwszej, ta druga to najpewniej "zwykła" kabina longline ze zmienionym przodem i dołożonym nosem. Niewiele ich jest, ale są. Jak sam nie wierzysz, to zobacz, że longline po lewej stronie ma 2 schowki, a ta ma tylko jeden.
Ostatnio zmieniony 16-02-11, 17:49 przez nevesu, łącznie zmieniany 1 raz.

Anaheim
Przyjaciel forum
Posty: 728
Rejestracja: 24-10-07, 22:24
Lokalizacja: SBL

Re: Czy w Europie możliwe jest mieć duży sleeper

Post autor: Anaheim » 16-02-11, 17:48

Swoją drogą przypomniał mi się jescze jeden "mutant" coś pomiędzy scania w zwykłej kabinie Topline a Longline, sami zerknijcie :)
Jest tylko jedna taka Scania na świecie, samoróbka.
http://www.patrickvdhoeven.nl/new/image ... um/016.jpg
Sprawne oko dostrzeże, że jest ona troszeczkę dłuższa
Wnętrze ?
http://www.patrickvdhoeven.nl/new/image ... um/039.jpg

Tutaj więcej zdjęć : http://www.patrickvdhoeven.nl/new/index ... &Itemid=71

Tylko, że takiego ciągnika nie podepniesz pod każdą naczepę, coś za coś.
Wiesiek! kurna nie plec glupot :D

Moze samorobka i jest jedna taka nie jestem pewien ale wpisz w google "torpedo longline" i masz tam highlandera od VSB i jeszcze byla biala z czerwonymi paskami...
Zobacz, że w Norwegii przedłużono o metr i niewiele to dało, nie tędy droga ;-) Zwiększ długość o metr, to powstaną metr dłuższe naczepy i na tym się skończy.
Ale masz wybór - 1 metr w kabine albo jeden w naczepe :D Tak to juz jest na naszym starym kontynencie, ktory robi sie dla nas za ciasny.

Ktos tutaj wspomnial ze urzednicy sie kurami przejmuja a ze kierowca miejsca nie ma to ich nie interesuje. Dlugosci zestawow powinny byc dobrze obliczone do naszych realiow, w samym moim miescie na dosc ruchliwej drodze 44 jest krzyzowka naprawde duza a wysepka jest zniszczona przez ciezarowki. Druga krzyzowka to 44 z dojazdowa do kopalni - auta robiace prawoskret do dojazdowki musza brac zakret z lewego pasa - (pod prad :) ) a sa to przeciez krotkie zestawy z wywrotkami...

Jezeli komus naprawde sie chce supersupialni ponad wszystko to przepisy nie stoja na przeszkodzie :)

Obrazek

Obrazek

Choc tak naprawde najkorzystniejszym wyjsciem w tej sytuacji jest cabover z sypialka :D

ODPOWIEDZ