Samochody Hioba od Pierszych chwil w USA do czasu terazniejs

Pytania na każdy temat. nie ma pytań głupich, czy niedyskretnych. Takie mogą być co najwyżej odpowiedzi.
das
Przyjaciel forum
Posty: 5
Rejestracja: 08-04-09, 14:47
Lokalizacja: Radom

Samochody Hioba od Pierszych chwil w USA do czasu terazniejs

Post autor: das » 31-05-09, 18:35

Drogi Hiobie nie wiem czy był kiedys zakładany temat tego typu. Ale chiałem sie dowiedziec jakie samochody, oczywiscie osobowe miałes od poczatku pobytu w USA do dzis. Chodzi mi o nazwy roczniki ceny i jak masz to równiez zdjecia. Pozdrawiam i Z Panem Bogiem
Ostatnio zmieniony 02-06-09, 22:43 przez das, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
hiob
Administrator
Posty: 11193
Rejestracja: 24-10-07, 22:28
Lokalizacja: Północna Karolina, USA
Kontakt:

Re: Samochody Hioba od Pierszych chwil w USA do czasu terazniejs

Post autor: hiob » 31-05-09, 21:56

Ciężarówki są w osobnym wątku, zobacz tutaj: viewtopic.php?t=557

Jeśli chodzi o samochody osobowe, to nic tam nie było ciekawego. Przez te niemal 30 lat trochę się ich uzbierało, ale to były w większości całkiem przeciętne auta. Także ze zdjęciami i z przypomnieniem sobie ich cen będą problemy. Zdjęcia zresztą gdzieś mam, ale są to "papierowe" fotki, więc trzeba by je skanować, żeby tu zamieścić.

Miałem najpierw jakiegoś Forda Fairlane z silnikiem V8, rocznik 1968. Zapłaciłem za niego chyba z 300 dolarów. Potem pierwsze nowe samochody, Nissan Sentra (europejski Sunny) za $4949 i Honda Civic za $5199. To były lata 1984-85. Miałem jeszcze VW Garbusa, Mercury Cougar z 1972 roku (to wersja Mustanga), dwa nowe Mustangi, roczniki 1986 i 87 (ten drugi jest na youtube, wpisz "truckerhiob mustang" to znajdziesz), miałem Jeepa Wranglera, Saaba 9000 Turbo, rocznik 1986, kupionego używanego, Chryslera LHS z 95 roku, Pontiaca Grand Prix z tego samego roku i Mazdę 6, model 2002 (albo coś koło tego :-D) . Te trzy ostatnie jeszcze są, choć Chrysler chwilowo nie jest nawet zarejestrowany. Może jeszcze coś było w międzyczasie, ale nie pamiętam na razie. Aha, miałem jakiś czas AMC Pacera i Chevroleta Impalę Station Wagon (kombi). Obydwa trzymałem w Nowym Jorku, do poruszania się tam, gdy utknąłem bez ładunku w tamtym mieście.

Nissan, Honda, Mustangi, Jeep i Mazda były kupione nowe, reszta to samochody używane. Niektóre wręcz wraki, jak Pacer, VW, Chevrolet, czy Ford Fairlane. Ale spełniły swoją rolę, a w sumie właśnie o to chodzi.
Ostatnio zmieniony 31-05-09, 21:57 przez hiob, łącznie zmieniany 1 raz.
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)

das
Przyjaciel forum
Posty: 5
Rejestracja: 08-04-09, 14:47
Lokalizacja: Radom

Re: Samochody Hioba od Pierszych chwil w USA do czasu terazniejs

Post autor: das » 01-06-09, 06:50

No moim zdaniem Hiobie mustangi to ciekawe autka.

Awatar użytkownika
hiob
Administrator
Posty: 11193
Rejestracja: 24-10-07, 22:28
Lokalizacja: Północna Karolina, USA
Kontakt:

Re: Samochody Hioba od Pierszych chwil w USA do czasu terazniejs

Post autor: hiob » 01-06-09, 12:36

das pisze:No moim zdaniem Hiobie mustangi to ciekawe autka.
Jasne. Ten na pewno był ciekawy ;-) :

http://www.youtube.com/watch?v=yO22besn1pc
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)

2k2
Przyjaciel forum
Posty: 91
Rejestracja: 09-01-09, 12:58
Lokalizacja: Wrocław

Re: Samochody Hioba od Pierszych chwil w USA do czasu terazniejs

Post autor: 2k2 » 01-06-09, 16:15

AMC Pacer to obiekt westchnien, oczywiscie dla tych ktorzy amerykanska motoryzacje znaja troszke bardziej niz poprzez pryzmat oklepanych na maksa Mustangow.
Podobnie Ford Maverick na przyklad - zupelnie nieznany w Polsce, a pospolu z blizniaczym Plymouth'em Comet GT znakomicie nadaje sie na cichociemnego pogromce tjuningowanych w stodole Golfow i Beemek ;-)

das
Przyjaciel forum
Posty: 5
Rejestracja: 08-04-09, 14:47
Lokalizacja: Radom

Re: Samochody Hioba od Pierszych chwil w USA do czasu terazniejs

Post autor: das » 01-06-09, 21:35

2k2, Mi na przykład mustangi bardzo sie podobaja. Mysle ze jest to samochód najbardziej rozpoznawalny przez europejczyków którzy wylatuja do USA

2k2
Przyjaciel forum
Posty: 91
Rejestracja: 09-01-09, 12:58
Lokalizacja: Wrocław

Re: Samochody Hioba od Pierszych chwil w USA do czasu terazniejs

Post autor: 2k2 » 01-06-09, 22:01

Nie napisalem ze sa do kitu tylko ze sa oklepane (podobnie jak Camaro i Corvette) bo wlasnie kazdy je zna i sie nimi zachwyca, mimo iz jest multum innych ciekawych konstrukcji.
Taka powszechna oryginalnosc jesli wiesz co mam na mysli.

A 2 pietra wyzej oczywiscie chodzilo o Mercury Comet, nie wiem skad mi sie ten Plymouth wzial :roll:
Ostatnio zmieniony 01-06-09, 22:06 przez 2k2, łącznie zmieniany 1 raz.

rafalinho
Przyjaciel forum
Posty: 3
Rejestracja: 02-06-09, 16:44
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Samochody Hioba od Pierszych chwil w USA do czasu terazniejs

Post autor: rafalinho » 02-06-09, 16:51

Witaj Hiobie,jestem nowym użytkownikiem forum,chociaż już od kilku miesięcy tu zaglądam.Ja mam z kolei takie pytanie - jakie Hiobie było (lub jest)auto twoich marzeń?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
banan
Przyjaciel forum
Posty: 37
Rejestracja: 16-05-09, 18:34
Lokalizacja: polska

Re: Samochody Hioba od Pierszych chwil w USA do czasu terazniejs

Post autor: banan » 03-06-09, 02:05

hiob, po co tak czesto zmieniales samochody ??
Witam i o zdrowie pytam.

Awatar użytkownika
hiob
Administrator
Posty: 11193
Rejestracja: 24-10-07, 22:28
Lokalizacja: Północna Karolina, USA
Kontakt:

Re: Samochody Hioba od Pierszych chwil w USA do czasu terazniejs

Post autor: hiob » 05-06-09, 02:34

2k2 pisze:AMC Pacer to obiekt westchnien, oczywiscie dla tych ktorzy amerykanska motoryzacje znaja troszke bardziej niz poprzez pryzmat oklepanych na maksa Mustangow...

Chyba masz na myśli AMC Javelina, którego zresztą niedawno gdzieś sfotografowałem. Pacer był zupełnie "bezpłciowym" samochodem, choć miał kilka innowacyjnych rozwiązań, a z wyglądu przypominał mi spuchniętego Porsche 928. Ale nikt go z Porsche nie mylił.... :-D
rafalinho pisze:Witaj Hiobie,jestem nowym użytkownikiem forum,chociaż już od kilku miesięcy tu zaglądam.Ja mam z kolei takie pytanie - jakie Hiobie było (lub jest)auto twoich marzeń?
Pozdrawiam
Witaj. To się ciągle zmienia, bo bez przerwy wymyślają nowe "samochody marzeń". Teraz jednak jest nim Cadillac CTS-V. Bardzo mi się podoba także Pontiac G8 GXP. Obydwa samochody są "normalnymi", czterodrzwiowymi limuzynami o osiągach dostępnych do niedawna tylko takim samochodom jak np. Ferrari.

Oczywiście Niemcy od lat robią podobne pojazdy, czy to będą modele AMG Mercedesa, czy M-cars BMW, czy Audi RS, ale te amerykańskie auta (Pontiac jest raczej z Australii, ale ma amerykańską nazwę :lol: ) są równie dobre, a znacznie tańsze i nie tak oklepane jak niemieckie. Poza tym, moim zdaniem, Cadillac jest najładniejszy i najbardziej oryginalny z nich wszystkich, a Pontiac najbardziej "tajny". Nie wygląda na samochód potrafiący osiągnąć setkę w niecałe pięć sekund i to jest jego główną zaletą. ;-)
banan pisze:hiob, po co tak czesto zmieniales samochody ??
Wcale nie tak często. Zawsze mieliśmy dwa auta, a jak doda się te "nowojorskie" to bywały i trzy. Jedyna szybka zmiana to było kupno Mustanga model 87, przy kupnie którego oddałem Mustanga'86. Wiele innych aut trzymałem aż do technicznej śmierci. Saab, Ford Fairlane, Pacer, Volkswagen i Mercury Cougar powędrowały na złom. Chevroleta mi ukradli i to dwukrotnie. Raz się znalazł, drugi raz na szczęście nie. Na szczęście, bo jakby go policja znalazła, musiałbym go "wykupić", płacąc za holowanie i parking, co przewyższyłoby jego wartość.

Chrysler ma już 14 lat i też go pewnie odeślemy na złom. Mazda ma chyba z sześć lat, a Pontiac Kuby też 14, ale niewielki przebieg.

Nie bardzo pamiętam co się stało z Hondą i Nissanem. Jeden z nich chyba został zamieniony na pierwszego Mustanga, drugi na Saaba, ale było to tak dawno, że już nie pamiętam szczegółów.
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)

2k2
Przyjaciel forum
Posty: 91
Rejestracja: 09-01-09, 12:58
Lokalizacja: Wrocław

Re: Samochody Hioba od Pierszych chwil w USA do czasu terazniejs

Post autor: 2k2 » 05-06-09, 19:32

Spokojnie, odrozniam Javelina od Pacera:)

Javelin tez jest OK ale w Pacerze ujmuje mnie stylistyka, podobnie jak w Gremlinie. Bardzo ladne detale: ciekawy pas przedni, profilowane tylne szyby, fajne felgi itd.

Coz z tego ze Pacer nie mial klimy w standardzie, co przy ogromnych szybach dawalo niezla saune wewnatrz w upalne dni, coz z tego ze jakosc wykonania odbiegala od przyzwoitosci - podoba mi sie i juz:)
Jakbym cos sprowadzal z USA to poza Mercury Cyclone Spoiler sciagnalbym tez Pacera, powaznie:)
Chrysler ma już 14 lat i też go pewnie odeślemy na złom
Uch, udam ze tego nie widzialem bo mi sie serce kraje;)
Ostatnio zmieniony 05-06-09, 19:35 przez 2k2, łącznie zmieniany 2 razy.

2k2
Przyjaciel forum
Posty: 91
Rejestracja: 09-01-09, 12:58
Lokalizacja: Wrocław

Re: Samochody Hioba od Pierszych chwil w USA do czasu terazniejs

Post autor: 2k2 » 05-06-09, 20:04

BTW: na fotach z Twojego linka jest AMC AMX a nie Javelin ale sa one tak podobne ze bardzo latwo je pomylic.
Ostatnio zmieniony 05-06-09, 20:08 przez 2k2, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
hiob
Administrator
Posty: 11193
Rejestracja: 24-10-07, 22:28
Lokalizacja: Północna Karolina, USA
Kontakt:

Re: Samochody Hioba od Pierszych chwil w USA do czasu terazniejs

Post autor: hiob » 05-06-09, 20:59

2k2 pisze:
Chrysler ma już 14 lat i też go pewnie odeślemy na złom
Uch, udam ze tego nie widzialem bo mi sie serce kraje;)
Jeszcze nic straconego, na razie stoi przed domem. Przyjeżdżaj i bierz go. ;-)
2k2 pisze:BTW: na fotach z Twojego linka jest AMC AMX a nie Javelin ale sa one tak podobne ze bardzo latwo je pomylic.
To są pod pewnym względem dość istotnie różniące się auta, gdyż AMX był dwuosobowym samochodem i miał w założeniach konkurować z Corvette, a Javelin miał być rywalem Pontiaca GTO, Mustanga i Challengera. Ale nie zmienia to faktu, że AMX to jest po prostu Javelin, z którego "wycięto" kilkanaście centymetrów. Struktura nadwozia, zawieszenie, elementy karoserii, drzwi, szyby itd - to są wspólne elementy tych samochodów. Dlatego dla wielu AMX to był po prostu Javelin. Co więcej gdy AMC zaczęło produkować drugą generację tych aut, to AMX już nie był osobnym modelem, ale właśnie wersją Javelina i zaczęto je nazywać "AMC Javelin AMX". Masz jednak rację poprawiając mnie, auto na zdjęciu oficjalnie nazywa się "AMC AMX".
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)

ODPOWIEDZ