Kenworth T680
Kenworth T680
Tego samego dnia Paccar Inc. zaprezentował dwie nowe oferty na rynku ciągników siodłowych Class 8.
Pierwsza to Peterbilt 579 /prawdopodobny następca modelu 386/, a druga to Kenworth T680. Zupełnie nowa kategoria w ofercie KW. Chyba najbardziej zbliżona konstrukcyjnie do Volvo 780 tzn. wąska "szoferka" i bardzo wysoki przedział sypialny.
Co ciekawe zdają się to być zupełnie nowe konstrukcje. Paccar postanowił zaprojektować nowe kabiny wraz z nowym wnętrzem. To duży skok jeśli weźmiemy pod uwagę "nowości" sprzed 1-2 lat czyli KW T700 i Peterbilt'a 587 gdzie zmiany ograniczyły się do... nowej maski i reflektorów. Wnętrza pozostały jednak te same co w autach sprzed ponad 10 lat.
Żeby nie zaśmiecać forum pozwolę sobie umieścić link do oficjalnej strony: Kenworth T680
Warto zwrócić uwagę na deski rozdzielcze ww. pojazdów. IMHO to duży skok jak na Amerykę. Era topornego, twrdego, szarego plastiku rodem z amerykańskich Fordów sprzed 1995 roku chyba zaczyna odchodzić do lamusa. ;]
Pierwsza to Peterbilt 579 /prawdopodobny następca modelu 386/, a druga to Kenworth T680. Zupełnie nowa kategoria w ofercie KW. Chyba najbardziej zbliżona konstrukcyjnie do Volvo 780 tzn. wąska "szoferka" i bardzo wysoki przedział sypialny.
Co ciekawe zdają się to być zupełnie nowe konstrukcje. Paccar postanowił zaprojektować nowe kabiny wraz z nowym wnętrzem. To duży skok jeśli weźmiemy pod uwagę "nowości" sprzed 1-2 lat czyli KW T700 i Peterbilt'a 587 gdzie zmiany ograniczyły się do... nowej maski i reflektorów. Wnętrza pozostały jednak te same co w autach sprzed ponad 10 lat.
Żeby nie zaśmiecać forum pozwolę sobie umieścić link do oficjalnej strony: Kenworth T680
Warto zwrócić uwagę na deski rozdzielcze ww. pojazdów. IMHO to duży skok jak na Amerykę. Era topornego, twrdego, szarego plastiku rodem z amerykańskich Fordów sprzed 1995 roku chyba zaczyna odchodzić do lamusa. ;]
- hiob
- Administrator
- Posty: 11193
- Rejestracja: 24-10-07, 22:28
- Lokalizacja: Północna Karolina, USA
- Kontakt:
Re: Kenworth T680
prot, dzięki. Gdy przeglądałem prospekt tego auta od razu pomyślałem sobie o DAFie. Podczas pobytu w Polsce byłem zaskoczony jakością i kulturą pracy europejskich ciężarówek, a opinię tę potwierdziło moje doświadczenie z jazdy Freightlinerem Cascadią i Peterbiltem 587. Przy europejskich ciągnikach to nie są nawet taczki, to jest tragac. (Jak ktoś nie wie co to jest tragac, niech się wybierze do Marcyporęby, rodzinnej wsi moich dziadków. Tam mu wytłumaczą. ).
Mam nadzieję, że to nowe pokolenie ciężarówek będzie tej klasy, co inny produkt Paccara, DAF i być może, gdy kiedykolwiek jeszcze wrócę do jazdy swoim pojazdem, właśnie taki KW stanie się moją własnością. Jest też duża szansa, że US Xpress zakupi takie auta, więc może uda się dorwać taki firmowy pojazd.
Broszurka, czy też po polsku "prospekt" nowego Kenwortha 680 w wersji pdf: http://www.kenworth.com/media/18326/ken ... ochure.pdf
Mam nadzieję, że to nowe pokolenie ciężarówek będzie tej klasy, co inny produkt Paccara, DAF i być może, gdy kiedykolwiek jeszcze wrócę do jazdy swoim pojazdem, właśnie taki KW stanie się moją własnością. Jest też duża szansa, że US Xpress zakupi takie auta, więc może uda się dorwać taki firmowy pojazd.
Broszurka, czy też po polsku "prospekt" nowego Kenwortha 680 w wersji pdf: http://www.kenworth.com/media/18326/ken ... ochure.pdf
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)
Re: Kenworth T680
No, no. Szczerze, to gdybym ja wybierał, to bym się bardzo wahał pomiędzy KW i Petem.
Peterbilt wydaje mi się bardziej masywny, myśląc o nim trochę mi przechodzi w klasyka, a KW jest taki modern, nowoczesny. W każdym razie obydwie ciężarówki bardzo elegancko się prezentują.
Peterbilt wydaje mi się bardziej masywny, myśląc o nim trochę mi przechodzi w klasyka, a KW jest taki modern, nowoczesny. W każdym razie obydwie ciężarówki bardzo elegancko się prezentują.
Re: Kenworth T680
Czyli ostatnie mrówkojady odchodzą do historii. I tak się dziwię jak tak długo znajdowały klientów.
Na pierwszy rzut oka T680/579 niczym się nie różni od T700/587. Jakie są istotnie różnice między nimi? Czy może to taka wewnętrzna konkurencja?
Na pierwszy rzut oka T680/579 niczym się nie różni od T700/587. Jakie są istotnie różnice między nimi? Czy może to taka wewnętrzna konkurencja?
Ostatnio zmieniony 26-03-12, 00:07 przez Baboon, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Kenworth T680
No nie powiedziałbym, że T600 się niczym nie różni od T680. Z wyglądu się różną całkowicie, poza tym T600 przestali produkować już w 2007, a T680 jeszcze nie zaczęli. Wnętrze? T680 jest jakieś 10 razy nowocześniejsze, przestronniejsze. T600 jest raczej ciaśniejszy, węższy.
Poza tym, bezsensem byłoby produkowanie nowej ciężarówki, która prawie niczym nie różni się od starej. Gdyby tak miało być, to nazwaliby to T600E albo T600L czy coś w tym stylu, a nie zmienialiby nazwę całego modelu. Tak mi się przynajmniej wydaje.
Zresztą, z zewnątrz wystarczy popatrzeć raz na jeden, a raz na drugi obrazek.
T600
http://www.americantruckbuyer.com/user_ ... KW6001.jpg
T680
http://mms.businesswire.com/bwapps/medi ... 6486&vid=4
Poza tym, bezsensem byłoby produkowanie nowej ciężarówki, która prawie niczym nie różni się od starej. Gdyby tak miało być, to nazwaliby to T600E albo T600L czy coś w tym stylu, a nie zmienialiby nazwę całego modelu. Tak mi się przynajmniej wydaje.
Zresztą, z zewnątrz wystarczy popatrzeć raz na jeden, a raz na drugi obrazek.
T600
http://www.americantruckbuyer.com/user_ ... KW6001.jpg
T680
http://mms.businesswire.com/bwapps/medi ... 6486&vid=4
Ostatnio zmieniony 25-03-12, 21:15 przez Alfer, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Kenworth T680
Moja pomyłka. Chodziło mi o to, że T680 i T700 oraz ich Peterbiltowskie odpowiedniki wyglądają prawie identycznie.Alfer pisze:No nie powiedziałbym, że T600 się niczym nie różni od T680.
- hiob
- Administrator
- Posty: 11193
- Rejestracja: 24-10-07, 22:28
- Lokalizacja: Północna Karolina, USA
- Kontakt:
Re: Kenworth T680
To tylko pozorne podobieństwo. T700 to jest T2000 po faceliftingu, a T2000 zadebiutował, o ile pamiętam, w 1997 roku. To już 15 lat, więc wszystko jest tam z innej epoki. Pete 387/587 to brat bliźniak, więc i tego auta to dotyczy.Baboon pisze:Moja pomyłka. Chodziło mi o to, że T680 i T700 oraz ich Peterbiltowskie odpowiedniki wyglądają prawie identycznie.Alfer pisze:No nie powiedziałbym, że T600 się niczym nie różni od T680.
Zewnętrzne podobieństwo między T700 i T680 być może istnieje, ale ergonomia, materiały wykończeniowe, kształt i układ deski rozdzielczej i inne szczegóły będą, mam nadzieję, zdecydowanie poprawione. Uwierz mi, Pete 587 to tragedia. Żenada. Materiały używane we wnętrzu gorsze niż w Nissanie, którego kupiłem 25 lat temu, twarde i skrzypiące plastiki, wszystko drży i hałasuje, ergonomia jakby to pijany, albo złośliwy projektował i porównując to auto do europejskich ciężarówek, czy choćby do Volvo dziwię się, że oni mają aż tylu nabywców. Pewnie dlatego, że konkurencja nie jest wiele lepsza.
Ostatnio zmieniony 26-03-12, 01:15 przez hiob, łącznie zmieniany 1 raz.
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)
Re: Kenworth T680
Czyli to są 2 modele tej samej klasy, tyle że jeden jest zdecydowanie nowocześniejszy (i pewnie droższy)? Coś jak Volvo, które w latach '80 oferowało serię 700, przy jednoczesnej produkcji jej poprzedniczki - serii 200, albo jak Opel który tradycyjnie w Gliwicach produkuje poprzedni model Astry pod nazwą Classic. Zgadza się?
Re: Kenworth T680
Mi się bardzo podoba ten nowy Kenworth T680, znalazłem go gdy hiob wymieniał tą ciężarówkę w jakimś temacie, ale powie mi ktoś czym to się różni od T700, bo nie można na stronie Kenwortha obejrzeć środka.
Re: Kenworth T680
Ten Kenworth t680 to bardzo ładna ciężarówka. Jak ją pierwszy raz widziałem to nie mogłem uwierzyć że to Amerykańska ciężarówka. Wygląda bardzo nowocześnie a wnętrze też jest piękne. Materiały do wykonania wnętrza z tego co ja wiem to Kenworth zawsze stosował lepsze od Petrerbilta. Kenworth wziął się do roboty. Mam nadzieję że za niedługo zobaczę Ciebie Hiobie w tym Kenworth-cie
Re: Kenworth T680
Przecież to ta sama firma.roland12 pisze:Kenworth zawsze stosował lepsze od Petrerbilta.
Re: Kenworth T680
Film przedstawiający kenwortha T680
<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/W8INi0vaY70" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/W8INi0vaY70" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Re: Kenworth T680
Mam pytanie - czy w US i a nie można normalnie w salonie kupic europejskiego dafa czy tam mana czy merca np actrosa ?
Chodzi mi czy nie istnieje np import takich cieżarówek do kanady a stamtąd do was?
Mówisz tragac szczerze amerykanskie konstrukcje pod wzgledem komfortu to aż takie złomy????
Chodzi mi czy nie istnieje np import takich cieżarówek do kanady a stamtąd do was?
Mówisz tragac szczerze amerykanskie konstrukcje pod wzgledem komfortu to aż takie złomy????
Śmierdzący emzeciarz
Re: Kenworth T680
mniejsze kenworthy sa podobne do dafów cf , a po co komuś w ameryce trucki z kabina wagonową (cabowery) , jak maja swoje trucki z "nosem" a pozatym w USA nie ma europejskich ciężarówek , to tak jak u nas nie ma amerykańskich truckówdodek pisze:Mam pytanie - czy w US i a nie można normalnie w salonie kupic europejskiego dafa czy tam mana czy merca np actrosa ?
Chodzi mi czy nie istnieje np import takich cieżarówek do kanady a stamtąd do was?
Mówisz tragac szczerze amerykanskie konstrukcje pod wzgledem komfortu to aż takie złomy????
Ostatnio zmieniony 23-01-13, 21:33 przez JJacek, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Kenworth T680
Prywatnie wszystko można sobie sprowadzić. Moja znajoma u dielare Toyoty zamówiła sobie niedostępną oficjalnie na rynku USA Toyotę Rav4 z silnikiem diesla. Zapłaciła ok. 1/4 więcej niż za podobnie wyposażoną wersję normalnie dostępną. No, ale to jest auto do prywatnego zastosowania.dodek pisze:Chodzi mi czy nie istnieje np import takich cieżarówek do kanady a stamtąd do was?
Trudno jednak sobie wyobrazić, sytuację kiedy to w okolicach Denver, CO psuje się DAF 105 do którego na rynku amerykańskim nie ma przygotowanych procedur serwisowych nie wspominając o magazynach części zamiennych.
Taka ciężarówka, to problem, a nie narzędzie które przynosi dochód. Istnieje realne ryzyko zamieszkania pod mostem takiego owner operatora z fantazję :mrgreen: