Statystyki sprzedaży trucków w USA
- hiob
- Administrator
- Posty: 11193
- Rejestracja: 24-10-07, 22:28
- Lokalizacja: Północna Karolina, USA
- Kontakt:
Statystyki sprzedaży trucków w USA
Wpadły mi w ręce najnowsze statystyki ilości zarejestrowanych ciężarówek w USA, więc napiszę trochę o tym. Najpierw jednak mój stary post, jaki umieściłem na innych forach:
"Trochę statystyk. Wiem, że to nudne jak flaki z olejem, ale mnie zawsze fascynowały statystyki. Zawsze byłem ciekawy, ile kto produkuje i sprzedaje samochodów, ile firmy mają pojazdów itd. Ponieważ być może jest więcej takich chorych jak ja, to postanowiłem podzielić się statystykami ze sprzedaży ciężarówek w USA.
Tutaj sprzedaż samochodów "klasy 8". "Class 8" to są największe trucki, te wszystkie Kenworthy, Peterbilty i Freightliner ciągnące naczepy po amerykańskich autostradach. Pomijam na razie mniejsze auta, "Class 7" i "Class 6", pracujące w miastach, jako pojazdy dostawcze itp., bo mnie tamte auta nie bardzo interesują. Może kiedyś i o nich napiszę, ale teraz tylko te "prawdziwe" ciężarówki.
Cały rynek w USA jest podzielony teraz na cztery koncerny. Tylko DaimlerChrysler, International Navistar, Paccar i Volvo sprzedają tu ciężarówki tej wielkości. W sumie w pierwszych 11 miesiącach 2006 sprzedali oni razem 257,500 sztuk.
Podział rynku jest następujący:
Największą działkę ma DaimlerChrysler, sprzedający tu głównie Freightliner, ale także trochę ciężarówek Sterling i Western Star. W sumie sprzedał 90 tys. trucków, 35% całej sprzedaży.
Podział na poszczególne marki jest taki: Zdecydowanie najwięcej sprzedaje się Freightlinerów: 71,7 tysiąca sztuk, 28% rynku. Znacznie mniej Sterlingów, 15 tysięcy, 6%. Sprzedaż Western Stara jest niemal symboliczna, 3,1 tysiąca, nieco ponad jeden procent rynku.
Drugi z "wielkiej czwórki" to Paccar, 63,8 tys. aut, prawie 25% rynku. On ma tu dwie marki, Peterbilt i Kenworth. Peterbilt sprzedał 34 tys. aut, 13% rynku, Kenworth 30 tys., 11,5%.
Trzeci z wielkich to Volvo. 53 tys. sprzedanych samochodów, 21% rynku. Podział na ich dwie marki jest niemal idealnie równy: Volvo 27 tys. sprzedanych aut, 10,5%, Mack 26 tysięcy, 10%.
Czwarty, najmniejszy z wielkich, jest International. Sprzedaje on auta tylko pod jedną marką i udało mu się to zrobić w ciągu pierwszych 11 miesięcy niemal 50 tysięcy razy. Mają ponad 19% rynku. Jako marka, nie koncern, International zajmuje drugie, za Freightlinerem, miejsce. International sprzedaje wiele samochodów klasy "baby 8". To są "małe duże ciężarówki". Legalnie mogą ciągnąć duże naczepy, ale zazwyczaj mają trochę słabsze silniki, takie 300-400 KM i mniejsze sleepery, albo kabiny bez nich.
W tabeli kolejno marka, ilość sprzedanych aut w listopadzie, w sumie za pierwsze 11 miesięcy i procent rynku USA.
CLASS 8
Freightliner........... 6292___ 71740___ 27.9%
International......... 4164___ 49359___ 19.2%
Peterbilt................ 3108___ 33915___ 13.2%
Kenworth.............. 2865___ 29866___ 11.6%
Volvo.................... 2395___ 27217___ 10.6%
Mack..................... 2093___ 25841___10.0%
Sterling................. 1292 ___ 15172____ 5.9%
Western Star........... 299____3097____ 1.2%
Other......................... 31____ 1297____ 0.5%"
A teraz nowe statystyki. Nie dotyczą one dokładnie tego samego, bo powyżej jest sprzedaż tylko aut należących do "Class 8, czyli powyżej 33 tysięcy funtów łącznej masy pojazdu (ponad 15 ton), a poniżej rejestracja nowych aut wszystkich należących od Class 3 do Class 8 włącznie (czyli od 10 tys funtów; 4,5 tony), ale jakieś porównanie jest.
Wiadomo, że takie firmy jak Peterbilt, Kenworth, Mack, Western Star, czy Volvo produkują tylko duże ciężarówki. Sterling, Freightliner i International mają mniej, albo więcej aut mniejszych, głównie Class 7. Inne w ogóle nie robią aut Class 8, a Ford, czy GMC w większości produkuję coś, co można by nazwać "półciężarówkami".
Pierwsza tabela. Ilość nowych zarejestrowanych samochodów w całym roku 2008. Po kolei rubryki pokazują ile zarejestrowano w grudniu 2008, jaka zmiana w stosunku do grudnia 2007, ile w całym roku 2008 i jaka zmiana w stosunku do 2007. Jak widać, wszędzie minusy, czyli ilość nowych aut zmalała aż o 25%.
A to pierwszy kwartał tego roku. Nie wygląda wcale lepiej. Kolejne kolumny pokazują ilość zarejestrowanych nowych aut w marcu 2009, zmiana w procentach w stosunku do marca 2008 i cały pierwszy kwartał i zmiana w stosunku do pierwszego kwartału 2008. Nie ma minusów, ale są nawiasy, które oznaczają to samo. Liczby w nawiasach to zmiany na gorsze, a zatem w pierwszym kwartale tego roku aż o 40% spadła ilość zarejestrowanych nowych aut.
"Trochę statystyk. Wiem, że to nudne jak flaki z olejem, ale mnie zawsze fascynowały statystyki. Zawsze byłem ciekawy, ile kto produkuje i sprzedaje samochodów, ile firmy mają pojazdów itd. Ponieważ być może jest więcej takich chorych jak ja, to postanowiłem podzielić się statystykami ze sprzedaży ciężarówek w USA.
Tutaj sprzedaż samochodów "klasy 8". "Class 8" to są największe trucki, te wszystkie Kenworthy, Peterbilty i Freightliner ciągnące naczepy po amerykańskich autostradach. Pomijam na razie mniejsze auta, "Class 7" i "Class 6", pracujące w miastach, jako pojazdy dostawcze itp., bo mnie tamte auta nie bardzo interesują. Może kiedyś i o nich napiszę, ale teraz tylko te "prawdziwe" ciężarówki.
Cały rynek w USA jest podzielony teraz na cztery koncerny. Tylko DaimlerChrysler, International Navistar, Paccar i Volvo sprzedają tu ciężarówki tej wielkości. W sumie w pierwszych 11 miesiącach 2006 sprzedali oni razem 257,500 sztuk.
Podział rynku jest następujący:
Największą działkę ma DaimlerChrysler, sprzedający tu głównie Freightliner, ale także trochę ciężarówek Sterling i Western Star. W sumie sprzedał 90 tys. trucków, 35% całej sprzedaży.
Podział na poszczególne marki jest taki: Zdecydowanie najwięcej sprzedaje się Freightlinerów: 71,7 tysiąca sztuk, 28% rynku. Znacznie mniej Sterlingów, 15 tysięcy, 6%. Sprzedaż Western Stara jest niemal symboliczna, 3,1 tysiąca, nieco ponad jeden procent rynku.
Drugi z "wielkiej czwórki" to Paccar, 63,8 tys. aut, prawie 25% rynku. On ma tu dwie marki, Peterbilt i Kenworth. Peterbilt sprzedał 34 tys. aut, 13% rynku, Kenworth 30 tys., 11,5%.
Trzeci z wielkich to Volvo. 53 tys. sprzedanych samochodów, 21% rynku. Podział na ich dwie marki jest niemal idealnie równy: Volvo 27 tys. sprzedanych aut, 10,5%, Mack 26 tysięcy, 10%.
Czwarty, najmniejszy z wielkich, jest International. Sprzedaje on auta tylko pod jedną marką i udało mu się to zrobić w ciągu pierwszych 11 miesięcy niemal 50 tysięcy razy. Mają ponad 19% rynku. Jako marka, nie koncern, International zajmuje drugie, za Freightlinerem, miejsce. International sprzedaje wiele samochodów klasy "baby 8". To są "małe duże ciężarówki". Legalnie mogą ciągnąć duże naczepy, ale zazwyczaj mają trochę słabsze silniki, takie 300-400 KM i mniejsze sleepery, albo kabiny bez nich.
W tabeli kolejno marka, ilość sprzedanych aut w listopadzie, w sumie za pierwsze 11 miesięcy i procent rynku USA.
CLASS 8
Freightliner........... 6292___ 71740___ 27.9%
International......... 4164___ 49359___ 19.2%
Peterbilt................ 3108___ 33915___ 13.2%
Kenworth.............. 2865___ 29866___ 11.6%
Volvo.................... 2395___ 27217___ 10.6%
Mack..................... 2093___ 25841___10.0%
Sterling................. 1292 ___ 15172____ 5.9%
Western Star........... 299____3097____ 1.2%
Other......................... 31____ 1297____ 0.5%"
A teraz nowe statystyki. Nie dotyczą one dokładnie tego samego, bo powyżej jest sprzedaż tylko aut należących do "Class 8, czyli powyżej 33 tysięcy funtów łącznej masy pojazdu (ponad 15 ton), a poniżej rejestracja nowych aut wszystkich należących od Class 3 do Class 8 włącznie (czyli od 10 tys funtów; 4,5 tony), ale jakieś porównanie jest.
Wiadomo, że takie firmy jak Peterbilt, Kenworth, Mack, Western Star, czy Volvo produkują tylko duże ciężarówki. Sterling, Freightliner i International mają mniej, albo więcej aut mniejszych, głównie Class 7. Inne w ogóle nie robią aut Class 8, a Ford, czy GMC w większości produkuję coś, co można by nazwać "półciężarówkami".
Pierwsza tabela. Ilość nowych zarejestrowanych samochodów w całym roku 2008. Po kolei rubryki pokazują ile zarejestrowano w grudniu 2008, jaka zmiana w stosunku do grudnia 2007, ile w całym roku 2008 i jaka zmiana w stosunku do 2007. Jak widać, wszędzie minusy, czyli ilość nowych aut zmalała aż o 25%.
A to pierwszy kwartał tego roku. Nie wygląda wcale lepiej. Kolejne kolumny pokazują ilość zarejestrowanych nowych aut w marcu 2009, zmiana w procentach w stosunku do marca 2008 i cały pierwszy kwartał i zmiana w stosunku do pierwszego kwartału 2008. Nie ma minusów, ale są nawiasy, które oznaczają to samo. Liczby w nawiasach to zmiany na gorsze, a zatem w pierwszym kwartale tego roku aż o 40% spadła ilość zarejestrowanych nowych aut.
Ostatnio zmieniony 04-07-09, 02:28 przez hiob, łącznie zmieniany 1 raz.
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)
-
- Przyjaciel forum
- Posty: 62
- Rejestracja: 09-11-08, 13:29
- Lokalizacja: wrocław
Re: Statystyki sprzedaży trucków w USA
Ja też lubię statystyki- tylko one mówią prawde!
Kenworth w 900- the best tuck ever made
- hiob
- Administrator
- Posty: 11193
- Rejestracja: 24-10-07, 22:28
- Lokalizacja: Północna Karolina, USA
- Kontakt:
Re: Statystyki sprzedaży trucków w USA
Aktualizacja statystyk, rok 2010, Class 8. Pierwsze osiem miesięcy, do sierpnia włącznie:
1. FREIGHTLINER..................21529.....31,8%
2. INTERNATIONAL...............19799.....29,2%
3. PETERBILT.........................7547.....11,2%
4. KENWORTH........................6819.....10,1%
5. VOLVO..............................5671.......8,4%
6. MACK................................5134........7,6%
7. WESTERN STAR...................704.......1,0%
8. STERLING...........................466........0,7%
PRODUCENCI RAZEM:
DAIMLER BENZ.......33,5%
INTERNATIONAL.....29,2%
PACCAR.................21,3%
VOLVO/MACK.........16,0%
Porównując ze statystykami z 2008 roku, Mercedes utrzymał się na prowadzeniu, choć nieznacznie stracił swój udział na rynku. Sprzedaż Freightlinerów ma się nawet (procentowo) lepiej, ale znacznie mniej sprzedaje się Sterlingów. International, dzięki sukcesowi ProSTARa zwiększył swój udział na rynku, z 19,2 do 29,2%. Paccar radzi sobie dość dobrze, choć stracili 3% udziału rynku. Największe straty poniosło Volvo, ich udział na rynku spadł z 21 do 16%. Aż nie chce się wierzyć, widząc tak dużo aut tej marki na drodze, ale statystyki nie kłamią.
1. FREIGHTLINER..................21529.....31,8%
2. INTERNATIONAL...............19799.....29,2%
3. PETERBILT.........................7547.....11,2%
4. KENWORTH........................6819.....10,1%
5. VOLVO..............................5671.......8,4%
6. MACK................................5134........7,6%
7. WESTERN STAR...................704.......1,0%
8. STERLING...........................466........0,7%
PRODUCENCI RAZEM:
DAIMLER BENZ.......33,5%
INTERNATIONAL.....29,2%
PACCAR.................21,3%
VOLVO/MACK.........16,0%
Porównując ze statystykami z 2008 roku, Mercedes utrzymał się na prowadzeniu, choć nieznacznie stracił swój udział na rynku. Sprzedaż Freightlinerów ma się nawet (procentowo) lepiej, ale znacznie mniej sprzedaje się Sterlingów. International, dzięki sukcesowi ProSTARa zwiększył swój udział na rynku, z 19,2 do 29,2%. Paccar radzi sobie dość dobrze, choć stracili 3% udziału rynku. Największe straty poniosło Volvo, ich udział na rynku spadł z 21 do 16%. Aż nie chce się wierzyć, widząc tak dużo aut tej marki na drodze, ale statystyki nie kłamią.
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)
-
- Przyjaciel forum
- Posty: 1189
- Rejestracja: 09-03-10, 19:43
- Lokalizacja: Polska
Re: Statystyki sprzedaży trucków w USA
Winston Churchill – premier Wielkiej Brytanii powiedział:hiob pisze: Aż nie chce się wierzyć, widząc tak dużo aut tej marki na drodze, ale statystyki nie kłamią.
Wierzę tylko w te statystyki, które sam sfałszowałem.
A przytoczyłem to nie dlatego, że uważam statystyki za aż tak bezwartościowe, ale czytając je lepiej zachować ostrożność.
Ostatnio zmieniony 10-11-10, 23:35 przez skrzydlaty, łącznie zmieniany 2 razy.
- Szulc t660
- Przyjaciel forum
- Posty: 76
- Rejestracja: 13-10-08, 23:50
- Lokalizacja: Polska
Re: Statystyki sprzedaży trucków w USA
a ja tam się ciesze ze w pełni amerykańskie firmy Peterbilt, Kenworth i International maja się tak dobrze. Freightliner nie przypada mi specjalnie do gustu, tak samo Mack ale ostatnie wersje są coraz lepsze Volvo dla mnie ma najlepszy ciągnik na amerykańskim rynku czyli VT 880, i od razu zapytam czy ten model jest nadal produkowany ? Western Star produkuje tez bardzo fajne modele, ale szczerze mówiąc myślałem ze sprzedaje więcej trucków. Sterling słabo ale w tej klasie to nie dziwie się . Hiob a na dzień dzisiejszy jeżeli miał byś mi doradzić by kupić trucka według Ciebie który by był najlepszy? oczywiście chodzi mi o "Class 8" ?
Ostatnio zmieniony 11-11-10, 00:30 przez Szulc t660, łącznie zmieniany 3 razy.
Re: Statystyki sprzedaży trucków w USA
na pewno jakieś wnioski można wysnuć na ich podstawie.A przytoczyłem to nie dlatego, że uważam statystyki za aż tak bezwartościowe, ale czytając je lepiej zachować ostrożność.
I tak np. dane, które zaserwował nam Hiob pokazują coś więcej niż tylko wzrosty czy spadki udziału procetnowego w rynku poszczegolnych producentów aut.
Pokazują w jak wielkiej stagnacji jest gospodarka USA.
styczeń - listopad 2008
CLASS 8
Freightliner.............71740
International...........49359
Peterbilt.................33915
Kenworth.............. 29866
Volvo.................... 27217
Mack..................... 25841
Sterling................. 15172
Western Star..........3097
styczeń - sierpień 2010
CLASS 8
Freightliner.............21529
International...........19799
Peterbilt.................7547
Kenworth.............. 6819
Volvo.................... 5671
Mack..................... 5134
Sterling................. 466
Western Star..........704
Te dane nie są zastanawiające. One zatrważają.
Pokazują, że 2008 rok, kiedy to ceny diesla w sierpniu zbliżyły się do blisko 5$ za galon był zaledwie zapowiedzią zapaści ekonomicznej jaka toczy do dnia dzisiejszego USA.
Ten dramatyczny trend spadku sprzedaży nowych cieżarówek oznacza jedno - utratę miejsc pracy przez dziesiątki tysięcy pracowników.
Przecież wiele z ciężarówek Class 8 to nie ciągniki siodłowe, ale wywrotki czy inne pojazdy pracyjące na budowach, przy zwózce drewna etc. Najlepiej to widać na przykładzie Sterlinga który właściwie nie produkuje ciągników long-haul, a właśnie wywrotki i auta pod zabudowy wykorzystywane na budowach.
Niedawno przeglądałem coś na wikipedii i znalazłem ciekawe info nt. sprzedaży dwóch popularnych modeli SUV-ów w USA. Spadki sprzedaży są równie przerażające jak w przypadku ciężarówek.
Total American sales Jeep Grand Cherokee
Year Sales
1999 300,031
2000 271,723
2001 223,612
2002 224,233
2003 207,479
2004 182,313
2005 213,584
2006 139,148
2007 120,937
2008 73,678
2009 50,328
Total American sales Ford Explorer
Year Sales
1999 428,772
2000 445,157
2001
2002 433,847
2003 373,118
2004 339,333
2005 239,788
2006 179,229
2007 137,817
2008 78,439
2009 52,190
Trzeba wziąć poprawkę na to, że częstotliwość występowania VN-ki na drogach może wynikać z tego, że w latach 2008 i 2009 duże firmy nakupiły ich bardzo bardzo dużo - z tego co słyszałem to Swift dostawał nowe VN-ki po bardzo dużych upustach na jakie nie mógł pozwolić sobie żaden inny producent (cena 1 szt. oscylowała na poziomie 60 tysięcy dolarów). W 2010 roku pojawiły się plotki o opuszczeniu kontynentu amerykańskiego przez Volvo... zapewne też skończyli z tak ryzykowną polityką cenową, co mogło się odbić na spadku sprzedaży...hiob pisze:Największe straty poniosło Volvo, ich udział na rynku spadł z 21 do 16%. Aż nie chce się wierzyć, widząc tak dużo aut tej marki na drodze, ale statystyki nie kłamią.
Ostatnio zmieniony 11-11-10, 02:04 przez prot, łącznie zmieniany 1 raz.
- hiob
- Administrator
- Posty: 11193
- Rejestracja: 24-10-07, 22:28
- Lokalizacja: Północna Karolina, USA
- Kontakt:
Re: Statystyki sprzedaży trucków w USA
To prawda, że statystykami można czasem manipulować, jednak gdy mówimy po prostu o ilości sprzedanych aut, to raczej nie ma miejsca na manipulację. Tu wymowa liczb jest jednoznaczna.skrzydlaty pisze: Winston Churchill – premier Wielkiej Brytanii powiedział:
Wierzę tylko w te statystyki, które sam sfałszowałem.
A przytoczyłem to nie dlatego, że uważam statystyki za aż tak bezwartościowe, ale czytając je lepiej zachować ostrożność.
Jak zauważył prot, to wszystko jest bardzo relatywne. Sprzedaż aut jest bardzo niska. Ja to widzę nawet "po sobie". Po dwudziestu latach zmieniania aut co 4 lata, teraz nie myślę nawet o tym, bo mnie po prostu na to nie stać. Gdy stawki za przewóz towarów nie pójdą w górę, nie zainwestuję w nowe auto.Szulc t660 pisze:a ja tam się ciesze ze w pełni amerykańskie firmy Peterbilt, Kenworth i International maja się tak dobrze.
Z tego co wiem, nie. Na stronie Volvo nic o nim nie ma, a na www.truckpaper.com najnowsze VT są z roku 2009.Volvo dla mnie ma najlepszy ciągnik na amerykańskim rynku czyli VT 880, i od razu zapytam czy ten model jest nadal produkowany ?
Auta dziś są tak podobne, że to jest zawsze kwestia osobistych preferencji. Prostar, T700, 587, Cascadia i VN670 to niemal bliźniaki, albo raczej pięcioraczki. :mrgreen: Można by tu dodać jeszcze Century Class i Columbię, bo są nadal produkowane i z pewnymi zastrzeżeniami T660 i 386.Hiob a na dzień dzisiejszy jeżeli miał byś mi doradzić by kupić trucka według Ciebie który by był najlepszy? oczywiście chodzi mi o "Class 8" ?
Podobnie Coronado i LoneStar są do siebie bliźniaczo podobne. Ta sama koncepcja. Kabina normalnego woła roboczego, czyli ProSTARa lub Century Class z wydłużoną maską i chromami, by nadać mu klasyczny wygląd. Podobną ciężarówką był Volvo VT, ale już nie jest oferowany.
Kenworth W900 i Peterbilt 389 to jedyne "prawdziwe klasyki", jakie pozostały na rynku. Freightliner przestał produkować model Classic XL w grudniu 2009.
Volvo VN 780 i 730 i Kenworth Studio Sleeper to najdłuższe sypialnie, więc gdy to dla kogoś jest ważne, niech wybiera tutaj. Studio Sleeper jest oferowany w W900 i T660. T800 chyba już odszedł do historii.
To prawda. Wprawdzie nie są to te same miesiące, ale i tak zestawienie ciekawe. Miesięczna sprzedaż w listopadzie 2008 w porównaniu do sierpnia 2010:prot pisze:/statystyki/ pokazują w jak wielkiej stagnacji jest gospodarka USA.
Producent...........XI 2008_VIII 2010
Freightliner........... 6292___ 2630
International......... 4164___ 2628
Peterbilt................ 3108___ 957
Kenworth.............. 2865___ 1060
Volvo.................... 2395___ 810
Mack..................... 2093___ 618
Sterling................. 1292 _____ 1
Western Star........... 299____126
Other......................... 31_____0
Sterling sprzedał w sierpniu tego roku jeden samochód. Sprawdziłem zatem w Wikipedii i okazuje się, że Daimler przestał produkować samochody tej marki.Te dane nie są zastanawiające. One zatrważają. [...]
Przecież wiele z ciężarówek Class 8 to nie ciągniki siodłowe, ale wywrotki czy inne pojazdy pracyjące na budowach, przy zwózce drewna etc. Najlepiej to widać na przykładzie Sterlinga który właściwie nie produkuje ciągników long-haul, a właśnie wywrotki i auta pod zabudowy wykorzystywane na budowach.
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)
- hiob
- Administrator
- Posty: 11193
- Rejestracja: 24-10-07, 22:28
- Lokalizacja: Północna Karolina, USA
- Kontakt:
Re: Statystyki sprzedaży trucków w USA
Aktualizacja statystyk sprzedaży za wrzesień 2010. A ja się uczę robić tabelki.
Przypominam, że to są tylko samochody "Class 8", czyli o całkowitym dopuszczalnym ciężarze ponad 33 tys funtów, albo ponad 15 ton. Nie obejmują więc one małych pojazdów dostawczych, ani średnich ciężarówek.
</br>
<table border="5"; style="border-width: 5px; border-style: double; border-color: #11165f" align="top"; width="300"; height="35"; bordercolor="#11165f" bgcolor="#ffffff"; cellpadding="10";>
<th>PRODUCENT</th><th>SPRZEDAŻ W SIERPNIU </th> <th>SPRZEDAŻ WE WRZEŚNIU</th> <th>SPRZEDAŻ STYCZEŃ - WRZESIEŃ</th> <th>UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU DO WRZEŚNIA</th>
</tr>
<tr>
<td>FREIGHTLINER</td> <td>2 630</td> <td>3 382</td> <td>24 902</td> <td>32,32%</td>
</tr>
<tr>
<td>INTERNATIONAL</td> <td>2 628</td> <td>1 804</td> <td>21 603</td> <td>28,03%</td>
</tr>
<tr>
<td>PETERBILT</td> <td>957 </td> <td>1 358</td> <td>8 905</td> <td>11,55%</td>
</tr>
<tr>
<td>KENWORTH</td> <td>1 060</td> <td>1 151</td> <td>7 970</td> <td>10,34%</td>
</tr>
<tr>
<td>VOLVO</td><td>810</td> <td>781</td> <td>6 452</td> <td>8,37%</td>
</tr>
<tr>
<td>MACK</td> <td>618</td> <td>850</td> <td>5 984</td> <td>7,76%</td>
</tr>
<tr>
<td>WESTERN STAR</td> <td>126</td> <td>75</td> <td>779</td> <td>1,01%</td>
</tr>
<tr>
<td>STERLING</td><td>1</td> <td>0</td> <td>466</td> <td>0,60%</td>
</tr>
<tr>
<td>INNE</td><td>0</td> <td>1</td> <td>21</td> <td>0,03%</td>
</tr>
<tr>
<td>RAZEM</td><td>8 830</td> <td>9 402</td> <td>77 082</td> <td>100 %</td>
</tr>
</table>
</BR></BR> <table border="5"; style="border-width: 5px; border-style: double; border-color: #11165f" align="top"; width="300"; height="35"; bordercolor="#11165f" bgcolor="#ffffff"; cellpadding="10";>
<th>KONCERN SAMOCHODOWY</th> <th>SPRZEDAŻ STYCZEŃ - WRZESIEŃ</th> <th>UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU DO WRZEŚNIA</th>
</tr>
<tr>
<td><B>DAIMLER BENZ </B>(FREIGHTLINER, WESTERN STAR, STERLING, MERCEDES) </td> <td>26 147</td> <td>33,92%</td>
</tr>
<tr>
<td><B>INTERNATIONAL</B></td> <td>21 603</td> <td>28,03%</td>
</tr>
<tr>
<td><B>PACCAR</B> (KENWORTH, PETERBILT) </td> <td>16 875</td> <td>21,89%</td>
</tr>
<tr>
<td><B>VOLVO</B> (VOLVO, MACK) </td> <td>12 436</td> <td>16,13%</td>
</tr>
</table> </BR></BR>
W klasie mniejszych pojazdów, o ciężarze całkowitym 19 500- 33 000 funtów ( 9-15 ton) cały rynek praktycznie zmonopolizowali International i Daimler. Razem opanowali trzy czwarte rynku. "Class 7" to auta w przedziale 22-33 tys funtów (12-15 ton) i tutaj wygląda podział rynku:
<table border="5"; style="border-width: 5px; border-style: double; border-color: #11165f" align="top"; width="300"; height="35"; bordercolor="#11165f" bgcolor="#ffffff"; cellpadding="10";> <th>PRODUCENT</th> <th>SPRZEDAŻ STYCZEŃ - WRZESIEŃ</th> <th>UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU DO WRZEŚNIA</th>
</tr>
<tr>
<td>FREIGHTLINER </td> <td>10 799</td> <td>39,13%</td>
</tr>
<tr>
<td>INTERNATIONAL</td> <td>10 741</td> <td>38,92%</td>
</tr>
<tr>
<td>PACCAR (KENWORTH, PETERBILT) </td><td>2 793</td> <td>10,12%</td>
</tr>
<tr>
<td>FORD</td> <td>1 652</td> <td>5,99%</td>
</tr>
<tr>
<td>INNE (CHEVROLET, GMC, HINO, ISUZU, MITSUBISHI FUSO, UD TRUCKS, STERLING) </td> <td>1 610</td> <td>5,84%</td>
</tr> </TABLE>
Class 6, auta od 9 do 12 ton (19 501 - 26 000 funtów):
<br><br>
<table border="5"; style="border-width: 5px; border-style: double; border-color: #11165f" align="top"; width="300"; height="35"; bordercolor="#11165f" bgcolor="#ffffff"; cellpadding="10";> <th>PRODUCENT</th> <th>SPRZEDAŻ STYCZEŃ - WRZESIEŃ</th> <th>UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU DO WRZEŚNIA</th>
</tr>
<tr>
<td>INTERNATIONAL</td> <td>11 031</td> <td>48,77%</td>
</tr>
<tr>
<td>FREIGHTLINER</td> <td>4 464</td> <td>19,74%</td>
</tr>
<tr>
<td>FORD </td><td>3 929</td> <td>17,37%</td>
</tr>
<tr>
<td>HINO (TOYOTA) </td> <td>1 713</td> <td>7,57%</td>
</tr>
<tr>
<td>INNE (CHEVROLET, GMC, ISUZU, KENWORTH, PETERBILT, MITSUBISHI FUSO, UD TRUCKS, STERLING) </td> <td>1 482</td> <td>6,56%</td>
</tr> </TABLE>
No i proszę, jak mi pięknie wyszła te tabelki. Gdyby jeszcze ktoś mi podpowiedział, jak je umieścić obok siebie... :mrgreen:
Przypominam, że to są tylko samochody "Class 8", czyli o całkowitym dopuszczalnym ciężarze ponad 33 tys funtów, albo ponad 15 ton. Nie obejmują więc one małych pojazdów dostawczych, ani średnich ciężarówek.
</br>
<table border="5"; style="border-width: 5px; border-style: double; border-color: #11165f" align="top"; width="300"; height="35"; bordercolor="#11165f" bgcolor="#ffffff"; cellpadding="10";>
<th>PRODUCENT</th><th>SPRZEDAŻ W SIERPNIU </th> <th>SPRZEDAŻ WE WRZEŚNIU</th> <th>SPRZEDAŻ STYCZEŃ - WRZESIEŃ</th> <th>UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU DO WRZEŚNIA</th>
</tr>
<tr>
<td>FREIGHTLINER</td> <td>2 630</td> <td>3 382</td> <td>24 902</td> <td>32,32%</td>
</tr>
<tr>
<td>INTERNATIONAL</td> <td>2 628</td> <td>1 804</td> <td>21 603</td> <td>28,03%</td>
</tr>
<tr>
<td>PETERBILT</td> <td>957 </td> <td>1 358</td> <td>8 905</td> <td>11,55%</td>
</tr>
<tr>
<td>KENWORTH</td> <td>1 060</td> <td>1 151</td> <td>7 970</td> <td>10,34%</td>
</tr>
<tr>
<td>VOLVO</td><td>810</td> <td>781</td> <td>6 452</td> <td>8,37%</td>
</tr>
<tr>
<td>MACK</td> <td>618</td> <td>850</td> <td>5 984</td> <td>7,76%</td>
</tr>
<tr>
<td>WESTERN STAR</td> <td>126</td> <td>75</td> <td>779</td> <td>1,01%</td>
</tr>
<tr>
<td>STERLING</td><td>1</td> <td>0</td> <td>466</td> <td>0,60%</td>
</tr>
<tr>
<td>INNE</td><td>0</td> <td>1</td> <td>21</td> <td>0,03%</td>
</tr>
<tr>
<td>RAZEM</td><td>8 830</td> <td>9 402</td> <td>77 082</td> <td>100 %</td>
</tr>
</table>
</BR></BR> <table border="5"; style="border-width: 5px; border-style: double; border-color: #11165f" align="top"; width="300"; height="35"; bordercolor="#11165f" bgcolor="#ffffff"; cellpadding="10";>
<th>KONCERN SAMOCHODOWY</th> <th>SPRZEDAŻ STYCZEŃ - WRZESIEŃ</th> <th>UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU DO WRZEŚNIA</th>
</tr>
<tr>
<td><B>DAIMLER BENZ </B>(FREIGHTLINER, WESTERN STAR, STERLING, MERCEDES) </td> <td>26 147</td> <td>33,92%</td>
</tr>
<tr>
<td><B>INTERNATIONAL</B></td> <td>21 603</td> <td>28,03%</td>
</tr>
<tr>
<td><B>PACCAR</B> (KENWORTH, PETERBILT) </td> <td>16 875</td> <td>21,89%</td>
</tr>
<tr>
<td><B>VOLVO</B> (VOLVO, MACK) </td> <td>12 436</td> <td>16,13%</td>
</tr>
</table> </BR></BR>
W klasie mniejszych pojazdów, o ciężarze całkowitym 19 500- 33 000 funtów ( 9-15 ton) cały rynek praktycznie zmonopolizowali International i Daimler. Razem opanowali trzy czwarte rynku. "Class 7" to auta w przedziale 22-33 tys funtów (12-15 ton) i tutaj wygląda podział rynku:
<table border="5"; style="border-width: 5px; border-style: double; border-color: #11165f" align="top"; width="300"; height="35"; bordercolor="#11165f" bgcolor="#ffffff"; cellpadding="10";> <th>PRODUCENT</th> <th>SPRZEDAŻ STYCZEŃ - WRZESIEŃ</th> <th>UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU DO WRZEŚNIA</th>
</tr>
<tr>
<td>FREIGHTLINER </td> <td>10 799</td> <td>39,13%</td>
</tr>
<tr>
<td>INTERNATIONAL</td> <td>10 741</td> <td>38,92%</td>
</tr>
<tr>
<td>PACCAR (KENWORTH, PETERBILT) </td><td>2 793</td> <td>10,12%</td>
</tr>
<tr>
<td>FORD</td> <td>1 652</td> <td>5,99%</td>
</tr>
<tr>
<td>INNE (CHEVROLET, GMC, HINO, ISUZU, MITSUBISHI FUSO, UD TRUCKS, STERLING) </td> <td>1 610</td> <td>5,84%</td>
</tr> </TABLE>
Class 6, auta od 9 do 12 ton (19 501 - 26 000 funtów):
<br><br>
<table border="5"; style="border-width: 5px; border-style: double; border-color: #11165f" align="top"; width="300"; height="35"; bordercolor="#11165f" bgcolor="#ffffff"; cellpadding="10";> <th>PRODUCENT</th> <th>SPRZEDAŻ STYCZEŃ - WRZESIEŃ</th> <th>UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU DO WRZEŚNIA</th>
</tr>
<tr>
<td>INTERNATIONAL</td> <td>11 031</td> <td>48,77%</td>
</tr>
<tr>
<td>FREIGHTLINER</td> <td>4 464</td> <td>19,74%</td>
</tr>
<tr>
<td>FORD </td><td>3 929</td> <td>17,37%</td>
</tr>
<tr>
<td>HINO (TOYOTA) </td> <td>1 713</td> <td>7,57%</td>
</tr>
<tr>
<td>INNE (CHEVROLET, GMC, ISUZU, KENWORTH, PETERBILT, MITSUBISHI FUSO, UD TRUCKS, STERLING) </td> <td>1 482</td> <td>6,56%</td>
</tr> </TABLE>
No i proszę, jak mi pięknie wyszła te tabelki. Gdyby jeszcze ktoś mi podpowiedział, jak je umieścić obok siebie... :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 01-12-10, 16:39 przez hiob, łącznie zmieniany 2 razy.
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)
- hiob
- Administrator
- Posty: 11193
- Rejestracja: 24-10-07, 22:28
- Lokalizacja: Północna Karolina, USA
- Kontakt:
Re: Statystyki sprzedaży trucków w USA
Aktualizacja za październik: <br><br>
<table border="5"; style="border-width: 5px; border-style: double; border-color: #11165f" align="top"; width="300"; height="35"; bordercolor="#11165f" bgcolor="#ffffff"; cellpadding="10";>
<th>PRODUCENT</th><th>SPRZEDAŻ W SIERPNIU </th> <th>SPRZEDAŻ WE WRZEŚNIU</th> <th>SPRZEDAŻ W PAŹDZIERNIKU </th> <th>SPRZEDAŻ STYCZEŃ - PAŹDZIERNIK</th> <th>UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU DO PAŹDZIERNIKA</th>
</tr>
<tr>
<td>FREIGHTLINER</td> <td>2 630</td> <td>3 382</td> <td>3 128</td> <td>28 030</td> <td>32,67%</td>
</tr>
<tr>
<td>INTERNATIONAL</td> <td>2 628</td> <td>1 804</td> <td>1 553</td> <td>23 1563</td> <td>26,99%</td>
</tr>
<tr>
<td>PETERBILT</td> <td>957 </td> <td>1 358</td><td>1 177</td> <td>10 082 </td> <td>11,75%</td>
</tr>
<tr>
<td>KENWORTH</td> <td>1 060</td> <td>1 151</td> <td> 972 </td> <td>8 942 </td> <td>10,42%</td>
</tr>
<tr>
<td>VOLVO</td><td>810</td> <td>781</td> <td>1 133</td> <td>7 585</td> <td>8,84%</td>
</tr>
<tr>
<td>MACK</td> <td>618</td> <td>850</td> <td> 619 </td> <td> 6 603 </td> <td>7,70%</td>
</tr>
<tr>
<td>WESTERN STAR</td> <td>126</td> <td>75</td> <td>132 </td> <td>911</td> <td>1,06%</td>
</tr>
<tr>
<td>STERLING</td><td>1</td> <td>0</td> <td>0 </td> <td>466</td> <td>0,54%</td>
</tr>
<tr>
<td>INNE</td><td>0</td> <td>1</td> <td>0 </td> <td>21</td> <td>0,02%</td>
</tr>
<tr>
<td>RAZEM</td><td>8 830</td> <td>9 402</td> <td>8 714 </td> <td>85 796</td> <td>100 %</td>
</tr>
</table> <br><br>
International idzie od paru miesięcy w dół, za to Volvo miało relatywnie dobry miesiąc. Reszta bez większych zmian.
<table border="5"; style="border-width: 5px; border-style: double; border-color: #11165f" align="top"; width="300"; height="35"; bordercolor="#11165f" bgcolor="#ffffff"; cellpadding="10";>
<th>PRODUCENT</th><th>SPRZEDAŻ W SIERPNIU </th> <th>SPRZEDAŻ WE WRZEŚNIU</th> <th>SPRZEDAŻ W PAŹDZIERNIKU </th> <th>SPRZEDAŻ STYCZEŃ - PAŹDZIERNIK</th> <th>UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU DO PAŹDZIERNIKA</th>
</tr>
<tr>
<td>FREIGHTLINER</td> <td>2 630</td> <td>3 382</td> <td>3 128</td> <td>28 030</td> <td>32,67%</td>
</tr>
<tr>
<td>INTERNATIONAL</td> <td>2 628</td> <td>1 804</td> <td>1 553</td> <td>23 1563</td> <td>26,99%</td>
</tr>
<tr>
<td>PETERBILT</td> <td>957 </td> <td>1 358</td><td>1 177</td> <td>10 082 </td> <td>11,75%</td>
</tr>
<tr>
<td>KENWORTH</td> <td>1 060</td> <td>1 151</td> <td> 972 </td> <td>8 942 </td> <td>10,42%</td>
</tr>
<tr>
<td>VOLVO</td><td>810</td> <td>781</td> <td>1 133</td> <td>7 585</td> <td>8,84%</td>
</tr>
<tr>
<td>MACK</td> <td>618</td> <td>850</td> <td> 619 </td> <td> 6 603 </td> <td>7,70%</td>
</tr>
<tr>
<td>WESTERN STAR</td> <td>126</td> <td>75</td> <td>132 </td> <td>911</td> <td>1,06%</td>
</tr>
<tr>
<td>STERLING</td><td>1</td> <td>0</td> <td>0 </td> <td>466</td> <td>0,54%</td>
</tr>
<tr>
<td>INNE</td><td>0</td> <td>1</td> <td>0 </td> <td>21</td> <td>0,02%</td>
</tr>
<tr>
<td>RAZEM</td><td>8 830</td> <td>9 402</td> <td>8 714 </td> <td>85 796</td> <td>100 %</td>
</tr>
</table> <br><br>
International idzie od paru miesięcy w dół, za to Volvo miało relatywnie dobry miesiąc. Reszta bez większych zmian.
Ostatnio zmieniony 19-12-10, 01:57 przez hiob, łącznie zmieniany 1 raz.
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)
- hiob
- Administrator
- Posty: 11193
- Rejestracja: 24-10-07, 22:28
- Lokalizacja: Północna Karolina, USA
- Kontakt:
Re: Statystyki sprzedaży trucków w USA
Są już statystyki sprzedaży za cały 2010 rok.
Class 8, czyli auta powyżej 15 ton
<table border="5"; style="border-width: 5px; border-style: double; border-color: #11165f" align="top"; width="300"; height="35"; bordercolor="#11165f" bgcolor="#ffffff"; cellpadding="10";>
<th>PRODUCENT</th> <th>SPRZEDAŻ W GRUDNIU </th> <th>SPRZEDAŻ W 2010 </th> <th>UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU </th>
</tr>
<tr>
<td>FREIGHTLINER</td> <td>3 419</td> <td>34 708</td> <td>32,39%</td>
</tr>
<tr>
<td>INTERNATIONAL</td> <td>2 215</td> <td>26 939</td> <td>25,14%</td>
</tr>
<tr>
<td>PETERBILT</td> <td>1 722</td> <td>12 980</td> <td>12,11%</td>
</tr>
<tr>
<td>KENWORTH</td> <td>1 497</td> <td>11 621</td> <td>10,85%</td>
</tr>
<tr>
<td>VOLVO</td> <td>1 213</td> <td>10 036</td> <td>9,37%</td>
</tr>
<tr>
<td>MACK</td> <td>1 559</td> <td>9 209</td> <td>8,59%</td>
</tr>
<tr>
<td>WESTERN STAR</td> <td>117</td> <td>1 171</td> <td>1,09%</td>
</tr>
<tr>
<td>STERLING</td> <td>0</td> <td>466</td> <td>0,43%</td>
</tr>
<tr>
<td>INNE</td> <td>0</td> <td>22</td> <td>0,02%</td>
</tr>
<tr>
<td>RAZEM</td> <td>11 742</td> <td>107 152</td> <td>100 %</td>
</tr>
</table>
</BR></BR> <table border="5"; style="border-width: 5px; border-style: double; border-color: #11165f" align="top"; width="300"; height="35"; bordercolor="#11165f" bgcolor="#ffffff"; cellpadding="10";>
<th>KONCERN SAMOCHODOWY</th> <th>SPRZEDAŻ w 2010</th> <th>UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU </th>
</tr>
<tr>
<td><B>DAIMLER BENZ </B>(FREIGHTLINER, WESTERN STAR, STERLING, MERCEDES) </td> <td>36 345</td> <td>34 %</td>
</tr>
<tr>
<td><B>INTERNATIONAL</B></td> <td>26 939</td> <td>25 %</td>
</tr>
<tr>
<td><B>PACCAR</B> (KENWORTH, PETERBILT) </td> <td>24 601</td> <td>23 %</td>
</tr>
<tr>
<td><B>VOLVO</B> (VOLVO, MACK) </td> <td>19 245</td> <td>18 %</td>
</tr>
</table> </BR></BR>
"Class 7" to auta w przedziale 22-33 tys funtów (12-15 ton):
<table border="5"; style="border-width: 5px; border-style: double; border-color: #11165f" align="top"; width="300"; height="35"; bordercolor="#11165f" bgcolor="#ffffff"; cellpadding="10";> <th>PRODUCENT</th> <th>SPRZEDAŻ w 2010 </th> <th>UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU </th>
</tr>
<tr>
<td>INTERNATIONAL</td> <td>15 333</td> <td>40 %</td>
</tr>
<tr>
<td>FREIGHTLINER </td> <td>14 262</td> <td>37 %</td>
</tr>
<tr>
<td>PACCAR (KENWORTH, PETERBILT) </td><td>4 123</td> <td>11 %</td>
</tr>
<tr>
<td>FORD</td> <td>2 664</td> <td>7 %</td>
</tr>
<tr>
<td>INNE (CHEVROLET, GMC, HINO, ISUZU, MITSUBISHI FUSO, UD TRUCKS, STERLING) </td> <td>1 968</td> <td>5 %</td>
</tr>
<tr>
<td>RAZEM 2010 </td> <td>38 350</td> <td>100 %</td>
</tr> </TABLE>
Class 6, auta od 9 do 12 ton (19 501 - 26 000 funtów):
<br><br>
<table border="5"; style="border-width: 5px; border-style: double; border-color: #11165f" align="top"; width="300"; height="35"; bordercolor="#11165f" bgcolor="#ffffff"; cellpadding="10";> <th>PRODUCENT</th> <th>SPRZEDAŻ W 2010</th> <th>UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU</th>
</tr>
<tr>
<td>INTERNATIONAL</td> <td>12 966</td> <td>44 %</td>
</tr>
<tr>
<td>FREIGHTLINER</td> <td>6 108</td> <td>21 %</td>
</tr>
<tr>
<td>FORD </td><td>5 781</td> <td>20 %</td>
</tr>
<tr>
<td>HINO (TOYOTA) </td> <td>2 325</td> <td>8 %</td>
</tr>
<tr>
<td>INNE (CHEVROLET, GMC, ISUZU, KENWORTH, PETERBILT, MITSUBISHI FUSO, UD TRUCKS, STERLING) </td> <td>1 963</td> <td>7 %</td>
</tr>
<tr>
<td> RAZEM 2010 </td> <td>29 143</td> <td>100 %</td>
</tr></TABLE>
Class 8, czyli auta powyżej 15 ton
<table border="5"; style="border-width: 5px; border-style: double; border-color: #11165f" align="top"; width="300"; height="35"; bordercolor="#11165f" bgcolor="#ffffff"; cellpadding="10";>
<th>PRODUCENT</th> <th>SPRZEDAŻ W GRUDNIU </th> <th>SPRZEDAŻ W 2010 </th> <th>UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU </th>
</tr>
<tr>
<td>FREIGHTLINER</td> <td>3 419</td> <td>34 708</td> <td>32,39%</td>
</tr>
<tr>
<td>INTERNATIONAL</td> <td>2 215</td> <td>26 939</td> <td>25,14%</td>
</tr>
<tr>
<td>PETERBILT</td> <td>1 722</td> <td>12 980</td> <td>12,11%</td>
</tr>
<tr>
<td>KENWORTH</td> <td>1 497</td> <td>11 621</td> <td>10,85%</td>
</tr>
<tr>
<td>VOLVO</td> <td>1 213</td> <td>10 036</td> <td>9,37%</td>
</tr>
<tr>
<td>MACK</td> <td>1 559</td> <td>9 209</td> <td>8,59%</td>
</tr>
<tr>
<td>WESTERN STAR</td> <td>117</td> <td>1 171</td> <td>1,09%</td>
</tr>
<tr>
<td>STERLING</td> <td>0</td> <td>466</td> <td>0,43%</td>
</tr>
<tr>
<td>INNE</td> <td>0</td> <td>22</td> <td>0,02%</td>
</tr>
<tr>
<td>RAZEM</td> <td>11 742</td> <td>107 152</td> <td>100 %</td>
</tr>
</table>
</BR></BR> <table border="5"; style="border-width: 5px; border-style: double; border-color: #11165f" align="top"; width="300"; height="35"; bordercolor="#11165f" bgcolor="#ffffff"; cellpadding="10";>
<th>KONCERN SAMOCHODOWY</th> <th>SPRZEDAŻ w 2010</th> <th>UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU </th>
</tr>
<tr>
<td><B>DAIMLER BENZ </B>(FREIGHTLINER, WESTERN STAR, STERLING, MERCEDES) </td> <td>36 345</td> <td>34 %</td>
</tr>
<tr>
<td><B>INTERNATIONAL</B></td> <td>26 939</td> <td>25 %</td>
</tr>
<tr>
<td><B>PACCAR</B> (KENWORTH, PETERBILT) </td> <td>24 601</td> <td>23 %</td>
</tr>
<tr>
<td><B>VOLVO</B> (VOLVO, MACK) </td> <td>19 245</td> <td>18 %</td>
</tr>
</table> </BR></BR>
"Class 7" to auta w przedziale 22-33 tys funtów (12-15 ton):
<table border="5"; style="border-width: 5px; border-style: double; border-color: #11165f" align="top"; width="300"; height="35"; bordercolor="#11165f" bgcolor="#ffffff"; cellpadding="10";> <th>PRODUCENT</th> <th>SPRZEDAŻ w 2010 </th> <th>UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU </th>
</tr>
<tr>
<td>INTERNATIONAL</td> <td>15 333</td> <td>40 %</td>
</tr>
<tr>
<td>FREIGHTLINER </td> <td>14 262</td> <td>37 %</td>
</tr>
<tr>
<td>PACCAR (KENWORTH, PETERBILT) </td><td>4 123</td> <td>11 %</td>
</tr>
<tr>
<td>FORD</td> <td>2 664</td> <td>7 %</td>
</tr>
<tr>
<td>INNE (CHEVROLET, GMC, HINO, ISUZU, MITSUBISHI FUSO, UD TRUCKS, STERLING) </td> <td>1 968</td> <td>5 %</td>
</tr>
<tr>
<td>RAZEM 2010 </td> <td>38 350</td> <td>100 %</td>
</tr> </TABLE>
Class 6, auta od 9 do 12 ton (19 501 - 26 000 funtów):
<br><br>
<table border="5"; style="border-width: 5px; border-style: double; border-color: #11165f" align="top"; width="300"; height="35"; bordercolor="#11165f" bgcolor="#ffffff"; cellpadding="10";> <th>PRODUCENT</th> <th>SPRZEDAŻ W 2010</th> <th>UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU</th>
</tr>
<tr>
<td>INTERNATIONAL</td> <td>12 966</td> <td>44 %</td>
</tr>
<tr>
<td>FREIGHTLINER</td> <td>6 108</td> <td>21 %</td>
</tr>
<tr>
<td>FORD </td><td>5 781</td> <td>20 %</td>
</tr>
<tr>
<td>HINO (TOYOTA) </td> <td>2 325</td> <td>8 %</td>
</tr>
<tr>
<td>INNE (CHEVROLET, GMC, ISUZU, KENWORTH, PETERBILT, MITSUBISHI FUSO, UD TRUCKS, STERLING) </td> <td>1 963</td> <td>7 %</td>
</tr>
<tr>
<td> RAZEM 2010 </td> <td>29 143</td> <td>100 %</td>
</tr></TABLE>
Ostatnio zmieniony 14-03-11, 15:57 przez hiob, łącznie zmieniany 4 razy.
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)
- hiob
- Administrator
- Posty: 11193
- Rejestracja: 24-10-07, 22:28
- Lokalizacja: Północna Karolina, USA
- Kontakt:
Re: Statystyki sprzedaży trucków w USA
Aktualizacja za październik: <br><br>
<table border="5"; style="border-width: 5px; border-style: double; border-color: #11165f" align="top"; width="300"; height="35"; bordercolor="#11165f" bgcolor="#ffffff"; cellpadding="10";>
<th>PRODUCENT</th><th>SPRZEDAŻ W PAŹDZIERNIKU 2010 </th> <th>SPRZEDAŻ W PAŹDZIERNIKU 2011</th> <th>SPRZEDAŻ STYCZEŃ - PAŹDZIERNIK 2010 </th> <th>SPRZEDAŻ STYCZEŃ - PAŹDZIERNIK 2011</th> <th>UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU DO PAŹDZIERNIKA 2010</th> <th>UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU DO PAŹDZIERNIKA 2011</th>
</tr>
<tr>
<td>FREIGHTLINER</td> <td>3 128</td> <td>5 692</td> <td>28 030</td> <td>41 943</td> <td>32,67%</td> <td>31,44%</td>
</tr>
<tr>
<td>INTERNATIONAL</td> <td>1 553</td> <td>4 259</td> <td>23 156</td> <td>28 918</td> <td>26,99%</td> <td>21,68%</td>
</tr>
<tr>
<td>PETERBILT</td> <td>1 177 </td> <td>2 354</td><td>10 082</td> <td>18 654</td> <td>11,75%</td> <td>13,98%</td>
</tr>
<tr>
<td>KENWORTH</td> <td>972</td> <td>1 990</td> <td> 8 942 </td> <td>17 148 </td> <td>10,42%</td> <td>12,85%</td>
</tr>
<tr>
<td>VOLVO</td><td>1 133</td> <td>1 849</td> <td>7 585</td> <td>15 140</td> <td>8,84%</td> <td>11,35%</td>
</tr>
<tr>
<td>MACK</td> <td>619</td> <td>1 097</td> <td>6 603 </td> <td>9 938</td> <td>7,70%</td> <td>7,45%</td>
</tr>
<tr>
<td>WESTERN STAR</td> <td>232</td> <td>181</td> <td>911 </td> <td>1 641</td> <td>1,06%</td> <td>1,23%</td>
</tr>
<tr>
<td>INNE</td><td>0</td> <td>2</td> <td>21</br>
(plus 466 Sterlingów) </td> <td>16</td> <td>0,02% </br>
(0,54% Sterling) </td> <td>0,01%</td>
</tr>
<tr>
<td>RAZEM</td><td>8 714</td> <td>17 424</td> <td>85 796</td> <td>133 399 </td> <td>100 %</td> <td>100 %</td>
</tr>
</table> <br><br>
Jak widać, wygląda na to, że producenci ciężarówek mają bardzo dobry rok. Wszyscy zwiększają produkcję, ale procentowo International i w mniejszym stopniu Daimler Benz stracili swe udziały. International utracił ponad 5% rynku, Freightliner trochę ponad jeden procent, ale Western Star należący do Mercedesa zdobył ćwierć procenta rynku.
Najwięcej zyskał Paccar, zyskując 5% rynku dla swych ciężarówek KW i Pete, oraz Volvo, zdobywając 2,5% rynku. Mack praktycznie bez zmian.
W sumie dobra wiadomość dla mnie, gdy zamierzam zmienić pracę. Żeby tylko taki trend się utrzymał, bo jak rynek się ponownie załamie, to ja szybko wyląduję jako bezrobotny.
<table border="5"; style="border-width: 5px; border-style: double; border-color: #11165f" align="top"; width="300"; height="35"; bordercolor="#11165f" bgcolor="#ffffff"; cellpadding="10";>
<th>PRODUCENT</th><th>SPRZEDAŻ W PAŹDZIERNIKU 2010 </th> <th>SPRZEDAŻ W PAŹDZIERNIKU 2011</th> <th>SPRZEDAŻ STYCZEŃ - PAŹDZIERNIK 2010 </th> <th>SPRZEDAŻ STYCZEŃ - PAŹDZIERNIK 2011</th> <th>UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU DO PAŹDZIERNIKA 2010</th> <th>UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU DO PAŹDZIERNIKA 2011</th>
</tr>
<tr>
<td>FREIGHTLINER</td> <td>3 128</td> <td>5 692</td> <td>28 030</td> <td>41 943</td> <td>32,67%</td> <td>31,44%</td>
</tr>
<tr>
<td>INTERNATIONAL</td> <td>1 553</td> <td>4 259</td> <td>23 156</td> <td>28 918</td> <td>26,99%</td> <td>21,68%</td>
</tr>
<tr>
<td>PETERBILT</td> <td>1 177 </td> <td>2 354</td><td>10 082</td> <td>18 654</td> <td>11,75%</td> <td>13,98%</td>
</tr>
<tr>
<td>KENWORTH</td> <td>972</td> <td>1 990</td> <td> 8 942 </td> <td>17 148 </td> <td>10,42%</td> <td>12,85%</td>
</tr>
<tr>
<td>VOLVO</td><td>1 133</td> <td>1 849</td> <td>7 585</td> <td>15 140</td> <td>8,84%</td> <td>11,35%</td>
</tr>
<tr>
<td>MACK</td> <td>619</td> <td>1 097</td> <td>6 603 </td> <td>9 938</td> <td>7,70%</td> <td>7,45%</td>
</tr>
<tr>
<td>WESTERN STAR</td> <td>232</td> <td>181</td> <td>911 </td> <td>1 641</td> <td>1,06%</td> <td>1,23%</td>
</tr>
<tr>
<td>INNE</td><td>0</td> <td>2</td> <td>21</br>
(plus 466 Sterlingów) </td> <td>16</td> <td>0,02% </br>
(0,54% Sterling) </td> <td>0,01%</td>
</tr>
<tr>
<td>RAZEM</td><td>8 714</td> <td>17 424</td> <td>85 796</td> <td>133 399 </td> <td>100 %</td> <td>100 %</td>
</tr>
</table> <br><br>
Jak widać, wygląda na to, że producenci ciężarówek mają bardzo dobry rok. Wszyscy zwiększają produkcję, ale procentowo International i w mniejszym stopniu Daimler Benz stracili swe udziały. International utracił ponad 5% rynku, Freightliner trochę ponad jeden procent, ale Western Star należący do Mercedesa zdobył ćwierć procenta rynku.
Najwięcej zyskał Paccar, zyskując 5% rynku dla swych ciężarówek KW i Pete, oraz Volvo, zdobywając 2,5% rynku. Mack praktycznie bez zmian.
W sumie dobra wiadomość dla mnie, gdy zamierzam zmienić pracę. Żeby tylko taki trend się utrzymał, bo jak rynek się ponownie załamie, to ja szybko wyląduję jako bezrobotny.
Ostatnio zmieniony 01-01-70, 01:00 przez hiob, łącznie zmieniany 6 razy.
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)
- MAVERICK27
- Przyjaciel forum
- Posty: 291
- Rejestracja: 22-06-09, 21:24
- Lokalizacja: PL/IE
Re: Statystyki sprzedaży trucków w USA
Tylko czy dobre lata wybrałeś? Chyba niechcący pomyliłeś daty.
Może jednak kiedyś wyruszę w trasę...
- hiob
- Administrator
- Posty: 11193
- Rejestracja: 24-10-07, 22:28
- Lokalizacja: Północna Karolina, USA
- Kontakt:
Re: Statystyki sprzedaży trucków w USA
Mówisz, że nie jestem prorokiem? Zdaje się rzeczywiście rozpędziłem się troszkę. Już poprawiam. :mrgreen:MAVERICK27 pisze:Tylko czy dobre lata wybrałeś? Chyba niechcący pomyliłeś daty.
Jeszcze jedna uwaga. Z tabelki wyrzuciłem statystyki dla Sterlinga. W 2010 roku sprzedali tylko 466 samochodów tej marki, więc je dodałem do "inne". W 2011 już nie sprzedawano nowych aut tej marki.
Ostatnio zmieniony 01-01-70, 01:00 przez hiob, łącznie zmieniany 2 razy.
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)
- hiob
- Administrator
- Posty: 11193
- Rejestracja: 24-10-07, 22:28
- Lokalizacja: Północna Karolina, USA
- Kontakt:
Re: Statystyki sprzedaży trucków w USA
Są już statystyki sprzedaży za cały 2011 rok.
Class 8, czyli auta powyżej 15 ton
<table border="5"; style="border-width: 5px; border-style: double; border-color: #11165f" align="top"; width="300"; height="35"; bordercolor="#11165f" bgcolor="#ffffff"; cellpadding="10";>
<th>PRODUCENT</th> <th>SPRZEDAŻ W 2010 </th> <th>SPRZEDAŻ W 2011 </th> <th>UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU w 2010 </th> <th>UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU w 2011 </th>
</tr>
<tr>
<td>FREIGHTLINER</td> <td>34 708</td> <td>52 276</td> <td>32,39%</td> <td> 30,51% </td>
</tr>
<tr>
<td>INTERNATIONAL</td> <td>26 939</td> <td>35 928</td> <td>25,14%</td> <td>20,97% </td>
</tr>
<tr>
<td>PETERBILT</td> <td>12 980</td> <td>24 583</td> <td>12,11%</td> <td>14,35%%</td>
</tr>
<tr>
<td>KENWORTH</td> <td>11 621</td> <td>22 577</td> <td>10,85%</td> <td>13,18%</td>
</tr>
<tr>
<td>VOLVO</td> <td>10 036</td> <td>20 955</td> <td>9,37%</td> <td>12,23%</td>
</tr>
<tr>
<td>MACK</td> <td>9 209</td> <td>12 928</td> <td>8,59%</td> <td>7,54%</td>
</tr>
<tr>
<td>WESTERN STAR</td> <td>1 171</td> <td>2 090</td> <td>1,09%</td> <td>1,22%</td>
</tr>
<tr>
<td>RAZEM</td> <td>107 152</td> <td>171 358</td> <td>100 %</td> <td>100%</td>
</tr>
</table>
Mercedes ma w sumie 31,7% rynku, Paccar miał bardzo dobry rok, wyprzedził Internationala i ma 27,5% udziałów w sprzedaży, International 21 procent, a Volvo 19,75%
Class 8, czyli auta powyżej 15 ton
<table border="5"; style="border-width: 5px; border-style: double; border-color: #11165f" align="top"; width="300"; height="35"; bordercolor="#11165f" bgcolor="#ffffff"; cellpadding="10";>
<th>PRODUCENT</th> <th>SPRZEDAŻ W 2010 </th> <th>SPRZEDAŻ W 2011 </th> <th>UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU w 2010 </th> <th>UDZIAŁ PROCENTOWY RYNKU w 2011 </th>
</tr>
<tr>
<td>FREIGHTLINER</td> <td>34 708</td> <td>52 276</td> <td>32,39%</td> <td> 30,51% </td>
</tr>
<tr>
<td>INTERNATIONAL</td> <td>26 939</td> <td>35 928</td> <td>25,14%</td> <td>20,97% </td>
</tr>
<tr>
<td>PETERBILT</td> <td>12 980</td> <td>24 583</td> <td>12,11%</td> <td>14,35%%</td>
</tr>
<tr>
<td>KENWORTH</td> <td>11 621</td> <td>22 577</td> <td>10,85%</td> <td>13,18%</td>
</tr>
<tr>
<td>VOLVO</td> <td>10 036</td> <td>20 955</td> <td>9,37%</td> <td>12,23%</td>
</tr>
<tr>
<td>MACK</td> <td>9 209</td> <td>12 928</td> <td>8,59%</td> <td>7,54%</td>
</tr>
<tr>
<td>WESTERN STAR</td> <td>1 171</td> <td>2 090</td> <td>1,09%</td> <td>1,22%</td>
</tr>
<tr>
<td>RAZEM</td> <td>107 152</td> <td>171 358</td> <td>100 %</td> <td>100%</td>
</tr>
</table>
Mercedes ma w sumie 31,7% rynku, Paccar miał bardzo dobry rok, wyprzedził Internationala i ma 27,5% udziałów w sprzedaży, International 21 procent, a Volvo 19,75%
Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. (1 J 3,1a)
Re: Statystyki sprzedaży trucków w USA
Czyli wynika z tego, że Cascadia dosłownie rozjechała VN w sprzedaży nowych aut.